News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

E recomandabil printat, dar nu obligatoriu. E suficient sa stii ID-ul si sa ai Cartea de identitate.

Phenol

@gruiarew: Biletul cumparat online nu trebuie printat, ID bilet si o carte de identitate. Asta e tot ce trebuie aratat nasului.

Quote3. În tren călătorii vor fi identificaţi după numărul de ,,ID bilet", numele acestora şi un
act de identitate. Este recomandat călătorilor să tipărească şi să aibă asupra lor în tren "biletul CFR
online" în formatul standard pentru acest tip de bilet.

Sursa: cfrcalatori.ro

@cristi5: Acum cativa ani s-a lucrat mult la portiunea dintre Deda si Toplita, atunci distanta era parcursa in mai mult de o ora. Insa si asa, o ora pentru 45 km e mult.

Conform livretului (IR 1645) viteza maxima intre Toplita si Deda e 50 km/h, i-ar in BAR apare o singura limitare de viteza de 5 km/h intre Toplita si Stanceni. Nu cunosc prea bine zona, dar cred ca geografia liniei nu permite viteze mai mari. Poate cineva are mai multe informatii in legatura cu viteza de proiectare a acelui tronson.

Cat despre lipsa tensiunii inainte de Dej, nu stiu o valoare exacta, dar daca turatia motorului diesel de la locomotiva scade sub o valoare, acesta nu mai da energie electrica vagoanelor. De aia, cel mai probabil si aerul conditionat s-a oprit.

Cat despre Apahida - Dej, cand ai trecut pe acolo, s-a lucrat la linie? Ultima oara firul din dreapta in directia Apahida - Jucu era inchisa si se schimbau sinele.

frunzaverde

#287
Quote from: cristi5 on July 14, 2017, 12:05:07 PM
O singura intrebare am, intotdeauna s-a facut o ora in defileul Muresului superior intre Deda si Toplita? (45 km)

Desigur ca nu; au fost trenuri cu timpi de mers de 41-42 de minute. De exemplu A746 Deda (10.54) - Toplita (11.35) in 1976-1977). Pe sens invers, 40 minute a fost timpul normal de mers fara oprire. Si personalele, cu 8 opriri, scoteau undeva la 55 de minute.

Vitezele in livretul 1976 : Toplita - Rastolita : 70 km/h (azi 50 km/h); Rastolita - Deda : 80 km/h (azi 70 km/h). Total restrictii 1 minut.

Quote from: cristi5 on July 14, 2017, 12:05:07 PM
Acum doi ani chiar era defect si incuiat si a trebuit sa duc cei doi copii care nu mai aveau scutece pe camp intr-o statie...

Este incredibil ca au putut da trenul respectiv apt de circulatie, fara nici o toaleta functionala...

Quote from: cristi5 on July 14, 2017, 12:05:07 PM
Anul asta era descuiat dar nu cred ca mergea instalatia cu vacuum pt ca in vasul WC erau dejectiile tuturor calatorilor care folosisera toaleta inainte (de-a lungul zilei probabil, era ora 20).
[..]
Dar buda, buda din Desiro cum era? Exista Desiro cu buda OK? Eu nu mai cred :) Desi tu ai plecat la primele ore ale diminetii, probabil (sper) au golit-o inainte...

E de asteptat sa se intample asta la fiecare cursa de lung-parcurs. Un Desiro in configuratia bi-clasa are 110 locuri si o singura toaleta, si ala cu rezervor de mica capacitate. Ceea ce, conform normelor UIC (codex 563), este complet inacceptabil pentru trafic de lunga distanta.

Majoritatea trenurilor de lunga distanta, vagon cl. a II-a, asigura o toaleta pentru fiecare 36-44 pasageri, nu una pentru 110; fiecare toaleta are propriul rezervor si propria pompa de vid. Bineinteles ca WC-ul se va umple si infunda; pe termen lung toata instalatia  se va degrada de la supra-utilizare.

