News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Contractele de deszăpezire cresc odată cu ninsorile

Cifrele oferite de Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, arată că în iarna 2015-2016, în condiţiile în care a nins destul de puţin, sumele plătite pentru serviciile de deszăpezire au fost mai mari decât în această iarnă când ninsorile au fot mai frecvente şi sunt estimate şi pentru următoarea lună. Dacă în 2015-2016, oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au plătit aproximativ 229 milioane lei, fără TVA, pentru deszăpezirea autostrăzilor, drumurilor naţionale şi centurilor, anul acesta, până în prezent, când am avut deja două ninsori puternice, din contractele CNAIR rezultă că întreţinerea curentă pe timp de iarnă pentru 2016-2017 costă 224 milioane lei, fără TVA. Un calcul simplu arată că în această iarnă, deszăpezirea costă aproximativ 3.500 euro-km.

Potrivit contractelor acord-cadru, firmele de deszăpezire beneficiază de două tipuri de tarife. Compania de Drumuri plăteşte un tarif pentru perioada de staţionare şi unul pentru zilele când se acţionează. Mai exact, firmele private încasează în medie 12 lei pe oră pentru fiecare maşină de deszăpezire care staţionează.

La începutul lunii, după vizita premierului Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor, oficialii CNAIR s-au gândit să actualizeze valorile contractelor de deszăpezire. Dacă până la prima ninsoare, deszăpezirea costa circa 143 milioane lei, la începutul săptămânii trecute, lucrările pe timp de iarnă au ajuns să coste 269 milioane lei, (aproximativ 60 milioane euro). Pe motiv că nu s-au prezentat firme la licitaţiile organizate de CNAIR, majoritatea contractelor de deszăpezire au fost atribuite prin procedură de urgenţă, fără licitaţie publică. Cel mai probabil, valoarea contractelor de deszăpezire se modifică odată cu a treia ninsoare anunţată în perioada următoare.

Capital

nirolf

Anul ăsta s-au folosit (cel puțin teoretic) și noile freze ale CNAIR, poate din această cauză să fie sumele mai mici.

Dominik

#422
Reparaţii cu mixtură stocabilă, pe DN 68A, Traian Vuia - Coşeviţa.....via Fb DRDP Timişoara











You're in Steelers Country

dorum

ce porcarie... in poza 1 si 2 se vede clar cat de crapat e totul langa groapa... maine plezneste din nou... :(

iuli

Se vede clar ca terasamentul nu poate duce asa trafic prea mult la cum se onduleaza si crapa asfaltul. In maxim un an, hai doi, va fi jale pe drumul ala si nu o sa mai mearga cu carpeli din punga asa cum puneau acum. Sa vezi cum va fi la trafic mai mare sa incepi sa blochezi kilometri de sens de mers ca tot asfaltezi.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Dominik

Clar nu o sa reziste la ce trafic e si o sa fie pe el.... >:(
You're in Steelers Country

JohannDB

DN 68A..... exact așa se lucra azi (scuze, ieri 18.01.2017), la "plombări"....
   Am trecut pe acolo în jurul orei 12:xx și stilul de lucru și matreialul folosit era același. Se lucra pe porțiunea dinspre ieșirea din  Coșava, la capătul porțiunii în urcare pe zona de linie dreaptă, din localitate, spre Coșevița și mai apoi un alt "punct de cîrpeală" la doi kilometrii distanță (pe serpentine) spre Coșevița.   Se circula cu "dirijare la paletă", iar oamenii "ciopleau" găurile cu tânăcopul (de parcă nu ar exista azi "pickhammer"-e electrice sau chiar pneumatice cu generatoarele de aer comprimat aferente), periate cu o perie de plastic cu coadă de 1,5 m și apoi turnat bitum din pungă (fără amorsaj), presat cu o "talpă vibratoare" mecanică nu cu proprii bocanci.... Nu știu de ce mi s-a părut ceva genul "munca-n zadar" !   Rămâne de văzut cât ține !!

vancouver

Nu cunosc amanunte despre cazul DN68A, dar mi se pare normal ceea ce fac acum. Pe vremea de acum orice asfaltari mai serioase ar fi o prostie. Ca atare trebuie facut rapid ceva provizoriu si cu costuri minime, pana se va putea interveni mecanizat in primavara. Daca ne aducem aminte, DRDP Timisoara este una dintre cele mai serioase din tara. Pe acelasi DN68A au refacut marcajele anul trecut, acum doi ani au refacut si asfaltul pe zone importante, tot de acolo vedem poze cu utilaje de cosit iarba pe marginile DN-urilor. Mai rar prin alte parti.

In mod normal astuparile de gropi facute asa manual, daca sunt facute cu substante suficient de elastice (mult bitum) vor rezista 2-3 luni. Presupunand ca sunt facute asa cum spun (adica moi, elastice), ele se vor topi pur si simplu la soare vara, dar pana atunci trebuie facute frezari si reasfaltri in zona.

Hai sa le dam credit pana una alta, ca este solutia optima pentru a asigura o circulatie decenta, fara gropi, imediat dupa aparitia lor. In alte parti nici nu se gnadesc sa se apuce imediat de astupat gropi, le lasa pur simplu asa pana in primavara. Ce preferati?

