Calea ferată 901 București-Pitești-Craiova

Started by shift2rail, January 25, 2022, 03:43:02 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

@shift2rail de obicei CFR cere un RK la linie, probabil pt ca vor sa bage EA pe liniile nou electrificate. Nu stiu aici cum e.

Dar am vazut mai demult intr-un articol ClubFeroviar ca pe alte tentative de electrificare tocmai asta a fost problema: greu de gasit firme aferizate care stiu face si electrificare si RK. Plus buget prea mic.

etravel

Quote from: cristi5 on March 26, 2025, 10:09:03 AMgreu de gasit firme aferizate care stiu face si electrificare si RK. Plus buget prea mic.
Inainte de aparitia firmelor aferizate, cine facea electrificarea?

alecs1

@etravel - Nu știu dacă te gîndești la același lucru ca mine, dar am înțeles tîrziu de ce lucrări simple (din perspectiva de nespecialist 100%) trec prin licitații nesfîrșite în loc să fie făcute rapid drept ceva standardizat de către CFR Infra:

> Avantajul externalizarii este ca se iau bani de la Min Finante. E birocratie e adevarat. Dar asa functioneaza. Si intr-adevar banii se duc la drumuri. Si pentru ca aia au ce arata. CFR dupa 25 de ani are 80 de km cu ETCS L2 functional. Intre 9-17.

https://www.skyscrapercity.com/posts/192557007/

shift2rail

@cristi5 : Problema cu Pt-Slatina-Craiova e traseul foarte sherpuit (a doua linie CF construita in Regat, imediat dupa Buc-Filaret(1869), intre altele, pe aici erau adusi regii Ro din Vest), e nevoie de mai mult decat electrificare+RK ptr a ridica viteza max, mediocra, de sec. xix in fapt.

AdiM

Treaba cu RK-ul mi se pare exagerata, poate putin absurda. Eu zic ca in anumite cazuri (stiu ca se mentioneaza in caietul de sarcini), maxim poate fi nevoie ca cine executa lucrarea de electrificare sa reaseze si linia unde e cazul daca intervin niste probleme de gabarit (asta mai ales in statii).

Dar pe 101 e floare la ureche. S-a reparat ce a fost grav. Lucrarile Quick Wins sunt cam 99% gata aici intre Pitesti - Craiova. Doar la Bals - Robanesti se mai termina niste suduri. Ce vorbiti voi n-are treaba ca nu trece EA-ul pe aici. Deja a trecut de multe ori la roata catorva trenuri in ultimii ani...cand nici nu se incepuse vreo reparatie si M100 era vai si amar si de aia se trimiteau pe 101 locomotivele defecte la roata altor trenuri. Degeaba permiti tonaj mai mare pe M100 daca ai restrictii de te doare mintea. In halul in care e M100 acum nici n-ar mai merita catenara deasupra ei. There you have it, I said it.  >:(

La electrificari e "punctajul" cel mai bun pe 101, tocmai datorita traficului si lucrarilor de reabilitare in proportie buna. Doar sa nu fie problema de lipsa oferte din nou, sa nu fie fondurile ce trebuie, etc.
Intr-adevar, intre Pitesti si Craiova e linia serpuita intr-o buna masura, nu prea ai ce sa faci ca sa depasesti 80-ul constructiv pe cea mai mare parta a rutei.
Dar pana la urma nu se mai electrifica nimic vreodata in toata tara daca nu garantai minim 120 sau ce?
Nu mai conteaza. Important e sa se realizeze. Daca se va face modernizare dupa 2030 (coridoreala TEN-T secundara) o vor putea retrasa si linia, iar ce e inca bun/nou se poate pastra. Nu vad de ce ai cumpara iar stalpi de catenara inca o data (ca un exemplu).

Iar de la Golesti la Chitila va fi mai permisiv sa ridice de la 120 la 140, iar aici e si inlocuire integrala, nu carpeli. Iar linia e destul de dreapta (curbele sunt putine, doar la Ramificatia Golesti e un 70 la curba mai stransa, in rest e țuț toata linia, sunt curbe cu raza mare). Aici la fel, o viitoare modernizare pentru viteza de 160 ar fi mega easy pentru ca se pleaca dintr-un punct de pornire deja mai elevat, mai mult o sa fie de munca la peroanele statiilor si poduri/podete (eventual atunci sa se faca dublare Pitesti - Golesti).

