News:

.

Main Menu

Flota sub pavilion romanesc

Started by myid, July 10, 2014, 10:10:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


kitsune

#121
Da, știu.

Interesant ce scriu ăștia de la Ziua:


Din cercetările efectuate până în prezent, a rezultat că în cele patru contracte încheiate sunt prevăzute clauze defavorabile achizitorului, în sensul că A.R.S.V.O.M. este obligată să plătească pentru cele patru nave mai mult de jumătate din valoarea lor, ca avans, restul banilor fiind plătiți la recepția finală.
De menționat este faptul că, societatea câștigătoare a licitației doar ,,ar fi mimat" construcția acelor nave, în realitate acestea fiind achiziționate la jumătate de preț de la o societate comercială din Estonia.


Dacă e adevărat, schema era faină: îmi dai banii de șalupe plus ceva mărunțiș, eu le cumpăr și apoi la sfârșit îmi dai și "profitul". Și ne descurcăm noi cumva după ;)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Cătălin Drulă anunță că desființează Agenţia de Salvare a Vieţii Omenești pe Mare: Sunt suspiciuni mari și nici nu îşi avea neapărat rostul

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat, duminică la Timişoara, că Agenţia de Salvare a Vieţii Omenești pe Mare va fi desfiinţată şi că a primit un acord în acest sens de la premierul Florin Cîţu. De asemenea, la Administraţia Fluvială a Dunării de Jos, Administrația Porturilor Dunării Maritime, Autoritatea Navală Română a fost trimis corpul de control.

"Vreau să salut acţiunea procurorilor cred şi am crezut întotdeuna că puterile statului trebuie să îşi facă fiecare treaba, noi putem să mergem până la un punct. Chiar la acea Agenţie de Salvare a Vieţii de Om pe Mare noi aveam un control pornit la cererea mea, dacă vă aduceţi aminte în martie s-a scufundat un vas ucrainean, iar vasul ASVOM nu a putut ieşi din port că era vreme rea şi barca pe care ei au dat milioane de euro nu poate funcţiona pe vremea aia. Am trimis un corp de control acolo, un control încheiat care a ridicat o serie largă de probleme pe zona de achiziţii", a declarat Cătălin Drulă.

Agenţia va fi desfiinţată, iar atribuţiile acesteia vor fi preluate de IGSU, a anunţat Drulă.

"Am un anunţ de făcut, această Agenţie va fi desfiinţată. Am discutat şi cu premierul României şi şi-a dat acordul. Atribuţiile sale vor fi preluate de IGSU pentru că, de fapt, nici nu îşi avea neapărat rostul, iar prin felul în care au reacţionat, în fine, e un dosar în curs, va trebui să ajungă la final, arată că sunt suspiciuni mari de integritate, în orice caz de competenţă grave, vom desfiinţa această Agenţie", a declarat Cătălin Drulă.

hotnews.ro

kitsune

#123
Să nu uităm că IGSU a fost total pe dinafară la accidentul elicopterului pe lacul Siutghiol. O structură specializată în salvarea pe mare tot trebuie să existe, chit că e department al IGSU, ANR sau de sine stătătoare. Și atribuțiile ARSVOM nu erau doar salvarea, erau mai multe. Conform convențiilor la care am aderat (SOLAS, Maritime SAR, UNCLOS, ICA, etc.).
Eu cred că ar trebui să avem ceva similar pazei de coastă a multor țări, ceva unificat, prea avem multe structuri aici, poliție de frontieră, IGSU, ARSVOM, ANR, etc. Să cuprindă și paza și SAR și celelalte. Și așa poți folosi mai bine resursele. Că împărțim banii la prea multe chestii și niciuna nu are fonduri de ajuns. Prea mulți șefi, prea multe salarii, prea puțin rămâne pentru nave, training, retehnologizare. Și dacă mai scazi și "comisioanele"...

Și da, in caz că vă întrebați, e ARSVOM, nu ASVOM.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pasadia

E la mijloc si vechea obsesie a lui Raed Arafat de a crea o singura mega-structura militarizata in cadrul IGSU. Pe aici pde la Brasov sunt cunoscute cateva contre pe care le-a pus Salvamont-ului si modul in care a creat si favorizat Jandarmeria Montana ca structura paralela, mult mai bine finantata.

tom_sawyer

Cred că mișcarea era pregătită dinainte, având în vedere licitația asta, (Data publicare: 29.01.2021):

Quote from: tom_sawyer on March 05, 2021, 05:41:42 PM
Anunt de participare: [CN1028003] - NAVA MULTIROL

Autoritate contractanta: Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta

Descriere succinta:
Autoritatea contractantă dorește să achiziționeze o navă multirol, în conformitate cu cerințele din documentația descriptivă, ce are ca scop sporirea capacității de intervenție pe mare, ceea ce va conduce la creșterea numărului de vieți salvate, bunuri recuperate, precum și reducerea impactului negativ asupra mediului în situații de urgență.

