News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#315
Quote from: cristi5 on July 31, 2017, 03:57:46 PM
In alta ordine de idei, stie cineva de ce IR 347 de la Viena merge cu 70 (si max 100) intre Ploiesti si Buftea si nu e intarziat (deci banuiesc ca cu atata e trasat)? Am mers cu 140 prin zona (spre Ploiesti e drept) acum 2-3 ani.

E trasat cu 140 pe livret. Ieri a acumulat 6 minute intre Ploiesti si Bucuresti, azi 8 - presupun ca e de la caldura.

Quote from: Europiu on July 31, 2017, 05:57:55 PM
Scuze de intrebare, dar ce inseamna ''toate cu opriri''? Multumesc.

Adica metroul opreste in toate statiile. In anumite sisteme de metrou - de exemplu New York sau Tokyo, exista servicii expres (care opresc doar in anumite statii) si servicii locale (care opresc in toate statiile). Si pot exista mai multe nivele de expres, in functie de nevoi.

Quote from: Neufunk on July 31, 2017, 06:23:51 PM
La metrou capacitatea poate fi imbunatatita prin automatizare.

Metroul din Bucuresti este practic automatizat. Circulatia trenului este facuta cu sisteme de conducere automata ATC/ATP/ATO. Sunt doua sisteme diferite si incompatibile (pe M1+M2+M3 e un sistem, pe M4 e alt sistem, numit Dimetronic). In principiu mecanicii controleaza usile si apasa pe un buton ca sa plece trenul din statie. Plus monitorizare de sisteme si control manual in caz de avarie.

Automatizarea completa ar aduce doar costuri suplimentare (usi de peron) cu avantaje zero.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nirolf

Quote from: Europiu on July 31, 2017, 05:57:55 PM
Scuze de intrebare, dar ce inseamna ''toate cu opriri''? Multumesc.

Adică toate metrourile opresc în toate stațiile, varianta fiind să ai unele trenuri "expres" care opresc doar în stațiile importante/cu trafic mare. New York este un oraș care are așa ceva, probabil mai sunt și altele. La noi s-ar preta pe M2 de exemplu (opriri doar în Sudului, Unirii, Victoriei, Pipera să zicem), dar cum zice și frunzaverde nu prea are sens, investiția ar fi destul de mare (linii separate, pe M2 nu știu pe unde le-ai putea înghesui prin centru) iar călătoria nu durează așa mult.

Eu sunt oarecum de acord cu cristi5, e și o problemă de genul "oul și găina". Știu mai multe familii care au căutat activ casă/teren în jurul orașului și până la urmă au renunțat tocmai din cauză lipsei de infrastructură: auto subdimensionată, alternativă la mașină cvasi-inexistentă. Toți și-au cumpărat apartamente/case în oraș și cel puțin momentan aparent se vând apartamente noi de peste 100.000 euro "ca pâinea caldă". Se vede și în statistici că se construiește mult pentru locuit. Însă pe termen lung nu știu dacă cererea ar putea susține cartiere de genul ăsta (lângă Madrid, stație de tren lângă el):


cristi5

Quote from: frunzaverde on July 31, 2017, 06:48:19 PM
E trasat cu 140 pe livret. Ieri a acumulat 6 minute intre Ploiesti si Bucuresti, azi 8 - presupun ca e de la caldura.

Deci si liniile noi sunt afectate de caldura?? Parca zicea cineva pe forum ca nu... Sau e exces de zel de la CFR?

cristi5

#318
Quote from: frunzaverde on July 31, 2017, 04:30:14 PM
Cu rezultatul ca nimeni nu va baga bani in dezvoltare de infrastructura cu adevarat greenfield in Bucuresti. Si nici nu vad de unde ar veni un mare boom de cerere. Populatia se prabuseste, nu creste. Bazinele de atractie catre Bucuresti sunt secate; numarul de studenti in Bucuresti s-a prabusit din 2007 incoace; si Romania va fi o tara "super-gri" in 2030-2035, orice am face. Pentru cine sa construim acele suburbii? Cu cine umplem 40-50 mii de locuinte astfel incat dezvoltarea sa aiba sens?


