News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GrmmrNzi

Dacă DN2 era să fie relocat, e posibil totuși ca liniile să fi fost planificate să treacă pe sub rambleul liniei 507 (CF are nevoie de gabarit mai redus decât șoseaua, nu?).

Poate voiau să devieze toată magistrala, deși nu văd cum ar fi racordat-o la podul existent CF-canal și la pasajul existent DN2-CF... Și rămâne întrebarea: de ce? Doar ca să tragă 507-ele la linia 1? Nimic nu e logic...

Sau poate voiau să facă un depou de locomotive în "triunghiul" dintre 500, 507 și canal... Dar de ce linie dublă?

dan tm

Despre depou nu poate fi vorba, sint depouri in Adjud, Tecuci, Buzau.

grig

pentru cei pasionati de infrastructura feroviara



Vizionare cu folos !

pasadia

Mi s-a facut rau dupa 30 de secunde. E imposibil sa urmaresti o asemenea prezentare pompoasa. Imi pare rau pentru Carmen Avram, dar mutarea la A3 i-a facut rau ei (si a permis echipei de la Romania te iubesc sa se dezvolte enorm, comparativ vorbind).

perfidus

Ce sa faci, trebuie sa rezoneze cumva cu publicul tinta. Dar subiectele sunt fierbinti si acuzele pertinente. Un reporter bun trebuie sa mearga la firul ierbii si sa vanda niste povesti adevarate. Sunt unele lucruri spuse doar pe jumatate, evident, adica responsabilitatea se opreste undeva la sefii CFR si unii ministri si atat.
Ca planficarile bugetare se fac in alte cabinete, la partid, asta nu se spune. Basescu a fost rau, Berceanu a fost si mai rau, patriotul Ciolos a fost cel care a aprobat Masterplanul prin care se propune o taiere de 40% la reteaua de transport feroviar. Bleah.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

grig

#1040
^
eu inca ma simt rau la vreo 7 ore distanta de prima vizionare, reportajele In Premiera mi se par mereu de foarte buna calitate dar si dureros elaborate in favoarea/defavoarea unui curent politic sau altul depinde de caz.

Phenol

Imi pare foarte rau ca prezint pe d-nul Tulbure (min 14.32) cu conotatia asta negativa: l-am intalnit cand am fost la Coslariu in Mai, m-a explicat in detaliu situatia caii ferate din zona (si a respectivului pasaj); cunoaste foarte bine tot tronsonul si este devotat caii ferate din tara.

TibiV

#1042
O cunosc pe Carmen de foarte multi ani, este foarte buna in ceea ce face si am tot respectul pentru ea...

Dar vad ca uneori nici ea nu scapa de "sabloanele jurnalistice" specifice jurnalistilor fara pregatire tehnica.

Iata ce zice la 09.55:
Quote
Se lucreaza la bucata romaneasca a Coridorului feroviar IV pan-european, reteaua feroviara de mare viteza....

Daca un jurnalist de talia lui Carmen Avram face o astfel de afirmatie intr-un mega-reportaj dedicat caii ferate, de ce va mai mirati ca afirmatii similare sunt scrise/rostite de jurnalisti "de rand", care au de facut intr-o zi 7 materiale, de la ursul care a atacat nu stiu ce sateni pana la nu stiu ce greva, trecand "adiacent" si pe la (langa) calea ferata ?!...

Sunt sigur ca si multi dintre jurnalistii acredati la MT/CFR fac aceeasi greseala...

Dar, asa cum spuneam si pe alt topic...
Dupa aproape trei decenii in care infrastructura a decazut in asemnea hal incat sectiunile cu peste 100 km/h par "giugiuc" iar cele cu 80 km/h par sa fie "standard", cred ca este pe undeva normal ca oamenii (indiferent de profesie) sa considere ca 160 km/h este "mare viteza"...

LE
Evident, reportajul de la "Romania te iubesc" cu DNCB (in care a aparut si Ionut care il "lasase masca" pe reporter cu stratul de uzura lipsa si alte "maruntisuri") este cu vreo 3 clase "peste".... ;)
Diferenta intre a vrea neaparat sa demonstrezi ceva si a vrea doar sa arati realitatea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 14, 2018, 04:13:49 PM
Quote from: tom_sawyer on July 13, 2018, 10:49:57 PM
2 accidente identice stupide petrecute la interval de 2 saptamani:

1. 28 Iunie 2018
Întâmplare şocantă în gara Dumbrăveni din judeţul Sibiu: un tânăr de 21 de ani, student la teologie, s-a urcat pe un vagon de marfă şi a fost electrocutat după ce, se pare,spun anchetatorii, a încercat să-şi facă un selfie.

