News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

https://www.dcnews.ro/scandal-la-digi-24-cfr-calatori-sustine-ca-doar-2-3prc-dintre-vagoane-au-probleme-dumneavoastra-vorbiti-de-saraca-sina-nu-de-saracii-calatori_965158.html

Scandal la Digi 24. CFR susține că doar 2-3% dintre vagoane au probleme / ,,Dumneavoastră vorbiți de săraca șină, nu de săracii călători"


dan tm

Da chiar azi vorbeam cu cineva care lucra pe coridor pe un motostivuitor cu brat și spunea că l-o mutat într-o zi in patru părți Deva Mintia Săvârșin cu trailerul pentru că pe al.doilea.nu găsește om
Spunea că i-au mutat pe cei din Simeria pe șantier și au adus alții de la.Bucuresti care nu știu să facă nimic ,nici să lege ceva in chinga sa ridice și toată ziua se ascund prin gara
Înăuntru in gara mai au mult de.lucru
Apoi au pus burlane care când plouă apa curge din ele.direct in groapă săpată pentru lift că sa o scoată după aia cu pompele și ne mai miram.unde suntem.si cum merg lucrurile

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5310p450-accidente-si-incidente-cfr

dan tm

Israel Railways (IR) has sold 33 operational IC3 DMUs to Ferotrans TFI of Romania for $US 1.5m.

https://www.railjournal.com/


tom_sawyer

Imagini șocante cu un tânăr electrocutat în gara Ghioroc, pe Magistrala 200, după ce s-a suit pe un vagon cisternă, au fost date publicității joi de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

"În ciuda numeroaselor avertismente transmise, dar și a campaniilor publice de conștientizare a pericolului pe care îl reprezintă nerespectarea unor reguli și norme de conduită în incinta stațiilor CF, triajelor și în zonele adiacente, mulți tineri inconștienți încă își pun viața în pericol! Deși în ultimii ani s-a redus numărul persoanelor electrocutate în stațiile de cale ferată, după ce s-au urcat pe vagoanele de tren, o nouă tragedie s-a petrecut chiar în cursul nopții trecute în stația Ghioroc, unde un tânăr teribilist, în vârstă de 19 de ani, s-a urcat pe un vagon de marfă, garat pe o linie abătută, și a fost electrocutat. Tânărul, deși însoțit de un grup de prieteni, nu a fost oprit de niciunul dintre aceștia să nu urce pe vagon, din contră prietenii care îl însoțeau au filmat actul de inconștientă extremă surprinzând inclusiv momentul fatal în care tânărul este electrocutat!", se arată în comunicatul CNCF CFR SA.

Echipajul SMURD a fost solicitat să intervină pentru a acorda primul ajutor, iar tânărul a fost dus la spital, cu arsuri pe aproximativ 70% din corp. Amintim că la mijlocul lunii august 2023, un tânăr german a murit, după ce a fost electrocutat pe un vagon tot în gara Ghioroc din județul Arad, așa cum am scris la vremea respectivă.

clubferoviar.ro/tanar-electrocutat-in-gara-ghioroc/

tom_sawyer

Este epidemie:

O adolescentă de 16 ani s-a electrocutat pe tren la Arad, miercuri seara, la doar o săptămână după cazul similar de la Ghioroc.

Miercuri seara, în jurul orei 21:30, Serviciul de Ambulanță Județean Arad a fost solicitat să intervină pentru a acorda primul ajutor unei adolescente care s-a electrocutat după ce s-a urcat pe un vagon.

"Victima de sex feminin, 16 ani, conștientă în momentul examinării medicale avea arsuri corporale pe o suprafață de aproximativ 40-50%, de gradul II/III și a suferit politraumă prin cădere de la înălțime (pe vagon cisternă).

clubferoviar.ro/adolescenta-s-a-electrocutat-pe-tren/

Konter

" Vara anului 1937... a venit cu primul tren aerodinamic, de viteză București - Constanța, surprinzător este faptul că avea cam aceeași viteză ca trenurile de acum... doar 2 ore și 15 minute până la mare, te bucurai de condiții, de aer condiționat și servire direct la scaun.

Automotorul a fost construit în România, la faimoasele uzine Malaxa. Evenimentul este consemnat de presa internațională a vremii care remarcă România ca fiind astfel printre țările înaintate din estul Europei în privința comunicațiilor.
Designul trenului, aerodinamic și elegant aparține arhitectului Horia Creangă, nepotul scriitorului Ion Creangă, constănțean prin adopție și considerat azi părintele arhitecturii moderniste în România interbelică.
Automotorul Malaxa 1001, cunoscut și sub denumirea de ,,Bălan", avea două motoare diesel Ganz-Jendrassyk cu șase cilindri în linie, de câte 220 CP fiecare, și atingea o viteză maximă de 110 km/h. Distanța București-Constanța se parcurgea în aproximativ 2 ore și 15 minute.
Automotor pe 4 boghiuri (8 osii) avea o greutate în serviciu de 84 tf ( 8238 kN ) era extrem de confortabil pentru vremurile interbelice. Avea aer și beneficii de servire individuală. Deținea 136 de locuri, cu trei secțiuni diferite"




Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#4298
Designul automotorului aparține Uzinelor Ganz, de unde a fost cumpărată și licența, cel puțin cel din poză. Ulterior s-a modificat puțin design-ul părții din față, dar eu cred că n-are nicio legătură cu Horia Creangă.

cristi5

#4299
Fumigena cu 2h 15 min face turul facebook-ului (de ex aceasta postare cu 1,5k shares cu textul pus de @Konter , nu stiu exact care a fost sursa lui), dar in probe a facut 2:37, si 2:40 in operare regulata. Sunt 225 km si viteza maxima la CFR atunci era 110, asta prindea 115... Mai multe in postarea lui @frunzaverde din 2017.



Poza dintr-un comentariu Fb, Cristian Moanta.

shift2rail

^ mitizarea trecutului e fireasca, in conditiile dezastrului actual de la cf;

 m-as fi asteptat la o intoarcere a mentalului colectiv in trecutul comunist care, bon gré mal gré, a democratizat accesul la tren: in anii '30, '40 Malaxa silona cu o patura extrem de subtire a societatii, in conditii si viteze de 5 stele ptr acele vremuri, colbul Baraganului populat de sate de desculti si flamanzi, la propriu...

dan tm

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/intarzieri-pe-magistrala-100-cu-afectarea-circulatiei-trenurilor-ir-1922-r-8813-si-ir-1920-r-8812-oradea-arad-simeria-craiova-bucuresti-nord-constanta-mangalia-si-retur/

19 august 2024

Ca urmare a lucrărilor la infrastructura feroviară de pe Magistrala 100, ce se desfășoară din luna august a anului trecut -2023, trenurile aflate în circulație pe această magistrală acumulează întârzieri semnificative.

Astfel trenurile IR 1922/R8813 Oradea – Arad – Craiova – Bucuresti Nord – Constanța – Mangalia șosesc cu întârzieri de aproximativ 200 minute în stația Mangalia cauzate de condițiile de circulație pe zona Arad – Radna – Simeria. Pe acest sector de circulație există periodic mai multe indisponibilităti la nivelul infrastructurii feroviare (lipsă tensiune, copaci aflați în gabaritul liniei, limitări de viteză etc). In această situație trenurile R 8812/IR 1920 care se formează în stația Mangalia din trenurile R 8813/IR 1922 se îndrumă la plecare cu o întârziere cuprinsă între 60 – 90 minute și ca urmare sosirea în stația București Nord se efectuează cu întârziere.

Recomandăm pasagerilor care utilizează trenurile IR 1922/R8813 și R 8812/IR 1920 să aibă în vedere aceste întârzieri la planificarea călătoriei, mai ales dacă din stația București Nord accesează alte trenuri la legătură pentru continuarea călătoriei spre destinațiile dorite.


Eu inteleg ca s-a dorit o explicatie ca pe magistrala 100 sint intirzieri dar nu s-a facut bine legatura cu lucrarile de pe magistrala 200 respectiv tronsonul Arad-Radna -Simeria.

Probabil au vrut sa spuna ca trenurile care sosesc de la Arad prin Radna au deja intirziere cind intra pe magistrala 100 unde acumuleaza alta intirziere datorata lucrarilor incepute in august 2023.

sau ?

dan tm


Rodeo

^^ Întamplarea face ca fiul meu sa fi folosit chiar ieri (19.08.2024) trenul R8812/IR1920. Biletul sau era pe ruta Mangalia-Fetești, la Fetești urmând să schimbe cu R8204 pana la Buzău. Plecarea din Mangalia a avut loc cu 5min întârziere, până la Constanța a acumulat 14min (în special în Neptun). Aici, în Constanța, lipsa lui de experiență cu CFR l-a făcut să comită prima eroare și mi-a ignorat sfatul de a schimba aici în R8204 (ar fi avut 10min pt schimb) și a hotărât să schimbe conform biletului, la Fetești. La Fetești IR1920 a ajuns cu 54min întârziere, dar nu era o problemă, deoarece și R8204 având 35min întârziere ar fi fost o perioada generoasa de 18min pentru schimb. Aici a urmat problema 2, tot din lipsă de experienta: oprirea în Fetești a avut loc mult în afara peroanelor astfel încât fiul meu a confundat-o cu una din numeroasele opriri "în câmp" de până atunci și nu a coborât, privind uimit cum trenul accelerează prin fata gării și nu mai oprește. A rămas în tren până la București Nord unde a schimbat cu IR1653 (alt bilet). Concluzii:
- gara Fetești nefiind reabilitată (nu s-au făcut și peroanele la reabilitarea M800?) gararea trenurilor se face mult în afara peroanelor. Ceea ce poate duce la confuzii cu o oprire neprogramată
- opririle programate ar trebui anunțate cu mijloacele de la bord. Mai ales când din motive de circulație au avut loc și opriri neprogramate. La vagoanele cu afișaj intern prin textul OPRIRE XYZ H MINUTE, la cele cu sistem audio prin anunț al șefului de tren, la restul (tot mai puține, sper) prin semnal al șefului de tren (fluier sau ceva).
- ca de obicei, nu se va face nimic. Vitele alea de călători să se adapteze.

Sorinus

La CFR e absolut comun sa nu stii in ce gara esti, mai ales in cele mici (nu e cazul Fetesti) , mai ales daca e vreun tren intre al tau si cladirea garii, cam singurul loc unde scrie numele. Daca mai e si noapte...

frunzaverde a explicat mai demult de ce nu se pot face anunturi audio in trenurile romanesti (actuale).

De asemenea, afisajele ar trebui 1. instalate 2.configurate 3.intretinute

Too much work.