News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

cristi5

#345
Cum adica pasagerii erau "prinsi"?? Erau legati de scaune,  nu se puteau duce sa stea macar in picioare in alt vagon? Vagoane defecte se mai intampla. Sigur ca nu e ok dar "articolul" e scris de parca e sfarsitul lumii nu alta. Si faza cu "fara geamuri"... apoi vezi "care sa se deschida" dar pana observi deja ai dat click :) Normal ca daca are AC nu se deschid geamurile. Nu e ca la masina autorului...

Sunt multe de criticat la CFR dar asemenea articolase panicarde nu mi se pare ca ajuta pe cineva.

Ma intreb, daca trenul are un singur vagon (cum se intampla tot mai des, spre onoarea CFR) si ala e dotat cu AC care se strica pe canicula, care e procedura? :) Acum inteleg de ce TgMures-Bucuresti are doua :)

nirolf

Da, ar fi putut să se ducă în alt vagon, asta dacă nu își rupeau gâtul pe scări, vagonul nu avea nici măcar lumină.  Înțeleg că au scăzut standardele la CFR, dar nu mi se pare normal să vinzi bilete la așa ceva. Și nu e sigur că în celelalte vagoane aveai loc să stai, s-a relatat pe forum că trenurile spre/de la mare sunt pline ochi din cauza gratuității studenților.

frunzaverde

Quote from: nirolf on August 07, 2017, 09:29:35 AM
Da, ar fi putut să se ducă în alt vagon, asta dacă nu își rupeau gâtul pe scări, vagonul nu avea nici măcar lumină.  Înțeleg că au scăzut standardele la CFR, dar nu mi se pare normal să vinzi bilete la așa ceva. Și nu e sigur că în celelalte vagoane aveai loc să stai, s-a relatat pe forum că trenurile spre/de la mare sunt pline ochi din cauza gratuității studenților.

Nu au scazut standardele absolut deloc. Acum vreo 20 de ani exact "vagonul groazei" era standardul la CFR pe personale si accelerate (trenul asta e tarifat ca tren regio, adica fost personal). Din anii '80 pana la inceputul anilor 2000, cand s-au introdus pe scara larga primele vagoane modernizate pe scara larga (20-55-urile au fost primele care s-au generalizat; seriile anterioare, adica DWA-urile si AVA200 prima serie, adica 21-80 si 21-90 de-abia ajungeau pe internationale). De prin 1980 pana prin 2000, standardul era, la personal si accelerat, banchete de musama sintetica, intuneric (erau neoane in fiecare al cincile compartiment, si cate un beculet vai-de-el in restul), frig iarna si foarte cald vara. Da, mergeau repede trenurile, spre deosebire de-acum, dar confortul din vagoane era sub cel din IR-ul respectiv.

S-a stricat instalatia electrica la un vagon. Se mai intampla. Am patit acelasi lucru in Germania si in Suedia. Si ca si in Romania, trenul si-a continuat parcursul. Si n-am primit nici un fel de bani inapoi sau cupon de reducere.

Alternativa (scosul vagonului si recompusul trenului) inseamna cel putin o ora de intarziere. Plus ca intre Constanta si Bucuresti nu ai unde sa-l recompui, ca nu exista remize de calatori; nu ai efectiv de unde sa scoti un vagon. Daca s-a stricat intre Constanta si Bucuresti, singura solutie este sa suporti pana la Bucuresti; nu are nimeni ce sa-i faca, pentru ca pe parcurs nu are nimeni de unde sa scoata un vagon.

Daca stiau ca e defect inainte de Constanta, tot ce puteau sa faca era sa mute pasagerii afectati pe 1923, care circula cu cateva zeci de minute mai tarziu. De altfel, pasagerii pot face asta liber (CFR permite sa iei trenul urmator fara rezervare, chiar daca ti-ai scapat trenul tau; intamplator in 2011 am pierdut fix trenul asta si l-am prins pe 1822, predecesorul 1923-ului). Bineinteles, probabilitatea sa prinzi loc pe 1923 e si ea minimala, ca doar e ultimul tren de duminica seara. Si nici cu 1923 nu puteau sa-l suplimenteze; deja era compus si gata de plecare in Mangalia cand 1922 a plecat din Mangalia. Orice recompunere ar fi intarziat masiv 1923-ul.