2. 13 Iulie 2018
Un tânăr de 19 ani a fost electrocutat în această după-amiază după ce s-a urcat pe un vagon al unui tren de marfă staţionat în gara din Braşov.

Se pare ca e un adevarat fenomen din pacate:

11 mai 2015
O tânără de 18 ani a murit electrocutată pentru un selfie. Adolescenta s-a urcat pe un vagon garat la marginea Iaşiului

28.07.2015
O adolescenta de 16 ani din Adjud a fost grav ranita, luni seara, dupa ce s-a urcat pe un vagon de tren pentru a-si face selfie si s-a electrocutat la firele de inalta tensiune, suferind arsuri pe mare parte a corpului.

01 Octombrie 2015
Tânăr electrocutat în gara Baciu. S-a urcat pe un vagon să-și facă un selfie

28 Mar 2017
Tragedie în gara din Buzău. S-a urcat pe un vagon să își facă un selfie și a murit electrocutat

02 Mai. 2017
Adolescentul care s-a electrocutat la începutul lunii martie pe podul de cale ferată din zona parcului Herăstrău în timp ce încerca să-și facă un selfie a murit

23/04/2017
În căutarea selfie-ului perfect, patru adolescenți s-au urcat pe un vagon de tren staționat în Halta Craiovița. Doi dintre ei, de 13 și 14 ani, s-au apropiat de cabluri, moment în care s-a format un arc electric care a descărcat în corpurile lor mii de volți.

24 aprilie 2017
Un tânăr de 16 ani, din Cluj-Napoca, se zbate între viață și moarte după ce s-a urcat pe un vagon dezafectat pentru a-și face o poză și s-a electrocutat. Incidentul a avut loc în localitatea clujeană Baciu

18 Iun. 2017
A murit copilul electrocutat în gara din Buzău. Băiatul de 12 ani s-a ales cu arsuri grave. Din motive încă necunoscute, copilul din localitatea Gherăseni s-a urcat pe un vagon dezafectat în gara din Buzău.

28 Aug 2017
Adolescent în stare gravă după ce s-a urcat pe un vagon de tren şi s-a electrocutat, în staţia CFR Aiud

Din pacate, mai adaugam la lista asta :( :(:

Un tânăr de 22 de ani a murit, iar prietenul său de 24 de ani este internat în stare gravă la spitalul din Focşani, după ce marți noapte s-au urcat pe un vagon de marfă staţionat în gară şi s-au electrocutat.

stirileprotv.ro

Io

#1044
Mai, fenomenul nu e nou deloc. Prima oara cind am auzit de asa ceva - copil urcat pe vagoane si electrocutat - a fost prin 1973 sau pe-acolo si victima mi-era/mi-a fost coleg. Mersese in vacanta la bunici la Brasov si-au jucat prin gara sau prin triaj.
Aproape sigur localnicii au auzit de mai multe si mai vechi.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Sorinus

Si-a mai luat cineva bilete online la cfr si nu le-a tiparit? E ok sa arati pdful de pe telefon in tren?

tom_sawyer

#1046
^ e suficient sa stii numarul (ID-ul) biletului si sa arati cartea de identitate. Iar daca dai de un naş batut in cap, ii arati site-ul ofical al CFR Calatori, rubrica bilete online:
https://www.cfrcalatori.ro/reducere-la-cumpararea-online/

dan tm

Eu nu am luat dar am mers la cuseta si erau persoane care aveau si au aratat doar telefonul. Insotitorul  s-a uitat pe lista lui si a fost in regula.

Acuma nu stiu daca toti nasii accepta.

gruiarew

#1048
Recomandat e să-l ai printat.  Merge şi fără dar depinde de cine dai. Am păţit să mă verifice după ID. Am păţit să fie destul buletinul. Am păţit să nu mă întrebe nimic (bună ziua / bună ziua şi gata şi nu doar o dată, de obicei când urc la Margina în IR1812). Dar una a fost maximă: Mă urc în tren şi mă salută pe nume. Prima dată n-am realizat. După care mi-a spus râzând (era un nene mai în vărstă): "Vedeţi domnule ce-am ajuns? Să ne ştim călătorii după nume! Ehe pe vremea când eram eu ca dumneata erau pline trenurile şi trenuri nu tramvai d-ăsta!". Eram în trenul strigoi, IR1811. După care mi-a explicat, că eu tot mă uitam tâmp, de unde dracu mă ştie? Sunteţi singurul cu on-line şi cu bicicletă. Drept e că mi-a făcut ziua mai bună.

