Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

SB76UFO

Azi dimineata pe centura Sibiului, pe sensul Sebes-Sibiu, imediat dupa nodul Sibiu Vest, era o camioneta oprita pe banda de urgenta cu avarile puse.  Dupa ea (in fata camionetei) un nene cu vesta, monta pe parapeti elemente reflectorizante (ochi de pisica).
Partea buna, e ca se face ceva pentru o mai buna semnalizare pe timp de noapte , ceata etc. Partea proasta, e ca nu exista nici un fel de semnalizare, de atentionare, ca se lucreaza.
Un alt lucru care oarecum ma deranjeaza este ca elementele reflectorizante sunt puse prea des, puteau fi ceva mai dese (unu da - unu ba), cred ca ar fi fost ok.
Din pacare fara poze, ca am fost luat prin surprindere.
"Prostia este eternă și invincibilă"

adiarc

^ acelasi microbuz  si astazi ( apartine cred Sc Girod Srl ...oricum firma e din Girod,Timis )...total nesemnalizat in zona nodului Saliste pe sensul spre Sibiu.

in alta ordine de idei au ,asa zis,reparat giratoriul de la Sebes...nu e cea mai reusita reparatie ,iar dalele nu se potrivesc,dar e o solutie mai buna decat abandonarea acestuia pt alte cateva luni

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Lvs_tm

Ghiroda.

Cat despre reparatie... :o :-[

iuli_reiner

#409
Am o intrebare punctuala care este legata de circulatia rutiera pe drumurile publice in conditii de iarna.

De cate autofreze dispune CNADR pe Autostrada Soarelui sau pe celebra de acum Buzau-Braila?
Eu la tv vad numai camioane cu lame,buldozere cu lama si atat.

Totusi ar exista 100 de autofreze noi:http://www.gandul.info/stiri/cat-a-platit-cnadnr-pentru-100-de-autofreze-de-curatat-zapada-15014776
Atentie 85% din costul lor finantat de UE :)

Are cineva un raspuns?  Nu ma intereseaza tonele de nisip si sare.

JohannDB

#410
Și tot legat de "curățirea zăpezii" de pe carosabile..., mai ales în orașe (că și aici este o altă dandana) pe vremea anilor 70-80, vedeam niște mașini"ciudate" care aveau un mare plug colector, în față, ce avea pe el două raclete cu o mișcare bine precizată, prin care zăpada de pe "plug" era împinsă pe o bandă rulantă (centrată pe mijlocul mașinii, motiv pentru care cabina șoferului era pe o parte), zăpada fiind dusă astfel într-o basculantă din spatele mașinii de curățat. La această mașină în locul basculantei ce venea după ea, se putea atașa "la remorcă" o instalație (pe roți) de topire a zăpezii, topitor ce utiliza o sursă de căldură de mare putere. În acest caz, în urma acestui ansamblu, curgea numai apă, direct la canal, din toată zăpada....
    După 83 când a început raționalizarea carburanților, aceste mașini colectoare și topitoarele au dispărut din peisajul hibernal al orașelor, locul fiind luat de "lame" și încărcătoare frontale.....ca și azi...

     Cât privește giratoriul (giratoriile) de la Sebeș, sunt unele dintre cele mai mici și "incomode" giratotii dintr-o conectare la o autostradă.

Și apropo de ce spuneam de topitoarele de zăpadă; un articol din....2012..... >:(
     www.evz.ro/masina-de-topit-zapada-asteptata-si-la-noi-968650.html

dr4qul4

Daca vineri i-am laudat pentru asfaltul negru de pe DN1, azi tb sa le acord o bila neagra. Era zapada aproape peste tot, dar mai ales intre Ploiesti si Otopeni. Am vazut si masini de deszapezire. si in mers. dar unele cu lama ridicata. si unele stationate
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

pasadia

Oricum va fi dat afara: si daca isi face treaba, si daca nu.

adiarc

echipele de deszapezire si-au facut treaba acceptabil...conditiile de trafic sunt decente raportate la iarna de afara ( o iarna de fapt normala ,cel putin in Transilvania( in jud.Sibiu 25-30 Cm str.de zapada ),corelata perfect calendaristic ))

dimineata la ora 08:30...bretea de acces dinspre nodul Agnita spre centura Sibiu...-14 grade afara







asfaltul permite pe A1 un 90 la ora...f.decent pt aceste conditii





bretea iesire spre Medias



DN 14



Sura Mare











"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

inapoi pe A1,in jurul orelor 11:00..temp - 12 gr.Celsius si utilaje care lucrau in baterie ( 3 utilaje pe toate cele 3 benzi,inclusiv banda de urgenta )...efectul se vede....si banda de urgenta este curata...deja posibil un decent 100-110



panouri functionale la Sibiu si Cristian ,dar nefunctionale/oprite la nodul Saliste







zona tunelului Sacel









momentan atat

PS - felicitari celor care le merita ,pt.platile de la sf.anului trecut...bani care altfel ar fii fost cu siguranta deturnati pt mita electorala

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Redox

Mulțumim de update, adiarc!
Este un lucru bun că se folosesc panourile VMS pentru diferite avertismente. Totuși am observat și se poate vede și în a doua poză că unele panouri nu mai funcționează corect. De exemplu în această poză ecranul care ar trebuii să afișează semnul "Atenție, drum alunecos! " nu este vizibil. Cine se face responsabil ca aceste panouri să funcționeze corect? 

JohannDB

#416
Mentenața drumurilor publice în perimetrul urban......, vorbeam la postul #411, de niște mașini de adunat zăpada de pe străzi.....
Am avut și prin țară astfel de mașini, prin anii 75-80..... În locul basculei din spate se putea pune un topitor de zăpadă !!




iuli_reiner

#417
Legat de dotarea cu autofreze zapada in cadrul CNADR.
Stiu sigur ca s-au relocat din Dolj in Buzau nr total 18 atofreze in actiune.

adiarc

astazi am parcurs portiuni din Dn1 ( Brasov-Sibiu ) si bucati din A1,mai ales centura Sibiu.

Dupa iarna normala pe care o traim si probabil tratamentelor pt deszapezire au aparut nenumarate gropi mai mari sau mai mici...unele adevarate pericole pt siguranta.Inteleg ca nu se pot face acum reparatii capitale,dar acele mixturi la rece sunt binevenite.

Altfel,centura Sibiu are deja nevoie de refacerea pe portiuni mari a stratului de uzura...acum cat inca nu e afectat str 2,3 si terasamentul.Unii ar spune ca la 7 ani deja uzura devine consumabil...altii ca e prea devreme...cert este ca daca s-ar face acum consturile ar fii mult mai mici decat o refacere peste cativa ani.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

7 ani e normal in conditiile climatice din Romania, mai ales canicula din timpul verii ducand la evaporarea bitumului. Ca atare iarna asfaltul nu mai este elastic si se fisureaza. Orice fisura netratata cu bitum, in iarna urmatoare se transforma in groapa sub actiunea traficului greu si a inghetului.

Dupa parerea mea in 2017 trebuie o reasfaltare completa a A1 centura Sibiu (numai strat de uzura).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.