News:

.

Main Menu

[B] Traseele STB

Started by Ionut, April 12, 2012, 06:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Bulevardul Magheru va avea bandă unică pentru autobuze - VIDEO

 Bulevardul Magheru din București va avea în curând bandă unică pentru autobuze, pe tronsonul cuprins între Universitate și Piața Romană, pe ambele sensuri.

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/bulevardul-magheru-va-avea-banda-unica-pentru-autobuze-2942115

Telvanni

In sfarsit! O masura mult asteptata. Nu au cum sa reduca traficul auto pe zona centrala fara sa inceapa usor-usor sa "taie" din largimea lu' Magheru.

Xed

Au inceput sa delimiteze banda de autobuze cu stalpisori pe sensul Piata Romana -> Universitate.
Momentan avem doar tronsonul cuprins intre Piata Romana si Hotel Lido.




A aparut totusi si o problema pe care o anticipam: venind dinspre Victoriei nu exista niciun marcaj sau semn ca imediat dupa Piata Romana traficul auto personal se muta doar pe banda 2 si 3. Acest lucru duce la o sugrumare a traficului si riscam sa avem blocaje la intrarea pe bulevard. Solutia de remediere pe care o vad este ca banda 1 de pe Lascar Catargiu sa fie obligatorie dreapta pentru auto si doar autobuzul sa poata merge inainte





Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Desi am inteles ce ai zis, nu pot sa nu scriu acest sarcasm:
Intr-un oras bara la bara nu ai cum sa faci ceva si sa creezi blocaje (adica: si mai bara la bara). Poate, prin absurd, sa nimeresti si sa mai eliberezi traficul.

Xed

Stiu cum traieste si gandeste orasul asta dar punctual, pentru ce am evidentiat mai sus, poti rezolva.
Oricum, presimt ca vor urma cel putin doua luni in care se va bloca tot traficul in centru Bucurestiului pe axa Nord-Sud pana cand, treptat, se acomoda la noua realitate. Problema e ca in continuare avem trafic de tranzit prin oras si ar fi mers de minune sa termine si grecii de la Aktor tronsonul A0S3... dar nah, ghinion. Vedem la anul.

Telvanni

Asa sper si eu ca odata finalizat A0sud, traficul de tranzit se muta pe acolo. Dar oare vom vedea vreun efect in Bucuresti? Atat de multi oameni sunt pur si simplu lipiti de masina lor incat nu-i vad curand sa faca tranzitul catre transportul in comun.

dr4qul4

Nici nu vei vedea pana cand nu se vor reabilita liniile de tramvai. Gardurile au fost bune, tramvaiele noi si ele, dar baza e in calea de rulare. Si bineinteles inca o serie de tramvaie.
Abia dupa ce vom scapa de zdruncinaturi, putem cere calatorilor sa renunte la masina.

Si mai avem nevoie de statii comune de metrou si ratb. Nu merge nimeni 300m si sta la 2 semafoare ca sa ajunga de la metrou la tramvai.
Maxim 10 minute ar trebui sa dureze un schimb, din momentul in care cobori din primul vehicul si urci in celalalt.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Aglomerație tot va rămâne dar, cum vă ziceam, de câte ori mă întorc acasă după amiază coada în Bragadiru spre București începe de la A0 sau chiar de pe bretele. Cum sezonul clar s-a terminat și majoritatea sunt mașini mici de București sau Ilfov eu deduc că deja e un număr mare de oameni care folosesc A0 pentru deplasarea între cartiere. Odată ce se va elibera centura și va putea fi folosită pentru tranzit o parte din cei "lipiți de mașină" o să se mute și pe centură. (trebuie să ținem cont că unii chiar nu au de ales, meseriași cu sculele la ei, transportatori, oameni care locuiesc în zona suburbană și nu au legături etc) Dar o parte vor folosi și transportul în comun. Va trebui însă și un mare pas din partea primăriei să îl reorganizeze și repună pe picioare. În primul rând reparațiile la linii în zona centrală, unele sunt deja semnate sau începute, că nu vreau să îmi pun viața în pericol- la ultima experiență cu 40 asta a fost senzația, fără glumă :) . Și traseele reconfigurate și actualizate (eu de exemplu am o problemă concretă legată de corelarea autobuzelor cu orarul școlilor, care e complet previzibil și public. Nu e ceva studiu sociologic să poți organiza orarul în așa fel încât să preiei elevii fără să generezi haos în stații). Unii pași s-au făcut, chiar mă gândeam că in ultimii doi ani am mers mai mult decât poate în ceilalți 10 cu STB. Inclusiv  aplicația online e de mare folos și am văzut că are succes. 
P.S. Până să scriu eu a scris și colegul cam același lucru, dar las comentariul ca să știe că nu e singur :)

