News:

.

Main Menu

[B] PMUD Bucuresti

Started by Ionut, April 04, 2016, 07:13:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Quote from: frunzaverde on April 24, 2016, 08:01:16 PM
Pe urma se poate face un registru de inmatriculare biciclete cu seria de cadru (care e unica, ca VIN-ul) si/sau placute de inmatriculare. Noi n-avem asa ceva, dar Romania a avut asa ceva pana in anii '60.

http://registruldebiciclete.ro/

dr4qul4

+ 1 panzer.

As mai completa cu park&ride-uri cu parcare gratis la toate statiile de metrou de la intrarile in Bucuresti.
Si prelungirea unor linii de metrou (unele se pot face suprateran) sau chiar a unor linii de tramvai: 14 spre Pantelimon (orasul), 5 spre Sisesti, 32 spre Bragadiru, 11 spre Popesti, 21 spre Voluntari.
Anularea unor linii de tramvai: 1 intre Victoria si Dristor, 40 spre Laromet,  23 si 27 spre Policolor din motive lesne de inteles.


De fapt, cred ca se impune o reorganizare totala a tramvaiului (si a ratb-ului in general). 23 si 27 nici spre Parcul Carol nu e prea folositor din cauza traseului complicat si a vitezei scazute. Avem nevoie de tramvaie gen 41, cu linie dedicata, viteza crescuta si mai ales, frecventa ridicata. Nu e prea placut sa astepti 20 minute (sau mai bine). Data viitoare sigur vei lua masina.

Am inteles ca se doreste renuntarea la  M7 si crearea unui "41" pe 32+21... Nu cred ca e chiar imposibil de realizat, dar.... cum traversam Piata Unirii?

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Telvanni

M-am plimbat de curand cu un e-twow. La ce viteza prinde e mai rapid ca mersul pe bicicleta si cu zero transpiratie.
Insa este o singura problema: lipsa infrstructurii. Ce infrastructura? Pai cea pentru biciclete.
Pe trotuare e foarte greu de mers pentru ca trebuie sa opresti la fiecare traversare, sa te dai jos, sa urci iar si tot asa. Orice denivelare mai mare de 4-5cm nu poate fi trecuta fara o zgaltaiala sanatoasa.

Lasati primarii sa faca infrastructura pentru transport alternativ si garantat se va umple de utilizatori.
Eu n-o sa-mi cumpar e-twow pentru ca e destul de greu de mers cu el in Bucuresti pentru o utilizare zilnica. Ocazional e foarte "fun".



panzer

Quote from: dr4qul4 on April 25, 2016, 03:52:59 PM
As mai completa cu park&ride-uri cu parcare gratis la toate statiile de metrou de la intrarile in Bucuresti.
Mai demult colegul frunzaverde a atasat destule documente care spuneau ca Park and Ride nu sunt eficiente cu exceptia Washington DC in special din cauza ca oamenii au mai mult de 1 singur drum de facut pe zi. Inclin sa il cred. Dar avand in vedere ca daca sunt facute in afara DNCB insa legate bine de centura ar fi o solutie foarte iefina - terenul dupa DNCB este foarte ieftin in comparatie cu costul unei parcari supra terana, multi etajata in interiorul centurii.

Eficienta ar fi mult sporita mai ales daca companiile mici de transport public din orasele din jurul Bucurestiului ar fi interconectate cu aceste noi statii de Metrou, Park and Ride. Iarasi ca exemplu putem lua statia Pipera: sunt 3-4 linii de Voluntari care au ca punct terminus statia de metrou Pipera, care evident ca nu beneficiaza de nici un spatiu adecvat.

Exemple de succes sunt deja, primul care imi vine in minte: autogara Militari - statia de metrou Pacii.

La nivelul meu personal statistic in 2 zile din saptamana mai am si alte drumuri de facut, dar in restul de 3 merg doar la birou. Un Park and Ride m-ar ajuta teribil.