Plus ca nu stiu cati pasageri ar fi ales sa astepte 1923-ul. Cu 1922 prinzi ultimul metrou, cu 1923 nu-l mai prinzi, asa ca nu stiu cati doritori sunt la asa ceva.

Nasul poate sa mute calatorii in alt vagon, atat. Chestia e ca daca trenul a plecat plin ochi, alternativa oferita nu poate fi decat "in picioare" in vagon cu A/C si lumina sau "pe scaun" in vagon fara A/C si iluminat cu beculete. Si trenul este plin ochi in fiecare seara - pleaca cu 7 sau 8 vagoane bi-etajate din Mangalia in fiecare seara. E tarifat ca tren Regio (personal), pentru ca e limitat la 120 km/h, adica luat in avans e sub 30 de lei Constanta - Bucuresti in loc de 55-60 la tren normal. Vagonul are iluminat de urgenta; nu isi rupeau gatul in intuneric. Si exista si doua lanterne (daca nu s-or fi furat) la capete.

P.S. La Bucuresti au scos vagonul din circulatie, desi vagonul era programat sa circule pana la Sibiu. S-a pus placa "defect", s-a pastrat un vagon in plus care trebuia detasat la Bucuresti, si calatorii cu destinatie Pitesti, Slatina sau Sibiu au fost mutati in vagonul pastrat suplimentar. Deci au facut ceva.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

RaduC

Mulți vede, puțini pricepe...

PS dezacord intenționat

nirolf

Și de ce nu CFR Călători comunicat și/sau drept la replică în care să explice ce a postat frunzaverde? Să zică și ce alternative li s-au propus călătorilor când au constatat că un vagon nu are curent, în afară de "așa era pe vremea lu' bunicu'" (bunicu măcar avea un geam care se deschidea). Că la o adică și un autocar de Constanța ar putea fi înlocuite la un moment dat de un Dac 112  pe motiv că un autocar e defect, dar totuși cred că nu se întâmplă asta.

Scopul CFR-ului e să meargă cu el doar ăia care "cunoaște"? Strategia dă roade, pe multe rute doar angajații CFR mai folosesc trenul. Poate așa se explică rezultatele excepționale din ultima vreme, noroc cu subvenția mascată de la buget (gratuitate la studenți) care i-a mai scos din cacao.

frunzaverde

Quote from: nirolf on August 07, 2017, 03:01:59 PM
Și de ce nu CFR Călători comunicat și/sau drept la replică în care să explice ce a postat frunzaverde?

Nu cred ca un asemenea eveniment minor (s-a stricat un vagon al unui tren) merita un comunicat public. Incidente de genul asta se intampla foarte des, in toata lumea, si nu afecteaza nici societatea si nici restul calatorilor in vreun fel. Cei maximum 120 de calatori din vagonul 26-16 afectat de problema sunt singurii care au fost in vreun fel incomodati de problema. Singurul lucru pe care CFR-ul il putea face era sa le dea o mica despagubire. CFR Calatori are cupoane de reducere pe care le foloseste in scopuri promotionale; poate ar fi o idee buna sa imparta cateva nasilor pentru cazuri de genul asta. Desi probabil calatorii le-ar rupe pe loc.

Banii inapoi nu au de ce sa fie dati. Calatorii care au mers cu trenul ala au platit tarife Regio si li s-a promis contractual serviciu de Regio - care la Regio (ca si la Inter-Regio) este optional conform ordinului de ministru 153/2011 care stabileste rangurile si nivelurile de servicii obligatorii pentru rang. Foarte multe alte trenuri personal NU AU vagoane cu aer conditionat. Calatorii acelor trenuri ce sa faca, sa ceara banii inapoi inainte sa se suie-n tren?

