News:

.

Main Menu

Fonduri europene

Started by Ionut, September 21, 2011, 03:07:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

MNU

Autostrada fazata poate avea doua variante, in opinia mea.

1. In prima faza se poate face numai semi-profil iar faza a doua sa se impinga mai mult catre alte exercitii financiare.

2. Se fac anumite tronsoane in prima faza cu asumarea constructiei pe viitor a tronsoanelor lipsa.

Ambele variante, cred ca pot fi folosite de CNADNR ca raspuns la insistenta CE de a inchide coridorul, dar fara a avea in final o autostrada adevarata. Ma rog, nu in viitorul apropiat. Asa fiind necesara pt a face Brasov-Comarnic bancabila, si atractiva pentru investitori. Inclusiv termenele avansate sunt de asa natura incat sa prioritizeze Fagaras-Brasov inaintea autostrazii "fazate" Pitesti-Sibiu.

ovideatza

POIM a fost trimis la CE

Extrase:

"Conform Regulamentului nr. 1315/2013, rețeaua TEN-T centrală în România vizează următoarele rute: Nădlac - Timişoara – Sibiu – Bucureşti (centura Bucureşti) – Constanţa; Timişoara – Drobeta Turnu Severin - Calafat; Bucureşti – Ploieşti - Bacău – Suceava – graniţa cu Ucraina (Siret); Sebeş – Turda – Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – graniţa cu Republica Moldova (Ungheni); Bucureşti – Giurgiu, la care se adaugă rețeaua TEN-T globală"
Se feresc sa zica pe unde intre Sibiu si Bucuresti. Apare insa centura Bucuresti.

"Rețeaua rutieră TEN-T poate fi dezvoltată la nivel de autostradă/drum expres sau altă clasificație (drum național care să corespundă calitativ definiției de
"drum strategic convențional " – Art. 17, alin. (3), Regulamentul nr. 1315/2013)
"

Deci UE finanteaza "doar" drumuri expres....

"Investiţiile din perioada 2014-2020 vor completa obiectivele POST 2007-2013, prin care s-au finanţat până la finalul anului 2013 127 km, din ţinta propusă de cca. 487 km de drum nou, din care 372 km autostradă şi 303 km de drum naţional reabilitat, proiectele fiind orientate în special spre finalizarea tronsoanelor aferente traseului Nădlac-Constanţa şi a conexiunilor aferente. Finalizarea acestui traseu se va realiza prin continuarea finanțării în 2014-2020 a tronsoanelor demarate în perioada 2007-2013 și prin demararea unor noi tronsoane, în conformitate cu planificarea din MPGT. Finalizarea acestui traseu este esențială pentru atingerea obiectivului de creștere a mobilității populației și mărfurilor pe rețeaua rutieră TEN-T, creând premisele pentru continuarea investițiilor pe această rețea, prin asigurarea unei căi de transport rutier eficiente între centrul și vestul Europei și poarta estică de ieșire din Uniunea Europeană prin Portul Constanța."

Mai apare ca data limita de cheltuire a banilor din 2014-2020 va fi 31.12.2023, spre deosebire a ce a fost pana acum, perioada de 7+2.

Cele mai dese accidente sunt înregistrate pe tronsoanele Sibiu-Pitești, Sibiu-Deva, Buzău-Iași, Bucureși-Ploiești, Cluj-Tîrgu-Mureș, unde se află cele mai multe ,,puncte negre" (locațiile unde timp de cinci ani s-au înregistrat un nr. minim de 10 accidente grave pe o lungime de cca. 1 km), precum și în zonele de trafic intens pietonal.

north

A mai remarcat cineva că au uitat de includerea Autostrăzii Pitești - Craiova?
Cred că este o greșeală...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

pasadia

Nu apare mentionata deloc lucrarea Campia Turzii - Targu Mures; la fel, nici pentru centura Bucuresti, nici macar largirea oprita a centurii de sud.

revan0

Cred ca apar doar tronsoanele finantate din fonduri europene, Pitesti-Craiova si Bors-Gilau cred ca vor sa le faca cu ppp si bani de la buget. Centura de sud apare la pagina 313(modernizarea centurii existente la nivel de drum expres).
Campia Turzii -Tg Mures nu inteleg de ce nu apare.

dr4qul4

pentru ca ei au impresia ca le vor face din fondurile pentru exercitiul trecut!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

revan0

Si atunci de ce apare Sebes-Turda si Lugoj-Deva?

