News:

.

Main Menu

Flota sub pavilion romanesc

Started by myid, July 10, 2014, 10:10:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#105
Biruința, mândria flotei României, se numește acum Tamara Tokoni și face bani pentru africani

Nava, care are numărul de identificare internaţional IMO 8302131, nu a fost dusă la fier vechi, ci a fost cumpărată, în 2008, de compania internaţională Bumi Armada Berhad, cu sediul în Malaezia, care a transformat-o, după 18 luni de muncă, într-o navă de tip FPSO (floating, production, storage and offloading). Fosta Biruinţa a fost rebotezată Armada Perdana și poate procesa acum 45.000 de barili pe zi şi poate stoca un milion de barili de produse petroliere procesate. Biruinţa are 146.908 tdw, 299 metri lungime şi motoare de 30.000 cai putere.

În septembrie 2019, Bumi Armada Berhad, care deținea nava prin subsidiara Armada Oyo Limited, a încheiat un acord cu firma nigeriană Century Energy Services Limited pentru a vinde compania subsidiară. Century Energy Services Limited, cu sediul în Lagos este o firmă cu circa 200 de angajați și cifră de afaceri anuală de aproximativ 32 de milioane de dolari.

ct100.ro


Fosta Biruința în 2009:
https://www.youtube.com/watch?v=vsxQii6yywk&feature=emb_title

reed

nea basescu era sofer pe ea parca :lol:

tom_sawyer

Anunt de participare simplificat: [SCN1079957] - Salupă rapidă 12 locuri

Autoritate contractanta: ADMINISTRATIA FLUVIALA A DUNARII DE JOS RA GALATI

Valoarea totala estimata: 170.000 lei

Descrierea achizitiei publice:
In momentul actual, in cadrul SCN Sulina, nu exista o salupa rapida cu capacitate marita de transport persoane care sa poata asigura deplasarea, pe relatia Sulina-Tulcea si retur, a echipajelor navelor ce asigura activitatea Regiei in portul Tulcea sau Sulina, la schimbul de tura. In acest context se doreste achizitionarea unei șalupe rapide 12 locuri, pentru deplasarea personalului navigant al regiei, la schimbul de tura, in rezervatia biosferei Delta Dunarii, cu pescaj mic, care sa se deplaseze cu o viteza de minim 50 km/h in conditii de apa calma.

tom_sawyer

#108
Anunt de participare: [CN1028403] - Pilotină fluvială

Autoritate contractanta: ADMINISTRATIA FLUVIALA A DUNARII DE JOS RA GALATI

Valoarea totala estimata: 2.400.000 lei

Descrierea achizitiei publice:
Pentru efectuarea activităţii de pilotaj pe Dunărea maritimă, A.F.D.J. R.A. deţine, la momentul actual, 3 pilotine fluviale noi echipate cu câte un motor tip DOOSAN de 360 CP și 3 pilotine echipate cu câte un motor tip U2D6 de 217 CP, construite între anii 1980 şi 1981, cu care regia asigură activitatea de pilotaj în porturile Sulina, Tulcea, Galați și Brăila.
Deoarece vârsta celor trei pilotine aflate în exploatare depaşeşte 30 ani, mult peste durata normală de functionare, reglementata prin lege (12-18 ani), apar frecvent probleme tehnice ce generează cheltuieli de exploatare ridicate şi emisii de noxe peste limitele admise.
In acest context se doreste achizitionarea unei pilotine fluviale cu corp din aluminiu, pentru zona de navigaţie 3 – Ape interioare, navă rapidă de concepţie modernă, execuţie de înaltă calitate, durabilă, fiabilă şi cost scăzut de exploatare.
Construcția navei se va face în baza unei documentaţii tehnice (proiect), ce va fi întocmită de către Contractant şi va fi aprobată de Autoritatea Navală Română – Serviciul Avizări Produse Navale, Industriale şi Supraveghere Piaţă Bucureşti.
Planul general al navei va fi parte integrantă a ofertei tehnice. Nava urmează a fi exploatată, în principal, pe sectorul românesc al Dunării maritime. Pilotina va îndeplini cerinţele de siguranţă, manevrabilitate, viteză, fiabilitate şi eficienţă, conform OMT nr. 1472/2018 privind aprobarea cerințelor tehnice pentru navele de navigație interioară. Toate echipamentele instalate la bordul pilotinei vor fi insotite de certificate de tip recunoscute de Autoritatea Navală Română sau de societăți de clasificare membre IACS.