Din pacate din acest motiv discutia e ipotetica...  Clujul mi se pare ca are perspevctive ceva mai bune, demografic si deci si RER (sper ca direct fara metrou)

carutasul

Quote from: frunzaverde on July 31, 2017, 02:29:36 PM

Te contrazic - nu doar ca nu sunt in schimbare, dar mini-suburbanizarea din Romania este cea mai slaba din toata "UE de Est" dupa caderea comunismului.

Ce "suburbanizare" a avut loc a fost o dezvoltare haotica in jurul arterelor principale de iesire din oras, in general prin accese infundate perpendiculare pe axul drumului principal, de-a lungul caruia se construiesc doua randuri de case, in general inspirate din solutii "McMansion" americane. Exemplul cel mai elocvent aici: https://goo.gl/maps/E4mg24Qsajw - zona Baneasa-Pipera, care intamplator este fix zona cea mai suburbanizata din Romania. Se vede modelul "capilar" de dezvoltare, fara un centru, si in care distantele sunt extinse imens (majoritate drumurilor in cartier ori cer L-uri foarte lungi ori U-uri foarte lungi).

În mare parte ai dreptate... şi totuşi există o tendinţă de remediere. Zona Băneasa-Pipera e "pierdută pentru umanitate" pentru că a fost pornită prost prea devreme, în perioada haiduciei imobiliare.
De asemenea te pot contrazice şi în privinţa utilităţilor. Nu de alta, dar stau într-o astfel de zonă, gazele au venit prin 2009 , apa curentă ( şi canalizarea, apa nu era chiar un must dar canalizarea da) în 2014 sau 15 ( si a fost un proiect la nivelul judeţului Ilfov, deci cam toate localităţile din zonă beneficiază acum). Toate străzile din localitate sunt asfaltate ( avem chiar şi RDS şi UPC :) )  Au apărut retailerii clasici în Bragadiru de exemplu, în zona în care stau eu, deci zona tinde să devină autonomă, eu ajung în Bucureşti de 2-3 ori pe săptămână şi asta din motive de clienţi. Din păcate ceea ce lipseşte sunt tocmai angajatorii ca zona să fie complet autonomă dar tocmai de asta e nevoie de infrastructură....   Sigur că e o problemă de tip chicken-egg cum zice colegul cristi5: nu ai acces la transport, te înghesui la strada principală, ceea ce împiedică dezvoltarea zonei; 
Ceea ce constat este că traficul în zonă a devenit infernal la orice oră a zilei, şi se potoleşte în zona Mihăileşti, deci e clar că e trafic local. Sigur că să umpli un tren la capacităţile pe care le ceri tu încă nu e cazul, dar între 8 şi 10 dimineaţa şi între 15 si 19 seara ai umple liniştit nişte zeci de vagoane. Problema e că, aşa cum zici şi tu, nu prea îţi poţi imagina cum să faci staţiile ca să fie avantajos pentru cât mai multă lume, sincer nu ştiu nici nemţii cum procedează, pentru că şi la ei am văzut zone întinse de case, deci cu densitate relativ scăzută a populaţiei...  Pentru un trafic intins pe toată ziua diversificarea activităţilor ar trebui să fie mult mai mare, acum avem doar migraţia acasă-serviciu şi invers...

frunzaverde

#320
Cristi, da, si sinele noi sunt afectate de caldura. E sina sudata model UIC-60, nu e cu nimic diferita de sina care era acolo inainte de 2000; sina identica exista, de exemplu pe Ploiesti - Suceava, care nu a fost reabilitata.

Pentru ca diferenta de temperatura in Romania (mai ales in "regat") intre iarna si vara este extrema, nu ai cum tempera sinele la o temperatura care sa asigure circulatia la viteza maxima pe toata plaja de temperaturi. In tari ca Franta, Spania, UK, nu au diferente extreme de temperatura vara-iarna, si se gaseste o temperatura optima de temperare care sa asigure toata plaja (desi la canicule extreme au fost probleme in Franta). Exista solutii cu rosturi de dilatare oblice, folosite la cale fara balast si la alte solutii de mare viteza, dar respectivele solutii, din cate stiu, nu permit circulatia bidirectionala (banalizata in terminologia CFR). Practic, daca adopti solutiile astea, fiecare fir e pentru totdeauna unidirectional; daca bagi un tren in sens invers va deraia. Am vazut asa ceva in Turcia si in Japonia.

