[B] Traseele STB

Started by Ionut, April 12, 2012, 06:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ionescu63

8.ul nu dublează nici o linie.
Prin a dubla o linie nu inseamna ca are câteva stații comune

oc7avian

8-ul merge identic cu 25 până la intersecția Progresului x Calea Rahovei. Apoi are traseu comun cu 23.
Deci câteva stații comune înseamnă toate.

A trecut epoca biletului de o semicursă, când ne doream să avem rute directe în toate combinațiile, dar adormeam până venea vehiculul direct. Avem bilet pe timp. Putem schimba pe traseu.

ionescu63

Pai atunci putem desființa și 23 pentru are traseu comun cu 32 și 8
Și 25 pentru ca are traseu comun cu 8, 1, 11, 47 și 7
Și asa se pot desființa mai bine de jumătate din linii

jonny

#318
later edit:

acum am vazut ca au bagat 11 pe o parte a traseului 8...hai ca nu e chiar asa rau

lucian

Da si 19 rămâne pe Giurgiului pana la Zetari .

oc7avian

#320
Să facem totuși diferența între dublare, segmente comune și ranforsare în zone centrale. Exemplele sunt total diferite față de 8.

Traseele trebuie regândite în general la STB. Punctele de interes actuale sunt la nivelul perioadei comuniste, nu 2022. Nici măcar 2010

Și mai e nevoie de infrastructură, pentru că avem multe zone de inelare incomplete (inclusiv rutier, nu doar ca traseu STB)

Update: harta TPBI, cât 1000 de comunicate




Powered by API/PUM imgur uploader


Lyvyoo

Mai nou m-am mutat pe Basarabia in zona stadionului si abia acum constientizez ca aceasta zona a fost pur si simplu uitata de-a lungul timpului in ce priveste transportul. Practic toata Basarabia e condamnata din ce vad doar la folosirea tramvaiului 40, daca vrei sa mergi spre centru ca directie. Sau mergi pe jos  vreo 10 min spre IOR unde ai troleul 70 dar lungesti timpii foarte mult.
As vrea sa va intreb de ce a ramas acest bulevard chiar atat de neglijat in privinta transportului? Tramvaiul 40 vine la 10-15 min, inainteaza foarte greu (6 statii pana la Coposu - 40 min cu asteptare cu tot), iar autobuze nu exista care sa vina de prin alta alta parte.
Probabil dupa reabilitatea caii de rulare va fi lux cu tramvaiul dar credeti ca se va putea interzice traficul auto intre Hala Traian si Mantuleasa? Acolo e dop de 10min. lejer dimineata, ceea ce omoara orice ritmicitate chiar pe sine noi. Nici macar stalpisori nu sunt ceea ce ingreuneaza enorm traseul Patinoar - iesire din intersectie Muncii.

ghrt

#322
E doar o bănuială, a fost mai jos pe listă în perioada Videanu, ulterior nu s-au mai lansat proiecte noi. Reabilitarea liniei şi separarea ei de trafic ar fi salutară.

Pe zona îngustă cred că se pot face 2 lucruri:
Ar putea fi încercată o idee, şi anume semnaforizarea înainte de îngustarea şoselei (unde linia tramvaiului se suprapune cu banda auto), astfel încât  în zona respectivă tramvaiul să găsească liber. Adică, atunci când se apropie un tramvai, se pune roşu pentru traficul auto chiar unde începe zona îngustă şi eventual se sincronizează şi cu semaforul din intersecţie, ca să aibă verde maşinile deja existente pe linia de tram. Sună complicat dar mi se pare simplu şi ieftin.

A doua idee, dacă o fi loc, să mute liniile de tram lângă o bordură astfel încât să rămână o bandă auto liberă, care să nu fie afectată de semaforizare. Eventual să restrângă circulaţia auto doar la banda aceea, caz în care cred că dus (dinspre centru spre Hurmuzachi) ar fi optim.
Cont (aproape) inactiv.

clf

https://tpbi.ro/din-2-decembrie-2023-linia-de-autobuz-100-va-asigura-o-legatura-directa-si-rapida-intre-centrul-bucurestiului-si-aeroportul-international-otopeni/

Mare porcărie cu 783-ul.
783-ul e dincolo de o conexiune Aeroport - București un colector de pasageri de pe 44x-urile care circulă pe DN și o legătură cu Otopeniul.
Cu modificarea asta nu o să obțină timpi îmbunătăți. Plus stația de autobuz de la ,,Primăria Otopeni" pe sensul de mers spre București este deja supra-aglomerată la ore de vârf.