Anunt de participare: [CN1027470] Șalupe de inspecție și control 2020 – 3 buc
LOT 1 – Şalupă corp metalic aluminiu Cpt. Constanţa Nord;
LOT 2 – Şalupă corp fibră de sticlă Of. Cpt. Jurilovca;
LOT 3 – Şalupă pentru control şi intervenţie pe mare (tip RIB)

Autoritate contractanta: AUTORITATEA NAVALA ROMANA

Descriere succinta:
LOT 1 – Şalupă corp metalic aluminiu Cpt. Constanţa Nord În acest moment, parcul de șalupe este alcatuit din 11 șalupe, din care 6 bucăți vor intra în procedura de casare, îndeplinindu-se timpul de exploatare. Pentru asigurarea serviciului de inspecție, control și supraveghere, autoritatea contractantă dorește înlocuirea treptată a șalupelor existente cu șalupe noi. Şalupa maritimă-costieră va executa misiuni de supraveghere, control și intervenție în port, radă și maxim 6Mm față de țărm.
LOT 2 – Şalupă corp fibră de sticlă Of. Cpt. Jurilovca Autoritatea contractantă, prin achiziția unei șalupe cu corpul din PAFS echipată cu un propulsor autboard puternic, intenționează să obțină următoarele beneficii: - deplasarea rapidă pentru cercetarea evenimentelor și accidentelor de navigație produse in zone cu ape puțin adânci; - reducerea cheltuielilor de întreținere și exploatare.
LOT 3 – Şalupă pentru control şi intervenţie pe mare (tip RIB) Este necesară achiziţionarea ambarcaţiunii de intervenţie şi salvare pe mare zonă costieră la adâncimi mici de 0,50 – 1,00 m (în zona maritimă de la insula Sacalin), întrucât navele obișnuite pentru intervenție și salvare a vieții umane nu pot ajunge în acestă zonă. Această activitate importantă este neacoperită în prezent.

Valoarea totala estimata: 2.377.311 lei


tom_sawyer

#109
Anunt de participare: [CN1028003] - NAVA MULTIROL

Autoritate contractanta: Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta

Descriere succinta:
Autoritatea contractantă dorește să achiziționeze o navă multirol, în conformitate cu cerințele din documentația descriptivă, ce are ca scop sporirea capacității de intervenție pe mare, ceea ce va conduce la creșterea numărului de vieți salvate, bunuri recuperate, precum și reducerea impactului negativ asupra mediului în situații de urgență.

Valoarea totala estimata: 141.470.588 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: Data si ora locala:15.03.2021 10:00

Tipul procedurii: Dialog competitiv


În prezent, IGSU nu deține nave multirol, iar necesitatea achiziționării acesteia a fost determinată de misiunile IGSU în ceea ce privește intervenția pe Marea Neagră, care pot fi sintetizate astfel:

    căutarea persoanelor aflate în pericol pe mare;
    salvarea victimelor rezultate din accidente navale sau generate de manifestarea altor tipuri de risc (furtuni, accidente industriale pe instalațiile marine de exploatare și transport produse petroliere și hidrocarburi);
    asistență medicală de urgență și prim-ajutor calificat, potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma în sănătate;
    stingerea incendiilor la navele aflate în porturi și în apele teritoriale române, precum și la platformele maritime de foraj și extracție", au explicat pentru Economica.net oficialii IGSU.



tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on December 05, 2018, 11:23:43 PM
Anunt de participare: [CN1005597] ACHIZITIE REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE 3 - CAI NAVIGABILE INTERIOARE SI REMORCHERE MULTIFUNCTIONALE CU CLASA DE GHEATA AVAND ZONA DE NAVIGATIE MARITIM COSTIERA





Powered by API/PUM imgur uploader

23 Ianuarie 2021
În şantierele navale din Tuzla şi Eregli, din Turcia, au fost recent lansate la apă cele patru remorchere multifuncţionale cu clasă de gheaţă (două fluviale şi două maritime), destinate Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi. În total, este vorba de contracte în valoare de aproximativ 100 milioane de lei (exclusiv TVA), cea mai mare parte a finanţării (85 la sută) fiind asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

Din punct de vedere tehnic, remorcherele fluviale vor avea o lungime de 27,5 metri, lăţime 8,6 metri, pescaj maxim 2 metri, tracţiune de 21 tone forţă şi o propulsie cu două motoare ce dezvoltă o putere totală de 1.800 CP.