Apropo, sina "noua" de pe Bucuresti - Ploiesti se apropie rapid de jumatatea duratei nominale de viata - anul viitor se fac 15 ani; sina UIC-60 e nominal specificata pentru 30. Doar ca la tonajele de pe Bucuresti-Ploiesti, din experienta altor autoritati, vom ajunge la RK inainte de 30 de ani; probabil prin 2025.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

RK insemnand (mai ales) inlocuirea sinei, nu ?...
Si cum este sina sudata, nu va merge cupon cu cupon"...
Deci se va inchide intai un fir, apoi celalalt.
Just GREAT !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

^
Merge. Sina veche se taie, se instaleaza sina noua si se sudeaza. Chiar si manual RK-urile nu sunt extrem de deranjante la trafic. Complet mecanizat cu un tren de lucru integrat (metoda liniara) cum nu exista in Romania se poate face o interstatie gen Crivina - Peris in cateva nopti, complet.

Avem sina sudata in Romania din anii '70. Nu e ceva nou.

Chiar si upgrade-in-place nu e o problema. Uite aici o procedura de upgrade-in-place cu trafic minimal afectat in Germania:  7 km in 23 de zile, practic reconstructie cvasi-totala : https://www.plassertheurer.com/en/media-library/documentations/upgrade-from-the-assembly-line-the-ecological-procedure.html
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Si cum ii convigem pe nemti sa ne faca lucrarea ?.... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#324
Ei lucreaza deja in Romania. Dar fac ce (tampenii) le zicem noi sa faca, nu ce stiu ei sa faca. Daca le cerem sa vina cu utilajul sa faca RK, ei vin si fac.

Dar cat timp seful CNADNR!!! si Ministrul Transporturilor se duc sa  inaugureze o cale ferata pe care se circula cu 30 km/h si pe care 21 km se fac in 49 de minute suntem pierduti. Ce sa mai zic, ca in 1939 pe aceiasi linie se faceau 37 de minute?

Calea ferata arata asa, napadita de buruieni si de pe care practic sta sa cada trenul (calitatea e a filmuletului pus de MT, este captura din filmul oficial al Ministerului Transporturilor de la "inaugurare"):


Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


Dan027

Quote from: __dir on July 30, 2017, 04:53:53 PM
Ar fi bine sa limiteze acel numarul de bilete gratuite, ieri era sa nu prind loc la un tren spre Busteni sau sa suplimenteze vagoanele.
Azi m-am intors de la Busteni si cu stupoare am aflat ca nu sunt locuri la trenuri pana seara pe la 18 (eram in gara la 11.30).
Am luat bilete la EC473 fara loc si surpriza, un vagon era 50% gol. Nu le mai functioneaza sistemul de rezervari ?

Si gara de nord a ramas la fel de infecta. E asa greu sa puna niste saci de gunoi pe acele peroane?

Unii se plang ca nu prind locuri, altii ca merg singuri in tren... pe exact aceasi ruta, doar operatorul feroviar difera.



Quote from: Neufunk on July 30, 2017, 10:50:06 PM
Gara de Nord este un subiect sensibil, si sunt doua variante.

1) Nu mai extindem deloc infrastructura, modernizam complexul feroviar cat de cat si facem o gara mai adevarata.
2) Tragem tunel pana la Obor via Unirii, scapam de gara terminala, GdN devine doar o gara secundara unde ar opri anumite trenuri RER.

Daca avem de gand sa facem 2, nu merita sa investim bani sa facem GdN o gara ca o gara pentru ca oricum isi va pierde importanta si va fi supradimensionata, deoarece rolul ar fi preluat de gara de la Unirii.

As mai adauga o varianta:
3. Gara noua la Aeroport (Otopeni) + Metrou pana la aeroport+gara, care oricum se vrea construit...

Quote from: frunzaverde on July 31, 2017, 01:41:15 AM
Toata povestea cu trenuri locale gen RER/S-bahn in Bucuresti este exact asta - o poveste. Anatomia Bucurestiului si regiunii inconjuratoare este complet nepretabila unei retele suburbane feroviare. Orice incercare de a face asa ceva va fi un esec garantat.

De acord.