Practic au decis doar pentru Aeroport și Therme, au ignorat fluxurile de pasageri de astăzi care folosesc aceste două linii (442 însă acum mai mult o linie fantomă, frecvențele fiind reduse..). 442 ar putea avea mai degrabă capătul la Centrul Comercial DN1/Hornbach.

AndreiB

Se pastreaza in continuare legatura 44X cu 783 in statia Primaria Otopeni, sau Aeroport Baneasa, nu s-a pierdut nimic.

442 are deja statie in DN1 Value Centre.

E o masura universal pozitiva, in opinia mea.

shift2rail

De ce s-a schimbat indicativul in 100? Exista o memorie sociala asociata cu 783 ptr Aero Otp...

clf

#326
Circul des în zonă.
Stația de la Primăria Otopeni pe sensul de mers spre București nu este potrivită pentru un flux și mai mare de pasageri. Devine ca o stație de metrou aglomerată la ore de vârf și e efectiv un trotuar de 1.5 metri: https://maps.app.goo.gl/12Z8MFY8DwTPzMhTA
Eu foloseam stații intermediare (ca de exemplu Icsitmua) ca să schimb de pe 44x pe 783 tocmai din acest motiv.

442 oprește la DN1 Value Center doar pe sensul de mers spre București și probabil doar din motive de întoarcere de la Therme (nu poți întoarce de la Therme legal decât prin pasajul de la Hornbach).

Nu înțeleg care sunt măsurile pozitive. Trebuie să acceptăm realitatea și faptul că 783-ul în configurația actuală nu este doar o legătură între București și Aeroport, este și o conexiune între toate autobuzele regionale care circulă pe DN1, respectiv a orașului Otopeni cu liniile de metrou din București.
Acum pentru foarte multă lume de pe traseul Otopeni - București în loc să mergi cu un mijloc de transport, va trebui să mergi cu două.
Și să fim serioși, pasagerii care circulau din Piața Unirii/Piața Victoriei spre Aeroport sunt foarte puțini.
E o măsură care mai degrabă afectează pasagerii obișinuiți ai acestei rute.

AndreiB

#327
Suna ca un motiv sa amenajeze Primaria Otopeni ceva, nu sa schimbe STB modul de operare.

Nu inteleg ce acces dificil exista pentru DN1 value centre. Vrei acolo? Mergi cu 442 si mai stai o statie dupa Therme, sau iei oricare alta linie 44x si traversezi DN1.

Masurile pozitive sunt ca ofera tuturor o calatorie mai rapida si directa catre centrul Bucurestiului. Pasagerilor de la aeroport direct, celor din Otopeni, cu schimbare.

Faptul ca va trebui sa stai pe un trotuar aglomerat la Primaria Otopeni in loc de Icsitmua, e problema administratiei locale, care are deficinte majore de urbanism, nu a STB-ului.

In continuare, nu s-a pierdut nimic din abilitatea de a schimba din 44x cu 783. Doar ca se face la Primaria Otopeni, nu la ICSITMUA. Ba chiar va fi mai rapida calatoria, ca 783 va opri mai putin post schimbare, crescand viteza comerciala.

Faptul ca oprea 783 in toate statiile periurbane e doar un legacy legat de faptul ca ramasese pentru zeci de ani singura linie periurbana Ratb.

shift2rail

Nu inteleg ce sens are introducerea comunei Otopeni (no offense) in serviciul de transfer rapid al Buc catre aeroport?

Intamplator, aeroportul e langa respectiva localitate, dar primaria ar trebui sa-si organizeze propriile legaturi cu orasul, impreuna cu STB, eventual.

TVlad

Eu am folosit o singura data linia 783 in sensul Otopeni - Bucuresti acum vreo 7 ani si am fost uimit sa constat ca de fapt e mai folosita de localnici decit de calatorii de la aeroport. Oprea in n'spe statii si mergea cu viteza melcului, cam 40 km/h, o mare diferenta fata de asteptarile mele. E posibil sa fi mers o data si in anii '90 si parca atunci linia chiar era expres, cu tarif special parca (cu validator tip metrou) si fara trafic "local".

Din cauza aglomeratiei provocate de cei urcati pe parcurs si de limitarea vitezei la 40km/h, de atunci am ales taxiul sau trenul pentru deplasarea la aeroport.

E neplacut pentru cetatenii din Otopeni dar dupa parerea mea e o masura binevenita.