[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Bun, cum a fost azi la intalnire. Au fost prezenti TOT TIMPUL dl Mustatea (Director Investiitii), dl Sburlan (Sef Serviciu Tehnic) si inca un domn mai tanar responsabil cu proiectul M4 (am uitat numele, scuze!) si la inceputul intalnirii, vreo 10 minute, a stat si dl Sodolescu (Director General). Foarte deschis dl Sodolescu, nu ma asteptam.

Ce sa zic, am stat aproape 2 ore si am discutat in 75% din timp despre transparenta, despre Legea 544 si de ce le este lor frica sa ne dea documente din studiile de prefezabilitate si fezabilitate. In fine, nu are rost sa va zic toata povestea. In esenta, le-am explicat de ce facem ceea ce facem, care e interesul API, le-am zis de procesele contra CNAIR si le-am spus, cat de sincer, direct si diplomat am putut eu (si formulat in toate modurile la care am putut sa ma gandesc) ca SPF si SF sunt documente de interes public si ca daca nu ni le pun la dispozitie ii dam in judecata.

Pana la urma a ramas ca o sa ne puna la dispozitie documente. Vedem exact ce o sa ne dea. :) Din pacate, ne-am petrecut 75% din timp pe discutii conexe, pe langa subiect (metrou), dar macar am avut acum discutia si pe viitor poate ne focalizam pe ce trebuie, pe proiectele de metrou.

A ramas, cel putin de principiu, sa ne vedem periodic sa discutam despre proiecte. Cu documentele in fata, am insistat. Si sa ne dea documentele, sa le putem dezbate si sa venim la ei cu propuneri/feedback. Daca vor sa ne asculte bine, daca nu, tot bine. Noi dam pozitii cum credem de cuviinta, la fel pot da si ei comunicate de presa. Le-am zis ca nu suntem anti-Metrorex, ci suntem pro-proiecte, pro... infrastructura.

Pana la urma cred ca am gasit ceva teren comun si... pana la urma... sper sa fie o colaborare normala, nu ca la CNAIR unde numai "colaborare" nu se poate numi.

Sa nu uit. I-am invitat pe forum. Ca dl Sburlan zicea ca vrea si dlui sa fie de fata cand avem dezbaterile pe proiectele/documentele puse la dispozitie de Metrorex. I-am zis ca il asteptam cu mare, mare placere pe forum. Nu cred ca are timp, dar mi-a zis ca a citit mare parte din pozitiile API. :) Deci poate poate isi face timp si de forum. :) La modul cel mai serios i-am invitat pe forum sa vada dezbaterile.

subway

Din ce stiam eu dl Director General primeste zilnic pe birou un rezumat de presa care contine si <extrase> de pe cele doua forumuri <relevante> si asta nu de ieri de azi ci inca de pe vremea lui Udriste. ;)

Ionut

Daca exista propuneri de la voi, scrieti aici si o sa le dau mai departe la Metrorex, daca tot vor consultarea pietei.




În sfârşit: Metrorex lansează o aplicaţie mobilă. Călătorii vor putea urmări în timp real trenurile şi cât mai au până la destinaţie

Metrorex a anunţat miercuri că a început demersurile pentru dezvoltarea unei aplicaţii mobile care are le va permite călătorilor să afle în timp real informaţii despre călătoria lor. Rolul principal al aplicaţiei este facilitarea accesului elevilor şi studenţilor la serviciile metroului. Totodată, prin intermediul aplicaţiei, călătorilor li se transmit în timp real  informaţii cu privire la călătoria lor. Aplicaţia va fi însoţită de notificări care vor apărea pe ecranul utilizatorului pentru a-l anunţa pe acesta de eventualele modificări ale călătoriei sale, se arată într-un comunicat al Metrorex.

Anunţul de consultare a pieţei a fost deja lansat pe platforma Sistemului informatic colaborativ pentru achiziţii publice. Astfel, specialiştii din domeniu sunt rugaţi să transmită sugestii sau propuneri, astfel încât societatea să determine valoarea estimativă a contractului de realizare a aplicaţiei, pe care îl va scoate ulterior la licitaţie. Câştigătorul ar urma să se ocupe şi de mentenanţa şi de actualizările aplicaţiei. Propunerile pot fi transmise Metrorex până pe 15 martie 2019.

ZF

voicul

Lanseaza o aplicatie = a inceput demersurile pentru o dezvoltarea ?  :(

In afara vopsit gardul si inauntru ... jurnalistii cu 3 clase din Romania.

M-am luat dupa titlu si chiar vroiam sa imi instalez aplicatia!

Sugestie: grad de incarcare a statiilor (estimativ).

subway

Fara a cunoaste exact cerintele din SICAP nu cred ca poti face ceva concret.

oc7avian

Quote from: Ionut on February 28, 2019, 06:35:29 AM
Daca exista propuneri de la voi, scrieti aici si o sa le dau mai departe la Metrorex, daca tot vor consultarea pietei.

Metrorex pare să fie partener Google Maps Transit, deci deduc că folosesc GTFS (General Transit Feed Specification). De aia avem programul fix al metroului în Google Maps. Se poate adăuga Live Transit Updates. Adică exact ce caută ei: program live + notificări ale unor probleme/alerte. Google pare să ofere consultanță pentru upgrade prin completarea unui formular. Documentația tehnică e la liber.

Funcționalitatea poate fi extinsă cu un efort mult mai mic decât construirea unei aplicații de la 0. Tot ce trebuie să întrețină este o parte nouă de server (unde centralizează datele deja culese). Aplicația de pe telefon e întreținută de Google Bonus: Google Maps e foarte popular.

Quote from: GoogleMapsTransit on February 28, 2019, 06:35:29 AM
What does Live Transit Updates mean for you as a transit partner?
Providing transit updates in real-time to users greatly enhances their experience of your transit services. Providing up-to-date information about current arrival and departure times allows users to plan their trips even more smoothly. And, in case of an unfortunate delay, a rider would be relieved to know that they can stay home a little bit longer.

How does it work?
At this time, Live Transit Updates provide 2 types of real-time updates to users: live departure times and service alerts. These updates should be provided in feeds by transit partners. We created the GTFS-realtime feed format that complements the widely used GTFS format for static transit schedules. Your feed needs to be available on a location where we can fetch it periodically. The updates in the feed will be immediately processed as Live Transit Updates information.

I want to participate. Where do I start?
In order for Google to provide live updates on your fleet, we need to have your static schedule information available through Google Maps first. If you don't provide your static schedule information yet, please follow the instructions to participate. <-- există deja!

If your static transit information is available in Google Maps, please fill out the contact form. We will get back to you on how to create the appropriate feeds with real-time updates.

PS: Ideal ar fi ca STB să procedeze identic. Altfel ajungem săavem câte o aplicație pentru fiecare mijloc de transport în comun...

PS2: Budapesta a implementat un astfel de proiect https://www.digitallytransformyourregion.eu/good-practices/google-maps-real-time-public-transportation-data





Powered by API/PUM imgur uploader

RaV

Quote from: oc7avian on February 28, 2019, 04:36:01 PM
PS: Ideal ar fi ca STB să procedeze identic. Altfel ajungem săavem câte o aplicație pentru fiecare mijloc de transport în comun...

Conform termenilor licitaţiei de pe SICAP, dezvoltatorul, RADCOM, livrează ce i s-a comandat. Totuşi, nu văd problemă în a exista aplicaţii dedicate realizate de fiecare societate de transport în parte, diversitatea nu are la ce dăuna.

Totul este însă ca datele respective (fie Metrorex, fie STB) în format raw/neinterpretat, din moment ce tot există, să fie disponibile public/să existe posibilitatea accesării lor, eventual în urma semnării unui protocol (dar acestea sunt aspecte de altă natură), de către aplicaţii terţe (Google Maps, Moovit etc.), care le integrează pentru cei interesaţi.

rizzuh

^^ Si Londra si Paris au asta. De fapt multe orase europene au integrare cu Google Maps. Desigur, nu ar strica sa aiba si o aplicatie a lor, ca sa nu depinda de Google.

oc7avian

^
De acord, însă toată aplicația STB este un strat peste Google Maps. Singurul lucru în plus oferit este vizualizarea circuitului întreg al unei linii.

O aplicație devine utilă când are alte elemente ca principale funcții: e portofel electronic în care încarci "credit", permite activarea de abonament, pemite plata contactless cu telefonul. Este absolut inutil să creezi o aplicație nouă care nu aduce nimic în plus față de una gratis, mai ales că se bazează fix pe cea care e gratis. Lucrurile astea costă bani publici în timp, iar întreținerea nu e ușoară. Dovadă că la STB, dintr-o eroare nu pot căuta unele adrese cu număr (găsește Splaiul Independentei, pui și nr, s-a pierdut).

