Calea ferată Constanța-Mangalia

Started by frunzaverde, August 18, 2020, 12:32:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

@AndreiB ,
linia CF dincolo de Mangalia a fost construita din ratiuni strict militare.

Adica cu focus pe marfa - posibil/probabil agabaritic. Nimeni nu stie azi ce vei transporta azi pentru razboiul de maine...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

Nu numai militare. Acolo e si santierul naval care intr-o vreme era aprovizionat si pe calea ferata.

TibiV

Oul sau gaina?...  O:-)

Santierul Naval Mangalia a aparut pentru Marina Militara - in special intretinere, dar si constructia de nave militare mici.
Pentru nave mari (civile), la vremea respectiva era suficient Santierul Naval Constanta - sau cum s-o fi numit atunci, ca nu mai tin minte cu exactitate....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Interesant ca in asocierile care au licitat sunt doua firme romanesti active pe Quick Wins

- Drum Asfalt (QW pe Teius-Razboieni) cu Alstom
- cu turcii: Rotary construction cei cu multe QW la 0%, si unul pe 440m la 30% intre Draganesti-Olt si Radomiresti. Acolo sunt asociati cu Euroconstruct...

Asta (si numarul mic de oferte) arata o saturare in piata, de exemplu Alstom nu au mai mers cu Arcada pt ca Arcada are multe lucrari. Cu Aktor banui ca nu mai vrea sa mearga nimeni. Pana la urma daca nu ii pedepseste statul, ii pedepsesc ceilalti antreprenori...


tom_sawyer

E și ARCADA ca terț în asocierea cu Alstom.

dargauda

- Drum Asfalt (QW pe Teius-Razboieni) cu Alstom

Aici cand au termen de finalizare?se misca ca melci.

zone_rider

@cristi5 Ai idee ce se intampla cu Neptun hc si Costinesti hc? Au peroanele exact in mijlocul unor treceri la nivel cu calea ferata. Se vor muta peroanele mai departe sau se fac pasaje sau raman asa cum sunt?


Sorinus

Peronul de la Neptun hc este din tabla, deci se poate pur si simplu demonta. Si cel de la Costinesti este non-standard, desi chiar ok pt standardele noastre, deci probabil il vor reface complet.

Legat de desfiintarea Neptun HM, practic ramanem fara niciun punct de incrucisare de la Costinesti HM pana la Mangalia. Not good, chiar si cu linie dubla, daca se strica ceva blocheaza 15 km de linie. Sa nu mai zic daca se lucreaza la un fir, capacitatea se prabuseste.

Neptun HM are acum 3 linii si o cladire mica de piatra, superba, in stil dobrogean (imbracata in piatra).

dan tm

Mi se pare ca foloseste doar doua linii din 4.
Toate cladirile pe linia asta sint superbe cu o arhitectura specifica.( ma intreb ce este la etaj in toate statiile)

halta Pescarus insa a fost inaltata cu un etaj. Nu s-a impus sa fie la fel cu restul cladirii.

https://www.haltapescarus.ro/


tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 19, 2024, 04:43:46 PM[CN1060792] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – SRCF Constanța, 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia – Lot 2 Costinești Tabără"

[CN1060791] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiții ,,Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – SRCF Constanța, 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia – Lot 3 Stația Neptun hc"

Costinești Tabăra:

Ofertant castigator
CONSTRUCT I.N.G. / 5775954
I.S.P.C.F. / RO 1566866
ARCADA COMPANY / RO 5437520
SPIACT CRAIOVA / RO 14452049
PRO AMI'S CONSULTING S.R.L. / 25730574

Valoare contract
14062160.74 RON

Proiectul are următoarele obiective specifice:
-   modernizarea/repararea clădirii din stația de călători prin demolarea clădirii existente din stație și realizarea/ construcția unei noi clădiri de călători pe amplasamentul celei existente (inclusiv instalațiile aferente);
-   asigurarea cu sisteme de ventilație/încălzire, instalații electrice, sanitare, termice, PSI etc;
-   demolarea peroanelor existente și realizarea unui peron nou;
-   amenajarea și sistematizarea accesului la peron;
-   amenajarea trecerii la nivel;
-   lucrări de telecomunicații c.f., inclusiv supraveghere video;
-   refacerea branșamentelor de utilități;
-   refacerea sistemului de drenaj;
-   asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători, reprezentate de balustrade, garduri de siguranță între linii, rampe pentru persoane cu dizabilități etc.


Neptun hc
:

Ofertant castigator
CONSTRUCT I.N.G. / 5775954
I.S.P.C.F. / RO 1566866
ARCADA COMPANY / RO 5437520
SPIACT CRAIOVA / RO 14452049
PRO AMI'S CONSULTING S.R.L. / 25730574

Valoare contract
16571306.07 RON

Obiectivele specifice ale obiectivului de investiții ,,Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – SRCF CT, 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia – Lot 3 Stația Neptun hc" sunt următoarele:
-   modernizarea stației de călători prin demolarea clădirii existente din stație și realizarea/ construcția unei noi clădiri de călători pe amplasamentul celei existente (inclusiv instalațiile aferente);
-   asigurarea cu sisteme noi de ventilație / încălzire, instalații electrice, sanitare, termice, PSI etc;
-   demolarea peroanelor existente și realizarea unui peron pe partea stângă, în sensul de creștere al kilometrajului, după trecerea de la nivel;
-   amenajarea și sistematizarea accesului la peron;
-   amplasarea a 5 refugii pe peron;
-   amenajarea trecerii la nivel;
-   lucrări de telecomunicații c.f., inclusiv supraveghere video;
-   refacerea branșamentelor de apă și energie electrică;
-   realizarea unui branșament de canalizare.

TVlad

#56
^^

Foarte urit au facut-o, pacat de ea, putea iesi ceva extraordinar daca incapea pe alte mîini. Poate ar trebui sa imi limitez pretentiile la a nu fi demolata cladirea de tot...

Sa nu se aleaga praful si de Neptun, cladirea e intr-adevar superba asa cum e acum. Cu vegetatie, vițǎ de vie, flori, pisici si un IDM cumsecade, dl. M. :)

dan tm

acelasi stil arhitectural ste si pe linia de Tulcea.
Multe cladiri insa au fost demolate.

tom_sawyer

#58
Quote from: tom_sawyer on August 28, 2024, 05:35:01 PMAstăzi, 28 august 2024, în cadrul Ședinței de Guvern, Ministrul Energiei, Sebastian-Ioan Burduja, a prezentat lista de investiții prioritare pregătite pentru a fi transmise pentru evaluare către Banca Europeană de Investiții. În vederea obținerii finanțării prin Fondul pentru modernizare, Ministerul Energiei a inițiat 3 propuneri de investiții prioritare, la care se adaugă alte 3 propuneri venite din partea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) și o propunere de investiții din partea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

Propunerile de investiții prioritare ale României pentru sesiunea de toamnă a Comitetului pentru Investiții al FM:
[...]
7. Electrificarea liniilor de cale ferată (Constanța – Mangalia, Rădulești – Giurgiu Nord și Chiajna – Jilava), inițiată de MTI pentru care se solicită în această sesiune plata primei tranșe în valoare de 39.823.445,28 euro (din totalul finanțării solicitate de 89.263.272,54 euro).

Finanțarea din Fondul pentru modernizare se face pe baza propunerilor de investiții pe care statele beneficiare le transmit BEI pentru evaluare, urmând ca, în urma analizei și recomandărilor, Comitetul pentru investiții al FM să aprobe finanțarea acestora. Comitetul pentru investiții se reunește de două ori pe an, iar, în acest moment, România pregătește portofoliul de proiecte ce urmează a fi transmise în sesiunea de toamnă, care va avea loc în data de 22 octombrie 2024.

Banii din Fondul de Modernizare vin din comercializarea certificatelor de emisii și pot fi alocați către proiecte din sectorul energetic din zece state membre, inclusiv România.

economica.net

Chiar dacă toți banii solicitați din Fondul de modernizare s-ar folosi pe Constanța-Mangalia, nu ar acoperi decât o treime din necesar.

shift2rail

Quote from: dan tm on August 12, 2024, 07:56:05 AMacelasi stil arhitectural ste si pe linia de Tulcea.
Multe cladiri insa au fost demolate.

Pe aceasta sectie de va circula cu 1600 km/h in anul 3240 (sef de tren):