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Danny550394

Apar urmatoarele autostrazi:
Autostrada Brasov-Bacau 2017, trimestrul 1 2017, trimestrul 4 2022, Q4
Autostrada Comarnic-Brasov 2015, trimestrul 3 2015, trimestrul 2 2019, trimestrul 2
Autostrada Lugoj-Deva (Lot 2,3,4) 2015, trimestrul 3 2016, trimestrul 1 2017, trimestrul 2
Autostrada Ploiesti-Comarnic 2016, trimestrul 1 2017, trimestrul 4 2020, trimestrul 4
Autostrada Sebes-Turda (Lot 1,2,3,4) 2015, trimestrul 3 2016, trimestrul 1 2017, trimestrul 3
Autostrada Sibiu-Brasov 2015, trimestrul 4 2017, trimestrul 1 2020, trimestrul 1
Autostrada fazată Sibiu Pitesti 2016, trimestrul 4 2017, trimestrul 2 2021, Q2

Danny550394

#84
Drumuri expers:
Drum expres Bacau-Focsani-Braila-Galati-Giurgiulesti2017, trimestrul 1 2017, trimestrul 4 2021, Q4
Drum expres Bacau-Piatra Neamt 2021, Q1 2021, Q4 2023, Q4
Drum expres Bacău-Suceava 2016, trimestrul 1 2016, trimestrul 3 2019, trimestrul 3
Drum expres Brasov-Pitesti 2021, Q1 2021, Q4 2023, Q4
Drum expres Bucuresti-Alexandria-Craiova 2018, trimestrul 1 2018, trimestrul 4 2021, Q4
Drum expres Buzau-Focsani 2016, trimestrul 1 2016, trimestrul 2 2019, trimestrul 3
Drum expres Constanta-Tulcea-Braila (inclusiv podul de la Braila)2016, trimestrul 1 2017, trimestrul 1 2021, Q1
Drum expres Gaesti-Ploiesti-Buzau-Braila 2019, trimestrul 1 2019, trimestrul 4 2023, Q1
Drum expres Lugoj-Craiova 2019, trimestrul 1 2019, trimestrul 4 2023, Q4
Drum expres Pascani-Iasi-Ungheni 2016, trimestrul 1 2016, trimestrul 3 2019, trimestrul 3
Drum expres Suceava-Botosani 2021, Q1 2021, Q4 2023, Q4
Drum expres Suceava-Siret 2018, trimestrul 1 2018, trimestrul 2 2020, trimestrul 2
Drum expres Targu Mures-Pascani 2021, Q1 2021, Q4 2025, Q4
Drum expres Turda-Halmeu 2019, trimestrul 1 2019, trimestrul 4 2023, Q1


Modernizarea centurii existente de sud a Bucurestiului la nivel de drum expres 2016, trimestrul 2 2016, trimestrul 3 2018, trimestrul 4

alecu26

daca tot se chinuie asa mult cu Pitesti-Sibiu...le dau eu solutia.

se propune tunel foarte lung, care sa salveze inaltimea de traversare.......sa zicem vreo 10-12 km. Creste enrom pretul autostrazii atunci, dar si durata de constructie...nefiind eficient sa se acceseze din mai multe puncte constructia...si foarte dificil de altfel sa incepi sa zic din ambele capete si inca din vreo 2-3 locuri de pe la mijloc. Se papa o buna parte din buget, plus ca se finalizeaza dupa 2020...si probabil nu ne vor mai ajunge oricum fondurile din acest exercitiu bugeta sa inchidem Pitesti-Sibiu.

Se impaca si varza si capra si taranul in acest caz....si Comarnic-Brasov in acest caz, pentru cel putin 5 ani de zile primeste o bula de oxigen foarte mare, care sa-l ajute sa-si scoata o buna parte din bani.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Danny550394

Din document citire:

"Obiectivele specifice prevăzute în cadrul acestei priorităţi vor fi atinse prin implementarea de proiecte majore reprezentate de construcţia / modernizarea
unor tronsoane de infrastructură TEN-T rutieră, amplasate pe rețeaua TEN-T  :o.
Lista proiectelor majore ce urmează a fi promovate prin POIM,este prezentată în Tabelul 28.
Tabelul 28: Cadrul de performanță pentru fiecare fond și fiecare categorie de regiune "
De fapt este Tabelul 27.

Chiar sper ca este doar un draft.

alecu26

Nu este posibil ca pe comarnic-Brasov sa se aplice acel PPP 3 (sau 4) sau cat o fi, care inseamna combinarea fondurilor europene cu concesiunea? Parca citisem pe undeva asa ceva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

M-Power

"...Modernizarea centurii existente de sud a Bucurestiului la nivel de drum expres..."
Foarte interesant!  Asadar ei considera centura de nord modernizata ca fiind drum express...  Ne putem deci cu siguranta astepta ca pe viitoarele traseele prevazute ca fiind DX-uri sa avem intersectii la nivel, giratorii, semafoare, si o gramada de restrictii... nici vorba de viteza proiectata de 120km/h cum ne abureste Rus.  De aici rezulta costurile reduse cu 25-30% fata de autostrazi... numai ca inca nu vor sa recunoasca!
Sa nu ne mire cand ne vom trezi si cu multe bucati de drum existent inclus in trasee "modernizate">:(

north

Quote from: alecu26 on October 17, 2014, 03:04:51 PM
Nu este posibil ca pe comarnic-Brasov sa se aplice acel PPP 3 (sau 4) sau cat o fi, care inseamna combinarea fondurilor europene cu concesiunea? Parca citisem pe undeva asa ceva.

Foarte bună ideea, eu am studiat problema mai în detaliu și consider că ar fi fezabilă la noi. S-ar putea ușor dubla banii disponibil prin POIM...
Vă recomand următorul studiu al EPEC pe această temă:
http://www.eib.org/epec/resources/project_stocktake_eu_funds_in_ppps_public.pdf
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling