Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

mr.L

Din pacate Galati+Braila chiar daca egal 500000 locuitori, este zona cu nivel de trai scazut , mult sub judetele Prahova si Brasov, iar traficul Bucuresti-Valea Prahovei-Brasov nici nu se compara cu Bucuresti-Braila-Galati. Plus de asta, dincolo de Galati linia se continua neintalnind localitati importante pana la Chisinau, pe cand Brasovul e nod feroviar in 3 directii, toate cele trei directii ar beneficia de reducere de timpi de parcurs daca se concretizeaza HSR Bucuresti-Brasov.

Si alte linii, de exemplu Bucuresti-Craiova si Bucuresti-Constanta ar avea prioritate la HSR in fata Bucuresti-Braila/Galati, pe prima avem deja trenuri din ora in ora si va fi directia prioritara pentru Budapesta/Viena , cea de-a doua va creste in extrasezon prin prisma cresterii turismului de afaceri, practic pentru bucuresteni Constanta va fi a doua casa, in sezon ce sa mai spunem, si tren la ora daca pui si tot va fi putin.

Dan027

La ce se refera MT prin: "Proiect de CF cu viteza sporita si orar cadentat, sectorul Bucuresti-Brasov, cu o lungime de 91 km, perioada de implementare 2016-2017, valoare estimata 29,85 mil euro"
1. Cum vor sa mareasca viteza de deplasare? Ce se schimba? Crestem viteza la 160 km/h din pix pe portiunile unde calea ferata respecta parametri pentru acest standard?
2. Orar cadentat - banuiesc ca vor sa rezolve perioada aia "moarta" in care nu este nici un tren pe ruta BV-B, nu?


mr.L

De banii aia se cumpara trenuri,  anul asta se pregateste s.f.-ul pentru achizitie. Cadentarea e motivul principal pentru ramele electrice, iar viteza va creste gradual, de la 140 la 160 si chiar 200 pe anumite rute, o sa vedeti ca se va achizitiona material rulant la 200km/h pentru m800 si alte linii de pe CIV.

Proiectul asta e in intarziere, undeva in 2018 licitatia si spre 2020 vin si automotoarele electrice si diesel, plus vagoane noi.
Si sa nu-i ascultam pe tot felul de neaveniti cand spun ca nu se face, spre 2020 mare parte din coridor e terminat, si vine presiunea privatului, care odata cu liberalizarea nici nu mai are nevoie de licenta din Romania, poate sa vina DB-ul sau OEBB sa opereze cand vrea si sa ceara trase, deci ăstia de la Călători trebuie sa fie pregatiti pentru orice.
Nu degeaba intra Astra sa opereze, pana in 2020 mai apar privati interesati inclusiv din Cehia, nu dăm nume.

vancouver

Daca inteleg bine, CFR Calatori primeste trenuri moca (cu bani europeni si de la stat), iar privatii pot sa-si cumpere cu bani trenuri. Asta da concurenta loiala.  :lol:

Sau trenurile se dau in egala masura si privatilor, numai sa se inscrie la timp. Nu de alta, dar imi fac si eu companie feroviara. Spre deosebire de CFR Calatori eu nu voi avea datorii de miliarde si plec la drum curat. Cate trenuri primesc?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027


TibiV

Quote from: vancouver on January 05, 2017, 12:15:52 AM
... dar imi fac si eu companie feroviara. Spre deosebire de CFR Calatori eu nu voi avea datorii de miliarde si plec la drum curat. Cate trenuri primesc?
Primesti fix ce a creat Glenn Miller....
"Chattanooga CHOO CHOO train".... ;)

Frumoase sunt "coincidentele" de limba... :D
Mai ales "choo choo".... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mr.L

^^

Niciun tren. Daca te duci la banca si ceri un credit serios pentru o societate nou infiintata, crezi ca obtii ceva?
Ai răbdare, se face un plan de intentie, se aproba, apoi se cauta finantare, treaba cu fondurile europene nu e sigura. Cert e ca pana in 2020 trebuie cumpărate trenurile, chiar si in leasing, CFR C are nevoie de cca 150 de automotoare .

Dan027


Dan027

Cam astea sunt toate proiectele propuse de noi la UE pe partea de CF pe CIV.



Si costurile per Km





strainu

Am văzut acest "sondaj" pe Facebook: http://www.primariagiurgiu.ro/portal/giurgiu/primarie/portal.nsf/AllByUNID/0545871E422F4A17C22580A700146B5A?OpenDocument

Asta înseamnă că se mișcă ceva, în fazele ultra-incipiente, pe București-Giurgiu? Să sperăm că da.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

TibiV

A postat  Harry pe "Poduri, pasaje..." o postare FB a CFR Infrastructura: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1528959570472239

Postarea FB a CFR a fost preluata integral de Economica.net, care a adaugat un pragraf la inceput si unul la final: http://www.economica.net/seful-cfr-sa-promite-repararea-in-2-ani-a-podului-gradistea-calatoria-bucuresti-giurgiu-va-fi-mai-scurta-cu-20-de-minute_135044.html
Pargaraful nou adaugat la inceput:
Quote
Călătoria cu trenul pe ruta directă Bucureşti-Giurgiu va dura o oră şi 37 de minute, faţă de o oră şi 56 de minute cât durează acum pe ruta ocolitoare prin Videle, au explicat pentru ECONOMICA.NET reprezentanţii CFR SA.

Si paragraful de la sfarsit, care de fapt nu aduce nici o informatie pe care noi sa nu o stim pe forum, dar ridica o intrebare privind gandirea logica a celui care a scris articolul:
Quote
Reprezentanţii CFR SA au explicat pentru ECONOMICA.NET că după finalizarea celei de-a doua etape, privind lucrările la infrastructura de cale ferată, trenurile vor putea circula cu 120 kilometri/oră pe această rută.

Eu gasesc aici o fractura de logica tinand seama ca in MPGT CF Bucuresti Nord-Giurgiu Frontiera are lungimea de 90 km...
Cum naiba modernizam o linia lunga de 90 km la vitea de 120 km/h iar durata va fi de 1h 27 min ?!?!?!... 

Doua variante
1. Au luat in considerare personalul/Regio Buc.Nord - Giurgiu
2. Au luat in considerare doar finalizarea noului pod de la Gradistea, si scurtarea fata de traseul prin Videle.
Dar in momentul in care se vor apuca de reabilitare, linia va fi complet inchisa, caci este linie simpla, nu este ca pe Sighisoara-Curtici, unde poti folosi alternativ un fir sau celalat... Degeaba termini podul in 2 ani, daca bagi restul liniei in reabilitare inca 4 ani... :(

Zic si eu...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

Reabilitarea liniei respective este impartit in 2 loturi, primul lot consta in reconstruirea podului lipsa i-ar al doilea, cuprinde lucrarile necesare pentru ridicarea vitezei la 120 km/h.
Ambele loturi sunt incluse in Master Plan, dar parca nu avem fondurile necesare pentru lotul 2.
Eu asa imi explic durata de aproape 100 minute pe 90 km.
Btw: sa nu uitam de centura CF a Bucurestiului care e un dezastru.

Vice33

Remember M300: vara lui 2012, inainte de modernizare







IR374-Aurel Vlaicu_Orăştie-tras de locom. Diesel

Neufunk

Stie cineva care mai este situatia pe M500? Cum se merge Bucuresti - Suceava?

Phenol

Quote from: Neufunk on May 11, 2017, 05:46:34 PM
Stie cineva care mai este situatia pe M500? Cum se merge Bucuresti - Suceava?

Nu prea inteleg la ce te referi, daca te intereseaza timpul de parcurs, trenul cel mai rapid o parcurge sub 6 ore distanta de 450 km.

In ultima perioada intarzie cate odata, dar asta probabil din cauza lucrarilor de primavara.