Zone periculoase pe autostrăzi

Started by ciprebbe, May 13, 2015, 01:39:28 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

Am trecut de putin timp prin zona Centura SB si zona Sacel
La 3 saptamâni de la demontarea parapeților , sunt încă destule zone care nu au parapeți , zone in care șoferii sunt in continuare expuși unor coliziuni devastatoare , chiar si la viteze sub limita legala
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

asztalos

La capitolul "pericol si zone periculoase pe autostrazile Romaniei" : km. 45-46 de pa A3, mai ales sensul Gilau - Turda : cand ploua mai torential, apa sta pe autostrada, respectiv de la vale curge un parau adevarat. Daca nu esti atent si nu stii de acest fenomen, poti acvaplana foarte usor (la 80 km/h nu puteam controla bine masina). Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla daca ar veni cineva cu viteza mai mare...

ciprebbe

80 e limitarea in conditiile descrise de tine. E o zona cu schimbare de panta si nu prea aveau ce face pt evacuarea apei in timp scurt. Ceva asemanator a fost surprins in pozele de ieri de pe A1.
Am intalnit si in Germania astfel de portiuni (in una era pozitionata masina de politie pe banda II cu avarii si semnalele luminoase pornite iar cei doi politisti  stateau dupa parapete in pelerine de ploaie).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cutter

#64
Quote from: ciprebbe on June 25, 2015, 10:56:03 AM
E o zona cu schimbare de panta si nu prea aveau ce face pt evacuarea apei in timp scurt.

Cred că glumești și tu și o să ajung să mă cert pe forumuri și să-mi dați ban :) Terminați cu "n-ai ce-i face". Au ajuns oamenii pe Lună. Am ajuns să punem miliarde de tranzistori pe o pastilă de siliciu. Dar dăm din umeri cînd e ditamai balta sau pîrîul peste autostradă. Am explicat pe threadul A1 ce se poate face...

Dacă e un rîuleț, pîrîiaș care trece peste autostradă trebuia drenat printr-un canal pe sub autostradă. Dacă e o schimbare de pantă transversală atunci trebuie să ai pantă longitudinală. Se poate! Doar trebuie să fii competent ca proiectant.

ps Iar referitor la comentariul cu Germania: ok, deci au greșit pantele unei autostrăzi (făcută cine știe cînd... poate în anii '60?) și undeva în Germania. Au mai greșit ei și în prezent alte proiecte (vezi aeroportul Berlin-Brandenburg). Asta nu înseamnă că luînd cel mai prost exemplu dintr-o țară care în general face lucrurile bine, gata, suntem exonerați și noi și putem face treaba prost că "și la ăia e așa".

yetiman

#65
Probabil de asta au pus restrictie la 80 km/h (desi, eu personal nu sunt de acord cu ea) pe A3.
Se vede in Google maps (desi nu inteleg de ce e blurat jumtate din panou).
vezi aici

De ce nu sunt de acord: Simplu - restrictia e la 80km/h in caz de ploaie. Ce fel de ploaie? Daca sunt 10 stropi, sa reduci la 80?? Politia poata sa interpreteze "cum vrea muschii lor" si sa te lase fara carnet (130-80=50 peste limita), chiar daca nu e nici un pericol si soseaua e putin uda.
Daca ploua serios, da, e si normal sa reduci viteza (desi circulatia din Germania ar contrazice si acest fapt).

@cutter -  aici sunt de acord cu tine (chiar cu acelasi risc  :D). "n-ai ce-i face" este cea mai paguboasa mentalitate. Aproape la orice exista solutii. Nu se pot aplica intotdeauna, din alte motive (costuri, tehnologie, etc...), dar nu putem, mereu, sa aplicam povestea cu drobul de sare.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ciprebbe

#66
:D, unde zice asztalos e panta de pe viaduct, aculo sistemul de scurgere are un gabarit, restul o ia la vale lana si ajunge in zona prevazuta pt evacuare in santurile laterale.
Chaiar acolo este o subtraversare imensa facuta ( intriii cu masina prin ea daca vrei) special gandita pt asa ceva. Ai un viaduct lung (700m) pe care iti curge apa in caz de ploaie torentiala. La o ploaie normala nu este apa acolo.

@yetiman - Uite-l neblurat panoul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

yetiman

Mersi. Ai mers un pas mai departe decat mine pe Maps.  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ciprebbe

Blurarea e automata insa am vazut in multe cazuri ca la "urmatorul pas" nu mai este.
Limitarea de 80,panourile, se inlocuiesc in fiecare an pe timpul iernii cu cele de 60. Cred ca e singura autostrada de la noi la care i se schimba anual panourile cu limitarile de viteza :D.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

yetiman

Evident de catre un "Dorel" (fara sa fiu rauvoitor) cu o cheie fixa si, evident, fara o presemnalizare a lucrarilor. (Asta ca sa fim chiar in ton cu topicul de siguranta circulatiei - care lipseste aproape cu desavarsire cand se lucreaza pe marginea drumului)

Asta in mileniul 3, cand niste panouri electronice, poate chiar automatizate pe baza de sensori (vara - cantitate de precipitatii/mp, iarna - temperatura si umiditate), ar putea sa afiseze restrictiile. Si pot fi si alimentate cu celule solare.  :D

Apropo de lucrarile pe marginea drumului - am fost recent la Budapesta. Se lucra pe marginea drumului (si la noi si la ei), la tuns iarba, la vopsit parapeti, etc. (foarte laudabil, de altfel). Dar, in timp ce la noi mai era cate un semn amarat, cu vopseaua sarita, si te trezeai cu "surpriza" dupa curba, in Ungaria foloseau masina cu panouri luminoase ca sa fie vazuta de la distanta.
Desi, intre noi fie vorba, DN1 de la noi (Cluj-Oradea) este intr-o stare MUUULT mai buna decat  soseaua 4 in Ungaria, care e plina de petice in zonele mai vechi.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Danny550394

#70
Quote from: yetiman on June 25, 2015, 11:55:23 AM
Apropo de lucrarile pe marginea drumului - am fost recent la Budapesta. Se lucra pe marginea drumului (si la noi si la ei), la tuns iarba, la vopsit parapeti, etc. (foarte laudabil, de altfel). Dar, in timp ce la noi mai era cate un semn amarat, cu vopseaua sarita, si te trezeai cu "surpriza" dupa curba, in Ungaria foloseau masina cu panouri luminoase ca sa fie vazuta de la distanta.

Daca postez o filmare de ieri de pe centura Sibiului cum se face la noi, pe autostrada, semnalizarea unei lucrari ramai tamp.
Meseriasi de la Comtram asfaltau fara presemnalizare si te trezeai ca pe banda 1 era blocat de cate un popic. Noroc ca era zi.
Cand sa reparat pe Lotul Astaldi (lot 4 Orastie-Sibiu) acum o luna  era la fel. Diferenta este ca era si dupa ora 21.

Consider ca firma care castiga un contract de lucrari pe autostrada sa fie dotata obligatoriu cu masini de presemnalizare (masini, nu semne care-s vopsite cu vopsea ordinara).
Fara asemenea masini un spitz in dos. Intri pe autostrada sa repari... amenda.

dr4qul4

Pe A1, Bucuresti-Pitesti nu sta apa pe carosabil.
Nici macar cand ploua torential nu sunt probleme cand mergi cu 100 km/h.

Acolo cum se poate?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

nu ai nici o curba cu suprainaltare. Bucuresti - Pitesti e intro succesiune de curbe foarte foarte largi...gen 2000-3000 metri.

Intradevar....cutter, panta longitudinala e o solutie, dar nu e usor sa o aplici, fara sa creasca costurile. Ce mi-a venit acum in minte...si ar fi relativ ieftin...sa se puna pe acea portiune de cativa zeci de metri asfalt drenant.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

cutter, cam asta se spune si in normativul romanesc, dar asa...aruncat intr-un mic articol...si doar ca o recomandare...nimic concret.



Cel mai misto e când nimeresti si si suprapunere de racordare si in profil longituinal...si si ala trece prin zona de zero. Doar ca si aici se recomanda ca sa nu se suprapuna....si cam atat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

sebba

dar o simpla rigola ca la capetele de pod nu se poate pune?
Sailing away! S/Y Haimana