News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neufunk

O opinie impotriva reconstructiilor complete maybe?

dr4qul4

Pro Infrastructura sa fie CONTRA unei investitii in infrastructura?

Aveti mare grija cum formulati (daca o faceti) aceasta idee! Sa nu intrati in gura presei ca va pierdeti credibilitatea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on June 06, 2017, 07:58:11 PM
Pro Infrastructura sa fie CONTRA unei investitii in infrastructura?

Nu "CONTRA unei investitii in infrastructura", ci contra unei investitii idioate, in care bagi miliarde de euro ca sa fie "fix ca inainte".
Macar daca cereau 200 km/h...

Dar nu, nu au cerut.

Ce face CFR-ul este ceva de genul:
"Am mostenit casa (din chirpici) a bunicilor de la tara...
O demolez si o reconstruiesc, fac una nou-nouta si performanta !
Dar, evident, pe asta noua o recontruiesc... tot din chirpici !"...

:)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Plus că în același timp îmi bag piciorul în anexele casei, în bucătăria de vară, în grajduri, în restul curții și grădinii, pe care le las în paragină totală.

pasadia

 @dracula - sa lasam, n-ar fi prima oara.

Dan027

Daca pana acum s-a dormit pe subiect orice pozitie trebuie "exprimata" cu grija.

Si ar mai fi o intrebare: Ce ati vrea sa se intample in urma unei pozitii critice a API?

Ar trebui tras un semnal de alarma in ceea ce priveste lucrarile de intretinere a caii ferate, dar nu zicand ca reabilitarea CIV N e de vina, pt ca asta ar fi o prostie... prostie ce s-a nascut din diverse fustrari mai mult sau mai putin legitime. La fel a fost si cu PiSi vs CoBra si pana la urma tot scandalul le-a intarziat pe amandoua.

frunzaverde

Quote from: Dan027 on June 07, 2017, 12:30:49 AM
Ar trebui tras un semnal de alarma in ceea ce priveste lucrarile de intretinere a caii ferate, dar nu zicand ca reabilitarea CIV N e de vina, pt ca asta ar fi o prostie... prostie ce s-a nascut din diverse fustrari mai mult sau mai putin legitime.

In conditiile in care toti banii dedicati caii ferate se duc in reconstructii idioate inseamna ca nu sunt bani pentru nimic altceva. Adica nu sunt bani nici pentru intretinere curenta. Fix "reabilitarea CIV", care ar trebui numita "daramarea si reconstructia CIV" e ce seaca caile ferate de bani. Asta si subventiile structurate foarte prost.

Quote from: Dan027 on June 07, 2017, 12:30:49 AM
La fel a fost si cu PiSi vs CoBra si pana la urma tot scandalul le-a intarziat pe amandoua.

Nu are vreo legatura cu PiSi vs. CoBra. Acolo e vorba de investitia a sau investitia omoloaga b. Aici e vorba de tipul de lucrari efectuate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

#262
QuoteIn conditiile in care toti banii dedicati caii ferate se duc in reconstructii idioate inseamna ca nu sunt bani pentru nimic altceva. Adica nu sunt bani nici pentru intretinere curenta.

Nu chiar, inseamna ca avem un management prost al resurselor. Cine zice ca intretinerea curenta este mai putin importanta decat modernizarile?! ...

CFR a avut si inca are o strategie proasta in ceea ce priveste gestionarea infrastructurii. Prima data cand au inceput sa fie neglijate lucrarile de intretinere a fost inaintea inceperii modernizarii cailor ferate, doar ca problema sa acutizat dupa si nu a fost remediata nici acum pentru ca se trage foarte tare pentru absorbtia de fonduri europene de dragul absorbtiei.

Eu personal imi doresc o reabilitare cat mai serioasa pentru Brasov-Predeal pentru ca desi a tot fost modernizat, standardul acolo nu este foarte departe de cel constructiv (1879). Poti sa zici tu ce vrei dar standardul pentru Brasov-Predeal este sub ce ar putea / trebui sa fie. Pe firul facut mai recent intre Predeal si Darste se poate circula cu 65 iar pe cel vechi cu 50 in conditile in care de la Timisul de Sus pana in Darstei terenul nu este chiar atat de neprietenos incat sa nu permita mai mult.

frunzaverde

Quote from: Dan027 on June 07, 2017, 07:10:01 AM
Cine zice ca intretinerea curenta este mai putin importanta decat modernizarile?! ...

CFR-ul. Intelege ca exista un sac imens cu bani. Din 2000 pana acum 90-100% din sacul ala s-a dus pe reconstructii totale.

