News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

3-4 km in care vom avea 2 sau 3 tunele de 400-500 de metri sunt estimati ca vor fi finalizati prin 2018-2019. Si noi vrem in 2020 PiSi  :lol:  :((.

vancouver

#4831
Pare a fi treaba foarte buna si vine in intampinarea exact a unor probleme semnalate aici, de genul pret mic la licitatie, dar solutie care in timp duce la costuri mai mari:

realitatea.net:
Guvernul a aprobat noua lege a achizițiilor publice. "Prețul cel mai scăzut" NU mai e decisiv. Link: http://www.realitatea.net/guvernul-a-aprobat-proiectul-legislativ-privind-achizitiile-publice_1818324.html

QuoteProiectul de lege privind achizițiile publice, parte a noului pachet legislativ privind achizițiile publice, a fost aprobat în ședința de marţi a Guvernului.

Proiectul de lege consacră o serie de aspecte care prezintă prevederi noi în raport cu legislația în vigoare, se arată într-un comunicat al Executivului.

Una dintre modificări are în vedere reducerea costurilor pe termen mediu și lung prin introducerea conceptului ,,value for money" în criteriile de atribuire, avându-se astfel în vedere costul întregului ciclu de viață al produsului, serviciului, lucrării achiziționate, ci nu numai "prețul cel mai scăzut".

Potrivit proiectului de lege, autoritatea contractantă atribuie contractul de achiziție publică ofertantului care a depus oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.

Funcţie de obiectul contractului, identificarea ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic se va realiza pe baza criteriului ,,prețul cel mai scăzut" sau pe baza criteriului ,,costul cel mai scăzut", care are la bază costurile pe durata de viață a obiectului achiziției publice, sau pe baza criteriului ,,cel mai bun raport calitate-preț", care să includă aspecte calitative, de mediu și/sau sociale, astfel încât autoritățile contractante sunt încurajate să ia în considerare și alți factori, nu exclusiv prețul.

Criteriul ,,prețul cel mai scăzut" nu va fi utilizat în cazul procedurilor de atribuire privind servicii intelectuale și care prezintă un grad de complexitate ridicat, ci doar criteriul "cel mai bun raport calitate-preț ".

Potrivit Guvernului, prin promovarea noilor reglementări, România preia în legislația națională cele mai recente norme cuprinse în directivele europene în domeniu, ceea ce reprezintă o schimbare esențială a gândirii care a stat la baza adoptării directivelor anterioare și implementează elemente importante din jurisdicția Curții Europene de Justiție în materia achizițiilor publice și concesiunilor.

De asemenea, noua legislație oferă mecanisme care să aibă drept efect înlăturarea problemelor și disfuncționalităților întâmpinate în aplicarea legislației privind achizițiile publice și concesiunilor aflată acum în vigoare.

(...)

În comparație cu legislația în vigoare, duratele minime ale procedurilor de atribuire vor fi mai scurte. Pentru reducerea timpului și creșterea eficienței, se va introduce obligativitatea utilizării mijloacelor electronice pe tot parcursul procedurii de atribuire începând cu luna aprilie 2017 pentru unități de achiziții centralizate și din octombrie 2018 pentru toate unitățile contractante. Unitățile de achiziție centralizate vor fi create, în baza acestui proiect, pentru a simplifica procesul de achiziții publice și a elimina erorile din cadrul procedurii de atribuire cauzate de lipsa personalului specializat.

Un alt element de noutate constă în posibilitatea ca, în vederea participării la o procedură publică de atribuire, ofertanții să depună inițial un document unic de achiziție european în format electronic (DUAE), urmând ca numai ofertantului clasat pe primul loc să îi fie solicitate documentele care atestă îndeplinirea cerințelor cuprinse în documentele achiziției.

(...)

Proiectul va reglementa și posibilitatea utilizării unor liste oficiale de operatori economici agreați, în scopul participării la procedurile de atribuire, precum și un regim special de achiziționare a serviciilor sociale și altor categorii de servicii enumerate limitativ. De asemenea, autoritatea contractantă va avea posibilitatea să efectueze plăți corespunzătoare părții/părților din contract îndeplinite de către subcontractanții propuși în ofertă, pentru servicii, produse sau lucrări furnizate contractantului potrivit contractului dintre contractant și subcontractant, la solicitarea subcontractanților propuși. În cazul în care se constată existența vreunui caz de excludere, va exista posibilitatea înlocuirii subcontractanților propuși.

Un alt capitol al proiectului vizează condițiile, expres menționate, în care un contract de achiziție publică poate fi modificat pe durata executării acestuia, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, precum și cazurile care conduc la denunțarea unui contract de achiziție publică de către autoritățile contractante.

Redefinirea procesului de achiziție publică se va realiza și prin implementarea mecanismului de evaluare a ofertelor, așa cum a fost regândit și menționat în Strategia națională privind achizițiile publice.

Prin proiectul de lege este reglementată obligația autorităților contractante de a motiva decizia de a nu împărți pe loturi un contract de achiziție publică, în cazul în care aleg să ia o asemenea decizie, în scopul încurajării participării cât mai vaste a întreprinderilor mici și mijlocii, la procedurile publice de atribuire. Este reglementată posibilitatea de a limita numărul de loturi care pot fi atribuite unui singur ofertant, astfel încât decizia de atribuire să prezinte avantaje pentru autoritatea contractantă, fiind încurajată atribuirea unor contracte de o valoare mai mică mai multor ofertanți, comparativ cu atribuirea contractului către un singur ofertant.



Sunt cateva elemete pe care eu si altii de aici de mult le dorim:
- se va putea tine seama de costul pe mai multi ani
- se reduc duratele unor proceduri
- nu se mai analizeaza toata documentatia depusa DE TOATE firmele participante, ci se stabileste primul clasat, SI NUMAI ACELA este verificat in amanunt
- pot exista liste albe, cu operatori agreati
- se face impartire pe loturi ---> ceea ce automat duce la pret mai mic, mai multe firme mici si mijlocii putand sa indeplineasca conditiile de participare, deci creste concurenta
- pentru a limita totusi concurenta (sa nu se ajunga la lupta inversunata intre firme, care sa scada exagerat costul si apoi sa nu mai aibe capacitate de a face lucrarea), exista posibilitatea limitarii numarului de contracte / loturi pentru o anumita firma.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

in sfarsit... oare ne urmaresc?

Sau doar, nemaiavand nici o miza politica, au inceput sa gandeasca si fac lucrurile pe care trebuiau sa le faca de acum 3 ani.

Sunt curios daca se gaseste cineva sa mai conteste  :lol:  Sigur apare cineva sa spuna "Guvernul da liber la spaga".



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

legat de cei 2%...ar fii excelent , dar e posibil ca UE sa spuna nu...sper sa nu se intample....in rest lucrurile par ok, dar am mai vazut lucruri bune la nivel de intentie....pacat ca practica ne omoara
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

pana la proba contrarie ( da Doamne sa vina aceasta proba ) , aceasta lege , este momentan un exercitiu de imagine

realitatea este ca actualii nu au finalizat nici macar 1 metru de autostrada demarat de la zero de ei.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Quest

Intrebare
Dragilor, exista printre noi colegi la care se poate apela ptr a face in GoogleMaps niste corectii in denumirea unor strazi dintr-un oras, si respectiv rutarea corecta catre strada respectiva ? Ma gindesc la colegii care au pus pe harta cite un tronson nou de autostrada, odata ce era terminat (cel mai recent caz Nadlac - Arad).
Mersi.
Common sense will get you far !

vancouver

#4836
Quote from: dr4qul4 on October 27, 2015, 06:39:50 PM
in sfarsit... oare ne urmaresc?

Sau doar, nemaiavand nici o miza politica, au inceput sa gandeasca si fac lucrurile pe care trebuiau sa le faca de acum 3 ani.

Sunt curios daca se gaseste cineva sa mai conteste  :lol:  Sigur apare cineva sa spuna "Guvernul da liber la spaga".

Deci te-a dus gandul imediat la spaga?
DA. Evident o lege MAI FLEXIBILA automat permite exceptii si interpretari subiective ale unor licitatii / conditii.

