News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[IF] Centura Buftea

Started by punktnet, December 16, 2021, 09:50:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

punktnet

𝗜𝗻𝗰𝗲𝗽𝗲 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗮 𝘃𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗲𝗶 𝗱𝗲 𝗼𝗰𝗼𝗹𝗶𝗿𝗲 (𝗰𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮) 𝗼𝗿𝗮𝘀𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗕𝘂𝗳𝘁𝗲𝗮

Documentația privind licitația a fost încărcată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, iar după ce se va valida de către ANAP, va fi stabilită și data depunerii ofertelor.

Varianta de ocolire Buftea are o lungime de 5,7 km și va avea 3 pasaje și 2 intersecții:

pasaj peste drum betonat km 0+610 (L=36.10 m)
pasaj peste DJ101 km 2+800 (L=84.90 m) Intersecția cu DJ101 este amenajată cu un pasaj superior pe varianta de ocolire și intersecție cu sens giratoriu proiectată sub pasaj.
pasaj peste CF București-Ploiești km 4+525 (L=81.90 m)
intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București)
joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei.

Valoarea proiectului este de 192,2 milioane de lei, fără TVA

Varianta de Ocolire Buftea va veni în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia și Autostrada Bucureștiului – A0. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cât și la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orașului Buftea.

Sursa
https://www.facebook.com/100045055956030/posts/445859023592626/

P.S. A se muta dacă nu este aria potrivită, l-am încadrat drept DN1A
Just kidding.

AndreiB

#1
Solutie cam low cost, dar daca tot o fac sper sa inchida trecerea la nivel de pe DJ101 cu M1000.

Personal as fi optat pentru o solutie mai future proof:

Bulevardul Laminorului - pod nou peste lac - intersectie cu Sisesti - drum
Expres nou > intersectie cu CB > Intersectie cu A0 > Intersectie cu DJ101 si intrat inapoi in DN1A abia dupa Crevedia.

Ar fi:

1. Scos traficul de tranzit din Mogosoaia, Buftea si Crevedia
2. Oferit o legatura rapida a tuturor localitatilor cu A0
3. Oferit o optiune mai rapida pentru Corbeanca > A0, intersectia actuala cu DN1 fiind blocata la orele de varf

medicul de garda

Din pacate vad ca au trantit in proiect ditai spatiul de servicii fix in curba aceea dintre DJ101 si nodul cu A0, de unde s-ar fi putut prelungi ulterior centura Buftea catre sud, pentru ocolirea Mogosoaiei. Restul drumului catre A0 ar fi ramas ca drum de legatura. O solutie similara cu ce se va face la A7- centura Bacau sau A3 langa Targu Mures cand se vor continua proiectele, cu distrugere minima a ceea ce e deja construit. Dar cu ditai parcarea in drum, nu se mai poate...
Nu mai zic ca e prima data in viata mea cand vad o parcare de mari dimensiuni proiectata intr-o curba, la campie. :o
Trust me, I'm an east-european doctor!

Sorinus

Arata de parca ar fi proiectul primariei Buftea, nicidecum CNAIR. Cum zice medicul, centura asta rezolva 30% din probleme cand putea sa rezolve 100%. Trebuie cumva profitat acum ca la N de Soseaua Bucuresti-Targoviste nu e construit mare lucuru, si facuta sau macar pastrata o conexiune cu centura care sa degreveze un pic intersectia DNCBxDN1A.

punktnet

In momentul de fata, intersectia respectiva este fluidizata si traficul se desfasoara decent, odata cu largirea la 4 benzi va fi si mai ok.
Pentru moment, centura rezolva exact ceea ce se si doreste, evitarea intrarii traficului greu/tranzit in centrul comunei. Nu cred ca consiliul local are alt interes si nici nu ar trebui sa aiba.
Just kidding.

AndreiB

Buftea e oras. In principiu de acord, dar problema e fragmentarea administrativa. Chitila + Mogosoaia + Buftea trebuiau de mult comasate, sau alipite Bucurestiului.

ghrt

Probabil Mogoşoaia se va putea ocoli folosind A0 în loc de DNCB.
Cont (aproape) inactiv.

medicul de garda

Centura Buftea are rol de ocolire petnru traficul ce merge pe DN1A. O buna parte din traficul respectiv vine din Bucuresti sau din depozitele din jur, cu trafic ce va folosi predominant DNCB, chiar si dupa realizarea A0. Tot traficul respectiv va trece fix prin Mogosoaia, fiindca nu are de ales.