voicul

Eu tot nu inteleg treaba cu tramvaile - cum sunt mai eficiente cand ai si costul la calea de rulare (pe care oricum nimeni nu prea o face.
Inteleg trasee dedicat, dar cel putin B - drumurile sunt ok.
Dupa mine pe rotti (ca ai calea de rulare) + mai multe mijloace de transport (ca sigur capacitatea tramvaiului e mai mare ca cea a unui autobu, chiar si articulat) = eficienta mai mare.

Mai eco tramvaiele? Autobuze electrice.

reiny2000

Tramvaiele rezistă decenii, autobuzele se transformă în epave după 5-10 ani.

AndreiB

Un tramvai de 36m are o capacitate imensa de transport vs un autobuz de 18m, la pretul unui singur vatman (mai putine salarii).

In plus, exista un efect (cel putin observat in vest) de atractivitate superioara a tramvaiului vs autobuz.

In UK ziceau ca e legat de senzatia de permanenta a liniei. La noi nu cred ca ar fi asta ca autobuzele par sa nu se schimbe niciodata ca ruta (si e rau asa), dar cred ca ajuta mult ca e mai confortabila calatoria.

carutasul

Capacitatea e clar primul factor, în plus pentru autobuze chiar dacă faci benzi dedicate ele vor fi "relative" mai ales la noi în Balcani. Cred că și fiabilitatea e mai mare și atunci poți să ai un orar stabil, comparabil cu metroul. (exact ce ziceam zilele trecute că așteptam, din păcate fără succes, de la tramvaiul 1/10). Sunt câteva trasee "backbone" unde ar trebui să fie tramvaie de mare capacitate - unde nu merită sau nu avem încă metrou- iar de la ele să se ramifice autobuze în multe direcții. Care da, să fie mai flexibile, când se mai construiește un Mall sau o clădire de 10 etaje de birouri e clar că o să existe un salt în cererea de transport în direcția respectivă. Autobuzele noastre merg tot către fabricile vechi - e drept că spațiile au rămas și dacă s-au transformat în clădiri de birouri sau Mall-uri cererea se păstrează, dar tot se schimbă orele și capacitățile necesare.

oc7avian

Tramvaiele oferă capacitate ridicată și autobuzele ar trebui să fie feedere în anumite zone. Fără ele, ajungi la ambuteiaj de autobuze pe banda unică ca în Cluj

În plus, confortul la drum e mai bun

voicul

Ok - am inteles mai bine.

O greseala la mine a fost ca nu am considerat: 1 banda de autobuz/strada costa si ea, chit ca una de tramvai poate sa coste mai mult (nu stiu cifre) intre ele nu sunt diferente astronomice.
2. Daca de un tramvai sa zicem ei 5 autobuze - ai un vatman vs 5 soferi - adica 1 salariu vs 5 salarii si asata long term se aduna.
3. Fiabilitate - ^as zice ca tin mai mult de 10 ani autobuzele, dar da dupa 20 de ani sunt cam pa, pe cand tramvaiele ... avem si de 50 de ani in B.

dr4qul4

Mai introduce in ecuatie si forta de frecare. Fier/fier ai un randament mult mai bun ca la cauciuc/asfalt.
Si desi investitia initiala in linie e mai mare, intretinerea e mult mai mica. in fiecare vara apar valuri in asfaltul din dreptul statiilor de autobuz.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist