Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura

Started by Ionut, April 18, 2015, 09:00:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

teocharis

se fac pasi in directia FOndului Suveran de Dezvoltare:

http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-21600782-guvernul-grindeanu-vrea-concentreze-puterea-absoluta-asupra-companiilor-stat-profitabile-intr-singura-mana.htm

cum am mai scris, acest fond este singura sansa realista de a asigura perenizarea finantarii ptr proiectele infra (bugetul public e prea sarac, iar incadrarea in limita deficitului de 3% pune cruce oricaror investitii de la buget)

teocharis

sfanta naivitate!

ai urmarit vreodata executia bugetara din Ro? cheltuielile cu investitiile sunt prinse in buget doar ptr a folosite ca variabila de ajustare (citeste taiere) la rectificarile negative de peste an.

politic, e intotdeauna mai palatabil sa declari ca acel deficit de 3% merge in investitii publice&cofinantari (ipotetice, niciodata bugetate in mod real) decat in cheltuieli de personal (pensii si salarii)

retine, daca ne vom baza in continuare ptr resursele de la buget nu vom avea niciodata autostrazi.


TibiV

Quote from: teocharis on February 11, 2017, 04:01:31 PM
cheltuielile cu investitiile sunt prinse in buget doar ptr a folosite ca variabila de ajustare (citeste taiere) la rectificarile negative de peste an.

Gresit !
Rectificarile au fost mereu pozitive. "Per ansamblu".
Adica s-au marit cheltuielile. Cheltuielile "sociale".
Nu s-a taiat "decat" de la investitii.

Mai sintetic:
Nu avem bani sa consolidam carciuma,  chiar daca carciuma are "bulina rosie".
Avem insa bani sa le dam clientilor carciumii, sa faca "dever", deci impozit in plus pe profit, contibutii sociale mai mari etc...
Pe logica asta gaunoasa tip PSD, ma mir ca nu se face salariul minim 10.000 EUR/luna.... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

@teocharis, cu tot respectul,fondul suveran e o gaselnita de pe vremea lui Ponta care e fluturata in fata alegaturilor "patrioti" ori de cate ori <Bruselul> este aratat cu degetul ca sursa a tuturor nenorocirilor din economie. Este o inversiune logica sa crezi ca un astfel de fond - creat prin concentrarea profiturilor celor mai rentabile companii de stat (in special din energie) -  ar putea fi gestionat la scara macro altfel ca bugetele locale din ultimii ani (adica pur discretionar, pe interersele baronilor locali). Uite-te numai la ultimul raport al curtii de conturi sa vezi ce risipa s-a facut la extrem de multe achizitii din buget.
Ideea este buna in sine si a mers in alte locuri din Europa dar la noi va fi deturnata in secunda doi asa cum bine a remarcat vancouver.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

GDPR

Fiecare trage ce concluzie vrea din raportul privind ancheta parlamentara pentru verificarea conditiilor in care s-a realizat rectificarea din toamna trecuta: http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-21611595-document-proiectul-raportului-privind-ancheta-parlamentara-pentru-verificarea-conditiilor-care-realizat-rectificarea-din-toamna-trecuta-vezi-text-spun-fostul-premier-fostul-sef-finantelor.htm

Eu insa retin urmatoarele:

QuoteCare sunt investițiile / programele care au fost bugetate, dar nu au fost realizate, pe fiecare minister în parte?

-programul de investiții cumulat la luna decembrie 2016 a fost stabilit la nivelul sumei totale de 13,49 miliarde lei, din care 10,73 miliarde lei finanțare de la bugetul de stat și 2,66 miliarde lei din alte surse de finanțare (venituri proprii ale instituțiilor si ale entităților subordonate acestora);
- plățile cumulate la 31 decembrie 2016 au fost în sumă totală de 8,96 miliarde lei (66,45%din programul de investiții), din care suma de 8,57 miliarde lei a fost achitată de la bugetul de stat;
- diferența dintre programul de investiții și plățile cumulate efectuate (per global), respectiv nerealizarea valorică a programului de investiții este în sumă de 4,52 miliarde lei; din  aceasta suma nerealizată, 2,15 miliarde lei (47,64%) reprezintă diferența dintre program și plăți din bugetul de stat, iar 2,31 miliarde lei (50,98%) reprezintă diferența dintre program și plăți din alte surse de finanțare.
- raportat la sursa de finanțare, rezultă o nerealizare a investițiilor la bugetul de stat în procent de 20,10%, iar la alte surse de finanțare în procent de 86,51%.

Care sunt motivele nerealizării investițiilor / programelor de către ministere?

- proceduri de achiziții publice derulate cu întârziere sau anulate;
- proceduri de achiziții publice îndelungate (mai mult de 6 luni) din cauza contestațiilor depuse;
- nesemnarea contractelor de finanțare aferente proiectelor;
- încheierea contractelor în luna decembrie, fapt ce a determinat lipsa timpului necesar pentru recepția și plata serviciilor;
- rezilierea contractelor cu antreprenorii;
- litigiile aflate în derulare între antreprenor și beneficiar;
- nefinalizarea operațiunilor de expropriere;
- revendicările de terenuri pe timpul derulării investiției;
- lipsa autorizațiilor de construire;
- obținerea cu întârziere a Acordului de mediu, necesar obținerii Autorizației de construire;
- nerespectarea clauzelor contractuale de către antreprenori;
- refuzul la plată a situațiilor finale de lucrări datorită neconformității datelor transmise;
- neasigurarea, la nivelul solicitat, a fondurilor de la bugetul de stat;
- rectificare bugetara târzie
- lipsa prevederilor bugetare pentru o noua soluție tehnică;
- schimbarea soluțiilor tehnice, ceea ce a condus la depășirea valorii contractului inițial;
- necesitatea reproiectării ca urmare a modificării destinației anumitor spații si modificării normativelor tehnice
- existența unor probleme legate de proiectul tehnic, ceea ce a determinat întârzieri majore în derularea lucrărilor;
- neemiterea Certificatului la terminarea lucrărilor;
- emiterea facturilor pentru plata cheltuielilor de investitii cu întârziere, la finele lunii decembrie;
- lipsa personalului de specialitate din unele structuri beneficiare ale investitiilor;
- lipsa fortei de munca în constructii în anumite zone ale tarii;
- intrarea în insolventa a prestatorului/antreprenorului;
- netransmiterea de catre UAT la MDRAP a deconturilor justificative;
- neexecutarea lucrarilor de interventii;
- nefinalizarea în timp util a procedurilor de achizitie publica a lucrarilor de investitii de catre administratiile publice beneficiare.

TibiV

QuoteCare sunt motivele nerealizării investițiilor / programelor de către ministere

Daca citeau forumul, gaseau toate aceste raspunsuri aici la noi... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR


Harry

Intr-un proiect pilot compania Auchan aduce in Romania lantul de supermarketuri de proximitate A2Pas.

Aceste supermarketuri au suprafete cuprinse intre 200 si 500 de metri patrati si se adreseaza in principal clientilor din marile orase.

Ce este inedit la acest proiect? Faptul ca magazinele A2Pas vor fi deschise in benzinarii apartinand grupului OMV-Petrom, parteneriatul dintre cele doua firme fiind anuntat in cursul zilei de ieri. Pentru Romania, brandul A2Pas a fost inregistrat la OSIM in urma cu 3 ani.

Este inreresant de urmarit evolutia Auchan-Immochan in Romania, mai ales ca in ultima perioada grupul a anuntat/demarat proiecte de mari dimensiuni de la hypermarketuri, la remodelari de centre comerciale si construirea de mall-uri proprii.


GDPR

Alarmă la Finanţe: încasările în ianuarie sunt cu 5% mai mici decât în ianuarie 2016, pe când bugetul prevede plus 14% pentru tot anul

Veniturile la bugetul general consolidat sunt cu 5% mai reduse în ianuarie 2017 faţă de ianuarie 2016, în condiţiile în care încasările din TVA au fost cu 20% mai mici, conform unor surse apropiate Ministerului de Finanţe. Veniturile din TVA reprezintă circa un sfert din încasările bugetului general consolidat.

Guvernul prevede în legea bugetului o creştere a veniturilor la bugetul general consolidat în 2017 de 14% în valoare nominală faţă de anul anterior.