Deci, daca platesti pentru Dac 112 si primesti Neoplan poti sa te bucuri (si CFR in mod normal, ofera servicii mult peste ce promite in mod legal ca ofera pentru calatorii acelui tren), dar daca primesti serviciu de Dac 112 din motive tehnice asta e - promisiunea de serviciu a fost de Dac 112. Nu uita, trenul ala este cel mai ieftin mod posibil sa calatoresti Bucuresti - Constanta - costa cel mult 30 de lei (fata de 35-60 lei toate celelalte alternative), daca nu se strica vagonul, aer conditionat. La 35 de lei, circuli cu o duba fara aer conditionat care face si 3 ore jumate.

Apropo de sufocare, geamurile la vagonul 26-16 se pot deschide:



Sunt in mod normal inchise cu o cheie patrata. Nasul poseda multiple chei patrate. Deci se putea deschide geamul. Punem pariu insa ca daca se deschidea un geam incepeau oamenii sa se planga de boala romaneasca inchipuita numita curent?

Alternativele le-am spus:

1. Daca se stia in Constanta ca vagonul are probleme, esti liber ca pasager sa iei urmatorul tren. Ai fost liber sa faci asta dintotdeauna pe bilete de la casa; pe bilete on-line e mai restrictiv, dar se poate rezolva si asta.
2. Daca nu se stia in Constanta asta, singura alternativa e ori sa suporti pana la Bucuresti, ori sa-ti gasesti loc in alt vagon. Nu exista alta solutie nici in Germania, nici in Italia, nici in Japonia.

Quote from: nirolf on August 07, 2017, 03:01:59 PM
Scopul CFR-ului e să meargă cu el doar ăia care "cunoaște"? Strategia dă roade, pe multe rute doar angajații CFR mai folosesc trenul. Poate așa se explică rezultatele excepționale din ultima vreme, noroc cu subvenția mascată de la buget (gratuitate la studenți) care i-a mai scos din cacao.

Din pacate lipsa de constanta intre garnituri, si uneori intre vagoanele aceleiasi garnituri ESTE o problema. Si asta ar trebui rezolvat - de exemplu prin indicarea inca de pe site a caror trenuri au aer conditionat si a caror trenuri nu au. Insa nu in cazul asta; in cazul asta a fost o problema.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#351
Ce inseamna simbolul acela dintre difuzor si chenarul cu tonaje si nr. de locuri (un fel de deal cu 2 cruci :D)?

yetiman

#352
Vezi aici: Simbolizare si inscriptionare vagoane

Semnul respectiv este "Interzisa trierea peste cocoase de triere a vagoanelor a caror raza de racordare este inferioara celei trecute sub semn" (la pag 54 din pdf)  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Doar ca sub semn nu este trecuta nici o cifra...
Deci nu are voie pe nici un fel de cocoasa de triere ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#354
Exact. Vagoanele de călători nu se triază pe cocoașe. Au echipamente mult prea valoroase si sensibile inauntru si sisteme de frana mult prea complexe si scumpe in afara.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Scuze de ignoranta...
Dar atunci semnul nu ar fi trebuit sa apara si aici:
Quote from: frunzaverde on August 03, 2017, 04:50:10 PM

Iar daca regula generala este ca "Vagoanele de călători nu se triază pe cocoașe" (am privit multi ani Triajul Dej, dar nu am vazut niciodata vagoane de calatori pe cocoasa...) atunci nu este inutil semnul respectiv pe un vagon de calatori ?...
Adica semnul ar trebui sa fie pus doar pe vagoanele de marfa ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Am vazut acum. Totusi, este ceva mai putin pronuntata fata de ceea ce am vazut la americani..

frunzaverde

Quote from: TibiV on August 08, 2017, 11:13:38 PM
Adica semnul ar trebui sa fie pus doar pe vagoanele de marfa ?

Da, conform 2011/314/EU, semnul nu (mai) este necesar pentru vagoanele de calatori, fiind implicit formulat ca fiind un semn exclusiv pentru vagoanele de marfa. Si aceiasi reglementare specifica si semnificatia lui "ee" si "m" din Beem-ul de mai sus. Semnificatia UE e identica cu cea data de mine mai sus, asa ca nu o mai reiau.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!