Eu am vrut sa subliniez punctele pozitive ale noii legi, esential: urgentarea procedurilor. Pentru a preveni coruptia sunt necesare alte masuri, dintre care eu am propus una extrem de eficienta: trimiterea automata a intregului dosar de licitatie la un dublu control. De ex. la o comisie speciala din Min. Finantelor si una din Min. Muncii. Atentie: ULTERIOR FINALIZARII LICITATIEI. Adica sa nu intarzie procedura, dar membrii comisiei sa stie ca vor fi controlati in legatura cu decizia luata. In acest moment avem Curtea de Conturi, care controleaza ULTERIOR tot procesul de cheltuire a banilor publici (adica daca platile aferente unui contract sunt legale si respecta contractul). Dar Curtea de Conturi nu are dreptul sa controleze si modul de desemnare al castigatorului licitatiei. Ca atare avem o LACUNA DE CONTROL. Singura situatie in care o licitatie se ia la bani marunti: cineva face o sesizare la procuratura si exista suspiciunea unei fapte de coruptie. Desigur, avem supravegherea celorlalti participanti la licitatie, care pot face contestatie si atunci CNCD analizeaza aspectele contestate si poate decide altfel decat comisia, plus Curtea de Apel. Deci, daca exista o firma care contesta, comisia de licitatie este supervizata ca sa zic asa de 2 instante de judecata in acest moment.

Subliniez ca in tarile cu mai putina coruptie (Germania) EXISTA un astfel de proces de supracontrol al oricarei decizii de acordare a unui contract - TOCMAI de aceea coruptia este mica, si nu pentru ca functionarii ar avea vreo constiinta speciala sau nu ar fi capabili sa fure. Inca un aspect important din tarile cu apa mai calda: FACTORUL POLITIC NU POATE LUA DECIZII. Primarii nu au nici un cuvant de spus la licitatii si nu decid ei cine face parte din comisii. Primarii au doar rol onorific: oficiaza nunti, participa la inaugurari, transmit mesaje publice...

Concluzii:
- noua lege are cateva aspecte tehnice f. bune. Urgentarea procedurilor si termene maxime fixe scad semnificativ riscul de spaga - nu este timp pentru negocieri si chiar in lipsa spagii comisia trebuie sa ia o decizie, nu o poate amana la infinit pana iese ceva
- trebuie alta lege care sa prevada controale suplimentare ale procedurilor de licitatie
- trebuie lege prin care NICIODATA factori politici sa nu poata ajunge sa desemneze persoane din comisiile de licitatie sau sa le poata schimba
- trebuie reduse drepturile primarilor si ministrilor de a decide care proiect se face si care nu (Master Plan la fiecare nivel, facut de firme specializate, se voteaza in consiliu / parlament si apoi nu se mai poate schimba, functie daca firma X da sau nu da spaga.
- lege prin care facturile emise de antreprenor si aprobate de consultant sa fie AUTOMAT platite la 30 de zile, factorul uman / politic sa nu mai poata interveni in sistem. Practic, odata semnat un contract si luata autorizatia de constructie, lucrurile sa nu mai depinda nici o secunda de pixul unui politician sau al unui director numit politic si sa mearga automat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

#4837
trebuie sa mai includa si simplificarea procedurilor de expropriere.  Nu e ok ca pt orice stalp ce trebuie mutat, sa fie nevoie de HG. Ministrul transporturilor sau chiar dir CNADNR/comisia juridica, sa poata expropria imobile cu o valoare de pana la 1000 lei.

Acum, nu se inainteaza guvernului fiecare expropriere, ci se asteapta sa se stranga mult mai multe. Ar fi si aiurea ca guvernul sa se ocupe zilnic de "rahatele" de 100 de lei (banuiesc ca 10X10m este suprafata ce se expropriaza pt relocarea unui stalp)

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Allex

#4838
Nu stiu unde trebuie pusa stirea asta, poate o muta vreun admin unde trebuie (nu avem topic dedicat tunelurilor, este evident si de ce :) ):

S-a câştigat licitaţia pentru DOUĂ TUNELURI PE SUB DUNĂRE (SF)

Quote
Potrivit primarului Marius Stan, licitaţia pentru studiul de fezabilitate al tunelului pe sub Dunăre a fost câştigată de consorţiul Louis Berger, cu o ofertă de 3,8 milioane de euro.
(...)obiectivul contractului este de a furniza Primăriei soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri, fiecare cu două benzi pe sens, care să facă legătura între municipiul Galaţi (cu legătură rutieră la drumul DN 2B - E78 - E584) şi malul drept al Dunării, în localitatea I.C.Brătianu, judeţul Tulcea (cu legătură rutieră la DN22E).

