[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

reiny2000

Poate autorul a avut în minte traseul tramvaiului de pe inelul median și s-a găndit să-l transforme în metrou.

misiekwas

^As adaugă ca propunerea aceasta nici măcar nu face nimic pentru a rezolva problema indicata, anume "oamenii din Băneasa vreau sa ajungă în centru, nu la GdN." aceasta ruta este mai periferica decat M6. În plus, ar înfundă de tot M2, și acum la capacitate. Paradoxal, soluția este în planuri și se numește m4.

sab

#1547
Nu, propunerea este buna după părerea mea, dar pana la un punct. Adică M6 putea sa ajungă ușor la Aurel Vlaicu, unde era prima legătură cu M2. Apoi trebuia sa o ia către Piața Presei si urma traseul actual, iar la Eroii Revoluției avea a doua legătură cu M2.
Era un traseu puțin ocolit, însă avantajele erau :
1) se degreva cu adevărat M2 si se crea o noua axa N-S. Actualul traseu nu constituie o alternativa la M2 deoarece nu atinge zona de birouri Pipera-Aurel Vlaicu, deși este la o "aruncătură de băț"
2) Se crea a doua legătură cu M2. După mine era necesara pentru ca unica legătura din proiectul actual este prea departe daca vii de la Aeroport si vrei sa ajungi fie la clădirile de birouri din nord, fie chiar si in centru. Trebuie sa te transbordezi cu M1 către M2 si schimbi aiurea la Basarab si Victoriei.




Powered by API/PUM imgur uploader

misiekwas

#1548
Mi se pare un pic aiurea astfel de ocol, mai ales ca ar încetini serios circulație de metrou. Eu as spune ca preferabila ar fi fost conexiunea la Băneasa și transbordare la tramvai, dacă transfer ar fi fost comod și cadența bună, nu are rost sa ne batem capul cu ocolul aia. În plus, în varianta asta sacrificam legătură cu cf. If we feel really fancy, putem sa consideram ori o linia separata de centura, sa facem o stație pe CF sau sa încercăm să prelungim tramvaiul de la PP.

sab

#1549
Ocolul nu are cum sa încetinească circulația. Cel mult creste durata călătoriei pana la aeroport.Dar la ce traseu are M6 acum, o stație sau doua în plus chiar nu mai conta.
Tramvaiul o ajunge la Aurel Vlaicu, dar este aiurea sa schimbi, iar tramvaiul nu ajunge în centru.

Nu se sacrifica nicio legătură cu calea ferata, de la Aurel Vlaicu traseul se indrepta către Piața Presei Libere, apoi se înscria fix pe traseul actual, care ajunge la gara .
Tramvaiul nu poate fi prelungit, pentru ca afectează pista de la Aeroportul Băneasa. Dacă ai citit, chiar zilele trecute s-a propus asa ceva, dar un tramvai fără fir de contact aerian, ceea ce ar fi o idioțenie. Necesita un tip special de tramvai. În plus, pe unde bagi tramvaiul? Pe mijlocul DN1? Pe lateral?

Uite cate blocuri deservea acest traseu in Aviației și Băneasa. Trecea exact prin mijlocul cartierelor. M6 actual nu face decât sa atingă tangențial cartierele pe lângă care trece (Pajura, Baneasa).
Dar marele avantaj era ca degrevai M2.

misiekwas

Ma refeream la Băneasa, nu GdN :) un pic de diferența de perspectiva: nu cred ca schimbarea este un lucru rău și mi se pare ca problema asta este un pic exagerata. Cred ca o stație bună de legătură care îți asigura schimbare rapida nu ar fi o mare problema, mai ales ca pe acest traseu multi nu se vor neapărat deplasa cu metrou din centru, spre centru. As spune asa: 1. Piața Presei ca o legătură pentru cei din linia pe virtuții, 2. Băneasa pentru care se duc spre est.

sab

Cam câți calatori are gara Băneasa acum? :D

misiekwas

Nu e întrebare câți are, dar câți potențial ar putea sa aibă în viitor. Și nu, nu vreau sa bag tramvaiul pe DN1 și mi se părea proasta ideea cu sistem de alimentare. Mai degrabă as vedea soluție în legătură rapida pe aerogarii din metrou Băneasa.

sab

Cine vrea sa folosească trenul metropolitan are alternativa sa ajungă chiar cu trenul la aeroport. De aceea am construit linia de tren, sa fie si folosita, eventual dezvoltata dpdv trasee.
Cine vrea sa ajungă cu trenul in București rămâne pe alternativa de GdN, nu Băneasa. la Gdn are mai multe opțiuni. Asta cu "sa legam toate gările la metrou", poate așa vor fi folosite, este o himera. Băneasa, Obor si Progresu sunt gări moarte.

misiekwas

Nu ma convingi. :) Și nu consider ca Progresu și Băneasa sunt moarte (Obor e alta poveste, mai complicata). Progresu are potențial pentru direcția din Giurgiu când se redeschide linia. Băneasa nu atrage călători deocamdată pentru ca nu este prea bine conectata la STB, condiții de așteptare sunt suboptime și prin faptul ca e totuși bilet separat (ceea ce ar trebui sa fie remediat). Majoritatea dintre ele nu sunt structurale și pot fi remediate.
Nu știu dacă varianta asta de trenul metropolitan o sa fie un succes. Însă, mi se pare să facem ocol fix sa evitam una dintre puține stații viabile ar fi o greșeală.

misiekwas

#1555
Cu cât mai mult ma uit, cu atât mi se pare m6 prin Aurel Vlaicu nenecesar (oricum e discuție tehnica). În loc sa facem ocolul, lumea s-ar duce la Aeroportul Băneasa și schimba în 5 (care are cadența bună, dar stare tehnica vai de mama lui). Deci, infrastructura pentru asa ceva exista deja. Faptul ca mai putini se duc asa reiese din faptul ca nu-i o conexiune bună pana Aeroportul Băneasa ceea ce va fi rezolvat de către m6. Dacă schimbare m6/5 va fi ok, cred ca multi ar alege aceasta ruta. Și cum spuneam, nu-i nevoie sa extindem tramvaiul pana Mall Băneasa. Sincer, punctul de schimbare la AB mi se pare mai important decât accesul la aeroport care nu are nu știu ce număr de pasageri.
În privința de Gară Baneasa: aici cred ca  merita păstrat pentru ca - dacă făcut bine - numărul de călătorii va creste semnificativ. Băneasa niciodată nu va fi gara mare, dar are potențial sa fie punct important pentru ruta est-vest. Dacă singura conexiune ar fi la GdN, cei care ar vrea sa se ducă cu trenul spre est ar trebui sa facă ocol de doua ori. Soluția pentru permeabilitate a râului ar fi o halta pe partea cealaltă, undeva în zona Avionului. Străzi sunt înguste și departe de strălucite, dar e spațiu amplu și investii în imobiliar cam multe (sa nu spun despre cei nefericiți din Cartier Henri Coandă). O halta decenta și racordata la STB (chiar și autobuzul cu o cadența decenta) ar rezolva multe probleme.

Xed

Guys, va readuc si eu aminte ca avem contract de proiectare si executie pe un traseu deja clar stabilit. Ce rost mai au discutiile cu pe unde ar fi mai bine/ mai rau cand deja nu se mai poate schimba nimic?

misiekwas

Un pic din dragul discuției, un pic pentru ca importanta de metrou nu o sa fie una în izolație, dar ar trebui sa devina o axa în jurul căruia se va organiza transport în zona. :)

bogdan.stroe

Inceperea lucrarilor la magistrala M6 se amana. Metrorex trebuia sa plateasca un avans pe care nu il are in buget. Se pare ca la rectificarea bugetara vor fi alocati acei bani si in toamna se va deschide santierul.

Mai multe detalii aici:
https://www.economica.net/metroul-de-otopeni-inceperea-lucrarilor-intarziata-din-cauza-ca-trebuie-platit-avansul-twilight-zone-la-metrorex-grindeanu_687863.html

sab

Soc și groaza! Cum, trebuie bani pentru M6 :o ? Nu se construiește gratis?
Parca am licitat și M6.2 ...Si acolo este nevoie de bani? Nu-mi vine sa cred...