News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rio tinto

Quote from: Sorinus on August 20, 2024, 05:10:28 PMfrunzaverde a explicat mai demult de ce nu se pot face anunturi audio in trenurile romanesti (actuale).

Din proprie experienta vreau sa mentionez ca sistemele audio de pe trenurile Traianus, Ister si Somes functioneaza la vagoanele CFR (B11, B6, A10) incepand cu iesirea din tara inspre Ungaria. Probabil si la altele sau nu la toate. La Lőkösháza si Nyírábrány se adauga vagoane unguresti si dintr-o data sistemul audio e functional in tot trenul, cu anunturi in limba maghiara, inclusiv in vagoanele noastre. Dupa o liniste de aprox 13 ore pe teritoriul tarii, e refreshing sa auzi o voce acolo sus.

Am intrat in vorba de nenumarate ori cu insotitorii de vagon de dormit (fiindca sunt mai aproachable decat nasii) si i-am intrebat de ce nu se foloseste si in Romania sistemul audio. Ei nu stiu, de fapt, din pacate acestia nu stiu nimic, decat sa verifice bilete, sa bata la usa cu o jum de ora inainte de destinatie si sa doarma.

E interesant cum pe trenurile MAV se comunica in acelasi mod cum cum vorbesc si pilotii pe cursele aeriene. Cateva informatii, urmatoarea oprire, daca sunt intarzieri, etc. Cu liniste intre orele 22 si 6 desigur pentru trenurile de noapte (anuntata si aceasta). La fel si ospatarii de la restaurant, i-am vazut deseori punand mana pe receptorul de la capatul unui vagon si anunta in tot trenul ca exista vagon restaurant. Lumea se calmeaza in tren mult mai repede daca ar vorbi cineva cu calatorii. Orice s-ar intampla, calatorii, daca sunt informati, vor fi multumiti.

Xenos

Şi în Germania se fac aceste anunţuri. Am avut o perioadă, până prin 2000, 2000 şi ceva, când am sperat că ne civilizăm şi noi, am sperat că o să ne pese. Degeaba....

pasadia

Mergeam cu trenul intre Ljubliana si Viena. Dupa Maribor se schimba personalul de tren si ... (cred) sefa de tren austriaca (o femeia la vreo 30-40 de ani) a venit la mine sa ma intrebe daca se intelege destul de clar vocea ei in engleza -  cand ne-a verificat biletele a vazut ca nu suntem austrieci.
ps - vagoanele erau MAV, folosite pe un tren Trieste - Viena.

daniel_avram

Postarea lui @frunzaverde e aici si se refera la un tip de cablu standard UIC 568 ce trebuie sa fie disponibil la toate vagoanele + locomotiva ce compun garnitura. Dar si daca le ai pe astea iti mai trebuie vointa angajatilor CFR Calatori, ca de nepasare ne-am cam saturat. Intr-un timp pe automotoarele Desiro unii mecanici anuntat statiile si pe ce parte a trenului este peronul.

cristi5

@Rodeo statia Fetesti este acum in reabilitare (impreuna cu Ciulnita), a fost scoasa din contractele vechi pt ca antreprenorul la vremea respectiva a dat faliment parca. Pe topicul coridorului Curtici-Constanta punem regulat rapoartele de progres ale CFR, ele includ cele 2 statii.

Eu nu cred ca-i o problema tehnica, ci nu-i pasa nimanui de calatori. Ar trebui facute plangeri la protectia consumatorului (de exemplu pentru AC care nu functioneaza, de legaturi pierdute ce sa mai vorbim)

dan tm

De unde se anunta in vagoane? adica unde este microfonul ca sa vorbeasca seful de tren?

 

rio tinto

Luam cele mai comune vagoane de calatori de la CFR, B11, la capatul fiecarui vagon exista o usa (alta decat cea cu controalele de aer conditionat) pe care exista un sticker de difuzor (audio). Inauntru e un sistem instalat pentru comunicatii audio si setarea afisajului luminos din vagoane.
Uite trei imagini, fiindca nu stiu sa uploadez aici

Aici e stickerul audio despre care vorbeam: https://prnt.sc/rdIcX8VGkcV1
Aici e sistemul: https://prnt.sc/01BLksJEK2Jo
Aici vedem receptorul cazut intr-un colt (inca atasat de cablul audio): https://prnt.sc/jRXRhD2xrboC

Sorinus

Teoretic se poate, practic CFR ar trebui sa se agite și nu o face pt nimic. AC nu prea mai merge în niciun vagon, sau e anemic. Pt ei, astea sunt fomfleuri, ca vagonul bar sau restaurant.

ijwtsh

Sper ca e thread-ul potrivit. Exista o harta precum cea de autostrazi de pe 130km.ro? Pentru linii electrificate. Pentru cei care nu sunt la zi cu ce se-ntampla in acest sector al infrastructurii, cred ca ar ajuta. Un fel de harta care ne spune daca merita luat trenul de la o destinatie la alta.


alecs1

Eu cel mai ușor mă uit pe https://www.openrailwaymap.org/

Dar partea cu meritat să iei trenul nu reiese din hartă. Cel mai bine verifici pe infofer, ai lista trenurilor și timpii, și vezi că ai și info despre cum au mersul trenurile în ziua precedentă (e.g. verifici dacă au întîrzieri generalizate).

Sorinus

Incepe sa fie jale pe Bucuresti-Constanta, intarzierile sunt la ordinea zilei. Ieri de ex, aproape toate trenurile au avut intarziere, cu doua din ele avand 100 respectiv 120 minute.

Nu stiu daca e de la infra, sau de la trenurile venite din tara ce acumuleaza intarzieri bombastice la dus (mai ales pe M100).

Apropo de M100, quick wins-urile alea numai quick nu sunt, nu stiu daca s-a dat ceva in folosinta. Intarzieri de 1-2h sunt ceva comun.

Konter

Oficialii Ministerului Transporturilor au dezvăluit, într-un răspuns trimis deputatului PNL Radu Moisin, pe unde va trece linia de mare viteză București-Budapesta.
Proiectul, enunțat pentru prima oară de Ludovic Orban în 2007, a fost repus recent pe tapet de premierii României și Ungariei, Marcel Ciolacu și Viktor Orban.
Pentru realizarea proiectului va fi nevoie de un studiu de fezabilitate, dar experții din Ministerul Transporturilor au făcut deja o analiză preliminară și au identificat două scenarii, care i-au foost prezentate deputatului liberal într-un răspuns la o solicitare oficială, citat de HotNews.
,,Pentru realizarea concretă a liniei de mare viteză Budapesta-Bucureşti, în Programul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 este propusă realizarea unui Studiu de fezabilitate pentru construcția unei căi ferate de mare viteză pe axa est-vest care să se suprapună cât mai puţin cu investițiile feroviare realizate sau în curs de realizare", arată Ministerul.
Cele două abordări luate în calcul
Până la realizarea acestui studiu de fezabilitate, oficialii Ministerului Transporturilor au realizat o analiză preliminară din care au rezultat ,,două potențiale abordări":

Un aliniament sustenabil din punct de vedere economic și social pentru dezvoltarea unei căi ferate de mare viteză/viteza sporită poate fi: Bucureşti – Pitești – Curtea de Argeş – Sibiu – Mediaş – (Târgu Mures) – Cluj-Napoca – Zalău – Oradea – Episcopia Bihor.
Lungimea acestui traseu ar fi de aproximativ 590 km şi ar urma să aibă un cost estimat de 25-30 milioane euro/km (ceea ce ar conduce la un cost estimat al investiției de aproximativ 17 miliarde de euro);
Un aliniament hibrid ce include secţiuni modernizate la nivelul 160 km/oră pentru o parte a traseului (traversări montane, culoare existente), respectiv aliniament nou cu viteză de peste 200 km/oră, în funcție de aspectele geografice şi cele de rentabilitate economică pe anumite porţiuni ale traseului. O astfel de abordare presupune valorificarea unor investiții deja realizate, în curs de realizate sau în faza de proiect de modernizare. Astfel, traversarea montană s-ar putea realiza pe un traseu comun cale ferată de mare viteză/cale ferată convențională.
CITEȘTE și Proiectul de TGV spre Budapesta, repus pe tapet. Promisiunile făcute de foștii miniștri ai Transporturilor
În ceea ce privește anul în care ar putea fi pusă în linia de mare viteză București-Budapesta, Ministerul Transporturilor nu are o dată concretă. "În acest moment este prematur de estimat o dată concretă la care vor fi finalizate lucrările pentru linia de cale ferată de mare viteză Bucureşti Budapesta, aceasta depinzând de identificarea şi obținerea finanţării, de rezultatul Studiului de Fezabilitate, de termenii de licitaţie şi contractare etc.", răspunde Ministerul.
sursa

TibiV

#4318
"... Bucureşti – Pitești – Curtea de Argeş – Sibiu – Mediaş – (Târgu Mures) – Cluj-Napoca – Zalău – Oradea – Episcopia Bihor"

Adica PiSi feroviar...  :lol:

LE
Asta daca nu cumva se gandesc la "renasterea" CF 219 Valcele-Ramnicu Valcea, si transformarea liniei de pe Valea Oltului (Ramnnicu Valcea-Sibiu) in linie TGV... :rofl:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Au deja doua tunele si un viaduct de peste 1 km construite. Acolo o fac ,,decît" de 160.