Quote from: frunzaverde on July 31, 2017, 04:30:14 PM
Faptul ca Brasovul este singurul oras din toata Romania cu ceva ce seamana a serviciu metropolitan feroviar existent, popular si profitabil este exact dovada ca Brasovul ESTE candidatul cel mai performant pentru trenuri suburbane. Da, vorbim de trenuri gen Desiro sau Talent scurt sau Regina, nu de vehicule cu zeci de vagoane, dar e foarte posibil.

Iar problemele ridicate de tine - Brasovul ofera o gramada de atractivitate - e munca industriala multa, cerere de muncitori mare. Si destinatii de relaxare in raza unui tren de naveta. Asta e tot ce trebuie; nu e nevoie de altceva. Problema cu lipsa garilor exista, dar o putem rezolva usor. Majoritatea fabricilor sunt fix langa calea ferata.

Putem avea puncte noi de oprire la Bartolomeu Vest (Auchan, unde era bariera pe vremuri), la Autoliv (si dinspre Zarnesti si dinspre Sibiu), la Quin, la INA Schaeffler/TOTAL, in Darste Nord (langa Carrefour), la Paradisul Acvatic. Bineinteles, cu accese si cu platforme civilizate. E nevoie de RK la linii; dar serviciul diesel e ok pentru moment, la frecvente de 1-2tph la ore de varf si 1tph la ore de baza. Bartolomeu curatata si transformata in a doua gara principala, cu expres spre centru. Gara Centrala e si ea excelent plasata, langa dezvoltarile noi de la Coresi (IBM).

Asta am tot zis si eu de ceva vreme... dar e inutil daca factorii decizionali nu vor sa incerce o dezvoltare a transportului feroviar metropolitan.

frunzaverde

#327
Quote from: cristi5 on August 01, 2017, 08:24:02 PM
O fi adevarat ca au adus oameni in gari sa-l salute? Uraaaa!

Asta imi aduce aminte de Prostii de Liviu Rebreanu. Exact ca functionarii cailor ferate din epoca aia se poarta astia cu noi... Cu acelasi dispret, aceiasi ura si acelasi sentiment de superioritate... Intamplator, scurtul text se intampla cam tot in acelasi spatiu geografic: http://totusilectura.blogspot.se/2013/11/prostii-de-liviu-rebreanu-text-intergral.html

Trist. Incredibil de trist.

Am luat si noi pozitie :

https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/810650732442269

Quote from: Dan027 on August 01, 2017, 10:50:57 PM
Unii se plang ca nu prind locuri, altii ca merg singuri in tren... pe exact aceasi ruta, doar operatorul feroviar difera.

Softransul 15932 Brasov - Bucuresti? Orarul e infect - plecarea la 14:36 din Brasov e struto-camila de care prea putini au nevoie. Si perechea lui e proasta - pleaca tarziu din Bucuresti (09:23).

Quote from: Dan027 on August 01, 2017, 10:50:57 PM
Asta am tot zis si eu de ceva vreme... dar e inutil daca factorii decizionali nu vor sa incerce o dezvoltare a transportului feroviar metropolitan.

Voi sunteti factorul decizional principal - Brasovenii. Ati vrut centura, aveti centura. Ati vrut aeroport, o sa-l aveti, si o sa se dovedeasca inutil si o sa va plangeti ca n-are trafic si ca va costa o gramada. Veti vrea cale ferata metropolitana, veti avea - exista fonduri UE special pentru asta, si din Suedia in Polonia, si din Spania in Danemarca autoritatile regionale se ocupa (in principal) de transportul metropolitan, nu cele centrale. Si autoritatile regionale trag la dezvoltare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

#328
Quote from: frunzaverde on August 01, 2017, 10:53:22 PM
Softransul 15932 Brasov - Bucuresti? Orarul e infect - plecarea la 14:36 din Brasov e struto-camila de care prea putini au nevoie. Si perechea lui e proasta - pleaca tarziu din Bucuresti (09:23).

