Calea ferata 401 Ilva Mica-Dej-Apahida-Cluj Napoca

Started by razvan96, February 10, 2021, 09:41:05 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#60
@flr.cola exista studii de fezabilitate in curs pt modernizarea Cluj-Coslariu, Apahida-Ilva Mica, si (cred) Ilva Mica-Suceava. Avem cate ceva "pe surse" de la aceste studii
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/

Nu stim cand va exista finantare pt aceste modernizari. Craiova-Calafat are SFul gata de vreo 5 ani si nu gaseste finantare. Cluj-Coslariu ar trebui sa fie cel mai important, legand Clujul de coridorul principal si de capitala.

Ar fi interesant de vazut (poate scrie in drafturile de SF?) si ce vor dubla din Apahida-Ilva Mica, mai ales pe partea de "camp". E frustrant ca se sta la cruce in plin camp intre Salva si Dej de ex.

----

Ce se face acum este Quick Wins, adica intretinere mascata pe bani EU (care in mod normal nu plateste intretinere). Se reface prismul de piatra sparta, se schimba sinele si traversele, adica ceva ce ar trebui refacut regulat pe orice cale ferata, dar la noi nu s-a facut de multe decenii pt ca banii s-au dus in alte cheltuieli bugetare.

Singurul Quick Wins care nu e doar suprastructura este Teius-Razboieni, acolo se reface si fundatia caii, ca la modernizare  Probabil la modernizarea Cluj-Coslariu (cand o fi) nu se vor atinge de linie acolo, ci vor schimba "doar" electrificarea si semnalizarea.

ronaldo99

Traverse depozitate, unii zic ca schimba si sinele dar ceva ca se misca efectiv in teren se observa sau a vazut cineva? Intelegem ca sunt intarzieri la trenuri intre Beclean si Cluj dar echipe la lucru unde se vad?

ionutz08

se schimba traversele impreuna cu sina . ritmul de lucru este unul lent . la dej , in dreptul parcului industrial , firma poloneza avea un excavator si o basculata si trei muncitori, pe tot santierul, si au avut nevoie de mai bine de o luna pentru cateva sute de metri de cale ferata .

ronaldo99

Multumim de feedback. cumva era de asteptat ca nu e mare agitatia cu treaba deoarece depozitele de traverse demult stateau in soare/ploaie nemiscate. Trecand des spre Cluj nu se vedea miscare cam pe nicaieri.in ritmul asta o sa mai dureze mult si bine...

TibiV

De la Selina Grup: Lucrări de burare și profilare a căii ferate între Gherla și Dej - august 2024

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ronaldo99

A mai vazut cineva utilajele astea executand ceva pe undeva? din video-ul postat par rapide dar in teren nu prea se vad...

shift2rail

extrem de frustrant ca Moldova nu vrea (si) cale ferata, aceasta magistrala Iasi - Suceava-Ilva Mica-Cluj e principala lor legatura cu Vestul. drum de 9h ptr 450 km...

dan tm

@ronaldo99

utilajele se vad in teren dar depinde cum ajungi tu in teren.
DAca esti in tren pe cale dubla poate le vezi pe firul alaturat dar pe cale simpla levezi mereu retarse in statii ca sa elibereze linia pentru circulatie.

utilajele astea sint peste tot unde se lucreaza la linie pe distante mai mari, ca daca se schimba punctual 1-2 traverse ici colo nu o sa le vezi.


ronaldo99

@dan tm
ideea e ca trecem destul de des atat cu masina cat si cu trenul si sa-i vedem efectiv la lucru pe portiunea Jucu-Beclean nu ni s-a intamplat demult. pentru un proiect care are finantare te-ai astepta sa vezi ca "misca" mai cu talent si mai cu rezultate ca in rest restrictii sunt, intarzieri sunt...

ronaldo99

Alte luni trecute si traversele apar tot stivuite si "inghetate". Apar articole pompoase in presa cu viteze de 160km/h spre Bistrita dar campania apare doar in titluri nu si in activitate. Repetam intrebarea: a vazut cineva recent lucrari in teren? :)

ncb

Lucrari cale ferata firul II Gherla - Dej (Cluj) martie-noiembrie 2024


Gherla INFO

ronaldo99

Da, intre timp a aparut si articolul de mai jos:

https://clubferoviar.ro/reparatiile-la-calea-ferata-gherla-dej/

Va fi interesant de vazut cat vor dura lucrarile pe celelalte tronsoane si cand se va vedea cu adevarat o scadere a timpilor de mers. Ca din ce se aude in noul mers la trenurilor care apare in curand, nu prea sunt vesti tare bune