Dar am păţit şi reversul. Am dat de un nene nătâng ce efectiv a vrut să mă dea jos. Tot în IR1811. Ce on-line? Ce rahat e aia? El nu se uită pe telefon. El unde compostează? Îmi găureşte el mie telefonul? Că el trebuie să scrie că am fost în tren. Am încercat să-i spun că trebuie să aibe o foaie unde scrie cine e cu on-line. Că dacă nu are foaia el ce face? Că el trebuie să-mi scrie pe bilet că am fost în tren. No explică-i că nu-mi trebuie să-mi scrie pe bilet că eu ştiu că am fost în tren şi că nu-i problema mea că nu mă poate verifica. Ce să poţi vorbi cu cu el. Morală că-s nesimţit şi să-mi fie ruşine şi vai de capul meu. Pănă la urmă m-am enervat şi i-am spus scurt: mă dau jos sau mă laşi să dorm? Ai răbdare că poate urcă cineva de la Orlat te cerţi cu el. Numai să laşi mecanicul în pace. N-a urcat nimeni la Orlat, abia la Sălişte unul ce puţea a rânced. Ăia am fost toţi până la Vinţu. Nu m-a dat jos dar nici de dormit n-am mai putut dormi la ce draci mi-a făcut.

Şi în IR1812 am avut ceva discuţii de genul celui de mai sus. Că ar fi bine să am printat. S-a liniştit când i-am zis că n-am imprimantă la ţară. A scos foaia cu lista călătorilor, i-am dictat ID-ul, s-a uitat la buletin de vreo 3 ori după care s-a dus să se certe cu studenţii că vărsaseră ăia apă pe jos. Era o singură linie în tabel. Doar eu şi studenţii în tren.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

Ministrul Transporturilor: 23.000 de angajați CFR ar putea repara și construi cale ferată, dar păzesc macazuri

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, vineri, la Mamaia, că pregătește un nou ordin ce privește liberalizarea transportului pe calea ferată, pe modelul celui rutier. Șova spune că la CFR SA sunt 23.000 de angajați care ar putea repara și construi cale ferată, însă doar ,,se uită - aproape metaforic o spun - după trecerea fiecărui tren dacă mai trebuie redusă viteza", relatează Mediafax. ,,Acest regulament, 1.370, nu se referă doar la transporturile regulate de pasageri pe rutier, se referă și la transportul de pasageri pe calea ferată, unde deja am avut discuții și cu componenta sindicală și cu componenta managerială. Deja pregătim legislație și vom implementa legislație tot în acest sens, de liberalizare. Începând de la 1 iulie 2019 vor găsi consumatorii români o ofertă mai largă de transport și pe calea ferată din partea și a altor operatori decât cei care sunt astăzi, fie că e vorba de compania națională și cei câțiva operatori privați", a declarat, vineri, Lucian Șova, la Mamaia.

,,În măsura în care voi avea susținere bugetară corespunzătoare avem capacitatea să reducem foarte mult din restricțiile de viteză care operează astăzi. Dincolo de modernizarea magistralei, care duce capabilitățile de operare la 120 de kilometri/ oră pentru trenuri de marfă și 160 km/ oră pentru trenuri de pasageri, desigur că va trebui să avem și materialul rulant corespunzător exploatării pe acest tip de linii. (...) Reducerea restricțiilor se face și în aceste zile. Au fost peste 200 de restricții anulate, au fost refăcute condițiile, însă, așa cum am mai spus-o, se strică, și este evaluat acest lucru, peste 300 de km de cale ferată în fiecare an. Iar cu resursa bugetară pe care ministerul, compania, au pus-o la dispoziție, se repară, în sensul readucerii la standardul pe care l-a avut inițial, în jur de 16 km", a spus Șova.

,,Am cerut companiei de infrastructură Căi Ferate să-și proiecteze bugetul pentru anul viitor. Și face acest lucru nu pe fond de salarii, ci pe proiecte. Sunt 23.000 de oameni care astăzi păzesc niște macazuri, în loc să construiască, în loc să repare. Doar păzesc niște macazuri sau niște linii afectate și se uită - aproape metaforic o spun - după trecerea fiecărui tren dacă mai trebuie redusă viteza. Acești oameni pot lucra dacă vor avea și resursa financiară corespunzătoare și care nu înseamnă prea mult pentru a face reparații, nu numai pentru a supraveghea instalații de exploatare pe calea ferată", a mai declarat ministrul Transporturilor.

Hotnews