În prezent, IGSU nu deține nave multirol, iar necesitatea achiziționării acesteia a fost determinată de misiunile IGSU în ceea ce privește intervenția pe Marea Neagră, care pot fi sintetizate astfel:

    căutarea persoanelor aflate în pericol pe mare;
    salvarea victimelor rezultate din accidente navale sau generate de manifestarea altor tipuri de risc (furtuni, accidente industriale pe instalațiile marine de exploatare și transport produse petroliere și hidrocarburi);
    asistență medicală de urgență și prim-ajutor calificat, potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma în sănătate;
    stingerea incendiilor la navele aflate în porturi și în apele teritoriale române, precum și la platformele maritime de foraj și extracție", au explicat pentru Economica.net oficialii IGSU.

kitsune

Nu cred că e ceva similar cu ce spui tu @pasadia referitor la Salvamont și IGSU. Aici la malul mării e și frontieră. Și sunt totuși mult prea multe structuri. Cum am spus mai sus, trebuie o sistematizare, altfel ne pierdem in bisericuțe mici și fără sens (in afară de cel al sinecurilor).
In principiu, cum vad eu lucrurile:

- o structură cu atribuții de apărare, protecția frontierei, a zonei economice, terorism, piraterie, pescuit ilegal, migranți, etc. Aici e clar militarizată, MAI +MApN joint, armata cu apărarea, poliția cu "law enforcement"
- o structură legată de navigație, siguranță maritimă, pilotaj, Radiocoastă, Port State, semnalizare, etc., inclusiv coordonare pe SAR (dar nu neapărat cu capacitate pentru așa ceva). ANR-ul e ok aici, cu diverse departamente stabilite clar în funcție de necesități.
- o structură legată de mediu, cercetare, poluare, avize de exploatare resurse, etc.

Cam astea ar fi direcțiile majore. Iar apoi, in cazul strict particular al SAR, normal că e posibil ca diferite structuri să aibă capabilități, nave specializate, elicoptere, etc. Dar nu ții o agenție doar pentru un salvator (vai de el) și patru bărcuțe.
Din câte știu eu, noi nu avem un elicopter capabil de SAR pe mare la mai mult de 10 mile (s-ar putea să mă înșel, dar parcă așa îmi aduc aminte).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Kamov

#127
^^ In trecut trupele de graniceri au apartinut de MApN iar dupa revolutie au fost trecuti in cadrul MAI, infiintandu-se Politia de Frontiera. Garda de coasta a aparut prin reorganizarea inspectoratelor teritoriale Constanta si Tulcea. Nu cred ca se doreste remilitarizarea lor.
Sunt tari in care Garda de coasta se ocupa de SAR. La noi e putin diferit deoarece participa mai multe structuri (ARSVOM, MAI, MApN). Trebuie sa ne decidem care este structura principala si cine coordoneaza. Fiind o situatie de urgenta, normal ar fi coordonarea sa fie facuta de catre IGSU.
Un alt aspect care scoate in evidenta nevoia de coordonare este faptul ca doar MApN opereaza elicoptere proprii, cele de la ISU dar si de la MAI apartin de IGAv, unde probabil vor ajunge si noile elicoptere SAR daca se vor lua intr-un final. Deci Garda de coasta de exemplu nu are per se elicoptere.
ARSVOM de sine statator dupa cum spuneai si tu nu prea are rost, celelalte structuri care ar putea ingloba aceasta activitate sunt fie IGSU prin dotarea ISU CT si TL, fie prin crearea unui departament nou specializat doar pe activitati maritime cu riscul sa taie si astia frunze la caini majoritatea timpului.
In opinia mea Garda de coasta prin specificul ei ar fi cea mai indreptatita sa opereze activitati SAR. Oricum detin nave, se poate suplimenta numarul lor si sa fie folosite si in alte activitati, nu doar in SAR. De asemenea, are nevoie si de elicoptere / drone.
Restul activitatilor care le desfasura ARSVOM cum ar fi depoluare, stingere incendii etc nu stiu cine ar trebui sa se ocupe... ANR?