Dacă nici STB, nici Metrorex nu permit integrarea cu Google Maps, Apple Maps, Mooveit etc, o să ajungem ca pentru planificarea unei călătorii să căutăm în minim 2 aplicații. Nu mai zic că nu vom putea vedea combinații de rute STB & Metrorex.

Știu că pare că vorbesc despre STB, dar e extrem de relevant pentru Metrorex. Avem două companii care implementează aceleași lucruri în paralel, incompatibile unul cu celălalt. Transportul public trebuie să fie unitar chiar și la lucrurile astea mărunte..

GDPR

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2019 al Societăţii de Transport cu Metroul Bucureşti ,,Metrorex" - S.A. a fost publicat azi pe site-ul MT.

SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR: 1,051,842 mii lei

Din NF:

QuoteSocietatea prezintă un buget de venituri și cheltuieli pe anul 2019 dezechilibrat, subvenția alocată (375.300,00 mii lei) reprezentând 55% din necesarul fundamentat (680.000,00 mii lei), fapt ce conduce la o neacoperire a cheltuielilor privind activitatea curentă a metroului de 304.700,00 mii lei.

Societatea încheie exercițiul financiar al anului 2018 cu o pierdere în valoare de 193.927,52 mii lei, din care 188.353,75 mii lei reprezintă cheltuieli de judecată definitive în cadrul obiectivului Magistrala V, Secțiunea Râul Doamnei – Hașdeu.

v.ghiorghica

2 observatii merita adaugate pe aceasta tema:
(1)
Excluzand procesul, ar mai fi pierderi doar de 5.573,77 lei. O nimica toata.
Cine se face vinovat (punctual) de acel claim ar trebui sa raspunda solitar!
(2)
In raportul de activitate din 2017, ponderea de subventii venite de la stat era 45,19% (vezi link, pagina 48-49).
In 2017, statul a contribuit cu 358.354,60 lei vs 375.300,00 lei cat s-a cerut acuma, in 2019. Deci avem un split de 16.946 lei, ceea ce nu reprezinta o surpriza.
Cine a scapat acel porumbel ("fapt ce conduce la o neacoperire a cheltuielilor privind activitatea curentă a metroului") nu a tinut cont ca restul de 45% reprezinta veniturile proprii, rezultate din: (vezi pg. 48 din link, ca e mult de insirat).
Scriu aici sumele alocate in ultimii ani [lei]:
2014 = 369.007,06;
2015 = 289.778,94;
2016 = 297.591,96;
2017 = 358.354,60;
2018 = nu exista informatii, nu a aparut raportul pe site.;
2019 = 375.300,00.

Cine sunt astia de la NF, ca nu prea le au cu cifrele.....

Sursa:
http://www.metrorex.ro/Resurse/RaportActivitate/Raport%20de%20activitate-2017-RO.pdf


GDPR

Conform BVC 2018 rectificat, Metrorex a primit o subventie de 420.354,00 mii lei.

Diferenta majora dintre 2018 si 2019 o reprezinta insa cheltuielile cu personalul: 427.29 milioane in 2018, respectiv 640.60 milioane in 2019. De remarcat ca bonusurile urmeaza sa creasca de la 33.619,21 la 48,106.94 mii lei.

Ai naibii astia de la Nota de Fundamentare.  :lol:

v.ghiorghica

Nota de Fundmentare, nu stiam acronimul, my bad  :lol: :lol: :lol: :lol:

Pai asa a fost in fiecare an, da-i in spanac....rubricile de venituri proprii sunt goale, ceea ce e nu reflecta balanta societatii.
Asteapta raportul de activitate, sa vezi cum vor aparea toate veniturile (pe 2018) :)
Faza ca e ca din Ian pana in Mai se merge oricum pe "un BVC de avarie", timp in care se strang bani si din venituri proprii.



tom_sawyer

Quote from: subway on January 25, 2019, 09:36:01 PM
dar si la capacitatea <adevarata>, cel putin injumatatita care ar fi <normala> rezultatul nu se schimba.

N-am inteles, deci capacitatea unui tren de metrou in Bucuresti e ~1000 sau ~2000 de calatori?

v.ghiorghica