News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut


bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Wadan

Quote Cum arată acum tunelul de metrou de la Magistrala 5 GALERIE FOTO


Mega-cârtiţa care sapă tunelul de metrou de la Magistrala 5, botezată Varvara, avansează acum cu aproape 20 metri pe zi. La aproape o lună de la începerea lucrărilor, avansul utilajului este vizibil. În prezent, tunelul de metrou de la Magistrala 5 depăşeşte 160 metri lungime.


Sursa articolului

Cam aceleasi poze de pe metrouusor, dar cu un pic de text :D

dr4qul4

ce mi se pare incredibil este diferente de transparenta intre metrorex si cnadnr:
in timp ce metrorex a infiintat siteul http://magistrala5.ro/ site-ul CNADNR este foarte prost conceput si neactualizat de cativa ani (Sebes-Turda e inca drum expres).

ce nu inteleg insa: daca sapa de la Academie spre Valea Ialomitei, de la Eroilor spre Academie ce fac?
exista deja tunelul? sau il vor sapa cut&cover?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Wadan

#94
Din cate am inteles treaba e cam asa:

Cand termina de sapat tunelul spre Valea Ialomitei se va aduce TBM-ul inapoi la Academie de unde va incepe sa sape spre Eroilor si va fi scos pe la PSS Opera (unde deja au inceput relocarile de utilitati in vederea pregatirii amplasamentului).
Mai tarziu PSS Opera va deveni PLS Opera si se va continua saparea spre Pantelimon.

PSS: Punct de Scoatere Scut
PLS: Punct de Lansare Scut

dr4qul4

din cate stiu eu este destul de complicat sa demontezi si reasamblezi TBM-ul....

nu puteau sa-l bage din Valea Ialomitei spre Eroilor si sa continue spre pantelimon (in 2020 probabil).

Cred ca vor face Academiei-valea Ialomitei dupa care mai le ia 2 ani sa faca Academiei-Opera.
Iar de la Opera spre pantelimon trebuie sa treaca pe sub tot centrul, unde vor gasi numeroase surprize + parcarea de la universitate care este destul de adanca (si unde au gasit nenumarate surprize).
Asta daca nu vor merge cu TBM-ul la 50 de metrii sub pamant.
De statii nu mai vorbesc
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Wadan

Da, este destul de dificila operatiune de demontare si reasamblare.

Raul Doamnei este ultima statie de pe lotul Eroilor - Drumul Taberei. La valea Ialomitei nu se putea introduce TBM-ul deoarece este depoul si se leaga printr-un tunel la magistrala 5 , executatnt fiind asocierea Max Bogl cu Max Boegl Romania (subcontractant Tehnologica Radion).
Tronsonul Eroilor - Raul Doamnei este executat de Astaldi.

Iar cat despre ce va fi de la Opera spre Pantelimon, nu stiu ce sa zic, drept e ca sunt multe utilitati si poate vor da si peste ceva galerii istorice, dar mai e mult pana se va face tronsonul acela. In prima faza se va da drumul la Eroilor - Raul Doamnei.



iuli

Noul metrou, la timp, dar cu întârziere

QuoteProiecte care ar avea nevoie de finanțare avem în țara asta slavă Domnului. Doar banii lipsesc. Abia acum în 2013, și mai avem puțin și spunem 2014, lucrările la metroul spre Drumul Taberei au în sfârşit ritmul pe care ar fi trebuit să îl aibă de la bun început. Adică acum doi ani.

[...]

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Goldmund

"Descrierea proiectului

Proiectul cuprinde lucrările corespunzătoare construirii celor 10 staţii . Lungimea liniei de metrou din această zonă, care face parte din tronsonul 1, este de 6,2 km şi va deservi peste 300.000 de locuitori ai capitalei. Secţiunea va putea rezolva preluarea fluxului de călători, pe direcţia spre centru şi va descongestiona traficul general de pe artera Bulevardul Drumul Taberei prin diminuarea numărului de vehicole de transport în comun şi în special prin renunţarea la liniile de troleibuze de pe aceste artere."
http://magistrala5.ro/magistrala-5


Cum? Se va desfiinta linia troleibuzului 84? De acest troleibuz ma leaga multe amintiri...
In primul rand sper ca odata cu terminarea tronsonului I(Magistrala M5), multi automobilisti sa renunte a mai merge cu masina din Drumul Taberei spre centrul capitalei.

DanCld

Troleibuzul 84 nu mai circula cred de 20 de ani  O:-) Iar pe ramura nordica a cartierului linia a fost scoasa deja.

Wadan

Quote"Cartita" Varvara intra vineri in statia Orizont

Cartita Varvara - echipamentul care sapa primul tunel al metroului din Drumul Taberei (Tunnel Boring Machine - TBM), urmeaza sa atinga, vineri, peretii statiei Orizont. Ulterior, TBM-ul va intra practic in prima statie de pe traseul sau la 45 de zile de cand si-a inceput forajul si cu aproape doua saptamani mai repede decat se asteptau autoritatile. Recordul de viteza: 19 inele pe zi, adica un avans de mai bine de 28 de metri.


Sursa articol

Goldmund

#103
'Varvara' este in statia Orizont:

http://www.youtube.com/v/9pj9jpQOH9A

Intr-adevar, filmul e superb. Intarea TBM-ului in statia Orizont e colosala! Ce zumzet de masina infernala, ce monstru!
Practic , cu aceasta tehnologie se poate merge peste tot sub Bucuresti pentru urmatoarele magistrale de metrou...

doryan93

Ministerul Transporturilor anunta ca lucrarile la tunelul de metrou dinspre statia Academia Militara catre Orizont, pe firul doi, au demarat joi, odata cu punerea in functiune a noului echipament Tunnelling Boring Machine (TBM). Potrivit estimarilor, in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele.
http://www.finantistii.ro/transporturi-infrastructura/au-demarat-lucrarile-pe-firul-doi-al-tunelului-de-metrou-dinspre-academia-militara-catre-orizont-81331