Desiro-urile nu au ce cauta pe trenuri de 4-5 ore, mai ales pe linii principale (gen Timisoara - Cluj sau Cluj - Baia Mare); nu au fost facute sa opereze asa ceva si nu pot oferi serviciile necesare unor curse de lungimea asta. Sunt facut pentru trafic cu multe opriri pe rute secundare, cu majoritatea pasagerilor circuland 20-40 de minute de la sat la cel mai apropiat oras/nod feroviar.

Sunt ok pentru trafic local. Timisoara - Jimbolia, Sibiu - Copsa Mica, Iasi - Ungheni... Cel mult un Arad - Oradea.

Quote from: cristi5 on July 14, 2017, 12:05:07 PM
Ar mai fi o curiozitate: cam cu 15 min inainte de a ajunge dinspre Jibou ca sa fie decuplata la Dej, locomotiva (o Didina cred) nu a mai dat curent (in prize, AC, etc). Oare de ce?

Am observat asta si eu asta acum multi ani, si am intrebat de ce fac asta. Nasul mi-a spus ca inchid intentionat sistemele inainte de sosirea trenului la gara unde se schimba locomotiva; au avut probleme cu sisteme blocate si cu sisteme "prajite" de procesul de schimbare de locomotiva.

Quote from: cristi5 on July 14, 2017, 12:05:07 PM
O ultima observatie din acest episod CFR, biletele clasa 1 au preturi absolut nejustificate. Noroc ca, vazand pretul si banuind ca e Desiro, nu am luat la 1a pe Cluj-BaiaMare. Cred ca daca luam 1a si vedeam toaleta aia il exorcizam pe nashu sau pe mecanic sau pe amandoi.

Tot serviciul de clasa I la CFR e inutil. In majoritatea cazurilor diferenta de confort e insesizabila; in unele cazuri cl. I ofera confort mai mic ca clasa a II-a. Si diferenta de pret e absolut uriasa.

La CFR ideal e sa stii exact ce confort ofera fiecare clasa de vagoane, sa ai o sursa care sa-ti spuna ce clase are fiecare compunere de tren, si sa alegi in consecinta. Iar la vagonul de dormit, ideal e sa intrebi la casa ce fel de vagon e; daca ti se raspunde "nu stiu" sau "71-31", si e mai-septembrie, vagonul cuseta e mai bun decat dormitorul, ca macar ala are aer conditionat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#288
^^ Multumesc pt lamuriri!
La Apahida-Dej n-am vazut lucrari. Stateam pe partea stanga deci vedeam si firul celalalt... Dar ce e baiu acolo? E veche calea pur si simplu?

cristi5

multumesc frunzaverde! Am inteles in sfarsit fenomenul "buda lui Desiro"

Quote from: frunzaverde on July 14, 2017, 04:58:06 PM
La CFR ideal e sa stii exact ce confort ofera fiecare clasa de vagoane, sa ai o sursa care sa-ti spuna ce clase are fiecare compunere de tren, si sa alegi in consecinta. Iar la vagonul de dormit, ideal e sa intrebi la casa ce fel de vagon e; daca ti se raspunde "nu stiu" sau "71-31", si e mai-septembrie, vagonul cuseta e mai bun decat dormitorul, ca macar ala are aer conditionat.

Mda, si eu am cautat acest serviciu :) Am vazut pe forumtrenuri un thread despre compunerea trenurilor, dar suntem departe de a sti ce vagon ne asteapta, trebuie intrebat acolo, poate raspunde cineva. Oricum la online nu iti poti alege vagonul, nu stiu la ghiseu cata libertate au...

Acum cu trenul Targu-Mures-Bucuresti e foarte simplu, sunt 2 vagoane, amandoua la fel. Am intalnit trenul pereche, fix la fel. Noroc ca sunt bune, acelasi tip cu cel din BaiaMare-Bucuresti.

Phenol

^^In legatura cu Apahida - Dej, tocmai s-a postat descrierea lucrarilor, preluat de pe Facebook Cfr Infra la Lucrari de infrastructura feroviara.
Cauza problemelor nu stiu care ar fi, dar cred ca e vorba de lipsa intretinere+calitatea lucrarilor din anii de comunism.

