Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

NGC

Recapitulare 28.04.2024 autostrăzi și drumuri expres:

1016,800 km A în exploatare +9,5 km autostradă-muzeu
719,103 km A în execuție lucrări
115,79 km A în licitație lucrări

84,60 km DEx în exploatare
65,242 km DEx în execuție lucrări
131,302 km DEx în licitație lucrări


TOTAL
1101,400 km A+DEx în exploatare +9,5 km autostradă-muzeu
784,345 km A+DEx în execuție lucrări
247,092 km A+DEx în licitație lucrări








Click aici pentru Harta Interactiva a Proiectelor de Infrastructura!



In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 28.03.2024:
DEx12: Balș Vest-Slatina Nord-Est-Colonești 71,60 km
DEx16: Autostrada A3 (Biharia)-DN1 Oradea Vest 13 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 84,60 km
---------------------------------------------------------------------
DEx12: 71,60 km din total 121,115 km, 59,12%
DEx16: 13,00 km din total 133,47 km, 9,74%
---------------------------------------------------------------------



Normativul de Drumuri Expres in Romania din 2013:
112 pagini, 2,5 MB, fisier pdf

Normativul de Drum Expres pentru SF DX12 din 2007:
6 pagini, 89 KB fisier pdf[/b]

alecu26

multumesc NG20. Din cauza ca Ionut a editat postul meu...pe buna dreptate ca s-a depasit limita acolo si eram toti offtopic o sa urlu un pic aici:

CONFORM COD RUTIER VITEZA LEGALA DE DEPLASARE PE DRUMURI EXPRES MAXIMA ESTE 100 km/h. asa ca sa uitam o clipa de spalarea pe creier practicata acum in dorinta de promovare a DX-urilor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Deci. Drumurile expres din Codul Rutier sunt totuna cu drumurile expres din normativ si cele care sunt licitate acum?

MNU

Bina ca avem o limita de viteza... dar nu avem drumuri expres.

E ok, am inteles. E vorba, probabil de o aliniere a legislatiei in domeniul rutier. Cu toate astea, ma refer la lipsa banilor, nu au fost in stare sa retraseze niste drumuri odata cu reabilitarile mai serioase care s-au facut. Ma gandesc ca puteau sa regandeasca unele rute despre care se stia dinainte ca nu vor beneficia de noi autostrazi in urmatorii 10-20 de ani.

Raman la ideea mea fixa ca si un drum de 1+1 sau 1+2/2+1 care are intersectii denivelate si nu trece prin localitati poate fi catalogat drept drum expres si poate face minuni in ce priveste durata de deplasare.

Ionut

Legat strict de acest SF, este vorba de un upgrade al DN 22 sau e vorba de drum nou? Eu inteleg ca e vorba de upgrade.

nedcatalin

Si eu inteleg din ce citesc ca e vorba de un upgrade. Consider ca e o abordare buna, avand in vedere ca o autostrada C-ta - Tulcea - Braila ar fi nejustificata. DN 22 are un profil ok-ish. Sunt zone bune in care poate fi dublat, cateva centuri construite de la zero si multe noduri cu drumurile intersectate.

Interesant cum s-ar face legatura cu A4.. Acolo ar fi ceva lucrari de arta, ca e si canalul si cale ferata si localitate.

iulius

in teorie ar fi primul DX din Romania, (upgrade DN22) 201 km nu?

nedcatalin

Sunt destul de sigur ca la noi in tara nu a fost montat pana acum niciodata indicatorul cu masinuta de drum expres.

dr4qul4

cred ca asta e marea surpriza din Masterplan. DX-urile nu sunt drumuri noi ci sunt upgrade-uri ale drumurilor vechi la care se vor denivela toate intersectiile, se vor largi la 2 benzi pe sens, vor primi parapeti pe mijloc (fie el si New Jersey), dar vor avea si sectiuni noi pentru corectarea curbelor si pentru evitarea localitatilor.

Ceea ce nu este chiar cel mai rau lucru, daca tinem cont ca in multe zone aceste lucrari pot fi facute fara investitii semnificative (Dobrogea, Baragan) si de multe ori, exista 2 DN-uri care merg cat de cat paralel.