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

Quote from: vancouver on January 19, 2017, 12:38:19 PM
...........................................
Hai sa le dam credit pana una alta, ca este solutia optima pentru a asigura o circulatie decenta, fara gropi, imediat dupa aparitia lor. In alte parti nici nu se gnadesc sa se apuce imediat de astupat gropi, le lasa pur simplu asa pana in primavara. Ce preferati?


   "vancouver", de acord cu tine, dar de ce am spus că pare cumva "în zadar".... În multe alte locuri, cu aceeași "procedură", am văzut că oamenii utilizau (înainte de compactarea cu placa vibratoare) un arzător cu butan pentru a încălzi (pentru omogenizare bănuiesc) acea compoziție bituminoasă; apoi urma compactarea......
  Și da, hai să le dăm credit.

adiarc

As dori sa aduc in discutie problema rosturilor de dilatatie...este o mare problema,pe mai toate drumurile nationale,mai ales pe acele de la a carora modernizare au trecut macar 8-10 ani.
Exemplul de mai jos DN 1 Brasov-Sibiu.Practic NU EXISTA pod sau viaduct mai mare sa nu aiba TOATE rosturile de dilatatie praf...nerepararea la timp duce la daune ireversibile podului,a caruia reparatie va fii,ulterior ,mult mai costisitoare.
Poza de mai jos,inainte de Vestem,pe sensul spre Sibiu...e doar un exemplu,dar,cum spuneam,universal valabil



Apoi as dori sa aduc in discutie asa zisele butoaie cu apa pe post de parapeti de la Vestem,impotriva traversarilor neregulamentare..total inutili prin inaltime,fiind destul de usor sa treci peste.Nu mai spun de vizibilitatea inexistenta pe timp de noapte ( dovada fiind faptul ca multi sunt sparti ),mizeria acestora,aspectul deplorabil si apa care se acumuleaza scazand siguranta precum si durata de viata a drumului.Nu inteleg de ce nu s-a renuntat la ei cand au fost amplasati parapeti New Jersey ( vizibilitatea in giratoriu nu poate fii un motiv...sunt si mai putin inalti )



In incheiere cativa parapeti indoiti ..langa Fantanita Haiducului...inca din vara 2016,intr-o zona cu o vale de cativa M buni



Momentan atat.



"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kolegu

#430
Atentie pe DN7 intre Pitesti si Calimanesti, au aparut gropi, dar zona cea mai periculoasa este pe raza comunei Dedulesti si mai ales la iesirea din Dedulesti spre Sibiu, acolo este o zona cu foarte multe gropi una langa alta. Tot in zona Dedulesti imediat dupa cei care vand mici pe sensul spre Pitesti este o tasare a terenului de 3-4 cm pe toata latimea soselei chiar in curba, linia inchisa din poza (scuze pt calitate):

adica aici:
harta

TibiV

#431
Cool... :)
Quote
S.P.A.G.A.R.

DN7, sau E68, este drumul național (evident că și european) care leagă capitala de Arad.
Vreau să vă spun că între Deva și Arad s-a dezvoltat un habitat grozav, ideal, pentru apariția și înmulțirea unei specii de groapă, unică în Europa, cred, dar specifică României: groapa de asfalt.
Câteva sâmbete la rând am parcurs traseul și mi s-a umplut inima de bucurie. Pe unele le știam din toamnă, când erau abia niște crăpături sau găurele, iar acum sunt ditamai gropile, mari, adânci, dolofane. Se pare că le priește mediul, pentru că s-au și înmulțit frumos. Unde era una mică, acum sunt 2, 3,.. 5 - 10, mai mare dragul. Mă bucur pentru ele, pentru că au crescut sub ochii mei, de fapt sub roțile mele, și de multe ori au fost un plăcut prilej de a învăța sau inventa înjurături noi. O să exemplific cu două-trei poze, dar nu distribuiți, că nu vreau să se îngrămădească turiștii și să le strice sau, Doamne ferește, vreun angajat CNADR să le astupe.
De-aia aș vrea să înființez Societatea pentru Protecția și Administrarea Gropilor din Asfaltul României, societate nonguvernamentală, nonprofit, apolitică. Sper și într-o bună colaborare cu CNADR, să stea liniștiți, să se reorganizeze încă un an măcar. Până atunci, cu ajutorul cercetătorilor "engleji", poate reușim să dezlegăm misterul apariției și înmulțirii acestei specii.

Drumuri bune vă doresc.

Contributor anonim...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

APROPO de ROSTURLE DE DILATAȚIE, pe Centura Brașov VO 1K, duminică dimineața, 12.02.2017, pe podul peste DN11, la capătul podului (ieșirea de pe pod), pe sensul spre DN 13, era restricție de circulație (se circula pe banada II) deoarece erau lucrări (la acea oră nu era nimeni) , la rostul de dilatație dintre pod și terasament (pod pus sub trafic în noiembrie trecut).... Fără poze, datorită surprizei.... Poate azi, dacă mai este "lucrarea acolo"........

Europiu

^^ A propos de gropi, pe la mijlocul anilor 90 era o gluma in Cluj despre cum a reusit primaria sa injumatateasca numarul gropilor din oras: fiecare doua mici s-au unit intr-una mai mare.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).