TibiV

Ti se pare ca la eficienta rutelor CFR Calatori ar fi un fel de Ryanair ?....
Pana si TAROM este mai performant ca CFR Calatori... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#292
Quote from: gruiarew on July 15, 2017, 11:26:36 PM
Mulţumesc şi eu de lămuriri totuşi altă soluţie la Desiro eu nu văd.

Singura solutie pentru trenul ala e scoaterea lui definitiva si pentru totdeauna din circulatie. Bineinteles ca nu vor fi mai mult de 4 calatori in tren in conditiile in care pleaca la 3:30 dimineata. E pana la urma o cursa Sibiu - Timisoara, nu un zbor Dubai - Singapore, ca numai alea mai au orare dubioase ca sa se "pupe" cu fusurile orare si cu bancurile de conexiuni. Si inlocuit cu ceva mai decent.

Trenul asta face 6h30. E neimportant pe cati kilometri, asta avem ca infrastructura, cu asta defilam. Este la limita la care un tren de noapte e fezabil. Asa ca solutia e un tren care sa plece la 23:55 din Sibiu si sa soseasca la destinatie (Timisoara) in jur de 7:00, cu o compunere simpla : 3 x cuseta clasa a-II-a, tras tot drumul de o locomotiva usoara (un LDH e suficient, ca mai mult de 80 la ora nu pare sa prinda pe undeva).

Pretul e cel de IR clasa a II-a plus un mic supliment de pat (pentru ca merge asa lent, as face suplimentul 5-10 lei in loc de 22.5 sau cat naiba mai e).

Pentru naveta, Simeria - Deva deja are un R la cateva minute in spate. Din asta s-ar putea desprinde un alt R care sa faca doar Simeria - Timisoara.

Quote from: TibiV on July 16, 2017, 12:42:47 AM
Pana si TAROM este mai performant ca CFR Calatori... ;)

O sa ai surprize. Are si Taromul propriul lui IR1811. Il cheama zborul Tarom RO340, Stockholm 00:05 - Otopeni 03:50. Tot ce mai pleaca la ora aia sunt zborurile cu deportati si posta; nici macar charterele nu decoleaza la ore din alea...

Iti dai seama cam ce afluenta de pasageri are... Cam ca IR1811. Eu unul prefer sa zbor cu cinci conexiuni decat sa pierd o noapte cu mizeria aia.

Quote from: Phenol on July 14, 2017, 11:57:11 PM
Cauza problemelor nu stiu care ar fi, dar cred ca e vorba de lipsa intretinere+calitatea lucrarilor din anii de comunism.

Nu stiu situatia de pe 401 in mod particular, dar, in general, in programele de RK, intotdeauna s-au prioritizat magistralele, secundarele primind investitii mult mai mici si standarde mult mai putin generoase, chiar daca nivelul de trafic era similar (sau chiar mai mare) cu al unei magistrale.

Pe magistrale RK-urile s-au facut, mai ales dupa 1975, aproape numai cu sina UIC-60 si traverse exclusiv noi si intretinere exclusiv mecanizata. Pe linii gen 702, 501, 606, 901, 201, 202 etc. etc. mergea si sina 49, mergeau si traverse "semibune" etc.. Mai mult, programul de RK facut intre 1991 si 1998 s-a concentrat aproape exclusiv pe 100/900, 300, 500 si 800, cu ce-a mai ramas ducandu-se in portiuni din 700; ultimul RK serios pe 401 fiind probabil cel de la electrificare si dublare.

Rezultatul e ca astea au cazut primele la trafic intens dupa n-spe ani fara intretinere - sina de 49 (inapta de la bun inceput) trebuind inlocuita mult mai des ca cea de 60. Asa s-a ajuns la 30 km/h pe 702 (care avea 49 pe ambele fire intre Buzau si Faurei; intre Faurei si Fetesti avea/are 60 pe un fir).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Quote from: frunzaverde on July 16, 2017, 01:08:16 AM
Quote from: gruiarew on July 15, 2017, 11:26:36 PM
Mulţumesc şi eu de lămuriri totuşi altă soluţie la Desiro eu nu văd.

Singura solutie pentru trenul ala e scoaterea lui definitiva si pentru totdeauna din circulatie.


Desi pare o solutie simpla, nu sunt de acord cu scoaterea lui. Prin anii 2008-2010 pe acest principiu au fost anulate o gramada de trenuri, dintre care in ultimii unii au reaparut: Cluj - Craiova, Brasov - Iasi. Astea au calatori destui si astazi.

Ar trebuii verificat mai bine, care ar fi lipsa calatorilor.

1. Pe traseul trenului sunt foarte multe autobuze cam cu aceasi mers (5-6 ore).
2. Comfortul oferit de tren este tot timpul superior peste autobuz. Da, chiar si in Desiro; ai libertatea de a misca in vagon, (in general) ai un WC deschis oricand.
3. Pretul, si in cazul acestui tren eu cred ca tocmai asta e problema.

Un bilet Deva - Timisoara costa 50 lei, la autobuz e 30.
Un bilet Sibiu - Deva costa 40 lei, la autobuz e 20-25.
Iar un bilet Sibiu - Timisoara costa 72 lei, la autobuz e 60.

Inainte de a anula trenul asi incerca o scadere de pret, un -30% pare rezonabil (ca intre Cluj - Oradea), insa pretul tot ar fi cu un pic peste autobuz.
Daca s-ar accepta, asi zice ca tarifarea ca tren regio ar fi cel mai corect, luand in considerare ca e Desiro. Aceasi tarifare l-asi introduce si pentru 1819/1820 eventual si pentru 1743/1744.

Ideea cu tren de noapte este foarte buna, asi incerca si aia, dar nu cred ca ai calatori pentru 3 cusete. Asta ar insemna 144 locuri in vagoanele de cuseta. Atatea locuri ai la cuseta pe 1932 sau pe 1944(cate 3 vagoane de cuseta pe tren). Pentru inceput o cuseta + 2*clasa a II-a. Sa vedem ce se va intampla.

Ideea de a avea preturi reduse la cuseta/dormitor ar fi buna, daca nu aveam calatori; dar intre Cluj - Bucuresti sau Oradea - Constanta greu mai gasesti locuri la cusete/dormitoare, cum relateaza si bihor online. Ieri, 1932 a plecat cu dormitoarele/cusetele ocupate aprope in totalitate. Am verificat pe cfrcalatori.ro, in urmatoarele zile va fi la fel atat pentru 1932 cat si pentru 1991 (Timisoara) 1923 (Arad) sau 1945 (Satu Mare), nu prea mai sunt locuri libere la aceste vagoane. Daca nu ma insel, vagoanele de dormit/cuseta care circula intre moldova si capitala sunt mai libere, acolo probabil ar fi bine sa scade din pret.

frunzaverde

Quote from: Phenol on July 16, 2017, 05:49:57 PM
Ar trebuii verificat mai bine, care ar fi lipsa calatorilor.

Faptul ca pleaca la 3:30 dimineata e motivul principal pentru lipsa calatorilor. Este practic cea mai proasta ora posibila pentru un calator normal; este exact punctul din ritmul circadian cand ar trebui sa dormi. O asemenea calatorie iti distruge atat noaptea cat si ziua urmatoare.

Apoi este durata imensa a calatoriei. Trenul ia 6h22 pe cand o masina ia in jur de 3 ore. Combinatia de ora imposibila si durata execrabila face ca oricine are masina (si atat timisorenii cat si sibienii au grad de motorizare ridicat) sa prefere masina daca au asa ceva. Pleci la 6 din Sibiu, ajungi pana in 9 jumatate la Timisoara.

Apoi, exista autocare cu plecare la ora decenta si cu durata de parcurs rezonabila (ca doar mare parte din drum e autostrada). ERICK TRANS te duce in 3h30, cu plecare la 15.30 si sosire la 19.00. Sau plecare la 20.30 si sosire la 00.30. Si probabil mai sunt si alte servicii. Da, poti lua Transmixt-ul care nu intra pe autostrada si opreste in fiecare orasel, dar exista (la acelasi pret) si servicii mai rapide. Si Transmixt-ul macar pleaca la 5:30, nu la 3:30.

Quote from: Phenol on July 16, 2017, 05:49:57 PM
2. Comfortul oferit de tren este tot timpul superior peste autobuz. Da, chiar si in Desiro; ai libertatea de a misca in vagon, (in general) ai un WC deschis oricand.

