Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


esendy

intrebare naturala: de ce "pare" mai accesibila? argumente si comparatii va rugam.

,,Așteptăm analiza cost beneficiu și avizele de mediu. Varianta trei pare mai accesibilă", ne-au mai declarat sursele autorizate. (cum sa folosesti expresia "pare" intr-un comunicat sau articol . . . isi dau cu presupusul sau ce vrea sa transmita? sunt date preliminare dupa care s-a tras o concluzie preliminara? sau de unde "pare"?.... incredibil ce limbaj de gradinita)

alecu26

Pai trei este cea care mă frapat și pe mine (dacă nu mă înșel)....prin faptul ca era varianta cu cea mai mica cota maxima.
Și după aia a venit sugestia perfecta a unui coleg de a face o combinație intre 1 și 3.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

ca sa treci de la 3 la 1 (din valea salatrucelului in valea Baiasului) ai un munte de 800-850 m! Asa ca trebuie inca un tunel.
Nu e o varianta rea, dealul de acolo e acelasi cu cel de la salatrucu.

Dar vom avea un tunel in plus!

Stiu ca in 2008 se vorbea de un tunel de baza la salatrucu, ce ar fi avut 6 km.... si care ar fi scazut serios cota maxima!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Pai un 3+1 chiar și cu acest tunel nu iese mai ieftin decât 3?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Ba da. Orice e mai ieftin decat 6 km de tunel pe VO.
Chiar si cu drum de legatura ca in desenul meu, tot e mai ieftin.
Iar eventualele exproprieri...vorbim de niste catune, cu multe case vechi si parasite. O casa acolo nu costa nici 30000 euro.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Cristi N

Pe site-ul CNADNR, in sectiunea dedicata autostrazii Pitesti-Sibiu, au fost publicate mai multe rapoarte de activitate pentru actualizarea SF-ului. La prima vedere (de nespecialist) rapoartele par facute destul de profesionist.

Link: http://cnadnr.ro/pagina.php?idg=327

Atentie, rapoartele 2 si 3 au dimensiuni destul de mari ~260MB

TibiV

Quote from: Cristi N on December 22, 2015, 12:53:50 AM
Atentie, rapoartele 2 si 3 au dimensiuni destul de mari ~260MB

Mulțumesc de prevenire....
Altfel dădeam download pe mobil.... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mihai.Ps

Primul meu mesaj pe PUM. Ura! Pana astazi, am urmarit forumul, doar ca cititor, neavand nicio tangenta cu constructia de infrastructura. Citesc aici, pe forum, si aud la stiri, cum proiectele de infrastructura sunt impinse spre 2020 si dupa; uneori se vorbeste de 2030! Absolut inacceptabil, mai ales ca, despre aceleasi proiecte de infrastructura ni se vorbeste de la inceputul anilor 2000. (din presa, despre autostrada Transilvania - "Lucrarile la autostrada ar urma sa fie finalizate in cursul anului 2012 (sic!). Primele tronsoane vor fi terminate in 2008.") Cu asta trec la partea proactiva.

1. In opinia mea, PUM/API, ca exponent al scoietatii civile pe parte de infrastructura, trebuie sa aiba cateva idei mari si late, la care sa nu renunte. La nevoie, sa le sustina si cu alte forme de presiune (meeting-uri!?). Din punctul acesta de vedere, Catalin era un bun lider! Sper ca numirea lui in functia de consilier sa nu fie o manevra. Pana la proba contrarie, merita sa asumam buna-credinta a PM.

Din paginile forumului, am vazut ca sunt oameni care chiar se pricep la ce inseamna infrastructura. Unii au lucrat/lucreaza pe afara, iar asta este foarte bine pt urmatorul demers. Identificarea unor masuri (5-10 masuri, nu mai multe), care sa schimbe modul de lucru al CNADNR, sa grabeasca construirea, care sa asigure calitatea lucrarilor. Cu autorul presei, obligati decidentii (politici sau nepolitici) sa le accepte si sa le implementeze. Cu lista clara de idei/sugestii/masuri, cu o masa critica de cetateni, poate, ii putem obliga sa schimbe felul in care este gestionata infrastructura din RO. Dar trebuie sa stim f exact ce cerem. Doar cu HUO si jos ala si celalalt nu realizam nimic. Si nici Catalin, de unul singur, nu stiu daca are puterea sa schimbe ceva. Anul 2016 ar putea fi un castig, daca institutiile care se ocupa de infrastructura ar fi reformate printr-un design institutional bine gandit.

---
Gandurile mele de nespecialist ar fi urmatoarele (nu stiu cum sau daca ar putea fi implementate):

2. Cruciala imi pare planificarea si respectarea termenelor. Cred, sper, ca se poate cuprinde intr-o lege de functionare/norma interna a institutiei, ca fiecare proiect sa aiba mai multe puncte intermediare de verificare, agreate cu constructorul. Nerespectarea acestora sa atraga automat sanctiuni (procent din incasarea pe lucrare???). Exemplific: 50 km de autostrada, termen de executie 36 luni, 10 termene intermediare precise. La primul termen, in data X, conducerea CNADNR iese si spune: "facem plata pt indeplinirea obiectivului Y sau am aplicat sanctiunea Z", altfel in ziua X+1, demitere conducere, autosesizare DNA...

3. Stabilirea unei anumite scheme de personal/utilaje, poate stabilita in caietul de sarcini, astfel incat un proiect care ar fi realizat in 3 ani, sa fie facut in 2 ani. E posibil asa ceva? Matematic imi iese: daca cu 10 utilaje construiesc X, cu 20 utilaje construiesc 2X. Nu stiu cat de bine se aplica asta in practica constructiilor.

4. Respectarea cu sfintenie a unui Master Plan. Si acolo cu termene precise. Prin actiune de forma celor de mai sus, poate, s-ar putea finaliza mai repede proiectele prioritare astfel incat sa fie devansate urmatoarele.

5. Infrastructura civilizata nu trebuie sa insemne doar autostrazi. Obligarea administratiei locale sa investeasca in solutii de modernizare si eficientizare a DN-urilor. Nu doar asfaltare/reasfaltare! Cel mai bun exemplu E85 - DNCB - Sindrilita. (se vede f bine si din google maps) In linie dreapta, un drum ar avea sub 10 km, prin camp, nu ar necesita demolari. Fara intersectari cu localitati, deci fara treceri de pietoni si limitari de viteza, fara accidente stupide, in care tirul intra in casa. Daca fiecare judet de pe E85 Bucuresti - Iasi, ar face o astfel de imbunatarire pe an, in 5 ani Bucuresti - Iasi ar putea fi o placere de condus si fara radare pitite prin sate.

6. Alte chestiuni mai mult sau mai putin birocratice, de genul aviz de mediu, cred ca ar putea fi grabite. Poate sa lucreze mai multi oameni la intocmirea avizului de mediu, astfel incat sa iasa in 1-2 luni? Este inacceptabil ca un aviz depus pentru o autostrada sa primeasca raspuns dupa 6 luni! Ce inseamna avizul de mediu? Se planteaza un copac, este udat la radacina si apoi se studiaza cresterea lui?

Ionut

Va rog folositi thread-ul acesta DOAR pentru discutii DESPRE CNADNR! Aveti thread-uri pentru autostrazi si pentru alte lucruri. Aici doar CNADNR, atat. Facem ghiveci dupa aceea si nu ne mai intelegem ca vorbim despre orice pe orice thread. Multumesc!



alecu26

@ Mihai: punctele 2 și 3 exista implementate în contracte de multa vreme.
Referitor la mediu....trebuie respectate acele termene. Sunt rezonabile. Sunt obligatorii niște etape de consultări publice...etc. sa zicem mersi ca încă nu suntem în cazul germaniei unde și în cazul unor reabilitări cu lărgirii doar (un 1+1 sa transformat în 2+1 alternativ) proiectul sa lăsat cu demonstrații violente ale activiștilor de mediu și lucrările au durat vreo 5 ani de zile pt câțiva zeci de km de reabilitare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Slavă Domnului că POS-DRU nu a funcţionat bine... la activiştii de mediu !... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)