Magistrale feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by nenea_hartia, July 01, 2014, 01:36:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

nu prea reusesti sa faci foarte multe cu 4 milioane pe km. Decat carpeli, poate refacuta catenara pe unde nu mai este, si semnalizarea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

taifun7993

Salut Alecu 

Pentru schimbare de traverse costul este undeva la 700.000 de euro la 100 de km si ajuns  ramas 3 milioane 300.000 de euro /km si nu sunt  suficienti

Spune-mi unde greşesc ?

Multumesc

O zi faina in continuare

vancouver

Nu stiu pe nimeni sa vrea sa se invarta cu trenul in jurul Bucurestiului. Toate trenurile merg spre gara de nord, deci radial si se ajunge excelent din toate directiile acolo. Problemele cailor ferate din Romania sunt in cu totul alta parte.

CF de centura reprezinta o pacoste pentru dezvoltarea orasului si a infrastructurii rutiere, generand deja pana acum costuri de sute de milioane de euro de-a lungul timpului pentru a fi ocolita, supratraversata, etc.

Asa e usor sa vrem sa facem proiecte. Putem sa facem orice, dar ajutam economia si oamenii numai daca proiectul este rentabil, fie in sine rentabil, fie de ajutor pentru alte ramuri economice.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Prin combinație cu ceva intermodal de ce sa nu fie o oportunitate? Se poate face o naveta decenta. Mă gândesc acum cât de aproape e de exemplu gara Băneasa de c lustru de birouri aviației și nu o folosește mai nimeni...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Gara Baneasa nu este pe CF de centura şi nici nu este aproape...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

si nu poate fi folosita sa ajunga cineva de exemplu care locuieste Jilava, Chiajna, Domnesti (mai ales) si lucreaza in clusterul de birouri Aurel Vlaicu?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Ba da, dar mai schimbi două mijloace RATB (autobuz până la Aeroport Băneasa şi de acolo tramvaiul 5).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Corect. Nu stiu de ce aveam impresia ca e la o distanta care poate fi parcursa si pe jos. Pe bicicleta chiar nu ar fi problema. sunt 2-3 km care se pot parcurge cu mici amenajari prin parcul Herastrau.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

sunt 4 km. Prin herastrau doar daca treci lacul pe podul de cale ferata. poti scuti putin daca treci CF pe nordului, la nivel, unde trenurile circula cu peste 100km/h.

E aproape insa de zona de birouri de pe buc-Ploiesti si de cladirea intact.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

medicul de garda

Gara Baneasa e departe de clusterul de birouri din Pipera si Aviatiei, dar e foarte bine situata pentru cele de la Piata Presei si ca nod pentru tranzit spre Baneasa. Mai departe, intr-o lume normala in care autoritatile coopereaza si vin cu idei, cu investitii minime, se pot amenaja cel putin 3 halte, langa pasajul Aviatiei, langa pasajul Pipera sau la Petricani (ideal amandoua) si la Dragonul Rosu/Europa. Astfel se poate infiinta cu cateva EMU noi (temporar pot pune ce au, Desiro sau Z-uri) o frumoasa linie urbana de tren pentru zona de business din Bucuresti, cu transfer intermodal la Gara de Nord/Basarab, gara Baneasa si capatul lui 21. Celalalt capat poate fi ori spre Branesti, transformandu-l in suburbie, ori inapoi in oras, la Gara Obor, caz in care ar mai merge infiintata o halta sub pasajul Fundeni, pentru a deservi complexul de Spitale din zona si cartierul omonim, usor rupt de lume.

Este o idee care costa atat de putin, pentru un serviciu regulat, care poate sa vin si la 20 min fara a incurca trenurile de mare (dar necesita scoaterea traficului de marfa afara din oras). Nimeni nici macar o data din structurile MT sau PMB nu a mentionat vreodata ideea asta, nici macar mizeria aia de PMUD nu a studiat varianta (desi au venit cu idei fanteziste de BRT-uri pana la Magurele si Mogosoaia... :o )
Trust me, I'm an east-european doctor!

carutasul

Eu am zis o data pe aci ca mi se pare o supervarianta pentru naveta Domnesti-Pipera, dar Vancouver zice ca nu am destul trafic. Sincer, eu nu zic nici ca e , nici ca nu e, pentru ca nimeni nu a calculat, dar mi se pare ca ar trebui macar incercata. Nu de alta, dar din cei vreo cinci vecini ai mei, doar eu am buletin de Ilfov, asa ca parerea mea e ca populatia suburbiilor e mult subevaluata :)

NGC

Quote from: NGC20 on April 22, 2016, 08:02:30 AM
Deocamdata nu avem un topic separat, asa ca trec aici informatiile.