Si o poza cu un H215M de care vor sa ne bage Airbus pe gat, folosit de politia de frontiera finlandeza pt SAR.

subway

#128
Fara nicio intentie de a minimiza sau desconsidera activitatea laudabila a Salvamont de recuperare a unor rataciti ar fi mai potrivit probabil sa o comparam cu activitatea Salvamar ce se desfasoara tot cu mijloace tehnice reduse si mai mult cu personal uman...
Treaba cu achizitia cojilor alora de nuca pe spagi ar fi de rasul curcilor daca nu ar fi de plansul plansului...

elphax

am citit ceva legat de faptul ca daca ar fi in cadrul MAI ar avea restrictii de a opera in apele teritoriale ale altor tari. cel putin asta e principalul motiv blocant de care se agata cei care azi protesteaza fata de decizia lui Drula

kitsune

Păi elicopterele SMURD nu sunt transfrontaliere? Parcă operează în Moldova de dincolo de apă fără probleme. Și parcă și bulgarii au trimis pe la noi ceva elicopter SAR de pe la Burgas.

Acum ce să zic, nu mă pricep prea mult. Eu am fost doar participant la salvarea a două iahturi și vreo patru evacuări de răniți/bolnavi cu elicopterul, vreo cinci-șase evacuări cu șalupa (inclusiv din poziția de accidentat), ceva incendii (vreo cinci), găuri de apă și alte chestii inerente la mine la birou. Un singur lucru vreau să mai reliefez. Cel care face coordonarea unei acțiuni de SAR sau altă urgență pe mare trebuie să știe ce se întâmplă acolo. Adică să aibă cunoștințe solide și să fi fost pe o navă, pentru că aici e nevoie de a lua decizia corectă, nu doar de proceduri. Și nu poți lua decizia dacă nu știi cu ce se mănâncă un vapor. Nu merge cu poze de pe wiki sau tutoriale pe YouTube.

Acum mulți ani, în Golful Mexic, un nostrom și-a tăiat piciorul cu flexul ăla mare. Trec peste faptul că era în magazie, cățărat pe o scară, nu are relevanță prea mare ce am făcut noi să îl ducem pe punte. Are relevanță însă faptul că onor comandantul grec m-a chemat pe mine să vorbesc în ciocofon cu Coast Guard și apoi cu echipajul elicopterului. Pentru că eu vorbeam engleză, nu dialectul marinăresc in care ne înțelegeam la bord. Și totuși am avut probleme destul de mari, pentru că tot ce învățasem eu la școală și cursuri nu se potrivea neam cu jargonul hoohah 'murican. La fel ca orice apevist din lumea asta, cu ochelari de cal și cu respectat de ordine și proceduri. Zero imaginație, zero adaptabilitate la situația dată.
Și că tot am ajuns la asta, am mai salvat și un Bravo Team de patru 'muricani blocați în lift. Dar asta e poveste de spus la cheu, cu câteva beri reci.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

#131
Prietene, tu ce consideri ca e primordial, salvarea navei in dificultate cu tot cu echipaj si marfa sau doar recuperarea unor sinistrati ori cazuti la apa <overboard>?

kitsune

Ce să îți răspund? Noi avem o vorbă: "Cea mai bună barcă de salvare e vaporul". Este logic că salvezi echipajul, nava, marfa (în ordinea asta). Dar dacă s-a dus nava, atunci ajungi la Search and Rescue. Și e al dracului de greu search-ul ăsta, mai ales fără suport aerian. Pentru că acolo ai vizibilitate. De pe navă nu. Noi avem înălțime de la apă și tot nu vezi mare lucru, d'apăi o bărcuță din aia

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

#133
Evident ca salvarea pasagerilor/civililor si a echipajului (in ordinea asta) e primordiala, viata unor oameni e mai presus de orice, doar ca mi se pare abordarea minimala...in contextul pe care-l discutam.

kitsune

#134
Păi în ce sens minimală? Un vapor e cam greu de "salvat". Dacă arde, tot ce poți face e să arunci cu apă pe el, dar de cele mai multe ori asta e frecție la picior de lemn (sau mai rău, să îi afectezi flotabilitatea și atunci e nasol). Dacă se scufundă... nu e remorcher pe lumea asta să poată face ceva. Cam astea sunt situațiile de urgență. Mai sunt poluările, dar la alea nu prea ai ce face pe mare deschisă. Vorbim aici de situații de urgență pe mare, nu la cheu, apă mică sau radă interioară

BTW, constat acum că am ratat șansa vieții, ARSVOM angajează șef mecanic, dosarul se poate depune până mâine la 13. Dar se cere foaia matricolă de la ANR și ăia nu te programează mai devreme de 15 iulie. Documentația de examen e relevantă pentru post :bash:, e de fapt un copy-paste din programa de brevet (atât s-a putut):





Powered by API/PUM imgur uploader

(Mă întreb ce nave au oare ăștia de la ARSVOM de le trebuie teoria turbinelor cu gaze?)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence