Industria de aviatie din Romania

Started by Ionut, September 26, 2011, 01:04:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

De ce secolul trecut daca e un produs nou, lansat in 2015-16? Da mai multe detalii daca cunosti domeniul. Crezi ca nu va avea succes pe piata?

AdrianB1

#166
E din secolul trecut prin prisma tehnologiei si performantelor:
- toate avioanele moderne de 2 locuri au sub 600kg (SUA) si chiar 472 kg masa maxima de decolare (Europa). Asta are 750kg, e foarte greu si necesita alt tip de licenta, mult mai scumpa, pentru a putea fi pilotat si are alte cerinte de mentenanta care maresc foarte mult costul de operare
- e submotorizat. Avioanele moderne de 2 sau 4 locuri au 200-300CP / tona, asta are 150 CP. Ai ocazia sa decolezi ca acum 50-70 de ani cu palier lung, daca vrei senzatii istorice, si necesita piste mai lungi fara un motiv serios.
- e complet metalic. Aripi de aluminiu. Da, si Aerostar Festival e la fel, dar ala are cateva decenii, avioanele moderne folosesc compozite si fibra de carbon. Pipistrel Virus SW, de pilda, facut de sloveni, are un pret de pornire de doar 70,000 de euro si e facut din compozite cu aripi de carbon de care poti sa tragi in sus pana le atingi varfurile intre ele si nu se rup, totul la o treime din greutate. Adica poti folosi compozite la costuri mici si performante colosale (in aviatie fiecare kilogram conteaza), dar nu o fac.
- aparent are o autonomie mare la viteza mica. Nu faci scoala cu carburant pentru 6-8 ore de zbor si nici nu zbori pana in Germania cu 180 km/h, e incomod sa zbori cu un avion mic atatea ore. Nu ca nu au toalete, dar iti intra scaunul prin rinichi.

Nu stiu care ar fi succesul de piata, ca inlocuitor pentru Cessna 152 are o sansa, dar numai daca cineva ar vrea un inlocuitor pentru Cessna 152 si nu ar avea destula minte sa cumpere ceva sensibil mai bun la banii aia.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on April 23, 2018, 08:13:36 PM
Nu faci scoala cu carburant pentru 6-8 ore de zbor si nici nu zbori pana in Germania cu 180 km/h, e incomod sa zbori cu un avion mic atatea ore. Nu ca nu au toalete, dar iti intra scaunul prin rinichi.
No amu', că mi-ai amintit...
Nu ai pomenit nimic de "bășica" din planoare... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Ministrul Apărării: Aerostar Bacău va asigura mentenanţa pentru avioanele F16

Ministrul Apărării Naţionale, Mihai Fifor, a declarat, vineri, la Bacău, că Guvernul va colabora cu Aerostar pentru ca această companie să devină un centru regional pentru industria aeronautică din Europa de Sud-Est, transmite corespondentul MEDIAFAX.

,,Armata Română va colabora cu compania Aerostar pentru programele majore de înzestrare pe care le are. Aici se va face mentenanţa pentru avioanele F16 pe care Forţele Aeriene le au în dotare. Aerostar este într-o fază foarte avansată de negociere cu Lokheed Martin pentru F16, dar mai ales pentru sisteme HIMARS, la fel şi cu Raytheon pentru programele referitoare la sistemele de rachete Patriot", a declarant, vineri, ministrul Apărării Naţionale, Mihai Fifor.

mediafax.ro

Ionut

Mihai Fifor a discutat cu reprezentanţii grupului american Lockheed Martin, cel mai mare producător de armament din lume, posibilitatea producerii sau asamblării în România a unor echipamente ale companiei

Ministrul Apărării, Mihai Fifor, s-a întâlnit, miercuri, cu reprezentanţii grupului american Lockheed Martin, cel mai mare producător de armament din lume, cu care a discutat despre stadiul implementării programelor de înzestrare aflate în derulare cu această companie. În plus, s-a discutat despre posibilitatea ca o serie de echipamente din portofoliul companiei să poată fi produse sau asamblate în România, cu implicarea industriei de apărare. Agenda întâlnirii a inclus discuţii cu privire la stadiul implementării programelor de înzestrare aflate în derulare cu această companie, dar şi a celor aflate în faza de operare şi suport, precum radarele de mare distanţă şi de supraveghere la înălţimi mici şi medii.