Nu daca pleaca la 3:30. Ora respectiva anuleaza orice forma de confort.

Quote from: Phenol on July 16, 2017, 05:49:57 PM
Ideea cu tren de noapte este foarte buna, asi incerca si aia, dar nu cred ca ai calatori pentru 3 cusete. Asta ar insemna 144 locuri in vagoanele de cuseta. Atatea locuri ai la cuseta pe 1932 sau pe 1944(cate 3 vagoane de cuseta pe tren). Pentru inceput o cuseta + 2*clasa a II-a. Sa vedem ce se va intampla.

Faptul ca CFR nu e in stare sa comunice ca diferenta intre un scaun de clasa a II-a si un pat este minuscula (pe Satu Mare - Bucuresti suplimentul e DOAR 30 de lei, un sfert din costul biletului) este vina CFR-ului. La fel cum ar trebui sa existe mult mai multe cusete pe trenurile de noapte (si cel mult un singur vagon cu scaune, pentru calatori pe distante foarte scurte).

Dar n-au vagoane, n-au reclama, n-au de nici unele...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Europiu

Discutia despre trenuri de noapte mi-a adus aminte de CityNight-urile Deutsche Bahn care au fost desfiintate relativ recent (2011?). Aveai inclusiv posibilitatea, contra unui tarif rezonabil, sa-ti iei masina personala pentru a o folosi la destinatie.

Stie cineva de ce s-au desfiintat? Doar ratiuni de (ne)rentabilitate?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

In 2016 s-au desfiintat definitiv trenurile de noapte clasice ale DB (City-Night-Line). O parte din rute si inclusiv din materialul rulant au fost preluate de OBB (CF din Austria) si se numesc EuroNight acum. De asemenea au ramas cateva ICE-uri de noapte si in plus a aparut o oferta complementara a diviziei de autocare a DB, pentru autocare de noapte (dupa ce in 2014 a fost liberalizata piata si au devenit posibile cursele interne cu autocare in Germania, anterior acest lucru era interzis de o lege din anii 1910-1920).

Motivele invocate de DB pentru inchidere sunt pur financiare. Ele au legatura si cu legile destul de dure legate de lucrul pe timp de noapte, mai ales ca erau necesare uneori si cuplari si decuplari de garnituri. De asemenea, fiind nerentabile, de mult timp trenurile de noapte circulau prost, cu intarzieri - 30 minute - 1 ora era ceva obisnuit, deseori direct de la plecare. Adica neseriozitatea a condus la propriul insucces.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Sorinus

Legea asta cu gratuitate la studenti e foarte aiurea. Am vrut saptamana trecuta sa iau trenul C-ta - Bucuresti Nord, era full , si nu doar primul, ci toate pana dimineata (vreo 4 trenuri), inclusiv cls I.

Acum, am cumparat online ptr maine dimineata, si am nimerit la al 4lea tren ce pleaca, primele 3 erau full.

Asta nu s-a mai intamplat pana acum, dar studentii, avand gratuit (sau 30ron la cls I), se plimba la gramada.

Evident ca aleg masina personala in 95% din cazuri, acum am fost cam fortat de situatie sa aleg transportul public si am ales trenul ptr ca sunt pasionat. Dar oamenii normali, platitori, o sa fuga si mai mult de tren.

Neufunk

Intr-un fel imi pare bine pentru ei. La cati bani ai in studentie, nu prea poti face multe lucruri pentru a te distra, fix atunci cand ai cea mai mare pofta de viata. Asa, cu chin cu vai, se urca in tren si se duc la mare in weekend. Dorm in cort si aia e. Mai vine un ban si la CFR (ca doar cineva plateste pentru asta). Si eu cred ca lucrurile astea ar trebui cumva rationalizate (de exemplu, gratuit nelimitat pentru gara cea mai apropriata de resedinta sau o gara de pe traseu si 5/10 bilete dus-intors gratuite catre orice destinatie pe an).

dumbravaandrei

Nu mai este studentia ce era candva. Mergi in orice campus studentesc si vezi ce parc auto este acolo :)