News:

.

Main Menu

Tuneluri rutiere

Started by NGC, October 29, 2015, 08:20:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

Quote from: AlexAllex on October 28, 2015, 07:22:51 PM
S-a câştigat licitaţia pentru DOUĂ TUNELURI PE SUB DUNĂRE (SF)

Quote
Potrivit primarului Marius Stan, licitaţia pentru studiul de fezabilitate al tunelului pe sub Dunăre a fost câştigată de consorţiul Louis Berger, cu o ofertă de 3,8 milioane de euro.
(...)obiectivul contractului este de a furniza Primăriei soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri, fiecare cu două benzi pe sens, care să facă legătura între municipiul Galaţi (cu legătură rutieră la drumul DN 2B - E78 - E584) şi malul drept al Dunării, în localitatea I.C.Brătianu, judeţul Tulcea (cu legătură rutieră la DN22E).

Intregul articol aici

NGC

#1
^^^

Este vorba despre licitatia [157266] / 19.02.2015, atribuita in 02.12.2015 catre LOUIS BERGER.
Valoare estimata:  22,089,500.00 RON fara TVA
Valoare atribuire: 11,697,210.00 RON fara TVA


Quote
Etapa I: Initierea proiectului – analiza oportunitatii investitiei:

Etapa II:
1)Elaborarea studiului de fezabilitate si a studiului de oportunitate în conformitate cu OUG 34/2006, HG 71/2007 si a Ghidului pentru implementarea proiectelor de concesiune de lucrari publice si servicii în România aprobat prin HG 1517/2009, daca în urma analizei efectuate în Etapa I va fi identificata oportunitatea finantarii proiectului de tunel cu aportul sectorului privat, printr-un contract de concesiune.
2)Elaborarea documentelor de selectie si evaluare a partenerului privat în conformitate cu legislatia relevanta la momentul respectiv:
sau
3)Elaborarea tuturor documentatiilor necesare accesarii solutiilor alternative de finantare, pe baza cerintelor finantatorilor.

Etapa III
În functie de solutiile de finantare identificate, Etapa a III-a poate consta din:
1)Efectuarea selectiei partenerului privat si semnarea contractului
sau
2)Asistenta la obtinerea finantarii din fonduri publice prin actualizarea si completarea documentatiei relevante elaborate în Etapa II.



Exista SPF din 2013 facut de BASLER & HOFMANN.



BASLER & HOFMANN au recomandat varianta C.





NGC

#2
SPF-ul facut de BASLER & HOFMANN in 2013 recomanda un traseu cu o banda pe sens, la Est de Galati, mai lung, dar cu tunel de 2000 m (al doilea ca si lungime dintre cele 3 variante studiate). Toate alternativele studiate aveau inclusa si o statie de taxare.



Dar primaria Galati vrea acum 2 tuneluri cu cate 2 benzi pe sens. ???

Pe de alta parte, CNADNR vrea sa faca ""Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", propus a se realiza pe teritoriul judeţelor Tulcea (localităţile Smârdan si Jijila) şi Brăila (mun.Brăila şi comuna Vădeni)", pentru care a si solicitat acordul de mediu.

Detaliile despre pod le-am trecut aici si aici.

AdrianB1

2 tuneluri cu cate 2 benzi inseamna 2 tuneluri unidirectionale cu 2 benzi pe sens sau 2 tuneluri cu cate 2+2 benzi?

TibiV

2 tuneluri cu cate 2 benzi = 2 tuneluri unidirectionale cu 2 benzi pe sens = 4 benzi in total
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

In cazul in care doresti, poate muti datele tunelului de la Plugova aici, te rog.

Latimea de 9 metri. Asta e normativul?

nenea_hartia

Quote from: stangabriel on December 28, 2015, 02:42:26 PM
Cati bani tunelul?
Păi, dacă ne uităm un pic pe vechiul SF, se propune tunel pe o lungime de 782 m. Pornind de la standardul de cost, 115.775 lei/ml x 782 ml = 90.536.050 lei. Plus cheltuielile indirecte, tot din standardul de cost, încă vreo 18% din valoarea de bază a investiției, adică un total de 106.832.539 lei (~ 23.635.517 euro), care teoretic ar acoperi și exproprierea terenului, proiectarea și asistența tehnică pe perioada lucrărilor, consultanța, organizarea de șantier, etc.





nenea_hartia

#7
Quote from: stangabriel on December 28, 2015, 06:51:27 PM
Latimea de 9 metri. Asta e normativul?
SF-ul sugera două benzi de circulație de 3,75 m plus două trotuare de 0,75 m. Deci 2 x 3,75 + 2 x 0,75 = 9 m. În standardul de cost este inclusă și o bandă de urgență de 3,50 m (e practic un tub pentru o cale unidirecțională de autostradă), dar standardul nu cuprinde și costurile pentru instalațiile de aerisire, semnalizare, telecomunicații, refugii, galerie de evacuare, etc, deci tunelul ar ieși mai scump decât l-am calculat eu.

stangabriel

Ar fi exact ce trebuie. De fiecare data cand am mers pe acolo, asfaltul de la serpentine era cel mai deteriorat de pe tot Dn6 reabilitat.
si cu adevarat aceasta ruta nu va avea probleme cu zapada. Sunt si tunelele de pe defileul Dunarii. Trebuie facut ceva.

nenea_hartia

Dacă s-ar licita acest tunel pe FIDIC Galben, proiectare și execuție, probabil s-ar obține prețuri bune, pentru că ar participa și firme mai mici specializate în așa ceva, nu doar firme mari care construiesc autostrăzi.

nenea_hartia

Quote from: hentz on December 28, 2015, 04:16:09 PM
Cine ma lamureste  si pe mine,unde ar putea fi tunelul Plugova ,aprox intre care kilometri? Exista vreo propunere?
Vezi detalii mai sus. Scopul era de a evita dealul ăla plin de serpentine.
Nu mai găsesc planul de încadrare în zonă, dar traseul era ceva de genul:


dr4qul4

cred ca ar fi fost ceva mai drept (intepand DN57B mai la sud). Nu vad rostul de a ajunge spre sperpentine cand poate traversa dealul pe drept.

Totusi nu inteleg cum ar putea sa traverseze raul Belareca....ala o ia spre Iablanita.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

MNU

Da, si eu stiu ca varianta mergea mai mult pe traseul 57A iar cu raul Bela Reka cred ca se intalneste mai la sud, aproape de Mehadia. Nu stiu daca il traverseaza sau e un pod tangential pe un cot. Dar nu mai tin minte toate detaliile.

TibiV

Pe desenul lui nenea_hartia nu apare curba la stânga cu rază de 620 metri...
Dacă facem o asemenea curbă si cum "pe sectorul de tunel drumul este în rafinament" este clar că va înţepa DN-ul mult mai la sud...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Am auzit ca în ultimul CTE nu știu ce idei lea mai trecut prin cap celor din CNADNR și ia pus pe proiectanți sa mai facă nu știu ce varianta (ceva de genul ca tunelul sa plece de undeva din niște străzi. ...ca sa fie mai scurt...sau ceva de genul ăsta.  O aberație săi tina pe proiectanți aia 8 joc de glezne și sa mai amână totul încă un pic.)
Trebuie repusă pe tapet problema la ultima întrebare cu acest subiect nea fost dat un răspuns în scarba: ca se va face atunci când vor mușchii lor și nu mai devreme...posibil niciodată.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).