Calea ferata 401 Ilva Mica-Dej-Apahida-Cluj Napoca

Started by razvan96, February 10, 2021, 09:41:05 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

CFR a publicat in SICAP licitatia [CN1028266]-,,Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 1: Apahida – Ilva Mică"

Valoare estimata: 34.088.600 RON
Durata: 23 de luni
Termen depunere oferte: 15.03.2021
Sursa de finantare: CEF+buget de stat

Xenos

Sunt foarte curios care sunt specificaţiile....dacă ştie stânga ce face dreapta şi CFR Infra a aflat noua viziune ministerială, SF-ul nu ar trebui să fie pentru reconstrucţie totală!

razvan96

Se va face probabil un proiect asemanator cu ce a iesit pe Craiova-Caransebes, astfel incat sa nu mai iesim cu costuri de 10 milioane de euro pe kilometru. In continuare (din pacate) modalitatea de evaluare a beneficiilor unei variante de viteza este viteza maxima (pana la 160 la ora) si nu timpul castigat.

Phenol

Sunt ferm convins ca se va merge pe aceeasi idee ca pe Cluj - Oradea, 160 doar unde se "poate" (si aici chiar se poate: Apahida - Dej - Beclean cu mici exceptii e aproape in linie dreapta).

De la Beclean incolo nu ma astept la modificari serioase, poate ca ar fi de ajuns sa ramana linie simpla.


Xenos

În termeni de timp caştigat, Apahida-Dej-Beclean fie si un 140 km/h fara restrictii ar aduce un castig enorm si ar permite ca intre Ilva Mica si Vatra Dornei sau Dorna Candrenilor sa se faca doar reparatii.

TibiV

Nu vreau sa il "plagiez" pe razvan96, dar pun si eu comunicatul oficial - "just for the record"...
(Nu va lasati pacaliti de data comunicatului. De fapt a fost dat astazi, 11 februarie 2021, la ora 9 AM...)

Quote
CFR SA a lansat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei CF între Apahida și Ilva Mică

Bucureşti, 10 februarie 2021

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Apahida - Ilva Mică (subsecțiunea I a tronsonului Apahida - Suceava), pentru viteza maximă de circulație de 160 km/hpentru trenurile de călători, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Studiul de fezabilitateși Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecțiunea I Apahida - Ilva Mică, în lungime de 119 km, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului.și al schimbărilor climatice.

Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida și Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T. De asemenea, contractul prevede și atingerea unor importante obiective specifice, printre care menționăm:

► creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida - Suceava;

►îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene.

Studiul de fezabilitateși Proiectul Tehnicvor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.

Valoarea estimată a contractului este de 34.088.600 RON, sursa de finanţare fiind asigurată în procent de 85%, din fonduri europene nerambursabile și 15% fonduri naționale. Durata contractului este de 23 de luni.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire sunt disponibile în în Sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice(SICAP), la adresa www.e-licitatie.ro. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 15.03.2021.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2021/5570-10-februarie-2021-cfr-sa-a-lansat-licitatia-pentru-elaborarea-studiului-de-fezabilitate-si-a-proiectului-tehnic-pentru-modernizarea-liniei-cf-intre-apahida-si-ilva-mica
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Fără să vreau să fiu cârcotaş, de ce nu Cluj - Ilva Mică?
O să rămână o bucăţică între Cluj (sfârşitul proiectului Episcopia Bihor - Oradea - Cluj) şi Apahida. Desigur că aceea se poate reabilita şi prin mijloacele proprii CFR.

neobluenet

Sectorul dintre Cluj-Napoca si Apahida face parte din reabilitarea intre Cluj-Napoca si Teius, deci nu puteau face 2 licitatii cu acelasi obiect, chiar si partial. Ca unele lucrari pot fi gata mai devreme, asta nu e sigur si nu poate fi planificat ce probleme poate avea constructorul la momentul executiei proiectului.

TibiV

Mai exact, Apahida este la "confluenta" sectiei 300 cu sectia 401, in sistem CFR Calatori.
Apahida - Cluj-Napoca este pe 300, care va avea (speram) propriul program de reabilitare/modernizare.

Cei de la CFR Infra au fost draguti si in comunicatul asta nu au mai dat numarul liniei pe care o modernizeaza (linia lor, pe numerotarea lor...) caci iarasi ar fi intrat multa lume in ceata daca spuneau ca modernizeaza linia 412...  :lol:
Au dat doar traseul (lista garilor).
Ceea ce stim noi din "biblia" numita "Mersul trenurilor de calatori" ca fiind 401, la Infra este cu totul altceva...

Quote from: frunzaverde on March 28, 2019, 04:54:04 PM
Exista doua sisteme diferite de numaratoare la calea ferata in Romania, una bazata pe liniile fizice, folosita in principal pentru a descrie infrastructura si alta bazata pe sectiile de circulatie, si folosita cu precadere in activitatile de miscare-comercial.

Cele doua sisteme sunt foarte asemanatoare ca idee, dar nu sunt identice, si ambele au propria ratiune de a exista. Cand exista risc de confuzie, se foloseste expresia "linia 412, sectia 401" sau "infra 412, calatori 401". Linia 412, in sistem "infra" e Apahida - Dej - Casei - Baia Mare.

A se observa ca linia 412 acopera sectiile CFR Calatori 401 si parti din 400. (...)

Discutia a pornit in urma cu (aproape) 2 ani, fix de la linia 412 / sectia 412...

Quote from: frunzaverde on March 29, 2019, 12:28:25 AM
Sunt cazuri in care linia si sectia (infra si calatori) au indicative foarte, foarte diferite. De exemplu:

Brasov - Deda - Beclean pe Somes - Dej e sectia 400 in sistemul "calatori". Ei bine, Brasov - Deda e parte din linia 316 (care continua spre Tg. Mures - Razboieni), Deda - Beclean pe Somes e 418, Beclean pe Somes - Dej e 416, care 416 e de fapt Ilva Mica - Beclean - Dej, deci complet "pe dos" perechea magistrala-racord intre cele doua sisteme. Si, linia 400 este... Episcopia Bihor - Halmeu.

Brasov - Sibiu - Vintu este sectia 200 in sistemul "calatori". La infra, Brasov - Fagaras - Podu Olt e 205, Podu Olt - Sibiu e parte din 203 Piatra Olt - Rm. Valcea - Podu Olt - Sibiu - Copsa Mica, Sibiu - Vintu de Jos e 210. Linia 200 incepe la Coslariu Pod Mures, nu la Brasov in sistem "infra".

La fel, Timisoara - Arad e 310 in Mersul Trenurilor dar 218 in sistem "infra".
(...)

Celor care nu au urmarit discutiile de atunci pe forum si nu sunt lamuriti, le recomand sa mearga la linkurile de mai sus...
Explicatiile lui frunzaverde ne-au socat atunci pe multi dintre noi...

PS
Deci practic CFR Infra vrea sa modernizeze linia 412 si linia 416, in sistemul lor.
De fapt, analizand cu atentie, si titlul topicului nostru este discutabil...
Ar trebuie sa fie mai degraba " Calea ferata 401 Ilva Mica-Dej-Apahida(-Cluj Napoca)"

Caci de fapt Trenul cursă de persoane Apahida- Cluj-Napoca circulă pe sectia 401, dar pe linia 300...
(Daca va era dor de Semnal M, dati click pe link...  ;) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm



Pare ciudat insa minutul 02.30. Viteza din 1987

iar aici linia inca neelectrificata la Nasaud. Dar si operatiunea de curatare si siliconizare a izolatorilor.


TibiV

O imagine din a doua filmare m-a trimis rapid cu vreo patru decenii in urma...

Perspectiva de la secunda 27 (00.27) am avut-o multi ani in fata ochilor.
Casa bunicului era pe deal, mai sus de locul de unde s-a facut filmarea. Se vedea perfect complexul feroviar.
Seara bunicul statea pe prispa casei si comenta: "iar a intarziat acceleratul de la Bucuresti / Baia Mare / Cluj..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ronaldo99

Pana la parcurgerea etapelor cu studiile necesare pentru acest tronson, se mai aud ceva noutati la podul de la Beclean? acolo "teoretic" se lucreaza. Parca e in continuare limitare de 5km/ora. Deasemenea mai era o problema si la unul din podurile din apropiere de Dej.

dan tm


Phenol

Podetul de langa Dej e asta (de la minutul 1:04:04):



Nu s-a schimbat la el nimic.

Vlad94

Trebuie neaparat dublata linia dintre Dej Calatori si Dej Triaj si reactivat podul spre Jibou.