O altă surpriză neplăcută este creşterea cu 10% a cheltuielilor cu salariile bugetarilor în condiţiile noilor legi aprobate la sfârşitul lui 2016, chiar şI fără noile măsuri de majorare a salariilor din administraţia locală care au intrat în vigoare la 1 februarie 2017. Mai mult, volumul cheltuielilor cu salariile din ianuarie multiplicat cu 12 este deja peste limita de 63,8 miliarde de lei, plafonul pentru salariile bugetarilor aprobat prin legea bugetului.

TotuşI, execuţia pe ianuarie se va încheia pe un excedent minor, de circa 0,1%-0,2% din PIB, ca urmare a reducerii drastice a cheltuielilor de investiţii.

Ziarul Financiar.ro

:busted:

TibiV

Quote from: adrian rosca on February 22, 2017, 11:56:44 PM
Alarmă la Finanţe: încasările în ianuarie sunt cu 5% mai mici decât în ianuarie 2016, pe când bugetul prevede plus 14% pentru tot anul
....
Guvernul prevede în legea bugetului o creştere a veniturilor la bugetul general consolidat în 2017 de 14% în valoare nominală faţă de anul anterior.

Da, sigur... Plus 14%...
Pe baza unei cresteri de 4 ori a veniturilor din incasari din fonduri europene.... (Poate de aia au schimbat-o pe pitzi de la Fonduri Europene... ;) )
Dar ei ce au facut pentru asta ?!...
(Nu mai zic ca in ianuarie ar trebui sa aiba cele mai mari incasari, caci in ianuarie se platesc taxele aferente lunii decembrie, luna cadourilor.... :( )

Quote from: adrian rosca on February 22, 2017, 11:56:44 PM

O altă surpriză neplăcută este creşterea cu 10% a cheltuielilor cu salariile bugetarilor în condiţiile noilor legi aprobate la sfârşitul lui 2016, chiar şI fără noile măsuri de majorare a salariilor din administraţia locală care au intrat în vigoare la 1 februarie 2017.
Ce surpriza neplacuta ?!?!....
Nu stiau foarte bine  ca vor creste salariile bugetarilor ?!...
(Nu comentez, caci pe forum sunt interzise anumite expresii ne(re)cunoscute in DEX.... ;) )

CONCLUZIA:
Mai degraba ne vom vedea ceafa (fara oglinzi) decat sa vedem sosele decente in Romania.

De fapt, Ionut ar putea inchide forumul pana la urmatoarele alegeri.
Pe infrastructura NU se va mai intampla nimic.
NU avem bani pentru "rahaturi". Avem de dat pomeni.
Pomeni Social-Democrate.
PUNCT.

Altă întrebare ?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Problema se poate rezolva foarte simplu: nu se mai publica datele referitoare la executia bugetara lunara, ca sa nu nelinisteasca "boborul". Cum era aia: "dormi linistit, [...] lucreaza pentru tine!"

GDPR


S-au publicat datele privind executia bugetara pe luna ianuarie 2017: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/BGC31012017.pdf

si spre comparatie cifrele pe 2016: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/bgcianuarie2016.pdf

Cheltuielile cu investitiile sunt urmatoarele:

2017:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 108.2 mii lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 1 mii lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 214.8 mii lei.
- Total: 324 mii lei.

2016:

- Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile: 374.4 mii lei;
- Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila: 2.9 mii lei;
- Cheltuieli de capital (active nefinanciare): 310.8 mii lei.
- Total: 688.1 mii lei.

Deci nici macar 50%!

dr4qul4

Pai de unde fonduri externe nerambursabile cand toate proiectele sunt blocate in hartii?
Unele de mai bine de 1 an de zile (LD4)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

Eu intreb altceva: guvernul & pesedeul s-au plans ca bugetul a fost intarziat de presedinte. Ok, dar acum ca e promulgat de ceva timp, unde sunt proiectele de HG de aprobare a bugetelor de ventituri si cheltuieli pentru Companiile si Administratiile Nationale? Fara a fi aceste bugete aprobate, nici ca se pot face cheltuieli cu investitiile. Iar pana acum nu s-a publicat niciun astfel de proiect pe site-urile diferitelor ministere. Ce mai asteapta?