Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.


Dan027

A treia amanare pentru licitarea Sf-ului pt Brasov-Predeal, interesant totusi ca se gandesc sa reabiliteze si celelalte magistrale principale:)

Earthchild

Deci ei, dupa atatia ANI, se gandesc sa porneasca niste SF-uri. Va dati seama, la cum s-au miscat pe magistralele modernizate sau in curs de... cat va dura pana vom vedea prima sapa in santier? Ce sa mai spun de ultima sapa, cred ca va fi mai fezabil pe perna magnetica pana atunci.

NGC

Pana vine Ionut cu celelalte noutati de la CFR, sa trecem aici o sinteza a proiectelor in desfasurare.











Phenol

Am fost placut surprins de proiectele "Quick wins", se pare ca au inteles si ei ca reabilitarile iau foarte mult timp.

vancouver

WOW tare asta: pe pagina - sa-i zicem 3 - (nu exista numerotare de pagina, dar e a treia daca stam sa numaram  :lol:) sus, avem asa:

Modernizarea liniei de cale ferata Ploiesti - Adjud - Focsani - Bacau - Roman - Pascani - Iasi - Frontiera.

E TARE linia asta: Ploiesti - Adjud - Focsani - Bacau. Adica merge de la Ploiesti, ajunge la Adjud, evident trecand prin Focsani, ca de, asa e drumul. Adica Focsani e intre Ploiesti si Adjud. Si apoi TZAC, revine iar la Focsani. Si apoi TZAC iar o ia spre Bacau, trecand inca o data pe la Adjud.

Tare grea e geografia asta, mama ei de matematica.

Ca sa le dam totusi circumstante, presupun ca au vrut sa zica Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau. Dar cum Buzau si Adjud suna cam la fel - nu-i asa? - se mai pot incurca intre ele. Hai nu fiti rai, chiar suna la fel. Sau in fine, ambele au 5 litere ... ca alta asemanare nu prea vad  :D
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

^ si Bacaul si Adjudul sunt din "zona privilegiata"
Glumeam, greseala vine din versiunea actualizata a POIM in Mai 2015
QuotePentru proiectele de asistență tehnică: față de situația prezentată în cadrul Comitetului de
Monitorizare precedent, numărul proiectelor asistență tehnică a crescut de la 16 la 19 prin
introducerea proiectelor Elaborarea documentației tehnico - economice pentru modernizarea
liniei de cale ferată Ploiești–Adjud-Focșani–Bacău-Roman-Pașcani-Iași-Frontieră, Elaborarea
documentației tehnico - economice pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord –
Aeroport Henri Coandă, Elaborarea documentației tehnico - economice pentru modernizarea
Centurii de sud București - 4 benzi și Documentație tehnico - economică pentru măsurile Quick
Wins. Proiectul de pregătire a reabilitării liniei de cale ferată Predeal – Brașov nu mai este inclus
în portofoliu.

Dan027

Interesant este ca pare a reinvia proiectul reabilitarii caii ferate Ploiesti--Bacau (proiect bagat sub pres anii trecuti)... iar ca standard se tinde catre ce sa facut pe CIV N, reabilitare totala...

Neufunk

Cu reabilitare mecanizata la ce viteze s-ar putea ajunge?

Dan027

^Hm, o sa imi dau si eu cu parerea...
Eu zic ca printr-un simplu RK  s-ar putea ajunge la 140 km/h pe Ploiesti-Bacau. Razele curbelor, terasamentul, stalpii, sistemele de semnalizare, etc ar permite 140 km/h dupa o reparatie capitala.

Ionut

Ieri la CFR am discutat si despre problema de finantare pe ALTE magistrale, nu Coridorul Rin-Dunare. Ce facem cu restrictiile alea multe (vreo 500-600)? Cum eliminam restrictiile de viteza de pe magistrale? Nu avem bugetare. Statul nu investeste in mentenanta. A fost o discutie surda de genul "nu e vina CFR, statul nu ne da bani". Nu avem ce face pentru ca nu putem finanta mentenanta din fonduri europene. Ca daca ne uitam in trecut avem finantari proaste pentru mentenanta, "greaua mostenire"... bun bun, dar ce naiba facem acum, ca trecutul nu mai poate fi schimbat?

Asa a fost discutia. Eu o tineam pe-a mea, ei ca nu avem finantare, ca nu s-a investit si nu se investeste. Problema e bugetarea. Solutia este? Nu este... pentru ca trebuie bugetare de la stat si statul nu investeste. "Domnu Ciurea noi, CFR, am cerut buget pentru mentenanta dar nu am primit." Ne-am invartit in jurul cozii degeaba. O alta cerinta a CFR este sa se faca programele de intretinere pe mai multi ani (alocare multi-anuala). S-au plans ca le dau bugetare in aprilie si deja in iunie (la rectificare) deja le taie din bani ca nu au executie/implementare.

O alta "solutie" ar fi ca punctual sa modernizeze o trece la nivel, de exemplu. Dar autoritatile locale si agentii economici chiar pot investi in asta dar nu vor/nu pot.

GDPR

#386
Quote from: Ionut on April 14, 2018, 08:17:25 AM
S-au plans ca le dau bugetare in aprilie si deja in iunie (la rectificare) deja le taie din bani ca nu au executie/implementare.

Au pus punctul pe i, bravo! Asa procedeaza statul cam cu toate lucrarile finantate de la buget. Eventual, dupa ce taie la rectificarea din vara, mai dau inapoi ceva fonduri la rectificarea de la sfarsitul toamnei, stiind foarte bine ca in majoritatea cazurilor banii nu mai pot fi cheltuiti pana pe 31.12, data la care ce nu s-a cheltuit se reintoarce la bugetul de stat. Tineti cont ca pentru a se cheltui acesti bani, trebuie adoptate si BVC-urile rectificate prin HG-uri, care si astea dureaza minim o luna pentru a trece prin circuitul de avizare interministerial. Daca HG-urile nu se adopta la timp, banii se pierd, asta intamplandu-se atat in 2016, cat si anul trecut. Statul asta nenorocit e diabolic de-a dreptul, indiferent de cine e la putere!

tom_sawyer

Câte restricții de viteză sunt în rețeaua CFR și care este viteza medie a trenurilor

În rețeaua gestionată de CN CFR sunt peste 440 de restricții de viteză și, din cauza lor, viteza medie comercială a trenurilor Regio este de 39 km/h, în timp ce la InterRegio media este de 55 km/h.

Datele trimise de CFR către HotNews.ro indică faptul că pe magistralele București-Oradea și Bucureșți - Timișoara sunt cele mai multe restricții.

Mai jos poți vedea câte restricții vrea CFR Infrastructură să elimine în acest an și cât durează călătoria cu trenul între câteva orașe mari.





Cum stăm cu restricțiile

Pe rețeaua gestionată de CNCF CFR SA sunt în evidență (la data de 31.03.2018) 442 restricții de viteză.
Restricțiile de viteză aferente magistralelor rețelei CFR sunt următoarele:

linia 300 - 77 (București - Episcopia Bihor)
linia 900 - 66 (București - Timișoara
linia 200 - 36 (Brașov - Curtici)
linia 400 - 28 (Brașov -  Satu Mare)
linia 500 - 20 (București - Vicșani)
linia 800 –  7 (București - Mangalia)
linia 600  -  5 (Mărășești - Ungheni)
linia 700  -  5 (București - Galați)

Jumătate dintre restricțiile din rețea sunt pe cele opt magistrale mari, restul sunt pe linii secundare.

Compania își propune să ridice în acest an peste 40% dintre restricțiile existente, dar altele s-ar putea introduce.

hotnews.ro

cristi5

Quote from: lucianooo on May 23, 2018, 01:34:22 PMOradea - Cluj (din ce stiu linie simpla neelectrificata)

O precizare: Oradea-Cluj nu e peste tot linie simpla.

Cluj-Poieni e linie dubla. De la Oradea iar e dubla pe portiuni pana la Alesd.

http://cfr.ro/files/ddr/Anexa%201c%20-%20Harta%20sisteme%20de%20circulatie%20si%20dotarea%20statiilor.pdf

Practic e linie simpla in defileul Crisului repede (tunelul e pt linie dubla) si de la Telechiu la Osorhei.

Phenol

Mai precis, sunt 3 tunele in zona defileului dintre care unul este pentru linie dubla, adica asta. Asta si asta sunt simple.