Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: Phenol on May 23, 2018, 09:13:30 PM
Mai precis, sunt 3 tunele in zona defileului dintre care unul este pentru linie dubla, adica asta.
Cum naiba au fost facute pozele panoramice, de exemplu cea de aici?!...
Se vede bine portalul tunelului, dar nu te poti apropia ca in StreetView....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

cu telefonul. Te invarti in loc.
E unul din modurile de fotografiat suportate de tel din ziua de azi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

Apropo de Oradea-Cluj, ce-o mai fi cu actualizarea SF? In general, sunt greu de urmarit proiectele in faza asta (mai e un SF in curs pe coridorul est-mediteranean)

Quote
165687] / 28.01.2016: "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Oradea-Episcopia Bihor"
    Depunere oferte: 17.03.2016 05.04.2016 19.04.2016
    Oferte deschise in 19.04.2016: 5 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 26.04.2017 conform anuntului de atribuire [177471] / 05.05.2017 catre ACCIONA + BAICONS (loc 2)
    Valoare estimata:  8.353.831,70 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 4.558.201,00 RON fara TVA

sunt curios daca SF va cere dublare peste tot.... Desi zice "reabilitare si elecrificare", nu reconstructie.

TibiV

Eiiii...
"Reabilitare" este un cuvant mare...
Banuiesc ca poate insemna si reconstructie totala, si simpla burare a liniei si eliminarea sectiunilor cu centralizare electro-mecanica... ;)
Bine ca macar "electrificarea liniei" este o expresie suficient de clara...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

^ Conform SEAP durata contractului e de 9 luni de la data atribuirii, deci ar trebui sa fie deja predat SF-ul. Ar trebui intrebat la CFR care e stadiul.

Ionut

Extras din prezentarea oficiala CFR la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
Magistrale in pregatire modernizare




Xenos

Astea sunt singurele proiecte în afara de celebrul coridor?! dezastru!

Păi cu M 900 București - Craiova - Filiași - Drobeta (măcar!) ce facem?

Dar cu M 500, care este praf între Ploiești și Focșani?

etc. etc.

Păcat că nu au proiecte de RK pe sute de km de magistrale pe an... pe aceleași amplasamente și cu păstrarea caracteristicilor proiectate...altfel nu ieșim la lumină în zona feroviară.

Ionut


Xenos

Nu vreau să fiu cârcotaș, dar aia cu electrificarea dintre Cluj și Episcopia Bihor e o ciorbă reîncălzită, se regăsește în toate programele de guvernare din ultimii 20 de ani (poți verifica de curiozitate), iar refacerea M 900 e iarăși o chestiune restantă de 13 ani.

Mă gândesc la chestiuni vizionare, ceva nou, gen cum spuneam M 900, M 500, electrificare și reabilitare pe M 200 Sibiu - Brașov etc., ceva relevant, care să împingă rețeaua în secolul XX, nu mai zic de achiziția de material rulant, toți cei din jurul nostru fac chestiile astea, noi nimic-nimic-nimic, este dezolant, deprimant, deja nu mai e prostie și abuz și serviciu, e trădare, e ceva incalificabil.

tom_sawyer

[153517] / 30.08.2014: "Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebes -Timisoara-Arad"
Contract atribuit in 29.12.2015 conform anuntului de atribuire [165991] / 19.01.2016 catre CONSIS PROIECT
termenul pentru finalizare: 15  luni incepand de la data atribuirii contractului

[165687] / 28.01.2016: "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj-Oradea-Episcopia Bihor"
Contract atribuit in 26.04.2017 conform anuntului de atribuire [177471] / 05.05.2017 catre ACCIONA + BAICONS
termenul pentru finalizare: 9  luni incepand de la data atribuirii contractului

^^^ SF-urile astea trebuia sa fie finalizate pana acum. Se mai stie ceva de ele? Au fost predate, aprobate in CTE? Cand se lanseaza licitatiile pentru proiectare/+construire?
Intreaba API la CFR cand ii mai intalniti?


cristi5

Da, SFurile intra intr-o gaura neagra si nu mai ies de acolo pana nu liciteaza cineva pe baza lor. Si atunci ne luam cu mainile de cap, dar e prea tarziu.

CFR poate ne vor spune da, SFul a fost livrat in data de... Dar la secretomania din aceasta tara de fosti turnatori sau turnati (sau amandoua), de politruci din sistem care stiu ca informatia e putere, nu ne vor arata SFul nici macar de la distanta.

Trebuie o lege care sa faca publice toate proiectele (in orice faza, SF, PT) facute pe bani publici...

north

Quote from: tom_sawyer on July 03, 2018, 08:37:09 PM
^^^ SF-urile astea trebuia sa fie finalizate pana acum. Se mai stie ceva de ele?

Arad - Caransebeș este aproape de finalizare (dublare integrală, viteză de proiectare 160 km/h). Actualmente se investighează modalități de reducere a costurilor (costurile foarte mari sunt cu stațiile, și în special cu complexul Timișoara Nord), precum și optimizarea integrării / funcționării CF în zona urbană Arad - Timișoara. APM a emis decizia de încadrare în 15 iunie.
Realist proiectul ar urma să fie licitat undeva prin T2 2019, și este într-adevăr cel mai matur după cele de pe coridor dintre Curtici și Brașov.

Despre Cluj - Episcopia Bihor: proiectul este de-abia pe la început. După cum arată lucrurile, dublare este foarte puțin probabil să se facă, poate cu excepția bucății dintre Aleșd și Oradea.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dan tm

Depinde ce solutie vor gasi, nu cred ca e foarte complicat sa optimizeze ,,integrarea" liniilor in oras. Cred ca sint multe orase in vest unde calea ferata e prin oras.
Depinde cum va fi facuta propunerea?

Daca va fi din birou si de pe wikipedia precum studiul de fezabilitate...

http://www.anpm.ro/documents/12220/2231306/Memoriu+de+prezentare+SF+Modernizare+CF+ARCA.pdf

la pagina 8 vedem mentionata calea ferata ingusta de la Sanovita care nu mai exista de multa vreme la fel ca si linia ingusta spre Nadrag.
statia Baile Calacea este in Carani chiar daca Baile de la Calacea sint aproape.

Mai ramine sa ne dam seama cit din proiectul ante 1990 de dublare a liniei e folosit in studiu?

intre Arad si Timisoara Nord, in statii cite un fir din abatere este numerotat cu cifre romane ceea ce indica linie directa, deci deja o lucrare de dublare inceputa.Cred ca aveam undeva si poze, dar o sa merg  special sa fac altele.

ioandorin

  Sau o mega-stație    "  Stația  Sânandrei are lungimea măsurată între noile semnale de intrare de 3,362 km.
Axul clădirii de călători din staŃia Sânandrei se află la km.pr.13+245.
Traseul liniei cf în staŃia Sânandrei pe zona peroanelor este în aliniament încadrat de curbe cu raze de 1800 m (capX)
4i 1700 m (cap Y).
Viteza maximă proiectată este de 160 km/h.
StaŃia are un dispozitiv format din 11 linii, dintre care 5 linii de primire – expediere.
Din linia 5b, în capul Y al staŃiei, se desprinde ramura către Periam.
În capătul X, din linia 4a se asigură posibilitatea racordării ulterioare la dispozitivul de linii proiectat a unor LFI, ca
urmare a dezvoltării pe viitor a traficului de marfă din regiunea deservită de staŃia Sânandrei. În capul X al staŃiei, la
linia 9 sAa prevăzut o rampă de încărcareAdescărcare cu lungimea de 120m 4i lăŃimea de 10m.
Pentru deservirea călătorilor se prevede amplasarea câte unui peron de o parte 4i de cealaltă a liniilor directe II 4i III
directe (fir I, respectiv fir II), a unui peron între liniile 4b 4i 5a precum 4i a unui peron în dreptul clădirii de călători
pentru linia 1. Toate peroanele vor avea lungimea de 250,00 m. Accesul la peroane se va face printrAo pasarelă
pietonală, amplasată la km.pr.13+166, spre capul X al staŃiei." !!!!

cristi5

Poate exista un topic mai potrivit, de linii secundare...

De pe linia Medgidia-Tulcea. In mod surprinzator, trenul merge cu 70-75...  pana la Babadag de unde face 30 km intr-o ora... Daca s-ar repara Babadag-Tulcea si daca s-ar mege electric pana la Medgidia si s-ar elimina oprirea de 30 min in Medgidia, trenul  ar face 4 ore si ceva pe Bucuresti-Tulcea, nu 6. Ar fi comparabil cu rutier...

Am temarcat ca linia nu are stalpi de telegraf pe margine. (GPS)


Gara Tulcea vazuta dinspre peron.
(GPS)


Gara vazuta dinspre oras (GPS)


Nodul intermodal Tulcea (GPS)


(GPS)


Romania 100 varianta cu abur (GPS)


Aici nu va fi niciodata CF (GPS)


(GPS)


Sperante de intretinere pe Babadag-Tulcea (GPS)


(GPS)


Alte sperante de reparatie (GPS)


Gari frumoase de granit dar unele nu mai au acoperis
(GPS)


Off-topic: casa sta sa cada dar patriotismul si televiziunea sunt la putere


Pe Babadag-Medgidia o singura restrictie am observat, la acest pod (GPS)


(GPS)


(GPS)


Cea mai mica gara de pe traseu. (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader