News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

Pe A1, Arad-Timisoara nu exista ITS? (asemanator cu Deva Orastie?). Adica nu exista unul functional nici pe restul tronsoanelor, dar acolo nu sunt nici macar consolele, si portalurile facute, sau cabluri trase.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

In incheierea povestii cu iluminarea autostrazilor: reteau de autostrazi din Germania are 11.000 km autostrada si un trafic incredibil (MZA si peste 150.000 in unele locuri). O mare parte a retelei este cu 3 benzi. SI NU ARE URMA DE BEC (cu exceptii care se numara pe degete, gen in dreptul aeroportului Frankfurt). SI TOTUSI ESTE UNA DINTRE CELE MAI SIGURE RETELE DIN LUME.

ATENTIE! PE 60% din aceasta retea se circula cu viteza nelimitata. Deci inca un factor de risc teoretic. Si totusi stau mai bine ca belgienii cu autostrazile lor stupide luminate si limitarea lor stupida la 120 km/h.


SI INCA CEVA: Zilnic sau aproape zilnic in România avem cate o stire de genul: "a murit dupa ce a intrat intr-un cap de pod". Cand o sa vad prima stire din Romania legata de un accident mortal petrecut intr-un nod rutier pe timp de noapte si care s-ar fi putut evita daca nodul era luminat, atunci mai discutam pe tema asta. Pana atunci cei care sustin iluminarea nodurilor: fratilor nu vedeti padurea de atâtia copaci!

Ce-ar fi sa ne ocupam de salvarea reala de vieti si sa facem o campanie de eliminare a capetelor de pod si construirea de trotuare sau rigole acoperite in localitati, mai ales de-a lungul DN / DJ.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

kumar

Daca drumul este marcat si semnalizat corespunzator, nu ar trebui iluminat.

dr4qul4

Daca nemtii ar fi iluminat toate nodurile de autostrada....ar fi ramas fara bani pt mentenanta.

Ca vem ca nu vrem, toate vin cu un cost. nimic nu e pe gratis. Avem atat de multe sate in care exista iluminat stradal dar becurile stau stinse, incat nu inteleg de ce va agitati atat pt un nod.

Prefer sa se repare gropile, sa se schimbe parapetii la timp si sa se curete marcajele rutiere pe zeci de km, decat sa avem lumina intr-un nod pe unde poate circula 3 masini pe ora.
Nodurile aglomerate (A2-A4, A1-Pitesti DN7, A1-A10, A10-A6) ar trebui iluminate. Dar din experienta unuia care a trecut de zeci de ori noaptea prin nodul de la Drajna, va pot spune ca nu imi amintesc sa fi vazut vreodata aglomeratie pe timpul noptii. De fapt, noaptea, dupa ora 23, autostrazile noastre sunt cam pustii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mikidutzaa

Problema principala la noi e ca nu se vad marcajele si in unele cazuri nici semnele nu sunt corespunzatoare, aici e buba.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 22, 2016, 12:16:02 PM
Nodurile aglomerate (A2-A4, A1-Pitesti DN7, A1-A10, A10-A6) ar trebui iluminate.
Pentru nodul A10-A6 îti trebuie curentul de la Porţile de Fier... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Sau luam exemplu de la autostrazile din Benelux si le iluminam pe toata lungimea. N-ar fi fain?

dr4qul4

Noi nu suntem in stare sa schimbam niste parapeti si voi visati "Bene-lucsi" prin noduri.
Macar sa-i vad eu ca schimba imediat becurile din tunele. Dar parca vad ca va fi nevoie de 5 angajati cnadnr pt fiecare bec schimbat: 1 tine de bec, si 4 vor invarti masa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

#188
Asta cu capetele de pod e într-adevăr o problema majora.....am văzut cateva drumuri si in Romania,modernizate cu cap...si fara capete de pod si cu santuri adânci acoperite cu dale.