Remorcherele maritime sunt proiectate cu o lungime de 30 metri, lăţime 10,5 metri, pescaj maxim 4,65 metri, tracţiunea la cârlig de 55 de tone forţă fiind asigurată de două motoare, cu o putere totală de 5.100 CP.

"În mod normal, aceste nave ar fi trebuit să fie gata la sfârşitul anului 2020, dar din păcate au apărut probleme induse de epidemia de coronavirus. Prin urmare, prin acte adiţionale, s-au acordat o serie de prelungiri în termenii de livrare. Astfel, remorcherele maritime - unde lucrările sunt mai avansate - ar urma să fie gata undeva în luna februarie, iar remorcherele fluviale vor fi gata în cursul lunii iunie", ne-a explicat actualul director al AFDJ Galaţi, Sorin Creţu.

viata-libera.ro

tom_sawyer

Astăzi a fost inaugurată nava de croazieră Diana, care va plimba turiștii din Tulcea, până la Ismail, în Ucraina. Croazierele organizate de nava Diana reprezintă o oportunitate de promovare turistică, spun reprezentanții Asociației de Manangement al Destinației Turistice Delta Dunării, care speră să aducă din ce în ce mai mulți turiști în Deltă.

Cu o capacitate de 40 de camere și 80 de pasageri, nava Diana, adusă tocmai din Olanda, a ridicat astăzi ancora din Portul Tulcea cu destinația Sulina, într-o călătorie demonstrativă prin inima Deltei.



https://dottotv.ro/turismul-din-delta-dunarii/

tom_sawyer

#112
Quote from: tom_sawyer on September 09, 2020, 08:15:38 PM
Poliția de frontieră a reluat pentru a n-a oară licitația pentru nave maritime de patrulare, aceeasi valoare estimată:

Anunt de participare: [CN1024345] - Achiziţionarea de mijloace de mobilitate navală - nave maritime de patrulare
Quote from: tom_sawyer on October 20, 2020, 09:59:50 PM
Nave de patrulare (2 nave) pentru poliția de frontieră - ofertanți:

1. Ofertant unic : Damen Shipyards Gorinchem B.V.
2. Ofertant unic : Baltic Workboats AS (din Estonia)
3. Ofertant unic : Penguin International Limited (ăștia sunt din Singapore)

În ultima etapă a dialogului competitiv a rămas doar Damen, deja s-a semnat contractul:

[...]
Ministrul a mai precizat și că proiectul, în valoare de 26 de milioane de Euro, este derulat din fonduri europene nerambursabile, prin Fondul pentru Securitate Internă.

Noile nave, ce vor intra în dotarea Poliției de Frontieră Române, vor beneficia de echipamente de navigație, supraveghere, detecție, comunicații și propulsive de ultima generație. Acestea vor fi construite prin utilizarea capabilităților de proiectare, producție, testare și școlarizare aparținând Damen Group.

Finalizarea producției integrate (inclusiv montarea de tehnică specială) precum și livrarea se vor realiza in cadrul Damen Shipyards Mangalia, termenul pentru predarea navelor fiind 31 decembrie 2022.

