News:

Tur de forță pe A0, 12-13 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1.

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sab

#1530
Mai întreb încă o data,  ca tot nu ma prind. Chiar și în acest caz, cu M4 prelungita, de ce ai vrea sa schimbi la GdN, unde este mult mai grea schimbarea și nu ai mai aștepta 1min sa schimbi la Basarab?
Daca erau cateva stații distanta intelegeam...
Corespondenta corecta, dacă vor sa o facă, ar fi dacă sapa un pasaj fara taxare către vestibulul de la Agenția CFR, nu catre zona unde "comunica" acum cele două stații. Dar este foarte lung și neatractiv în aceste conditii. Este o lucrare care pur și simplu nu se justifica.  Dacă aveau creier si făceau statia GdN2 în fata clădirii garii, acest pasaj devenea o opțiune viabila. Insa în partea nordica nu mai ai unde sa îl duci, datorita soluției chinuite adoptate odată cu mutarea stație M1 către Basarab pentru a face loc curbei către Victoriei. Abia ai loc , ca și calator, sa ieși din statie, erau doi sau trei turnicheti de ieșire pe sens, unde sa mai ducă acolo un pasaj?
Ce treaba are schimbarea către Victoriei? Ori schimbi facil la Eroii Revoluției, ori la Basarab. Nu la GdN. 
Este ca acum, când mulți prefera schimbarea de la Victoriei celei de la Unirii. De de? Este mult mai scurtă. Dacă n-ai avea alta opțiune ai face și o schimbare out-of-station, însă dacă ai opțiune simpla, de ce sa te complici inutil?

AndreiB

Daca vrei sa mergi de la Catedrala la Piata Victoriei, tu cum ai merge - via Eroii Revolutiei sau via Gara de Nord?

Eu as merge via Gara de Nord. In legatura cu schimbul, iarasi - e mai logic sa schimbi in primul punct in loc sa te duci si sa te intorci. Eu oricum am abonament asa ca tarifarea e irelevanta.

sab

#1532
Via Eroii Revoluției, fac o siguranță schimbare M4/M6 cu M2 direct. Dacă as vrea sa fac doua (M4/6 cu M1 și apoi M1 cu M2) , deși nu s-ar justifica decât în cazul în care corespondenta la la Eroii Revoluției ar fi foarte incomoda, atunci cu siguranță la Basarab.

AndreiB

De unde doua schimbari?

M4 de la Catedrala la Gara de Nord. Schimb cu M1 direct la Piata Victoriei.

Treaba ta cu Basarab. Sa faci doua statii in plus mie mi se pare ineficient.

sab

#1534
Daca ai treaba fix la Victoriei,DA, o schimbare. Ma gândeam ca vrei la Victoriei ca sa iei M2 (spre Pipera, de ex, unde se îndreaptă mulți care coboara la Victoriei, sau Unirii/Romana/Universitate ).
Problema cu doua stații în plus este relativa. Cat te învârti în subteran la GdN poti sa pierzi unul sau chiar doua metrouri.Deci ce câștigi ca numar de statii poti sa pierzi pe alta parte.

rizzuh

Quote from: sab on June 23, 2023, 07:26:22 PMDe de ce ai schimba la Gara de Nord, in afara faptului ca ești "masochist" ?

Pentru ca Gara de Nord este landmark, simplu. Trebuia sa fie acolo de la bun inceput corespondenta; nu s-a putut, din motive de ceausism, daaar de fapt s-a putut face un pasaj insa nu s-a putut modifica un rahat de soft sa tina cont ca ai iesit de la GdN 1/2 si ai intrat la GdN 2/1.

De ce sa nu faci modificarea de soft? Fiindca e Basarab mai incolo? Si ce daca?

Localnicii vor sti mereu sa schimbe la Basarab fiindca e mai facil, ceilalti calatori pot schimba si la GdN din nestiinta fara sa le aplici o taxa de prost de 3 lei. Si toata lumea e fericita (cu exceptia sab).

sab

#1536
Eu nu sunt nefericit sau fericit daca se face acea corespondenta, consider doar ca este ULTIMA problema a rețelei din București in acest moment, exista lucruri mult mai urgente si mai importante. Nu știu de ce atâta supărare ca nu s-a facut corespondenta acolo in 20 ani. S-au rezolvat toate problemele si a ramas doar asta ?
Si apropo de nefericire, chiar nu știu cați sunt atât de nefericiți ca nu pot schimba azi la GdN. S-a facut vreun studiu ? Cred ca nu, așa ca sa nu ne mai erijam in deținătorii adevărului absolut...Si nu este asa simplu sa faci ce vrei tu, adica doar sa modifici un soft. Trebuie turnicheti speciali, care sa valideze la ieșire (asa cum exista prin alte orase), atât la GdN1, cat si GdN2. Știi cați turnicheti de ieșire exista la GdN1 , atunci când urci pe scara fixa ? După ce ca sunt putini, cum ar fi sa trebuiască toata lumea sa valideze la ieșire?

P.S. Stația GdN2 nici nu trebuia sa existe, ea a apărut oarecum artificial. Daca voiau sa facă schimb acolo M1-M4 exista o solutie extrem de simpla. Continuau proiectul GdN stație suprapusa, cu care s-a inceput constructia la GdN, proiect abandonat cand s-a decis ca tronsonul GdN-Victoriei-Dristor sa fie continuarea M1.
Era mai simplu sa continui acel proiect decât sa faci ulterior o a doua stație GdN2. Nu crezi ? Stația GdN suprapusa era începuta in 1985 , tunelul pe doua niveluri intre Basarab si GdN era deja executat intre Basarab si GdN1.
Însă când s-a renunțat la fosta M3, M4 nici măcar nu era planificata, altfel, repet, era mai simplu sa o duca in stația GdN suprapusa si se realiza aceasta corespondenta despre care vorbești. Si era chiar extrem de facila, cu peroanele suprapuse.
Culmea absurdului este ca un nivel al galeriei suprapuse existente dintre Basarab si GdN a fost distrus...tocmai de M4, când a apărut ulterior in plan.
Asta este harta cu ce era in plan in martie 1989. Se vede ca nu exista GdN2. Impresia mea este ca stația GdN2 este rezultatul unei gândiri post 1989, in vederea unei prelungiri ulterioare. Deci lipsa corespondentei nu are legătura cu Ceaușescu, ci cu ce s-a mai putut improviza in condițiile existente in subteranul de la gara după 1989.
Iar acel pasaj, atenție, nu este un pasaj de corespondenta. Este un culoar făcut din economie, ca sa folosești același acces de la casa de bilete al M1 care exista deja, precum si pasajul pietonal care are guri pe cele 4 părți de sub intersecția de la gara (cel al stației M1) .
Culmea absurdului este sa ai o stație GdN2 situata in întregime in perimetrul gării si sa nu ai o ieșire in capătul peroanelor.... Dar asta era gândirea atunci, conform căreia ca sa iei trenul trebuia sa treci mai întâi pe la casa de bilete. Nu exista online.  :lol:
Dar asta este deja istorie.



oc7avian

Turnicheți speciali la ieșire îți trebuie în general dacă vrei să introduci tarifare zonală. În cazul ăsta punctual soluția e simplă și exclusiv de soft, precum am scris pe topicul de ticketing: orice călătorie are valabilitate în timp. Și am explicat dincolo de ce e de bun simț, chiar dacă am făcut un pas extra și am vorbit de integrare tarifară

sab

#1538
Ca o validare sa fie valabila X minute înseamnă schimbarea filozofiei de tarifare și nu stiu dacă Metrorex este dispusa sa o facă doar ca să rezolve "problema" de la GDN.
Dacă nu exista corespondenta la Basarab,mai mult ca sigur ca Metrorex ar fi luat in considerare o soluție de acest gen. Poate, dacă se va aglomera Basarab cu ocazia prelungirii M4/6 către sud, se va lua decizia aceasta. Pana atunci sunt slabe speranțe.

tom_sawyer

[CN1055686] Denumire contract: "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Pachet 2: Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, cale de rulare, instalații electromecanice și de curenți slabi"

Data publicare: 26.05.2023
Autoritate contractanta: METROREX S.A.

Descrierea achizitiei publice:
Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, instalații electromecanice și telecomunicații, Cale de rulare în staţii şi tuneluri:
- Staţii: 1 Mai stație existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washignton, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni,
- Tunel: 1 Mai – Aeroport Otopeni,
- Galerii la conexiunea cu stația existentă 1 Mai, și la stațiile Expoziției, stația Tokyo, stația Bruxelles și stația Aeroport Otopeni.
Pentru execuţia lucrărilor, este necesară proiectarea acestora de către antreprenorul desemnat.

Valoarea totala estimata: 1.290.886.664 lei

Depunere oferta - Data limita: 08.08.2023

GIV

de ce se fac licitatii separate pt arhitectura etc si nu intra la pachet cu forarea?

shift2rail

#1541
O propunere interesanta (prea tarziu?), cu M6 pe aliniamentul Baneasa-Aviatiei (transfer posibil M2)-Tei/Colentina- Bucur Obor-Dristor, un seminel de metrou estic:

https://www.contributors.ro/conexiunea-bucuresti-aeroportul-otopeni-intre-ideologie-si-necesitate/

sab

#1542
Am citit articolul si nu intelegeam unde este propunerea, apoi am luat comentariile la rand.
O ineptie, oricine poate propune orice, dar trebuie sa se mai gandeasca putin. Era fezabil ca M6 sa ajunga la Aurel Vlaicu. De acolo incepeau problemele :
- greu de facut pasaj de legatura cu statia M2, dar nu imposibil
- apoi nebuloasa cum se ajungea in Tei, oare pe Barbu Vacarescu ? Sau pe sub strazile Maica Domnului si Lizeanu se ajunge la Obor? Cine stie zona...sunt preponderent case acolo, nu prea ai unde sa bagi metrou altfel decat demoland
- mai departe ce faceai? Ca nu am inteles.. Luai o curba de 90 grade si uneai M6 cu M1 sa se ajunga la Dristor? Asa pare (" Pasagerii ar avea încă de la Aurel Vlaicu opțiunea să continue spre Dristor sau spre centru")..Cum se facea asta altfel decat blocand M1 cativa ani buni?
- cat despre semi-inelul sudic...momentan este o nebuloasa, cel mai probabil va pleca dintr-o stație noua Dristor 3, mai departe nu se știe unde se va opri (Crângași, Dristor 2 sau poate alt capăt).

Sa citam si ce a spus autorul:

QuoteSoluția corectă acolo e o magistrală care să ajungă din Băneasa la Obor, prin cartierul Tei, de unde traseul deja existent continuâ spre Dristor.

Acea magistrală nouă ar intersecta actuala M2 în zona stației Aurel Vlaicu și ar descongestiona și M2 cu ocazia asta. Pasagerii ar avea încă de la Aurel Vlaicu opțiunea să continue spre Dristor sau spre centru, pe M2. În sens invers, spre aeroport, pasagerii nu ar mai fi obligați să treacă prin centru. Ar avea încă de la Dristor opțiunea unui traseu direct, spre Obor și Băneasa. Chiar și pasagerii spre Pipera ar beneficia de noua magistrală, aceștia putând schimba trenul la Aurel Vlaicu, nemaifiind obligați să treacă prin centru.

În planurile de dezvoltare ale metroului există deja prevăzut un semi-inel, în sud, pornind de la Dristor, care ar urma să intersecteze actuala M2 la Piața Sudului. Ar fi preferabil să intersecteze M2 la Apărătorii Patriei, în opinia subsemnatului, dar discuția asta mai poate aștepta 20 de ani. O magistrală de metrou care să ajungă din Băneasa la Obor și la Dristor s-ar completa foarte bine cu planurile viitoare de dezvoltare, iar discuția asta e utilă astăzi

Ionut

Fără să discut pe fond, ce rost mai are discuția asta acum când ai contracte semnate?

sab

Niciuna, bineînțeles. Traseul este final si gata.
Dar nici măcar la nivel de idee nu stătea in picioare. Metroul nu este mașină (nici măcar tramvai...), sa o poată lua pe oriunde ne trece prin cap :D