In plus, nu inteleg de unde ati tras concluzia ca e proiect realizat de consiliul local? Stirea respectiva e postata de Irinel Ionel Scriosteanu, deci o persoana angajata a MT. Care se lauda in comentarii ca se pregateste un proiect similar pentru Mogosoaia. De ce un proiect similar, si nu un proiect UNIC pentru ambele localitati, avand in vedere ca sunt practic lipite, naiba stie :bash:
Trust me, I'm an east-european doctor!

ghrt

Cred că A0 va canibaliza traficul din Mogoşoaia de pe DNCB exceptând cel generat între A1 şi A3, plus ce foloseşte deja DN1 (Otopeni şi ieşirea din Bucureşti) care de asemenea va merge direct pe A0. Vedeţi pe hartă intersecţiile şi distanţele. Desigur că ar fi fost mai bun un drum nou care să fie VO şi pentru Mogoşoaia.
Cont (aproape) inactiv.

punktnet

Quote from: medicul de garda on December 21, 2021, 10:59:45 PM


Face parte din "noua strategie" a "echipei castigatoare", de a descentraliza proiectele de VO la nivel de consilii locale.
Macar daca le-ar da si bani sa le faca, dar ma tem ca vor fi ingropate definitiv fara alocare de la buget.
Just kidding.

panzer

In sine proiectul mi se pare inutil. De ce sa ocolesti DOAR Buftea. Sa te blochezi in Mogosoaia? Putea fi dus direct in DNCB.
Pare mai mult un proiect "local" sa lege niste terenuri goale de A0.

Odata A3 <> A0 complet nu va mai exista trafic de camioane pe DN1A. Acestea vor veni pe A-uri si se vor descarca unde au treaba. Sau la Vama pe Soseaua Chitila in Bucuresti (piei ispita!).

Printre randuri putem citi ca DX-ul de Targoviste nu trece pe aici, ci pe la vest spre Giulesti. Asta daca mai trece pe undeva. Daca trecea pe aici centura asta trebuia legata de DX.

ghrt

E un orăşel destul de mare, principial e salutară o centură să mai scoată trafic din oraş. Trafic care înseamnă accidente, zgomot şi (încă nişte ani buni) poluare cu noxe.
Ar fi bune centuri şi la comune etc.

E adevărat că nu e o soluţie deoarece aşa cum spui nici DN1A nu mai poate fi o soluţie.
Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

CNAIR a inițiat licitația pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Buftea

În data de 23.12.2021, ANAP a validat documentația pentru atribuirea contractului destinat proiectării și execuției proiectului "Varianta de ocolire Buftea", iar Anunțul de Participare a fost transmis spre publicare.

Data limită pentru primirea ofertelor este 24.02.2022.

Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 192.270.068,97 și 227.496.949,70 Lei, fără TVA.

Varianta de Ocolire Buftea va avea o lungime de 5,77 km.

Obiectivul va porni de la km 17+100 al DN 1A ,cu orientarea nord, va ocoli pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusă pentru construcția unor locuințe colective) și va continua pe culoarul natural care marginește canalul situat la est de localitatea Buftea, paralel cu DN 1A.

La km 0+580 traseul va traversa denivelat un drum colector a cărui lărgire la 4 benzi este prevăzută în PUG, DJ 101 la km 2+785 și magistrala 300 a CFR, la km 4+600. Varianta Ocolitoare Buftea va face joncțiunea cu DN 1A, la km 21+700, utilizând strada Metalurgiei.

Durata de realizare a contractului este de 34 de luni din care, 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, dar aceasta poate să fie majorată de ofertanți până la 10 ani.

CNAIR

RobertH

[CN1038021] - PROIECTARE SI EXECUTIE "Varianta de ocolire Buftea"

Durata contractului: 94 luni (10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor).

Termen depunere oferte: 24.02.2022


De azi apare traseul si pe harta API.

dr4qul4

#14
nod rutier denivelat la intersectia cu Dj101? Parca nu arata atat de rau cand se vede lipita de A0.
DN1A nu are trafic de tranzit, e mai mult un DJ. Daca cei din Crevedia vor dori centura, atunci nu au decat sa ceara CJ Ilfov Dambovita sa faca o prelungire de la intersectia cu strada Metalurgiei.

Probabil de asta este doar pt Buftea...Crevedia e in alt judet.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024