Caracteristici tehnice:

Lungime: 42,95 m
Lățime: 8,65 m
Echipaj: 28 membri
Capacitate: 80 persoane, inclusiv echipajul

Performanțe:

Viteză maximă: 30 noduri
Viteză de patrulare: 14 noduri
Autonomie : 600 mile la viteză de croazieră de 14 noduri
Tip motor: 4 motoare tip MTU, tip 16V2000M86





hotnews.ro

tom_sawyer

#113
Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții "Dotarea Administrației Fluviale a Dunării de Jos R.A. Galați cu o dragă maritimă autopropulsată"

Scurta descriere a reglementării:

În prezent, pe sectorul de Dunăre Maritimă (km 175 - rada Sulina), RA Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) execută lucrări de dragaj de întreținere cu nava Dunărea Maritimă, o dragă maritimă tip Trailing Suction Hopper, construită în anul 2000. În cei 20 de ani de exploatare ai navei Dunărea Maritimă au apărut uzuri la toate instalațiile vitale ale navei, în special la instalația de dragaj, unde se impune înlocuirea tubulaturii și a pompei de dragaj și la motoarele diesel de propulsie și acționare a echipamentelor de dragaj, ce au acumulat peste 25.000 ore de funcționare. Aceste uzuri necesită reparații capitale, implică cheltuieli ridicate și impun scoaterea navei din exploatare pentru o durată de minim 6 luni, cu efecte asupra realizării la timp a lucrărilor de dragaj și a menținerii în condiții de navigabilitate în siguranța a șenalului, pe sectorul maritim al Dunării.

Având în vedere vechimea navei Dunărea Maritimă și pentru a putea realiza la timp toate lucrările de întreținere a șenalului navigabil, este necesară dotarea AFDJ cu încă o dragă autopropulsată cu caracteristici tehnice adecvate navigației maritime, echipată cu motoare având norma de poluare TIER 3 (Nox), în conformitate cu Rezoluția MEPC 230(65) – Anexa VI MARPOL și dotată cu magazie proprie pentru transportul materialului dragat.

Draga maritimă autopropulsată va  avea următoarele capacități tehnice:

- Dimensiuni principale:

        Lungime corp: max. 80 m;
        Lățime: max. 18.5 m;
        Viteza navei încărcate la marş înainte va fi de minim 11 Nd, în apă calmă.

- Tip: Trailing Suction Hopper Dredger (dragă cu sucțiune, dotată cu magazie proprie pentru transportul materialului dragat).

- Capacitate  magazie: min. 3.400 mc, la un pescaj maxim de 6,0 m.

- Capacitatea pompei de dragaj: min. 8000 mc/h hidromasă, cu concentrație de 10-30% materie solidă.

- Adâncimea maximă de dragaj: max. 25 m.

- Autonomie: min. 180 de ore de funcționare.

- Amenajări: la bord se vor amenaja spații de locuit, astfel încât să asigure condiții optime pentru un număr minim de 12 membri de echipaj.

- Zona de navigație: maritimă, până la 20 Mm față de țărm.

MT

PS: AFDJ a semnat anul trecut un contract cu TEHNOREX Constanța pentru 2 drage fluviale.

tom_sawyer

La licitația de mai sus, Navă multirol pentru IGSU, procedură de dialog competitiv, avem 2 ofertanți:

1. MED MARINE KILAVUZLUK VE RÖMORKÖR HİZMETLERİ İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ

2. Damen Shipyards Gorinchem B.V.

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100127997

tom_sawyer

Premieră în România, după mai bine de trei decenii! Compania Grup Servicii Petroliere a instalat cu succes prima platformă fixă de foraj din Marea Neagră. Operațiunea a fost extrem de complexă, iar pentru realizarea proiectului a fost folosită mare parte din flota GSP. Momentul este semnificativ pentru istoria exploatărilor de petrol din apele româneşti.




dobrogea.tv


tom_sawyer

#116
Anunt de participare: [CN1030254] Navă de cercetare și pasageri pentru voiaje de zi în cadrul proiectului cu titlul: ,,Sistem integrat pentru cercetarea și monitorizarea complexă a mediului în aria fluviului Dunărea, REXDAN", cod SMIS 127065

Autoritate contractanta: UNIVERSITATEA DUNAREA DE JOS din Galați

Valoarea totala estimata: 27.049.230 lei

Depunere oferta - Data limita: 24.05.2021





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer


tom_sawyer

#118
Quote from: tom_sawyer on October 30, 2020, 11:31:58 PM
Anunt de participare: [CN1023087] - Nava specializata de depoluare pentru interventii in ape de mica adancime
Anunt de participare: [CN1023965] - Nava specializata SAR
Anunt de participare: [CN1024369] - Nava specializata SAR de 32 de noduri
Anunt de participare: [CN1024427] - Nava specializata SAR de 35 de noduri

Ce au în comun cele 4 licitații de mai sus?
- sunt organizate de aceeași instituție: Agentia Romana de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare (ARSVOM)
- doar un singur ofertant a depus ofertă, la fiecare dintre ele
- acest singur ofertant este una și aceeași firmă, în toate cazurile: SUSZI SRL.