PMUD - are 800 de pagini. Va fi un efort sa il citesc.
Pana una alta: la pagina 596 sunt listate o serie de intalniri avute cu Grupului de lucru Mobilitate din primarie si a tuturor factorilor interesați. Avand in vedere ca pentru masterplanul de trasnsport s-au organizat chiar dezbateri publice, este cumva posibil sa participe si asociatia ca "factor interesat" de acest PMUD? Intrebare pentru Ionut, Cutter sau NG20?

nirolf

#64
Quote from: frunzaverde on April 24, 2016, 09:06:47 PM

Si in PMUD Bucuresti se vede exact atitudinea extrema inspirata de ce se intampla undeva in 1985-1990 in Europa de Vest.. Cel mai rau si mai rau nu in planul legat de transportul cu bicicleta sau auto, ci fix in transportul public in comun. Curentul cel mai extremist new urbanism uraste metrourile, pentru ca permit suburbanizare (printre altele). Dar si curentele mai putin extremiste vad metroul ca cel mult un rau necesar, nefiind "prezente" si "active" in tesutul urban, preferand transportul mai localizat, mai integrat in "comunitate" gen light-rail / tramvai standard etc. etc.

Si se vede in vestul Europei si SUA, unde constructia de metrouri a luat "o pauza" intre 1980 si 2000 - putine retele deschise, multe planuri inghetate sau incetinite: Helsinki, Stockholm, Brussels, Viena etc.. Acum incet-incet se revine la constructii masive de metrou; si Bucurestiul a beneficiat de chestia asta prin finalizarea M4, M5 si planurile pentru M6.

PMUD pare ca taie din metrou.

1. M5 nu se mai extinde pana in Pantelimon ci doar pana la Iancului.

2. Dar si mai rau, M7 Rahova - Colentina, un plan de metrou care exista din 1953, se transforma in "tramvai rapid" prin adaptarea lui 21 si 32. In conditiile in care mare parte din ce se poate face acolo este un "street-running-tram" cu poate portiunea centrala ingropata (PMUD nu e foarte clar) cu capacitati de 1/5-1/6 fata de metrou. Asta in conditiile in care M7 e intr-o faza relativ decenta de planificare ca metrou; 21 si 32, desi prost pozitionate, intrerupte la mijloc, si lente, sunt suprasaturate chiar si cu trafic la 3 minute, si zona de deservire e printre cele mai dense din Bucuresti...

1. M5 există în continuare în plan în varianta completă, apare în mai multe locuri dar cu orizont 2030. Problema e că chiar PMB l-a sabotat prin reabilitarea completă a șoselei Pantelimon în ultimii ani, deși se știa de planurile Metrorex. Așa că acum, probabil ca să se ferească de DNA au refuzat pur și simplu să autorizeze construcția. Detalii aici.

Quote,,Termenul iniţial pentru începerea lucrărilor la tronsonul Iancului-Pantelimon a fost 2016 şi nu se poate respecta din cauza lipsei avizelor de circulaţie şi urbanism de la PMB (implicit a autorizaţiei de construire); procedurile de avizare au fost stopate de responsabilii municipalităţii din cauza lucrărilor în curs de modernizare a tramvaiului. Lucrările de metrou au fost blocate pentru moment, fiind amânate după anul 2020", au precizat sursele Metrorex.

2. M7 apare și el ca proiect de rezervă. Din păcate nu cred că se va face prea curând, nu am mai auzit de acest proiect nimic de câțiva ani și atunci se pomenea de un PPP (!?). Este un proeict scump și pe care nu cred că suntem în stare să îl implementăm prea curând. A se vedea ritmul de melc de la M5, unde se pare că iar nu se lucrează mai deloc, nu se știe de ce. Mă tem că nici în 2017 nu se va termina.

QuoteProiectare: Linie noua de metrou, diagonala intre cartierele foarte aglomerate SudVest (Rahova) si NordEst (Colentina), prin centrul orasului (Piata Unirii) În funcție de rezultatele studiului de fezabilitate și disponibilitatea unor surse suplimentare de finanțare se estimează începerea execuției cu grad de realizare 33% ~ 1 mld. EUR până în 2030,

E de discutat desigur de ce M6 este considerat prioritar de Metrorex față de M7. PMUD pare că a preluat această prioritizare ca un fapt dat. Probabil autorii au luat de bune declarațiile Metrorex care de cel puțin 10 ani se tot apucă de acest proiect.