Lockheed Martin este un partener cheie pentru Europa şi NATO în domeniul apărării, fiind un furnizor important, în ultimele decenii, de echipamente care au intrat şi în dotarea armatei române, precum avioanele F-16, transportatoarele aeriene C-130, elicopterul utilitar Black Hawk, supraveghere aeriană, artilerie şi sisteme de apărare antirachetă, inclusiv Aegis Ashore.

News.ro

anacronox

"echipamente care au intrat şi în dotarea armatei române, precum avioanele F-16, transportatoarele aeriene C-130, elicopterul utilitar Black Hawk"
astia au scapat cumva pasarica si deja s-a ales noul elicopter de transport?

tom_sawyer

#171
Turbomecanica raportează un profit net în creştere cu 74%, în primul semestru

Turbomecanica a înregistrat, în primul semestru al anului, un profit net de 11,87 milioane lei, în creştere cu circa 74%, comparativ cu cel raportat la 30 iunie 2017, conform rezultatelor financiare transmise, luni, Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Societatea are ca obiect principal de activitate fabricarea şi reparaţia de motoare şi ansamble mecanice pentru avioane şi elicoptere.
economica.net

Aerostar Bacău, afaceri de 160 mil. lei în S1/2018, mai mici cu 1,6%, dar un profit de 45 mil. lei, plus 80%

Aerostar Bacău (ARS) a înregistrat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de 160 milioane lei, mai mică faţă de cele 162,7 milioane lei raportate în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce profitul net a fost de 45,55 milioane lei, în creştere cu 80% comparativ cu S1/2017.
Din totalul cifrei de afaceri, 135 milioane lei, echivalentul a 84% din total, au fost reprezentanţi de exporturi.
Numărul efectiv de angajaţi ai companiei a scăzut cu 84 faţă de semestrul I din 2017, până la 2.044 angajaţi.
ZF

IAR Braşov, afaceri de 75 mil. lei în S1/2018, minus 12%, cu un profit de 10 mil. lei, minus 32%

Iar Braşov (IARV), companie controlată de statul român în proporţie de 64,89%, a raportat în primul semestru o cifră de afaceri de 75,26 milioane lei, în scădere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce profitul net a fost de 10,1 milioane lei, în scădere cu 4,8 milioane lei faţă de S1/2017.
ZF

Ionut

Aerostar Bacău, profit net cu 121% mai mare după nouă luni, la afaceri de 238 milioane de lei, avans de 6%

Aerostar Bacău (ARS) a înregistrat după nouă luni un profit de 59,82 milioane lei, mai mare cu 121% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Totodată, cifra de afaceri a companiei a ajuns la 238,1 milioane lei, un plus de 6,41%, din care exportul a reprezentat 180,79 milioane lei, aproape 76% din total. Faţă de anul trecut, vânzările la export au fost cu 2 milioane lei mai mici. De asemenea, numărul efectiv de personal a scăzut de la 2.100 de angajaţi în primele luni ale lui 2017 până la 1.999 angajaţi în septembrie 2018.

ZF

Ionut

Majorându-și semnificativ vânzările, producătorul de elicoptere IAR Brașov obține un profit net în creștere semnificativă

IAR Brașov a realizat în primele 3 trimestre din acest an o cifră de afaceri netă de 148,85 milioane lei, cu 47,99% mai mare decât cea de 100,58 milioane lei din perioada similară a anului trecut, și și-a ameliorat drastic profitabilitatea. În primele 9 luni ale acestui an, IAR Brașov (IARV) a obținut venituri totale din exploatare de 213,00 milioane lei, în urcare cu 56,52% față de cele de 136,08 miliona lei din intervalul corespondent al anului trecut. În același răstimp, cheltuielile totale de exploatare s-au majorat cu 62,19%, la 188,77 milioane lei, de la 116,39 milioane lei. Astfel, profitul din exploatare al producătorului de elicoptere a crescut cu 23,00%, la 24,22 milioane lei, de la 19,69 milioane lei. Dinamica a fost chiar mai accelerată, +42,75%, la nivelul profitului net care a avansat la 20,67 milioane lei, de la 14,48 milioane lei.

Profit.ro

Ionut

Romaero şi-a reînnoit asigurarea la Omniasig în limita de răspundere a 650 mil. dolari

Omniasig VIG (Vienna Insurance Group) a fost realeasă drept asigurător pentru Romaero SA, companie specializată în întreţinerea şi repararea avioanelor de transport civile şi militare, potrivit unui comunicat de presă. Omniasig VIG va furniza servicii de asigurare în limita valorii de 650 milioane de dolari, pentru perioada 2018 - 2019, în cadrul poliţei ,,Aviation Premises, Han­gar­ke­eprs and Products Liability Insurance" (Asi­gu­rarea de răspundere faţă de terţi - răspunderi aeronautice privind activităţile desfăşurate în locaţiile asiguratului, a operatorilor de hangare şi pentru produsele aeronautice).

ZF

Ionut

Elicopterele unui stat african, recondiţionate în România. Cele patru aeronave, care au fost în revizie la Braşov, pleacă spre casă

Patru elicoptere care au fost în revizie la Airbus Helicopters România, din Ghimbav, judeţul Braşov, vor pleca spre statul african Dijbouti, fiind vorba de elicoptere 365 N DAUPHIN, pentru Forţele Aeriene Dijbouti, unul dintre elicoptere fiind al preşedintelui. ,,E vorba despre un contract de revizie şi retrofit al unor elicoptere 365 N DAUPHIN, care s-a derulat pe parcursul a doi ani şi a constat în revizie generală pentru un elicopter şi revizii periodice pentru celelalte trei, dar şi transformare de configuraţie. Elicopterele au venit în configuraţie sanitară, unul din ele a fost transformat în varianta VIP şi va fi operat de Forţele Aeriene dijboutiene, pentru transportul preşedintelui, alte două elicoptere au fost transformate pentru transport, iar unul a rămas în configuraţia iniţială. În plus, pe elicoptere, s-a instalat o nouă variantă de sistem de aer condiţionat", a declarat Gabriel Ciornei.

Mediafax

Ionut

Acţionarii Romaero vor numi patru administratori provizorii. Compania a avut anul trecut pierderi de 34,14 milioane lei

Acţionarii Romaero Bucureşti, companie de stat specializată în producţie, servicii şi cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile şi militare de pasageri sau cargo, urmează să aleagă patru administratori provizorii în adunarea generală de marţi, 30 aprilie, precum şi durata mandatelor acestora. Anul trecut, compania a avut pierderi de 34,14 milioane lei. În aceeaşi şedinţă, acţionarii vor constata încetarea mandatelor de administratori provizorii ai Romaero pentru: Anca Nicoleta Alexandrescu, Alexandru Buşcu, Teodor Iulian Gheorghe şi Doina Variu, având în vedere că mandatele acestora expiră pe 1 mai 2019, arată un document transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Romaero a raportat pentru anul trecut o pierdere brută de 34,14 milioane lei, la venituri totale de 119,67 milioane lei. Comparativ, în 2017, Romaero a înregistrat o pierdere de 39,38 milioane lei şi venituri totale de 73,01 milioane lei. Compania a avut anul trecut cheltuieli totale de 153,81 milioane lei, de la 112,39 milioane lei în 2017. Romaero, companie controlată de Ministerul Economiei, are în prezent circa 800 de salariaţi şi o valoare de piaţă de 121,58 milioane lei.