Astazi a fost lansata licitatia pentru "Studiu de Fezabilitate pentru Modernizarea liniei CF Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera".

Ofertele pentru "Studiu de Fezabilitate pentru Modernizarea liniei CF Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera":

   19.267.200,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1.  5.970.320,00 RON fara TVA    EGIS RAIL SA
2.  7.107.723,00 RON fara TVA    Asocierea ITALFERR SPA - SC ISPCF SA - SC ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL
3.  7.950.000,00 RON fara TVA    Asocierea BAICONS IMPEX SRL - ACCIONA INGENIERIA SA
4.  8.937.804,00 RON fara TVA    SC IRIMAT CONS SRL
5.  9.462.000,00 RON fara TVA    Asocierea SNAMPROGETTI ROMANIA SRL - 3TI PROGETTI ITALIA INGEGNERIA INTEGRATA SPA
6. 15.130.000,00 RON fara TVA    CONSIS PROIECT SRL

NGC

^^^ Oare EGIS RAIL nu mai are de lucru sau cum de au venit cu acel pret?

TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/3032-18-iulie-2016-comunicat-reabilitarea-liniei-cfr-cluj-episcopia-bihor-in-linie-dreapta

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ

Reabilitarea tronsonului Cluj - Oradea - Episcopia Bihor a intrat în linie dreaptă
Bucureşti, 18 iulie 2016

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat procedura de licitaţie pentru reactualizarea studiului de fezabilitate în vederea electrificării şi reabilitării liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor. Câstigatoarea licitaţiei este Asocierea ACCIONA Ingenieria S.A – Baicons Impex S.R.L, cu o ofertă financiară finală în valoare de 4,55 milioane lei (fără TVA).

Reactualizarea studiului de fezabilitate este necesară pentru evaluarea caracteristicilor tehnice şi operaţionale ale liniei existente, analiza mediului socio-economic, instituţional şi juridic şi pentru realizarea scenariilor de dezvoltare.

CFR SA şi-a propus ca obiectiv strategic realizarea celei de-a doua rute complet electrificată în relaţia cu Ungaria. Astfel, prin electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor, se va asigura circulaţia trenurilor pe linie electrificată cu viteze maxime de pâna la 120 km/oră. Aceasta investiţie va contribui la preluarea parţială a traficului dinspre/spre vestul Europei şi realizarea conexiunii cu tronsoanele Coridorului IV pan-european de pe teritoriul României.

"Tronsonul Cluj — Oradea — Episcopia Bihor are un mare impact zonal, contribuind în mod direct la dezvoltarea economică şi la îmbunătăţirea fluxurilor de mărfuri ale industriei locale cu vestul Europei.Reabilitarea acestui segment de cale ferată va deschidea doua conexiune electrificată cu Ungaria, cu efecte directe asupra traficuluiferoviar în frontiera de vest",a declarat Marius CHIPER, directorul general al CFR SA.

Proiectul de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor este cuprins în strategia Ministerului Transporturilor şi în Master Planul General de Transport, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri comunitare şi de la bugetul de stat.

La finalul perioadei legale de contestaţii, contractul de achiziţie publică poate fi încheiat şi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător).

Castigatorul a fost pe locul 2.
Ceilalti 3 concurenti sunt SC ABED NEGO COM SRL (loc 1), Asocierea SYSTRA SA - SC IRIMAT Cons SRL (loc 3), SC CONSIS PROIECT SRL (loc 4).
Egis Romania o fi fost descalificat ? Pentru ca apre in lista anuntata la deschiderea ofetelor: http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/2839-20-aprilie-2016-reactualizarea-studiului-de-fezabilitate-pentru-electrificarea-si-reabilitarea-liniei-de-cale-ferata-cluj-oradea-episcopia-bihor
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

A depus si EGIS oferta, dar s-au clasat mai prost.
disney, poti adauga si in mesajul tau oferta EGIS? Probabil ti-a scapat.