MCG


Se poate vedea progresul pe cele 3 tronsoane si pe site-ul CFR. Au actualizat pe Februarie 2025.

https://cfr.ro/wp-content/uploads/2025/03/Stadiu-proiecte-CFR-Febuarie-Martie-2025.pdf

Pitesti-Golesti 95%
Golesti-Titu 12%
Titu-Chitila 4%

carutasul

chiar așa, nu cumva acum se merge mai repede Craiova-București prin Pitești? :)

dan tm

#97
Calinesti_Leordeni firul II in lucru, piatră, trenul de lucru era in Leordeni.
Găești firul II fara piatra pîna undeva in parcurs apoi demontat firul, era piatra si sine intinse pe lungime dar nu erau traverse pîna în Matasaru.
In Matasaru linia 2 refăcută mai trebuie piatra.
Apoi firul II refacut cu piatra cu exceptia pasajelor pina in Fusea.
Zonele care au piatră trebuie stabilizate,(mi s-a parut ca trebuie si ripata linia in unele locuri) burata etc. Mai este de lucru.
Piatra mi s-a parut veche sau poate depinde de cariera nu era albicioasa.  :-[
Nu am vazut decît lucrarile pe partea unde am stat. Trenul a fost aglomerat...
Am trecut ieri pe linie.

oc7avian

^^^
Iar acum o lună aveam 95%, 5%, 0%

Putem spune că Yapi a intrat în pâine destul de rapid după OIL, lucru confirmat și de videourile excelente de mai sus

AdiM

Quote from: dan tm on March 29, 2025, 07:00:46 AMZonele care au piatră trebuie stabilizate,(mi s-a parut ca trebuie si ripata linia in unele locuri) burata etc. Mai este de lucru.
Piatra mi s-a parut veche sau poate depinde de cariera nu era albicioasa.  :-[

Normal ca nu ramane asa, cand o sa puna Plasserul la lucru o sa arate cum trebuie. Nu e gata acum.
Balastul, da, am vazut ca se alege special asa la RK, probabil in ideea ca se taseaza mai repede. Ala albicios se poate completa abia mai la urma.

In final, tot se va remarca fata de ce era anterior. Uite, de exemplu, unde e finalizat aici, pana in intrarea din statia Pitesti tot se deosebeste.



In rest, e bine ca a inceput si Calinesti - Leordeni, luni dimineata ultima oara inca trecusem pe firul 2, inca se circula. Nu incepuse aici.
Cat de curand o sa-l inregistrez video, dar cred ca mai las sa treaca 2-3 saptamani, sa se si vada totusi un progres.
La Pitesti - Golesti inca nu m-am zbatut din cauza orelor cam proaste la trenurile pe care le iau (dpdv lumina), dar nici nu prea imi convine sa surprind viteza mica de la inceput (30-50), apoi sa vad comentarii de la cei care nu inteleg ca vai ce s-a lucrat acolo ca se merge mai prost ca inainte.

cristi5

@shift2rail nu vom mai vedea ameliorari de traseu pt ca nu mai sunt bani de asa ceva. Mai ales in afara unui coridor european. Nu au bani sa amelioreze pe 500, vor face "RK cu fundatie" (gen Teius-Razboieni) pe existent

Daca se reface fundatia (ceea ce nu e cazul pe Pitesti-Chitila) exista ceva instructie care permite ridicarea la 140.

cristi5

Vreau sa precizez ca ce am zis mai sus cu contractele de electrificare care includ reparatii la cale (RK sau nu) d din sursa ClubFeroviar care ii mai bece. Nu am citit caietul de sarcini de pe SEAP pt Pitesti-Craiova, si poate reparatiile necesare la cale vor reiesi din SFul licitat acum


medicul de garda

Bucuresti- Pitesti nu are nevoie de 140km/h. E o ruta de navetisti cu opriri relativ dese, unde nu castigi mare branza daca ridici viteza maxima a liniei. Important e sa se circule pe toata distanta cu viteza proiectata, si sa asiguri material rulant care nu crapa zailnic, ca sa aduci calatorii inapoi din autocare si microbuze. Vorbesc in calitate de navetist pe ruta asta de ani buni. Daca se repara mai ales Bucuresti-Titu si se repara/caseaza Desiro, eu o sa iau numai trenul.

NB: un impact mai serios in circulatie l-ar avea eliminarea celor 3-4 restrictii absolut aberante la 30 km/h de pe traseu din cauza unor treceri la nivel cu crucea Sf Andrei. E mega frustrant sa iti incetineasca trenul de la 120 la 30, sa aceelereze iar, apoi iar sa opreasca 5 min mai tarziu ca sa faca statie in Leordeni. Si asta e unul din exemple...
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

si mai frustrant e ca de la Sabareni pana in Basarab (ca de obicei acolo trageau in trecut), faci mai mult ca de la Titu la Sabareni. Nu vad nici rostul de a opri in toate statiile de dupa Chitila (parca era 2 sau 3 opriri).
Nu e nevoie de 140km/h, eu ma multumesc daca merge cu 90 km/h pe toata distanta. Sunt 48 de km. adica 32 de minute + opririle. Ar putea sa scoata 45 de minute!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

dan tm

#104
Pitești-București Nord
28.03.2025


Ram Golești-Golești -Leordeni
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


Mătăsaru-Fusea
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Nu am făcut multe poze.