Calea ferată Constanța-Mangalia

Started by frunzaverde, August 18, 2020, 12:32:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

Quote from: AndreiB on December 09, 2022, 11:27:41 AMFilmarea arata cat s-a permis sa se construiasca prost in Tuzla... cand era atata camp in jur.


Cum s-a construit, la fel de bine se poate si demola (chiar mai simplu).

Trebuie dublat&electrificat intreg tronsonul Cta-Mangalia, ultimul segment al coridorului european Rhin-Dunare.

frunzaverde

Constanta - Mangalia nu este pe nici un "coridor". Coridorul 9 Rin-Dunare, se termina in Constanta.

Utilitatea unei dublari pe intreaga distanta este foarte indoielnica, linia nu are de unde genera trafic pentru mai mult de 2 trenuri pe ora chiar si in cea mai optimista varianta. Garile intermediare sunt in general departe de orase si punctele de interes (Eforie Nord este intr-un colt al localitatii, Eforie Sud e in coclauri langa baza militara, Neptun halta e tot asa, la o margine izolata, Neptun Gara e in padure, fara acces), iar Mangalia e o localitate relativ mica. 

Marfa e foarte putina, ca nu are la ce.

2-3 tph se pot obtine cu dublari strategice in zone esentiale - Tuzla-Costinesti si Neptun-Mangalia.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

În SF se propune dublarea pe Costinești-Mangalia, vezi pe pagina precedentă.

etravel

Quote from: frunzaverde on December 09, 2022, 08:47:26 PMEforie Nord este intr-un colt al localitatii, Eforie Sud e in coclauri langa baza militara
Practic ambele sunt la marginea localitatilor pe care le deservesc, cu mentiunea ca gara Eforie Nord e mult mai bine situata fata de localitate, decat Eforie Sud fata de gara omonima.
La Sud e in plus si pericolul acelei treceri la nivel, unde practic vezi doar in ultimul moment, cand vii spre gara. Acolo trebuie modificata radical geografia.

dan tm

Ce unitati militare sint la Eforie Sud la gara?
vad pe harta ca e cam la 300 de metri de o piateta unde converg 8 strazi apoi alti 300 pina la mare.
Faptul ca gara arata ca in razboi sau ca zona e plina de tufisuri si mizerie nu inseamna automat ca e vina calatorilor.
De altfel acum ca localitatile s-au extins, daca se modernizeaza linia, s-ar putea ,,moderniza" si modul de exploatare a ei infiintind puncte  noi, mai dese de oprire ca sa foloseasca lumea trenul.

Halta Neptun e folosita de foarte multa lume, linia trece pe linga Olimp insa fiind acolo atitea tufisuri, te gindesti ca esti departe de lume.

AndreiB

Am observat ca peroanele se fac de 55cm si de 38cm, probabil pentru a pastra o linie de transport agabaritica.

Avand in vedere traficul de marfa pe aceasta linie, as fi facut absolut toate peroanele la 55cm.

frunzaverde

@dan tm : UM e fix vizavi de gara, adica asta: https://goo.gl/maps/KGzuociAhTo7kj3RA. E ceva centru de pregatire ofiteri, si hotel (circuit strict inchis) deschis exclusiv pentru MApN si NATO.

Nu e deloc vina calatorilor pentru situatia garilor. La Eforii, vina a fost a DN-ului construit in anii '60, care a taiat localitatile in doua cu garile separate de localitatile care s-au intins de-a lungul marii. Asa s-a rupt in doua strada de care zici, care duce la rond. S-au tot facut PO-uri - s-a facut Tuzla in anii '90, Pescarus prin 2005. Alte opriri nu mai ai unde face.