Nu, este vorba de Astra Trans Carpatic, am uitat sa pun si postarea.

https://www.facebook.com/aana.maria.alexandru/posts/1489534724440470

QuoteIn timp ce trenul CFR de 10:38 spre Constanta e full (chiar si fara loc) intr-o zi de MARTI, trenul Astra Trans Carpatic de 11:00 este aproape gol!
Nu multa lume stie despre aceasta companie (pana sa imi spuna o prietena, nici eu) si despre trenurile lor muuuuult mai moderne decat cele CFR.
Aer conditionat, scaune din piele, mese pliabile incapatoare, vagoane cu locuri pentru 2 sau 4 scaune, sau vagoane cu compartiment. Curatenie si civilizatie!
La clasa 1, din ce mi-a spus domnul controlor, exista dusuri. *saaay whaaaat*
Biletul? 45 lei cel intreg pentru clasa a 2-a Bucuresti-Constanta!
Biletele le gasiti la casa Astra Trans Carpatica din Gara de Nord, dar le puteti cumpara si din tren.
Spre deosebire de trenurile CFR, aici sunt slabe sansele sa ii simti atat de aproape transpiratia domnului (sau doamnei) de langa tine, sa mananci din greseala parul tipei din fata (care si ea sta pe jos, la fel ca tine) si pe langa astaaa, vei putea deschide usa de la wc fara sa o lovesti pe doamna care incearca sa se faca comoda pe scari langa 2 trolere uriase.
Desigur, exagerez putin, dar cine a mai fost cu trenul Bucuresti-Constanta pe timp de vara, stie despre ce vorbesc.
Asa caaa, sfatul meu ar fi sa va interesati si de acest tren. Merita!


Quote from: frunzaverde on August 01, 2017, 10:53:22 PM
Voi sunteti factorul decizional principal - Brasovenii. Ati vrut centura, aveti centura. Ati vrut aeroport, o sa-l aveti, si o sa se dovedeasca inutil si o sa va plangeti ca n-are trafic si ca va costa o gramada. Veti vrea cale ferata metropolitana, veti avea - exista fonduri UE special pentru asta, si din Suedia in Polonia, si din Spania in Danemarca autoritatile regionale se ocupa (in principal) de transportul metropolitan, nu cele centrale. Si autoritatile regionale trag la dezvoltare.
Asa e, dar este destul de greu de trezit interesul cetatenesc in acest sens... interesele brasovenilor sunt altele...
Si nu e vorba de "ati vrut, ati primit", totusi Brasovul contribuie consistent la bugetul de stat si spre deosebire de alte judete nu a beneficiat de investitii masive in infrastructura. Nu zice nimeni ca trebuie sa aruncam cu banii aiurea, dar sunt lucrari punctuale care ar fi mai mult decat binevenite, atat pe partea de infrastructura rutiera (eliminarea unor curbe (Ex: curba dintre vladeni si persani), latiri la 2 benzi pe sens unde este necesar, centuri, autostrada in zona metropolitana, Half-Profile pe Bv-Comarnic, etc) cat si pe partea de infrastructura feroviara.
In romania "sistemul" este foarte centralizat, nu poti sa il pui un oras sa faca minuni daca efectiv nu are cu ce. E ca si cum ti-as zice eu tie (persoana fizica) ca trebuie sa iti repari sau sa iti construiesti singur drumurile pe care circuli desi eu incasez de la tine o taxa de drum, niste impozite, etc. E putin absurd...
Nu zic ca e imposibil de realizat de autoritatile locale un transport feroviar metropolitan, dar trebuie putin ajutor, descentralizare.

Offtopic: Toti ne dam mari liberali, dar cand e vorba de decis pe unde ce proiect de infrastructura se face ne cam place sa fim socialisti... ia sa dea fiecare bani pentru reabilitarea / constructia de infrastructura doar pe rutele pe care circula. Nici un proiect de infrastructura care nu isi scoate banii intr-o perioada de timp rezonabila nu merita realizat.


Dan027

Am fost si eu cu trenul la mare acum 2 saptamani si am remarcat urmatoarele:
1. Inca se practica mersul cu nasul.
2. Am fost surprins sa vad ca la intoarcere desi plecase cu 10 min intarziere din Constanta ajunsese cu 7 min mai repede la Predeal.
3. Nu toate vagoanele din componenta trenului pareau apte de 160 km/h.

De cat de plin a fost nici nu mai zic, intre Bucuresti si Constanta abia de aveai loc sa te misti.