Din păcate problema o vad tot in lipsa totala de viziune din CNADNR si lipsa instalației in a te lupta cu birocrația cand modernizezi un drum cu adevarat.Marea majoritate a asa ziselor modernizari dupa 90 ,sunt in cel mai fericit caz reabilitări ale covorului rutier si elementelor de semnalizare .
Daca eu as lua decizia as pune accentul pe cel putin 4 criterii importante
- fara capete de pod si fara santuri adânci neacoperite
- corectarea tuturor curbelor din afara localităților care nu permit viteze la limita max.de viteza a drumului ( de ex 90-100 pe un drum european )
- 2 benzi la urcare
- ocolitoare la toate localitățile majore tranzitate
- dupa ce am făcut toate astea....insa doar dupa as amplasa camere cu radar peste tot....mie unul,chit ca fac 3-400 km zilnic mi-ar ajunge sa merg constant cu 110 in afara localităților....

Pana una alta,dupa cum s-a spus ,inca nu suntem in stare sa schimbam la timp parapeții ( corect si complet ) ,sa curățam șanțurile sau sa tundem vegetația.....adica chestii infinit mai ușor de făcut......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

north

#189
Dacă tot s-a vorbit de iluminarea autostrăzilor, vă invit să studiați un articol din 2011 (damn, nu-mi vine să cred că au trecut cinci ani de atunci!):

Poly(ethylene-co-tetrafluoroethylene)-based Permanent Motorway Roofs Equipped with Night Lighting Sources and Thin Film Solar Cells

LE: Văd că link-ul spre articol din TRID nu (mai) funcționează. Lucrarea poate fi studiată aici.

... Sigur că anumite lucruri s-au schimbat de la data articolului. Spre exemplu, a se vedea Figura 6 "actualizată" aici.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling


vancouver

Quote from: mikidutzaa on April 22, 2016, 01:15:16 PM
Problema principala la noi e ca nu se vad marcajele si in unele cazuri nici semnele nu sunt corespunzatoare, aici e buba.

Ce te face sa crezi ca se vor ocupa mai serios de schimbarea becurilor, decat de refacerea marcajelor.

Si chiar mai grav: in Belgia a existat mult timp o delasare totala legata de calitatea marcajelor: ca doar autostrazile sunt luminate. Exista asadar pericolul sa nu se mai considere importanta refacerea marcajelor, pentru ca autostrazile sunt luminate. Ori marcajele sunt si ele importante, incl. ziua.

Nu in ultimul rand, curentul electric se poate intampla din diverse cauze sa pice pe kilometri intregi sau in multe noduri. Ce se fac soferii / soferitele obisnuite pana atunci cu lumina? Intra in garduri? DECI EVIDENT TOT TREBUIE REFACUTE MARCAJELE. NECESITATEA REFACERII MARCAJELOR NU DISPARE CU ILUMINAREA SI ILUMINAREA NU REZOLVA PROBLEMA MARCAJELOR. Raman lucruri total distincte, cu mentiunea ca luminarea poate agrava problema marcajelor (delasarea autoritatilor).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Telvanni

Quote from: vancouver on April 19, 2016, 01:09:04 PM
Repet intrebarea: cum schimb becul ars de pe stalp?
.
.
.

REPET ASADAR INTREBAREA: S-au luat in calcul aceste accidente subsecvente? Cum schimbam becurile stricate?
Solutiile cu led-uri sunt mult mai fiabile, este rezonabil sa schimbi led-ul la 5-6 ani in conditii de functionare jumatate din zi.


cezar.ionescu

Azi dimineatza pe centura Bucuresti giratoriile de la Stefanesti si A3 erau sub nivelul marii dupa 2 zile de ploaie.
In acele giratorii nu pare a fi vreo scugere pentru apele pluviale. Probabil din cauza ca au fost executate inafara proiectului initial. Totusi, daca au fost proiectate ulterior, de ce nu or fi fost prevazute cu niste scurgeri? Cum s-ao fi facut receptia acelor giratorii cand e vizibil cu ochiul liber ca n-are unde sa se scurga apa?

Tot pe centura Bucuresti de vreo saptamana, cativa angajati CNADNR dadeau la lopata mizeria de pe margine cu o rata de cam 200 m/zi. Bineinteles ca ce faceau in 2 zile se punea la loc din urma. Asta mi se pare munca in zadar. Nu exista utilaje pentru asa ceva a.i. sa se poata curata kilometri pe zi? Cu o asemenea productivitate nu ajungem nicaieri secolul asta. E clar ca CNADNR este o organizatie putreda la capitolul intretinere.