Intregul articol aici

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dr4qul4

Tunel in zona cea mai lata a Dunarii? Care e rostul de a lega acea localitate direct in mijlocul galatiului?
Sa faca naiba un pod intre Braila si Galati peste Dunare si gata. Mai trag si 20 de km de drumuri (10 pe langa dig) si gata.

Tunel acolo.... 100 mil euro? Sau 200?  In plus, va fi scump de intretinut. Avem nevoie de ventilatie si de pompe de evacuarea apei, de foarte mare putere. Iar daca mai vine siretul la fel de mare ca acum 5-6 ani?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Fix unde este Dunarea cea mai lata !... :)
La fel se vede si pe satelit in GM.
Probabil e ceva de genul "daca tot facem tunel, sa il facem ca lumea !"... :D
Doamne, da-le mintea cea de pe urma... Ca atatia bani nu ai cum sa le dai.. ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dorum

#4841
.... sa fim seriosi... 3.8 mil E (16.7mil RON) un studiu de fezabilitate pt un tunel??? sau, ma rog, doua...
Daca e asa, DNA are treaba, serios....
Si ""soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri"", mie-mi suna a studiu de prefezabilitate... care ar trebui sa coste cu doua ordine de marime mai jos...

AFC

Eu, sincer nu mai duc. Când o sa scăpam de cretini si de hoți? Noi nu suntem in stare sa facem un pod nou peste Dunăre si acum facem tuneluri !? Si unde, pe unde e Dunarea mai lata si cu descărcare in centrul Galațiului!!! Doamne, scapă-ne de ei !
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

alexV

Quote from: Quest on October 28, 2015, 12:16:27 PM
[...] s-ar putea ca reporterul [...] sa respinga ferm, cu argumente ce nu pot fi demontate, afirmatii fara acoperire pe care cel intervievat incearca sa le dea ?

Ma refer la cazul concret al acestor 17 km despre care dl. Neaga vorbeste in continuare ca despre un tronson pe care constructorul se straduie sa-l termine pina in decembrie curent, desi noi toti stim prea bine ca asa ceva nu se mai poate intimpla. Ideea e ca 'praful in ochi' [..] sa nu mai fie acceptat de reporter.

[...] decidentul respectiv a vrut sa manipuleze in zadar opinia publica.

iti sustin punctul de vedere deoarece domnul director al CNADNR face constant declaratii peste putinta de optimiste, care se dovedesc a fi false. ulterior isi declina responsabilitatea cu o nonsalanta inacceptabila.

un exemplu graitor este numarul de km de autostrada pe care dl Neaga declara ca ii finalizeaza in fiecare an, contrazis de realitatea de final de an. un al exemplu este autostrada inaugurata in ajunul alegerilor prezidentiale, inchisa si demolata partial in decurs de 8 luni. FFS situatia nu poate fi acceptata ca normala. refuz sa ascult explicatii pentru acest esec.

Recunosc meritele dezvoltarii CNADNR sub conducerea d-lui Neaga, privind comparativ cu CFR. Dar sa tinem cont ca intr-un mediu privat (i.e. concurential si corect) un esec are consecinta directa schimbarea si reorganizarea departamentului si a conducerii respective.

Tavi

Comunitatea PUM a realizat fara tagada ca nu se va putea deschide traficul anul acesta pe segmentul Traian Vuia - Margina. Caz inchis.

Eu cred ca orice dezvoltare a acestei situatii vine in ajutorul CNADNR pentru urmatoarele motive:
1. distrage atentia asupra stopajului cvasitotal al lucrarilor mari de infrastructura (sa dam exemple? avize si acorduri de mediu, autorizatii de construire neemise sau nepermis de mult intrarziate, blocarea licitatiilor si anularea lor, utilizarea ISC ca instrument coercitiv si cate si mai cate ca numai de pe forum aflam despre o multime de potlogarii);
2. in discutiile cu un politruc intotdeauna el va scoate un as din maneca (de tip, noi am vrut dar constructorul, vremea sau alinierea astrelor s-au opus);
3. deasemenea el poate invoca faptul ca mereu a dat declaratiile cu disclaimer;
4. situatia ii va conveni de minune pentru a pune in final presiune pe constructor care va realiza ce a "realizat" Boc pe Arad-Timisoara si Ponta pe Cunta-Saliste.

Ce-am castigat? ...