@AndreiB : cerinta MApN, vor sa poata sa-si transporte chestii in caz de nevoie la portul militar Mangalia si la santierul lor naval. Pana in februarie 2022, probabil suna deplasat cerinta, acum suna rezonabil.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#22
Quote from: frunzaverde on December 11, 2022, 02:33:50 AM@dan tm : UM e fix vizavi de gara, adica asta: https://goo.gl/maps/KGzuociAhTo7kj3RA. E ceva centru de pregatire ofiteri, si hotel (circuit strict inchis) deschis exclusiv pentru MApN si NATO.
Pun pariu ca e de fapt un fel de hotelul BRD Predeal (si ala e cu circuit inchis) à la MApN.

Quote from: frunzaverde on December 11, 2022, 02:33:50 AMNu e deloc vina calatorilor pentru situatia garilor.
E vina administratiei locale care, din '90 si pana azi, nu a implementat solutii de continuitate. Tot ce au putut sa faca la capatul strazii cu rond de la Sud e o trecere nesemaforizata de pietoni, pe care risti in orice moment sa te omoare un grabit caruia nu-i pasa de regulile de circulatie.

Quote from: frunzaverde on December 11, 2022, 02:33:50 AMS-au tot facut PO-uri - s-a facut Tuzla in anii '90
Vai de capul lui peron crapat, plin de buruieni si la nivelul liniei. Sigur nu au mai facut nimic de atunci, din anii '90 ...






JohannDB

#23
    @frunzaverde :  ""... cerinta MApN, vor sa poata sa-si transporte chestii in caz de nevoie la portul militar Mangalia si la santierul lor naval. Pana in februarie 2022, probabil suna deplasat cerinta, acum suna rezonabil. ""  De asta or fi lăsat în continuare, în paragină, derivația de la Muzeul de Marină, peste DN 39 pe lângă "Mol"..... În septembrie anul ăsta când am fost în zonă, chiar nu am văzut nicio schimbare, față de ceea ce-i în imaginea "gogu - pieton".....



Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

Anul asta s-au repus in functie linii care aratau mult mai rau ca aia... Acum n-au nevoie de ea, dar insista sa aiba optiunea, sa aiba cum sa poata s-o reactiveze daca au nevoie. Din starea aia in linie de 5 km/h le ia cateva zile (ore daca e urgent).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#25
Nu stiu care e topicul corect pt Constanta-Mangalia. Am pus aici un document de la Mediu care contine ceva date din SF

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/constanta-mangalia/

Ce-am vazut rapid:
- 16,8 km vor fi dublati, deci 26,4 km linie dubla in total, din 42,9.
- viteza maxima creste de la 80 la 120.
- nr de statii ramane 6, dar elimina o halta de miscare (ramane una).
- centralizare electronica (sper ca asta inseamna CEL)
- 2532 panouri fotovoltaice :)

Se pare ca in cardul SF+AM, pt ca pastreaza traseul, sperau sa scape fara procedura SEA, si li s-a raspuns ca nu

QuoteAgenția pentru Protecția Mediului Constanța decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de analiză tehnică din data de xx.11.2022 că proiectul:                                      ,,ELECTRIFICAREA SI REABILITAREA LINIEI DE CALE FERATA CONSTANTA - MANGALIA", propus a fi amplasat in extravilan si intravilan, Municipiul Constanta, Comuna Agigea, Orasul Eforie, Orasul Techirghiol, Comuna Tuzla, Comuna 23 August, Municipiul Mangalia, Judetul Constanta, necesită efectuarea evaluării impactului asupra mediului si este necesară parcurgerea celorlalte etape din procedura de evaluare adecvata.

QuoteMOTIVELE CARE AU STAT LA BAZA LUĂRII DECIZIEI ETAPEI DE ÎNCADRARE ÎN PROCEDURA DE EVALUARE ADECVATĂ SUNT URMĂTOARELE:

-    Proiectul se suprapune parțial cu  situl Natura 2000 ROSPA0061 Lacul Techirghiol și se află în vecinătatea siturilor ROSCI0114 Mlaștina Hergheliei – Obanul Mare și Peștera Movilei, ROSCI0281 Cap Aurora, ROSPA0066 Limanu-Herghelia, ROSAC0197 Plaja submersă Eforie Nord – Eforie Sud, ROSPA0076 Marea Neagră, ROSCI0293 Costinești – 23 August, ROSAC0273 Zona marină de la Capul Tuzla, ROSAC0094 Izvoarele sulfuroase submarine de la Mangalia.
-    Există în zona în care se va implementa proiectul specii sălbatice de interes comunitar care pot fi afectate direct sau indirect de implementarea  acestuia, ceea ce poate conduce la afectarea obiectivelor specifice de conservare ale ariilor naturale protejate ROSPA0061 Lacul Techirghiol, ROSCI0114 Mlaștina Hergheliei – Obanul Mare și Peștera Movilei, ROSCI0281 Cap Aurora, ROSPA0066 Limanu-Herghelia, ROSAC0197 Plaja submersă Eforie Nord – Eforie Sud, ROSPA0076 Marea Neagră, ROSCI0293 Costinești – 23 August, ROSAC0273 Zona marină de la Capul Tuzla, ROSAC0094 Izvoarele sulfuroase submarine de la Mangalia.
-    Există alți factori care ar trebui luați în considerare care ar putea duce la afectarea ariilor naturale protejate de interes comunitar în care se va realiza proiectul și există un potențial efect cumulativ cu alte PP existente sau propuse.
-    Proiectul poate avea o influență directă asupra ariilor naturale protejate prin perturbarea speciilor de interes comunitar din zona de implementare a acestuia prin zgomot, vibrații  și prin cresterea ratei de mortalitate în rândul acestor specii prin coleziune.

Poate mai gasiti ceva interesant si poate mai sunt alte documente la ANPM... Un memoriu de prezentare poate, cum am gasit in trecut la alte proiecte la faza de AM.

cristi5

Acum avem si revizia 1 a SF. Probabil nu este cea pe care se ia acum AM (probabil acolo au renuntat la cateva corectii de curbe etc), dar tot aduce ceva informatii
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/constanta-mangalia/


AndreiB

#27
Se aproba Scenariul 3 (dublare Costinesti - Mangalia), care va duce la:

Trafic cadentat, 2tph (tren la 30min)
Trenuri rapide (4 opriri): 43min
Trenuri locale (8 opriri): 58min

E ok, cred.

Dupa terminare as face asa:

IC 0.5tph (Bucuresti - Constanta - Eforie Nord - Eforie Sud - Costinesti - Neptun - Mangalia): 2h45

IR 0.5tph (Bucuresti - Ciulnita - Fetesti - Cernavoda - Medgidia - Eforie Nord - Eforie Sud - Costinesti - Neptun - Mangalia): 3h05

R 1tph (Fetesti - Cernavoda - Medgidia - Valu lui Traian - Constanta - Agigea - Eforie Nord - Eforie Sud - Tuzla - Costinesti - Pescarus - Neptun - Mangalia): no idea

Ar insemna plecari la:

xx:00 si xx:45 din GdN spre Comstanta / Mangalia. Nu e ideal, dar linia simpla Agigea - Costinesti obliga compromisuri (cadentarea de 30min Ct - Mangalia)

La retur, plecari la xx:00 din Constanta spre Bucuresti. Aici e ideal.

Intercalate intre cele doua, trenuri R de la Fetesti - Mangalia.

cristi5

@AndreiB se potriveste scenariul 3 cu nr de km de linie dubla (si alti parametri) din ce au cerut la Mediu? (cateva postari mai sus, un document Word)

Daca nu se potriveste inseamna ca nu e asta ultima revizie de SF, si ca de-atunci au mai studiat alte scenarii.

Faptul ca ei scriu ca "se aproba X" nu inseamna  ca la urmatoarea revizie a SF ajung tot la concluzia X... Am vazut asta la Predeal, unde au aprobat X, apoi Y1 si acum se aude de Y2

Dar faptul ca au cerut AM, inseamna ca nu vor mai studia alte scenarii. S-au hotarit.

AndreiB

Da, ambele variante au 26.4km de linie dubla.