In privinta vitezei, nu cred ca va fi cineva surprins, ca dupa reabilitare si marcare corespunzatoare, sa fie modificat codul rutier si sa fie trecuta o viteza de 110 sau chiar 120 km/h, pe anumite sectoare.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

#9
Quote from: Ionut on December 17, 2014, 10:02:40 AM
Legat strict de acest SF, este vorba de un upgrade al DN 22 sau e vorba de drum nou? Eu inteleg ca e vorba de upgrade.
Din caietul de sarcini, se pare ca e vorba de un upgrade, dar nu neaparat pe traseul actual. Se asteapta un "studiu privind traseul drumului expres".
Intre timp a aparut si caietul de sarcini direct pe site-ul CNADNR. Link-ul l-am adaugat in primul mesaj.

yetiman

Quote from: alecu26 on December 17, 2014, 08:46:44 AM
multumesc NG20. Din cauza ca Ionut a editat postul meu...pe buna dreptate ca s-a depasit limita acolo si eram toti offtopic o sa urlu un pic aici:

CONFORM COD RUTIER VITEZA LEGALA DE DEPLASARE PE DRUMURI EXPRES MAXIMA ESTE 100 km/h. asa ca sa uitam o clipa de spalarea pe creier practicata acum in dorinta de promovare a DX-urilor.

Absolut corect. Dar pentru limpezirea apelor, era vorba de viteza de proiectare si nicidecum de viteza legala de circulatie. Discutia era despre DX si nu despre vitezele de circulatie.

Dupa parerea mea, din punct de vedere trafic, e mult mai bine sa avem DX decat DN. (si conform normelor, DX se proiecteaza cu posibilitatea de upgrade la A).
Din punct de vedere financiar, insa, nici eu nu cred ca economia e cea mentionata. Si, mai mult decat atat, cu subventia de la UE de 85%, partea noastra de 15% X 30% economie, face ca rezultatul final sa nu fie mai mare de 4,5% economisit. Clar avantaj autostrada.

Si ar mai fi ceva de zis. In anii de cand lucrez la o multinationala (germana) am invatat un lucru de la ei. Noi romanii cautam solutia perfecta, si fiindca nu o gasim, mai bine nu facem nimic. Ei au alta filozofie: Hai sa incepem sa facem ceva, si daca nu iese perfect, modificam ulterior. Dar trebuie facut ceva si nu asteptat dupa miracole.
La noi s-a mers mereu pe ideea ca nu avem (inca) nevoie de autostrazi ca nu avem trafic pentru ele. Dar astea nu se fac peste noapte. Si acum ne-am trezit ca avem trafic dar nu avem autostrazi. Daca incepeam din 1990 cu 50-100 km/an aveam acum 1200-2000 km de autostrazi (si mai multe multinationale in Romania).


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alecu26

fa tu atunci un calcul ce inseamna costurile unui DX upgradabil in autostrada pe zona de munte si vezi cat iti da. Nu am zis-o doar eu. A zis-o inclusiv Martincu, directorul general IPTANA de multi multi ani. Si IPTANA stim cam toti cine e. Nu e cea fost..dar totusi e un nume inca in proiectare in Romania.

Iar asta cu DX mai bun ca DN e geniala. Stiu...si eu sunt de acord ca e mai bine sa fie bine decat sa fie rau.

De acord cu vitezele de proiectare. E altceva atunci. Problema e ca si la 120 km/h daca ai un DX si ai de fapt trafic de autostrada si mai ai si multe camioane...viteza efectiva va scadea rapid spre 80 km/h sau chiar mai jos.

PS: cand faci comparatia intre DX in zona de munte si autostrada...tine cont ca la munte atuostrada conform normativ se poate face semnificativ mai ingusta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

chr

Quote from: yetiman on December 17, 2014, 12:25:40 PM
Absolut corect. Dar pentru limpezirea apelor, era vorba de viteza de proiectare si nicidecum de viteza legala de circulatie. Discutia era despre DX si nu despre vitezele de circulatie.
Pentru limpezirea apelor, yetiman a mentionat viteza maxima, nicidecum viteza de proiectare.
Si tot offtopicul sters pe buna dreptate de Ionut de aici a pornit.

CinX

Nu vad care ar fi problema modificarii codului rutier, astfel drumurile expres sa primeasca viteza maxima de 130, apoi in functie de fiecare caz, sa se monteze semne.

ticker

Intrebari:

Pentru cei 4,5% economie la bugetul de stat din total cost autostrada merita deranjul daca e finantat 85% de la bugetul UE?

Pentru TEN-T Core mai da UE bani pt upgrade-ul de la DX la A?
Ca daca nu, se va plati 30% de la stat in loc de 4,5% pt upgrade...