News.ro

Ionut

​Acţiunile IAR Braşov urcă cu circa 14% după ce Ministerul Economiei a aprobat dublarea dividendelor. Randament de 17%

Acţiunile producătorului de aeronave IAR Braşov (IARV) au crescut vineri cu circa 14% după ce acţionarul majoritar, statul prin Ministerul Economiei (64,9%), a solicitat şi aprobat majorarea dividendului brut la 1,4015 lei/acţiune, în sumă de 25,6 mil. lei, cu un randament de 17%, calculat de ZF pe baza preţurilor curente de tranzacţionare. Iniţial, consiliul de administraţie a propus remunerarea investitorilor cu o treime din profitul net înregistrat în 2018, respectiv 11,5 mil. lei, de unde rezulta un dividend brut de 0,63 lei pe acţiune, echivalentul unui randament de 8%, ceea ce înseamnă că noua propunere de dividend este de peste două ori mai mare.

Din profitul net în sumă de 31,18 milioane de lei (care nu include provizionul pentru participarea salariaţilor la profit în valoare de 1,9 mil lei), 1,8 milioane de lei vor merge către rezerve legale, 2,7 milioane de lei au fost reinvestiţi în 2018, iar 928.400 de lei vor merge către surse proprii de finanţare. Data plăţii dividendelor este 5 iulie 2019, iar data de înregistrare a acţionarilor este 14 iunie 2019. Acţiunile companiei cu 153 milioane de lei capitalizare se tranzacţionează în creştere cu 7,5% de la începutul anului, pe un rulaj în valoare de 1,5 milioane lei. Spre comparaţie, indicele principal BET înregistrează plus 12,4% în aceeaşi perioadă.

ZF

Ionut

IAR Braşov încheie T1/2019 cu un profit net de 8,4 mil. lei, plus 75% iar afacerile s-au dublat, ajungând la la 86 mil. lei

Compania IAR Braşov (IARV), cu activitate în repararea şi întreţinerea de aeronave, a înregistrat în primul trimestru al anului 2019 un profit net de 8,4 mil. lei, în creştere cu 75% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul unor afaceri de peste două ori mai mari, la 86 mil. lei, potrivit raportului trimestrial. Veniturile din exploatare s-au majorat în primele trei luni ale anului cu 38%, până la 95,7 mil. lei, în timp ce cheltuielile de exploatare au crescut cu 38,8%, la 87 mil. lei, astfel că profitul din exploatare a fost la final de martie 2019 de 8,8 mil. lei.

ZF

Ionut

Acţionarii IAR Braşov aprobă propunerea iniţială de repartizare a profitului net relizat în 2018: randament de 6%

Acţionarii producătorului de aeronave IAR Braşov (IARV) au aprobat în cadrul adunării generale ordinare din 31 mai 2019 repartizarea unei treimi din profitul net realizat în 2018 în sumă de 31,1 mil. lei sub formă de dividende, respectiv 11,5 mil. lei, de unde rezultă un dividend brut de 0,63 lei pe acţiune, echivalentul unui randament de 6%, calculat la preţurile de închidere de vineri.

Spre comparaţie, la începutul lunii mai, acţionarul majoritar, statul român prin Ministerul Economiei, solicita majorarea acestui dividend la 1,4015 lei/acţiune, în cuantum de 25,6 mil. lei, cu un randament de 13,3%, calculat la preţurile curente de vineri. Astfel, din profitul net în sumă de 31,1 mil. lei (care nu include provizionul pentru participarea salariaţilor la profit în valoare de 1,9 mil lei), 1,8 milioane de lei vor merge către rezerve legale, 2,7 milioane de lei au fost reinvestiţi în 2018, iar 15 mil. lei vor merge către surse proprii de finanţare.

ZF