Quote from: panzer on April 25, 2016, 04:49:47 PM

Mai demult colegul frunzaverde a atasat destule documente care spuneau ca Park and Ride nu sunt eficiente cu exceptia Washington DC in special din cauza ca oamenii au mai mult de 1 singur drum de facut pe zi. Inclin sa il cred. Dar avand in vedere ca daca sunt facute in afara DNCB insa legate bine de centura ar fi o solutie foarte iefina - terenul dupa DNCB este foarte ieftin in comparatie cu costul unei parcari supra terana, multi etajata in interiorul centurii.

Eficienta ar fi mult sporita mai ales daca companiile mici de transport public din orasele din jurul Bucurestiului ar fi interconectate cu aceste noi statii de Metrou, Park and Ride. Iarasi ca exemplu putem lua statia Pipera: sunt 3-4 linii de Voluntari care au ca punct terminus statia de metrou Pipera, care evident ca nu beneficiaza de nici un spatiu adecvat.

Exemple de succes sunt deja, primul care imi vine in minte: autogara Militari - statia de metrou Pacii.

La nivelul meu personal statistic in 2 zile din saptamana mai am si alte drumuri de facut, dar in restul de 3 merg doar la birou. Un Park and Ride m-ar ajuta teribil.


Nu contest datele lui frunzaverde, dar totuși cred că ar putea funcționa. Se circulă atât de prost încât oamenii par dispuși să încerce park&ride în condițiile în care sistemul nici nu există la noi. Ca și tine am colegi care vin la birou din comunele din sud lăsându-și mașina pe străduțele din zona stației de metrou din Berceni. Acolo știu că există și un rastel plin cu biciclete, a fost și extins la un moment dat la cererea publicului. Funcționează pentru că este în zona porților de intrare și este supravegheat implicit de agentul de securitate de acolo. Când lucram în Pipera aveam un coleg care venea din Chitila își lăsa mașina în zona stației de metrou 1 Mai pentru că chiar și schimbând de 2 ori era mai rapid (și mai relaxant) decât accesul în zona de birouri + parcarea cine-știe pe unde.

Quote from: panzer on April 25, 2016, 04:49:47 PM
PMUD - are 800 de pagini. Va fi un efort sa il citesc.
Pana una alta: la pagina 596 sunt listate o serie de intalniri avute cu Grupului de lucru Mobilitate din primarie si a tuturor factorilor interesați. Avand in vedere ca pentru masterplanul de trasnsport s-au organizat chiar dezbateri publice, este cumva posibil sa participe si asociatia ca "factor interesat" de acest PMUD? Intrebare pentru Ionut, Cutter sau NG20?

Există un ONG implicat în aceste dezbateri, Optar. Poate se poate încerca o colaborare.

panzer

Sunt perfect de acord. Parc and Ride la noi ar functiona. Sigur pentru M2. Dupa ce se termina M4 la Straulesti o sa vedem daca functioneaza sau nu.

La Bucuresti este o situatie foarte delicata: PMB nu are Metroul la suflet deloc, de parca nu ar fi al bucurestenilor. As fi putut intelege asta daca ar face ceva, orice altceva ca si alternativa: dar RATBul este intr-o situatie si mai jalnica decat Metroul. Daca nu era contractul de achizitie Mercedes al lui Videanu aveam si la autobuze aceeasi situatie teribil de proasta ca si la tramvaie si trolee.

Recunoaste toata lumea ca mandatele lui Oprescu au fost jalnice pentru trasnportul public in Bucuresti. RATB a anuntat cu mare fast ca in 2016 vrea sa produca/cumpere 1 tramvai, unul singur!

Dincolo de asta nici specialistii de suflet ai Metro-ului nu sustin extinderea in Ilfov a magistralelor, pe motiv ca in Ilfov sunt doar 250.000 locuitori.

Si un pic in teoria conspiratiei: daca s-ar extinde doar 1 line in Ilfov in jurul ei ar aparea imediat un nou Pipera de birouri iar cei care inca au toate terenurile libere din Bucuresti nu isi doresc asta, inca. Poate dupa ce vor termina de umplut de birouri si zona Orhideea si fosta fabrica Pumac si cine mai stie pe unde mai au suprafete mari de teren.

M5 versus M6 este o gluma cum a fost pe vremuri PiSi vs CoBra. Praf in ochii tuturor doar doar sa nu faca PiSi ca sa nu se faca nimic. O linie de metrou lunga pana la un aeroport cu 10 mil pasageri pe an, versus legarea unui cartier de 200.000 locuitori zilnic. 3 linii de autobuz (una catre Obor, una catre Victoriei - Uniri si una catre Gara de Nord) la interval de 15 minute fiecare rezolva tot traficul de la Otopeni. Motivul lor: am facut tramvai. Pai ce tramvaie o sa mearga pe acolo? Ala 1 nou de il cumpara anul acesta?

AdrianB1

Park and Ride functioneaza in Washington DC dintr-o combinatie de motive specifice:
1. Parcarea in oras e aproape inexistenta si exorbitanta, cativa dolari pe ora. In 2007 cand am locuit acolo o iarna intreaga era parca 6-12$/ora in functie de loc.
2. Daca parchezi aiurea te salta imediat, fara discutii. Nu stiu cat platesti, dar probabil suficient incat sa nu vezi masini oprite, daramite parcate, aiurea. Iar parcat aiurea inseamna cam oriunde in afara parcarilor platite.
3. Reteaua de metrou acopera tot orasul, poti ajunge cam de oriunde catre oriunde cu metroul, inclusiv vreo 10-15 km in afara orasului.
4. Costul la parcarile Park & Ride e aproape rezonabil, parca vreo $10 pe zi. Nu gratuit (daca tovarasul dracula citeste), dar cam cat o ora de parcat in oras. Metroul se platea la distanta, bagat cartela la intrare si bagat cartela la iesire, iti lua de pe ea de la 15 centi pana la peste 1$ pe distante medii, chiar si peste 2$ de la un capat la altul al unei linii (si s-a mai scumpit intre timp), dar oricum era mult mai ieftin decat cu masina.

La noi punctele 1 si 2 nu exista pentru ca poti parca si de-a curmezisul unei strazi fara nici o problema. Punctul 3 nu exista pentru ca avem 10% din acoperirea si numarul de statii din Washington. Punctul 4 nu exista pentru ca a) nu sunt parcari si b) pentru ca lumea vrea parcare gratuita (si pensii si subventii la incalzire si transport gratuit etc).

Singurul loc in care ar merge destul de bine in Europa ar fi Parisul, care are o densitate foarte mare a metroului (si peste 300 de statii) sau Viena (care nu sta totusi asa bine), dar nu in Bucuresti.

Panzer, ai perfecta dreptate de la un capat la altul, dar primariile nu au facut nimic de 15 ani in Pompeiu, nici macar conexiunea cu BarbuVacarescu. In 2004 cand ne-am mutat sediul acolo (si inca era pustie zona) primaria promitea ca face pasaj pe Barbu Vacarescu ca sa conecteze Dimitrie Pompeiu. Intre timp au incasat miliarde de euro ca impozite de la companiile de pe strada aia si nu au facut nimic (decat subventii si panselute). Iar programele electorale ale candidatilor la primarie au cel mult banda dedicata pentru transportul in comun, nimic altceva, au locuinte sociale si centre de cartier, dar nimic pentru gaina cu oua de aur care e zona Dimtrie Pompeiu - Floreasca.

dr4qul4

Nu zic ca park&ride ar fi un succes rasunator. Dar daca scoate 5% din masinile din oras, tot e bine.
Stiu destul de multi soferi care desi merg mii de km prin tara, lasa masina la prima gura de metrou.
Pur si simplu ii sperie traficul din Bucuresti.
Principala problema pe care o vad eu e ca metrorexul si ratb-ul sunt in competitie. Ar tb sa existe o autoritate metropolitana de transport.
Competitia e buna, dar pt particulari. Transportul in comun e un serviciu public si tb integrat. Pana la urma ei traiesc din subventii nu din vanzarea de bilete.

Iar park&ride tb sa fie gratis (sau sa existe in abonamentul metrorex) cu paza si camere video.
Cum ne permitem 2 paznici in fiecare metrou, ne permitem si cate 1 in cele 5-6 parcari ce se pot face.

Sunt orase unde tot transportul public este gratis. Chiar atat de mult sa coste 5-6 parcari?
Ganditi-va doar ca A3 intra in Bucuresti la 2 pasi de metrou pipera.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AdrianB1

Poti sa explici de ce park & ride trebuie sa fie gratis sau te-ai nascut in epoca gresita si ai nostalgia colectivizarilor? Nu exista nimic gratuit, Friedman o spune () si a primit premiul Nobel, nu preda la ASE. Incearca sa intelegi ca nimic nu e gratuit pe lumea asta, chiar si daca are un cost aparent mic sau zero, totul costa si cineva trebuie sa plateasca. Daca pui in abonamentul de metrou si abonamentul park & ride inseamna ca ii fortezi pe toti cei care merg cu metroul, chiar daca au sau nu masina, sa le plateasca celor cu masini o parte din cost. De ce, ti-e dor de al 15-lea Congres?

Nu ne permitem 2 paznici in fiecare metrou; in Washington si multe alte locuri exista politie dedicata, in uniforma si civil, care patruleaza in statii si metrouri. Face parte din costul operational, asa cum face parte si curentul electric, salariile conductorilor, trenurile si piesele de schimb. Nu "ne permitem", pentru ca "ne permitem" nu e cineva abstract care plateste; aia care platesc suntem tu, eu, bunica, matusa, etc. Daca tu vrei park & ride si il folosesti, il platesti. Bunica mea nu conduce, are 105 ani, si nu are de ce sa plateasca abonament mai mare la metrou ca sa nu platesti tu costul pentru park & ride. Si nu are nici buletin de Bucuresti, desi locuieste aici, asa ca nu are nici gratuitate de nici un fel, plateste ca oricine altui, iar daca tu vrei sa parchezi gratuit pentru ca o batrana de 105 ani iti plateste o parte din cost, sa iti fie rusine.

Da, sunt orase unde tot transportul public este gratis. Orasele alea sunt in tari cu taxe foarte mari, in care mergi la munca pentru a da mai mult ca taxe decat iti raman tine in buzunar, in conditiile alea faptul ca primesti transport public gratuit e chiar prea putin - probabil majoritatea celor care chiar platesc taxe ar merita cate un autobuz fiecare. Dar nu stiu daca ti-ar placea sa traiesti intr-o tara in care statul iti spune ce ai voie si ce ai nevoie, iti ia banii si iti da ce crede ca ai nevoie, precum un copil idiot dar cu venituri caruia ii iau parintii toti banii si ii lasa ceva de o guma de mestecat, ca stiu ei mai bine ce e pentru el. Da, pentru copiii idioti e sistemul perfect, dar pentru asta nu ai nevoie nici sa faci scoala si facultate si nici de un IQ peste 80, daca ai unul chiar peste 100 (si 50% din populatie are) inseamna ca il ai degeaba pentru ca nu il folosesti, statul gandeste pentru tine. Si atunci ai gratuitati ca sa fii fericit si sa zambesti tamp in timp ce iti curge saliva pe piept.

dr4qul4

Park&ride-ul ar tb sa fie gratis pentru ca fiecare masina ramasa la periferie inseamna aer mai curat pentru locuitorii orasului, si timp mai scurt de deplasare pt toti soferii.
Suntem dispusi sa investim sume mult mai mari in piste de biciclete dar nu putem sa investim in ceva ce aduce acelasi beneficiu sau chiar mai mare?

Daca pui si 5 lei pe zi parcarea, inseamna 110 lei pe luna. + abonamentul. Iese mai ieftin cu masina....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AdrianB1

Iese mai ieftin cu masina daca presupui ca ai parcare gratuita in oras, ceea ce e gresit: parcarea in oras nu ar trebui sa fie gratuita niciodata, chiar si ideea de "parcare de resedinta" la un pret ridicol de mic e gresita: cine vrea masina in oras sa plateasca, dar nu taxe pausale impartite la toti, ci pe consum: pe parcare. Altfel nimeni nu va avea vreodata motiv sa investeasca in parcari si toti isi vor lasa masinile pe unde apuca, cu consecintele de rigoare: drumuri ingustate, ambuteiaje, poluare, fara banda de transport in comun ca e blocata de masini parcate, etc. Ori se goleste orasul de masini, ori se vor construi masiv parcari - ce crezi ca e mai probabil sa se intample? La un cost de 2-300 de euro per metrul patrat construit o parcare subterana sau multietajata, locul de parcare ar costa cam 3000 de euro; cu o amortizare in 8 ani inseamna 400 de euro anual, cu cheltuieli de operare sa zicem ca ar ajunge la 5-600 de euro anual. Cati ar plati 200 de lei lunar pentru un loc de parcare, fara profit si TVA incluse (minim 250 de lei cu profit zero)? E chiar ieftin fata de deprecierea masinii si carburant, dar fata de gratuit ("sa ni se dea", "sa se faca", "parchez unde vrea muschiul meu") e un raport infinit.

dr4qul4

Ok...uite ce propun atunci. Copiem solutia aplicata de mall-uri. La inceput facem parcare gratis. Mai apoi, cand vedem ca se umple, punem si taxa.

Oamenii vor cauta mai mereu locuri de parcare gratis. Nu se va rezolva maine problema cu pacarile in Bucuresti. Eu am abonament la Cocor.... Parcarea e aproape goala, in schimb pe stradutele din jur sunt nenumarate masini parcate exact sub semnul de orpirea interzisa.
Asta e un fapt.

Stiu ca visati un oras modern....dar Primaria trebuie sa faca ceea ce vor locuitorii actuali. Pentru ca acestia voteaza. De asta avem locuri de parcare de resedinta aproape gratis (paca am dat 80 de lei pe tot anul....), subventionare Radet, si abonamente ratb gratis pt pensionari......, parcare de 1,5 lei/h in centru si parcare pe trotuar (marcat de ADP!!!!) in cartiere.

Poate nu sunt cele mai inspirate decizii, dar cu siguranta sunt cele dorite de majoritatea locuitorilor. Si cum intr-o democratie majoritatea conteaza, nu va exista primar care sa "taie in carne vie" .

De aceea singura solutie este sa pornim de la ce avem, si sa incercam sa facem pasi mici in toate directiile.

Nu cred ca un park&ride pe M4 va avea succes (te obliga sa schimbi cel putin 1 data metroul). In schimb la Pipera (de unde ai acces catre centru) sau la Preciziei si pe M5 ar avea cu siguranta.

Haideti sa incercam sa gasim solutii punctuale. Nu sa incercam sa schimbam mentalitati in cativa ani.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

#72
Nu inteleg de ce din multitudinea de probleme care sunt puse in discutie de PMUD ne concentram exclusiv de 2 aspecte minore: biciclete si Park and Ride.

Din cifrele date mai sus rezulta clar ca directia biciclete este un pic ne-realista. Daca la 1000 de oameni, 10 vin cu bicicleta, aprox 80-90 cu masina, restul de 900 vin cu metroul respectiv tramvaiul nu e clar incotro ar trebui sa ne indreptam atentia, nu? Lasati Stockholm, Helsinki si alte orase dinastea mici. La Beijing au deschis 17 linii de metrou noi in ultimii 10 ani. Si sunt convins ca ati vazut toti multitudinea de biciclete de acolo.

Cu sau fara Park and Ride, gratuit sau nu, liniile de metrou trebuiesc prelungite. Macar M2-ul cu inca 1-2 statii spre Nord. Ulterior si M3 de la Pacii pana la minunatul Militari Rezidence, care in curand devine mai populat decat Buzaul. Extinderea Bucurestiului este primul lucru care trebuie facut a.i. nivelul de trai sa creasca: terenuri mai ieftine, business case-ul celor care fac birouri si locuinte iese mai bine in afara decat in spatiile mici dintre blocurile comuniste. Mutarea fabricilor in Ilfov ar fi usurata. Constructia de noi fabrici ar fi incurajata. Stiti cum miroase in Pipera cand dau drumul la sarja de tutun la fabrica JTI?

Si intre noi fie vorba la 50 lei/luna Metrou-ul este gratuit in Romania. De fapt este platit din alte taxe.

Haideti sa revenim un pic la subiect.

Strategia de transport in Bucuresti Ilfov ar trebui sa aiba 2 paliere mari. Fiecare palier trebuie delimitat in timp, cu ce se poate face repede si ce ia timp.
1. Transportul public
1.a. Electric: trebuie facut primul in ordinea in care se poate face mai ales acum pentru ca este eligibil pentru proiecte europene. Aici cum am mai spus trebuie sa ne concentram pe trolee intr-o prima faza, tramvaie drepte (gen 41) si apoi Metrou care ia mai mult timp si efort.
1.b. Interconectarea cu transportul pre-orasenesc: microbuze, autobuze de dimensiuni mici, etc.

2. Transportul Auto
2.a Sistemul de Management al Traficului: trebuie extins cu maxima urgenta. Investitia relativ mica, impact maxim. Cu jumatate din pretul unul pasaj suprateran se poate extinde la nivelul intregului Bucuresti. Lucrarile sunt relativ ne-invazive la nivelul confortului locuitorilor.
2.b Parcari rezidentiale in spatele marilor artere a.i. sa se poata evita parcarea pe marile artere: Colentina, Militari, etc. Nu vrem sa ajungem in situatia de la Cluj cand intai au interzis parcarea, si-au ridicat toata populatia in cap si abia ulterior s-au gandit si la solutii pentru parcare.

Va las si pe voi sa mai completati. Facem un efort de gandire si incercam sa ajungem la masa sa ne spunem punctul de vedere. Dar acesta trebuie sa fie pertinent, nu cai verzi pe pereti. Altfel ne mai vand inca odata 8 ani o autostrada suspendata si ne vom alege din nou cu 600 mil euro pe panselute la schimb.
Imi cer scuze pentru cei care vad 2 mil de bucuresteni + 1 mil ilfoveni pe biciclete, scutere sau alte astea.
Nu uitati ca PMUD este Bucuresti + Ilfov. Daca va uitati pe harta sunt localitati in Ilfov la 45 km de Km 0 la magazinul Cocor. Nu are sens sa ne gandim ca vor veni cu bicicleta.

alecu26

eu am ramas blocat la faza ca nu mai facem metrou dupa Iancului pana in Pantelimon, pe motiv de tramvai, primarie, DNA, etc.

Nu stiu cat de legal e sa refuzi o autorizatie, pe motiv de regulament intern sau ce o fi faza aia ca nu se da autorizatie daca sunt lucrari noi. Am mai zis dupa discursul lui Dascalu ca e o chestie ce nu are logica. Când faci metroul oricum trebuie sa faci nou ce ai stricat la suprafata, ca doar nu faci second hand??!!

Si doar ca se face un amarat de tramvai cat de cat mai modern in rulare, dar cu viteza si capacitate de 1/5 din metrou, nu inseamna ca e nevoie sa renunti la metrou.

Si cumva Metrorex pune calul inaintea carutei....hai sa vedem lansata licitatia de executie, sa avem un castigator, sa rezolvam contestatii, sa semnam contracte...etc. Pana la ordin de incepere, pana la obligatia de a pune la dispozitia constructorului AC-ul sunt secole. (recent la CFR s-a anulat o procedura care se tot chinuia de 3 ani de zile, si se va mai chinui 2 ani minim).

In plus, se poate face Eroilor-Universitate-Iancului. Sau nu suntem in stare sa rotim doua proiecte, sa le schimbam prioritatile?

Atunci sa avem tupe sa facem scrisoare la Bruxelles si sa le spunem ca noi renuntam la banii din POIM dedicati metroului din Bucuresti si sa-i dea la altii mai amarati..g.en Sofia, Budapesta, Varsovia.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

panzer

alecu26 sa nu confundam motivul cu motivatia la PMB.

Motivatii de genul DNA, tramvai sunt 1001. Ma mir ca l-au prins pe Costescu in povestea asta mioritica. Inclusiv cu cele 2 linii pana la aeroport, ba cu trenul, ba cu Metroul, etc. Au bani de la Banca Japoniei sa faca proiectarea pana la Otopeni. Crezi ca s-au miscat cu proiectarea? Nu, pentru ca nu are sens. Economic nu are sens. Opinia publica se lasa antrenata in acest joc discreditandu-i pe oamenii aceia, dar nu poti face metrou cu capacitate 1500 persoane x 12 / ora pentru 10 mil de pasageri pe an. Trenurile alea o sa mearga goale tot timpul si vor genera pierderi timp de generatii, indiferent cine plateste acum linia pana la Otopeni: noi sau UE.

Motivul acum la PMB este Radet si cele peste 3 mld de lei datorie. De aceea visam toti largirea FdG, pasaje etc. Nu se va face nimic. Tb sa rezolve problema pe directia Radet > Elcen > Romgaz. Nimeni, dar absolut nimeni nu isi permite sa lase Bucurestiul in frig. Pur si simplu ne dezintegram ca tara daca se intampla asta: nici un guvern nu va mai fi investit la Bucuresti cu 2 mil de oameni in frig si in strada. Deja multitudinea de intreruperi de caldura din iarna asta i-a facut sa "tremure". Daca 100 de ciobani i-au facut sa se baricadeze in parlament si sa ceara elicoptere, ce crezi ca se va intampla cu 0.5 mil de oameni pe strada? Nu exista solutie alternativa la Radet: pur si simplu nu exista suficienta capacitate pe conductele de gaze sa ne punem toti centrale termice de apartament.

Pana una alta ecosistemul Metrorex - Proiectare - Executie exista si inca functioneaza. Pe M5 s-au blocat de cateva ori mai ales din cauza de Ponta (1 an) si Apanova (inca 1 an). Pe M4 insa totul a mers snur. Nu se discuta deloc pe acest forum de Metrorex si M4, ne plangem de 1001 chestii, dar cine a mai vazut in Romania tunel de metrou executat in timpul programat din 1989? Sau orice alta lucrare de infrastructura executata de stat nu de privati?

Daca cineva isi ia timp sa urmareasca Metrouusor o sa observe ca proiectantii vechi inca exista si muncesc, ca sunt oameni noi alipiti, ca deja sunt si echipe romanesti care opereaza TMBurile. Mare pacat ca un "patriot" a distrus matritele de la scutul autopropulsat.

Singurele solutii pentru Bucuresti in acest moment pot veni din 3 directii:
- 1. CNADNR sa faca ceva cu DNCB.
- 2. linii dedicate de trolee cu bani europeni.
- 3. un alt credit f mare, gen 1mld Euro luat de PMB, doar ca niste baieti de la BNR blocheaza acest lucru stiind ca daca se intampla, PMB si sectoarele o sa faca iarasi ce stiu mai bine: panselute de 600 mil euro.
Orice altceva se va bloca in problema banilor.

PS: discutam de planuri dar observa cineva ca toate contractele de mentenanta a drumurilor sunt expirate iar gropile in Bucuresti sunt astupate de ADP cu roaba si lopata. Este prima primavara din 2005 pana in prezent cand Bucuretiul este swaitzer.