Quote from: Dan027 on June 07, 2017, 07:10:01 AM
CFR a avut si inca are o strategie proasta in ceea ce priveste gestionarea infrastructurii. Prima data cand au inceput sa fie neglijate lucrarile de intretinere a fost inaintea inceperii modernizarii cailor ferate, doar ca problema sa acutizat dupa si nu a fost remediata nici acum pentru ca se trage foarte tare pentru absorbtia de fonduri europene de dragul absorbtiei.

Chiar nu stiu de unde le scoti - mentenanta a inceput sa sufere in jurul anului 2000, cand s-a inceput prima reconstructie (Chitila - Campina) si a suferit profund de-atunci si pana azi. Pana atunci mentenanta era facuta la un standard absolut acceptabil, ba chiar in perioada 1992-1998 s-au crescut viteze pe magistrale. Absolut acceptabil mai ales in conditiile in care Romania avea un PIB la sfert ca astazi, un buget alocat transporturilor de sub muuult sub un miliard de euro (total), si in conditiile in care cuvintele cheie in epoca erau "blocaj financiar" si "arierate".

De altfel, calea ferata a suferit cel mai tare si mai tare in perioada 2004-2011, cand cuvantul "absorbtie" nu era nici macar in uz. Atunci, peste jumatate de miliard de euro bani rambursabili au fost consumati pe Bucuresti - Constanta, ducand inclusiv la blocaj financiar complet la CFR Infrastructura.

Quote from: Dan027 on June 07, 2017, 07:10:01 AM
Eu personal imi doresc o reabilitare cat mai serioasa pentru Brasov-Predeal pentru ca desi a tot fost modernizat, standardul acolo nu este foarte departe de cel constructiv (1879). Poti sa zici tu ce vrei dar standardul pentru Brasov-Predeal este sub ce ar putea / trebui sa fie. Pe firul facut mai recent intre Predeal si Darste se poate circula cu 65 iar pe cel vechi cu 50 in conditile in care de la Timisul de Sus pana in Darstei terenul nu este chiar atat de neprietenos incat sa nu permita mai mult.

1. Standardul nu are vreo legatura cu linia din 1879. Linia din 1879 era simpla, neelectrificata, apta pentru 25 km/h.
2. Diferenta de viteza nu are legatura cu "fir vechi" sau cu "fir nou". Ambele fire au fost reconstruite total la dublare. Si au trecut vreo 10 RK-uri, unul cu reconstructie partiala de-atunci. Are legatura cu coborarea versus urcarea, care solicita sina in mod diferit, nu cu altceva.
3. Terenul chiar e foarte "neprietenos" cu calea ferata, pantele fiind foarte mari, ca si razele de curba. Singura solutie care ar putea creste vitezele semnificativ acolo e un tunel de baza. Care e neprietenos cu bugetul de stat.
Constant refuzi sa te documentezi
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

elphax

oare cat face acum daca se "reduce" la 14 ore ?

Programul Trenul Soarelui incepe in 9 iunie si se va intinde pana aproape de jumatatea lunii septembrie. Garnitura va parcurge dumul din Timisoara pana la Mangalia in 14 ore, fara sa mai opreasca in toate statiile de pe traseu.
Calatorii vor beneficia si anul acesta de reduceri la pretul biletelor. Astfel, cei care vor cumpara un bilet dus-intors vor plati mai putin cu 10%, iar daca biletul este cumparat online, la aceasta reducere se mai adauga una de alte 5 procente.

sursa: opiniatimisoarei.ro

yetiman

Tren   Timisoara Nord   Mangalia   19:05   09:58      durata: 14:53

De pe site CFR SA.  :)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Earthchild

Transsiberianul in miniatura.

elphax


SB76UFO

CFR despre singura barieră operată manual din Sibiu: Să o modernizeze primăria sau cine vrea, noi nu avem bani

Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

rizzuh

Pai normal... toti banii ii cheltuim sa daramam calea ferata intre Brasov si Arad, ca dupa sa construim alta la loc, ca sa mergem mai repede cu vreo 20 km/h in linie dreapta, cand la Satu Mare semafoarele n-au nici macar bec, sunt cu palete, construite de Austro-Ungari prin secolul 19.

Este cea mai mare cretitinate ce se intampla cu CF in Romania. Ma intreb cum poate CFR sa explice de ce de la Craiova la Bucuresti (magistrala 900, parte a aceluiasi coridor european) ajungi mai repede cu masina decat cu trenul, cand CF este linie dreapta pe 80% din distanta si teoretic ar putea sa mearga cu 120-140 pe mare parte (cu masina ai doar 130 pe A1, restul 100 in afara localitatii, 50 in localitati - si sunt multe). Trenul face 3 ore si 7 minute cel mai rapid (sunt care fac si 3 ore si jumatate, cu aceleasi opriri), masina face 3 cu tot cu pipi-stop pe la benzinarii pe drum.

:((