Quote from: kitsune on October 31, 2020, 09:06:09 AM
Toate navele prezentate sunt din oferta Baltic Workboats Shipyard din Estonia.

Directorul Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) din cadrul Ministerului Transporturilor, Daniel Manole, a fost reţinut de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie într-un dosar în care este acuzat de luare de mită, constituire a unui grup infracțional organizat și abuz în serviciu, a informat, miercuri, DNA. Grupul infracțional a avut ca scop achiziționarea a patru nave în valoare de aproximativ 85.000.000 lei. Manole Daniel ar fi fost recompensat cu 2.000.000 lei

Potrivit unui comunicat al DNA, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Constanța au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore, începând cu data de 29 iunie 2021, a lui Daniel Manole, director al Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) din cadrul Ministerului Transporturilor, pentru constituire a unui grup infracţional organizat, abuz în serviciu, dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit şi luare de mită, dar şi a trei administratori ai unor societăţi comerciale, în sarcina cărora s-a reţinut comiterea unor infracţiuni de constituire a unui grup infracţional organizat, trafic de influenţă, cumpărare de influenţă şi spălare a banilor.

De asemenea, anchetatorii precizează că în dosar a mai fost dispusă punerea în mişcare a acţiunii penale şi faţă de un alt om de afaceri, pentru săvârşirea unor infracţiuni similare.

Procurorii anticorupţie notează în ordonanţe că, în perioada septembrie-noiembrie 2020, Daniel Manole, în calitate de director ARSVOM, împreună cu celelalte persoane, ar fi constituit un grup infracţional care ar fi avut ca scop achiziţia, cu fraudarea legislaţiei primare în materie, de către instituţia pe care o conducea, a unui număr de patru nave (trei de salvare şi una de depoluare) în valoare de aproximativ 85.000.000 lei (fără TVA).

"Din cercetările efectuate până în prezent, a rezultat că în cele patru contracte încheiate sunt prevăzute clauze defavorabile achizitorului, în sensul că A.R.S.V.O.M. este obligată să plătească pentru cele patru nave mai mult de jumătate din valoarea lor, ca avans, restul banilor fiind plătiți la recepția finală. De menționat este faptul că, societatea câștigătoare a licitației doar ,,ar fi mimat" construcția acelor nave, în realitate acestea fiind achiziționate la jumătate de preț de la o societate comercială din Estonia. Pentru contribuția sa, inculpatul Manole Daniel ar fi fost recompensat cu un procent de aproximativ 3% (cca. 2.000.000 lei) din sumele plătite de A.R.S.V.O.M. către societatea care a livrat navele", arată comunicatul DNA.

La data de 30 iunie 2021, Manole Daniel și doi dintre oamenii de afaceri urmează să fie prezentați Tribunalului Constanța cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile, iar restul cu propunere de luarea a măsurii arestului la domiciliu.

În cauză se desfășoară acte de urmărire penală și față de alte persoane.

hotnews.ro

Precizarea mea (trebuia făcută și în articol): până la o sentință definitivă a instanței (de confirmare/infirmare a vinovăției), persoana în cauză este considerată nevinovată.

SUSZI SRL tocmai a semnat un contract (în asociere cu firma rusească, producătoare a elicopterelor) pentru repararea a 5 elicoptere rusești din dotarea MAI. Am scris la aviație.

kitsune

Ții minte că discutasem de Suszi la vremea aia, prea participa peste tot (în asociere cu producătorii, că ei nu produc nimic). Probabil că unii cu munca și alții cu "intrarea". Dar ai dreptate, innocent until proven guilty. Însă aia cu elicopterele, chiar că bate la ochi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence