News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Goldmund

#1365
Quote from: AndreiB on July 29, 2022, 10:17:22 PMAcuma daca propuneai tramvai @Goldmund si transformarea DN1 din autostrada urbana in bulevard normal, eram cel mai mare fan. E extinderea naturala a tramvaiului 5 & 41.

Da, asa este AndreiB, si eu as fi fost pentru orice legatura normala intre centrul orasului si OTP, dar scuze, tramvaiele noastre nu au sina (tehnologia) si (pana acum)capacitatea si calitatea unui "tram."din Stuttgart. Iar trenul care face legatura intre GdN si OTP
1 - nu este electric,2 - nu este linie dubla, 3 - statiile sunt(?) aiurea pe camp. De aceea este nevoie de un tram(ca in Stuttgart), sau un M6..., sau un tren care sa deserveasca si cartierele intre Otopeni si Bucuresti-centru


sab

Goldmund, s-a explicat destul de clar ca, la cați locuitori are Otopeniul, chiar si un tramvai normal este mult, de ce vrei ditamai capacitatea?

AndreiB

Strict pentru legatura OTP - GdN, trenul este solutia perfecta. Statiile intermediare din camp sunt irelevante pentru passgerii spre Aeroport. Statia din Aeroport este bine pozitionata pentru T1. Dublarea si electrificarea se rezolva si ieftin si repede, daca exista vointa politica. Capacitatea cu 2x automotoare cuplate e arhisuficienta.

Iar pentru OTP, se rezolva cu un tramvai - care are si avantajul ca reduce din caracteristica de autostrada urbana a DN1. Tot nu vad nevoia de M6...

Duta C

Bagam banii unde nu arde ! Apoi ne plingem ca nu avem bani sa subventionam din lipsa de pasageri.

Goldmund

Exista metrouri care circula mai mult goale, exista trenuri suburbane care circula mai mult goale, exista tramvaie moderne care mai circula cu doar cativa calatori/vagon mai multe statii de la capat, dar
doar astfel se poate evita (fie si in parte) colapsul pe care il are Bucurestiul cu milioanele lui de masini...
Si am mai observat un fenomen in ultimii.....40 de ani(printre straini de-ai mei):
tramvai, metrou, tren suburban care candva mergeau mai mult "goale", in ultimii ani sunt tot mai pline.

sab

#1370
Nu poți sa bagi miliarde într-o magistrala de metrou "greu", în întregime subterană, ca să aștepți apoi calatorii vreme de 40 ani.
Si încă într-o magistrala extrem de prost proiectată la prelungirea către sud. Măcar de te ducea spre centru, cum spui tu...


zone_rider

#1371
Afirmatia "magistrala prost proiectata" e relativa. Firma Metroul SA (impreuna cu o firma japoneza) eu zic ca are un palmares important in domeniu.

paullie

Sincer eu n-am deloc incredere in Metroul SA. Si nici in PADECO si OCG. Daca si astia sunt un fel de JASPERS e jale.

frunzaverde

U6 ca si toate celelalte U-uri din Stuttgart este clasificat ca Stadtbahn, adica, in romana, metrou usor. Trenurile sunt DT8, care arata asa:



DT8-ul cel mai incapator are 249 de locuri total, din care 108 in picioare -- este practic un tramvai similar cu tramvaiele Astra noi din Bucuresti. Pot, maximum, circula doua cuplate, rezultand o capacitate maxima de 500 de locuri, dar, dupa cum se vede, in foarte multe cazuri circula simple.

Si Stuttgart, cu problemele pe care le are, numai exemplu pozitiv nu poate sa se numeasca...

@zone_rider : Poti vedea pe forum ce hram poarta Metroul SA... Dar ajunge sa citesti bucatile de documentatie puse public, sunt trase de par intr-un fel...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sab

#1374
Quote from: zone_rider on July 30, 2022, 08:50:18 PMAfirmatia "magistrala prost proiectata" e relativa.
Nu este deloc relativă. Ai citit studiul postat aici ?
1.Traseul actual este abia pe locul 9 in studiul lor ca număr de calatori atrași, dintre cele 21 variante studiate. Deci pe la mijloc, sunt alte variante mult mai bine pozitionate.
Te întrebi in acest caz de ce s-a ales aceasta opțiune de traseu, dacă numărul de călători chiar nu contează. Doar pentru că era mai simplu de construit si era preferată de Metrorex, care o tot vehiculează de cel puțin 10 ani ? Culmea, nici măcar nu este ușor de construit, are câteva curbe cu o raza de 200m, ceea ce este absolut la limita pentru un metrou. Si atunci ? Doar pentru ca așa vrea Metrorex, doar acel traseu. Atunci de ce am mai dat banii pe un studiu, daca era cu rezultat dinainte cunoscut?.


2.De ce nu s-a făcut totul pentru a avea si conexiunea cu M3, daca tot studiul lor arata ca extinderea M4 va duce la creșterea calatorilor de pe M3 si s-a optat doar pentru cea cu cu M5 ? Ca sa aglomerezi inutil M5 tronson central cu niste calatori care altfel nu ar folosi M5 si sa pui calatorii sa facă o schimbare in plus? Nu întâmplător variantele de traseu cu conexiune directă cu M3 au cei mai mulți calatori. Pe care cineva a decis sa-i sacrifice...





3. Revenind la M6,cu toate ca M6 depinde foarte mult de M4, iar deciziile care se iau la M4 afectează foarte mult M6, mai sunt niste întrebări, legate strict de M6 in nord. Cum se va circula, toate metrourile vor ajunge (goale) la aeroport, sau unele vor întoarce pe parcurs ? Care va fi frecventa de circulație ?
Si, cel mai important, care este numărul estimat de calatori pentru M6.2 ? Niste cifre/estimări oficiale...Eu nu am găsit acest răspuns nicăieri. Vrem M6, dar câți calatori estimăm că va transporta ? Asta ca sa nu exprimam păreri subiective legate de necesitatea M6...Mă gândesc ca de la asta ar trebui sa plece decizia de a investi câteva miliarde de euro, de la niste studii de trafic care sa arate necesitatea construcției. Restul...e can-can...

@Goldmund. București nu este in Germania, ca dovada ca nicăieri in proiectul M6 nu găsești proiectata o parcare in care sa lași mașina, daca nu locuiești in Otopeni. Cu toate ca "succesul" Park&Ride Străulești spune totul despre apetitul romanilor din zonele limitrofe Bucureștiului de a-si lăsa mașina într-o parcare si a lua metroul.
Si atunci, ce călători te gândești că va atrage această linie de metrou ? Cei care aglomerează acum DN1 nu sunt toți din Otopeni. Cum vor ajunge acești calatori la M6 ? Se vor înființa linii de autobuz sau care este soluția să aduci calatorii către M6 ?

Goldmund

Ma bucur enorm ca exista voci critice cand vine vorba de investitii "de miliarde", pentru ca nu mai suntem intr-o dictatura unde doar "conducatorul" trasa viitorul.
Ma bucur ca exista oameni ce se documenteaza (precum @frunzaverde)cand vine vorba de cifre, detalii trase din internet.
Dar sunt putin deprimat cand nu gasesc(aici) entuziasmul si increderea in viitor. Aci este vorba de M6, de o noua linie, magistrala de metrou, chiar daca va duce spre un camp si aeroport, "poarta Romaniei spre lume"

Daca nu ma insel(nu caut date neaparat, dar din ce retin din ce m-am documentat candva...)Romania este tara din UE cu cea mai mare pondere a populatiei rurale raportata la intreaga populatie si presupun(si dupa datele ONU) ca aceasta se va schimba radical in viitoarele decenii. Orasele minuscule din jurul capitalei vor creste enorm, iar transportul in comun va juca rolul decisiv in mobilitatea oamenilor(mai ales cu "schimbarile climatice").

Si da, @sab, Romania nu este Germania, nimeni nu crede asa ceva, dar francezii se intrebau acum cativa ani (oficial, prin presa, la tv.)"de ce nu suntem precum germanii?" - in sensul bun al cuvantului. Acum sa raspund la intrebarile tale, as incepe cu Bucuresti unde se vor schimba multe in deceniile viitoare:
bulevarde intregi vor deveni oaze de plimbat cu bicicleta, alei si multa vegetatie, parcarile vor fi scumpe, "pe trotuar" nu se va mai parca(incet, dar sigur!), iar transportul in comun va deveni modern(in parte este deja, in mare parte nu!)si atractiv. Da, ai atins mai multe "vulnerabilitati" prin intrebarile tale:
intre Ploiesti si Bucuresti(DN1) exista localitati, sate, iar multi vin in capitala. Unde parcheaza? Pe trotuare?? Exista autobuze intre Corbeanca si metropola?
Rezolvarea:
simplu, parcarile putine, amenzi usturatoare, concomitent cu linii intregi de autobuze, trenuri(europene) acolo unde exista gari, tramvaie spre comunle din jur, iar metroul extins spre exterior pana unde se poate(cu timpul peste tot in Ilfov!)Londra a inceput primul metrou al lumii 1863, in 2022 construieste in continuare metrou(trebuie vazut docu. despre constructia la "Elizabeth Line"!)...
Din fericire nu ramanem pe loc, mai ales Romania, o tara in plina dezvoltare unde sunt atatea de facut.

Goldmund

#1376
@frunzaverde,
U6(poza pusa de tine) are doua vagoane doar duminica si in zilele de sarbatoare, in rest, are patru vagoane(si sambata).

Duta C

#1377
@Goldmund. Noi ar trebui sa investim intelept pt ca si asa banutii pe care nu-i avem ai luam clar cu imprumut,nu? Criteriul primordial poate ar trebui sa fie de ordin economic si nu sa investim dintr-o mindrie nebuna verisoara cu prostia ''ca sa avem metrou la poarta 1 aeriana a tarii'' cind stimm ca va fi o gaura neagra printre multele gauri negre.
SI IN TOT ACEST TIMP NOI STAM CU CHILOTII IN VINE!! Nu?
p.s Uita-te ce se intimpla pe magistralele unde trenurile vin la 1 min si sunt cam pline de calatori si asta datorita incapacitatii (prostiei,coruptiei) umane romane de a administra intelept!

zone_rider

Polonezii sunt inaintea noastra pentru ca abordeaza investitiile in mod diferit. Daca noi "trebuie sa investim intelept", ei investesc in absolut orice este finantabil. Eu prefer modelul polonez. Ne vaicarim atata, dar uitam ca avem bani cu galeata, care stau nefolositi. Si stati linistiti, ca nu raman alte magistrale mai utile nefinantabile. Pur si simplu acest proiect este mai avansat si atunci merita impins inainte. Toate celelalte (M5.2, M4.2) au finantare, dar sunt la etapa studiului de fezabilitate.

Astept cu nerabdare o pozitie API referitoare la blocajul pe care il exercita Primaria Municipiului Bucuresti (nu emite avize) fata de proiectul magistralei M4, sau la proiectul modernizarii Garii de Nord. Dar evident ca nu voi vedea asa ceva vreodata, pentru ca acum toata lumea e obsedata de rutier.

sab

#1379
Iar M6.2 a fost nefinantabil din fonduri UE. Oare de ce, dacă are atâtea puncte forte?
Și alta intrebare. De ce este avansat M6, daca nu reprezinta o prioritate absoluta?