[SV] Centura Gura Humorului

Started by rota, January 09, 2021, 02:42:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rota

Incepe programul de centuri ocolitoare cu cea a orașului Gura Humorului

Obiectivul de investiții propus, "Varianta de ocolire Gura Humorului", are destinația de cale de comunicație rutieră cu funcționalitate și caracteristici tehnice de drum expres/drum național, cu patru benzi de circulație și separator de sensuri.

Traseul propus al variantei de ocolire, cu o lungime de aproximativ 8,57 km, se desprinde din DN 17-zona km. 216+700, capătul de intrare în orașul Gura Humorului venind dinspre Câmpulung Moldovenesc, trece printr-un pasaj superior peste drumul național precum  și calea ferată Suceava – Ilva Mică și se finalizează prin amenajarea unei intersecții la nivel în sensul giratoriu existent în care DN 17 intersectează drumul național DN 2E (Spătărești – Păltinoasa). Sursa

TibiV

Da Doamne sa reuseasca... Este mai mult decat (extrem de) necesara centura asta.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TheStig

QuoteObiectivul de investiții propus, "Varianta de ocolire Gura Humorului", are destinația de cale de comunicație rutieră cu funcționalitate și caracteristici tehnice de drum expres/drum național, cu patru benzi de circulație și separator de sensuri.

Bazandu-ma pe textul de mai sus, preluat din articolul mentionat de @rota, presupun ca proiectarea si executia se vor baza pe SF-ului pentru DX Vatra Dornei - Suceava care are castigator anuntat si ar trebui sa se semneze contractul in perioada urmatoare.

rota

Șoseaua de centură a orașului Gura Humorului la profil de autostradă este de acum un proiect al CJ Suceava. Până în 2022 trebuie lansată licitația de execuție și trebuie să ne grăbim

Soseaua de centură a orașului Gura Humorului este primul proiect care se va executa de o autoritate locală urmând să fie predat apoi Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR).

,,Noi ne-am propus să facem cele trei șosele de centură. Pentru Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, CNAIR a descoperit o documentație din 2010-2011, cu studii de fezabilitate și, la Vatra Dornei, cu jumătate din proiectul tehnic făcut. Pentru Gura Humorului nu exista nimic" .
El a menționat că în aceste condiții CJ Suceava a semnat un parteneriat cu CNAIR prin care autoritățile județene sucevene și-au asumat să facă șoseaua de centură a orașului Gura Humorului.

,,Începem cu studiu de fezabilitate, apoi proiect tehnic și apoi execuție și va fi predată, spre folosință CNAIR. Chiar dacă CNAIR va veni în urma noastră cu autostrada propriu-zisă, vom avea o șosea de centură a orașului Gura Humorului făcută pe patru benzi ca și cea a Bacău",

Totodată, el a arătat că urmând experiența șoselei de centură din Gura Humorului se vor face și la Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, dar că, momentan, doar pentru Gura Humorului s-a semnat protocolul cu CNAIR. Orașul Gura Humorului este cel mai aglomerat traseu de pe DN 17 și că în perioada de vară pentru a traversa Gura Humorului durează și mai mult de oră și că este urgentă această șosea de centură.

Până în 2022 trebuie să fie finalizat și proiectul tehnic și lansată licitația de execuție. ,,Trebuie să ne grăbim. Abia s-a semnat protocolul cu CNAIR și trebuie să ne grăbim. Ne vom grăbi pentru că după semnarea protocolului cu CNAIR majoritatea cărților sunt în mâna noastră. Aici este proiectul Consiliului Județean de acum și nu mai discutăm de CNAIR" Sursa

rota

Licitație pentru varianta de ocolire a orașului Gura Humorului. S-a semnat documentația pentru licitația necesară elaborării studiului de fezabilitate. Drumul va fi la profil de drum expres cu două benzi pe sens și va avea 8,57 km

Traseul urmează direcția spre sud-est, după care traversează râul Moldova peste un pod nou încadrat de două viaducte, intersectează la nivel Drumul Județean DJ 177D în zona de ieșire de pe podul existent amplasat pe acest drum, continuă spre est pe partea dreaptă râului Moldova, paralel cu albia majoră dar și cu strada Aleea Piatra Pinului, parcurge zona până la următorul pod nou printr-un viaduct de coastă până la trecerea din nou peste râul Moldova, dinspre malul drept spre cel stâng, în zona de agrement Ariniș, apoi face trecerea spre afluentul Humor printr-un viaduct de coastă, trece pe un pod nou peste pârâul Humor și își continuă traseul printr-un viaduct de coastă paralel cu digul râului Moldova în afara zonei de protecție a conductei magistrale de transport gaze, până la ieșirea din zona locuită a orașului. În continuare traseul urmează să treacă peste terenuri limitrofe, paralel cu Drumul Național DN17 la stânga și un drum local vicinal, intersectează la nivel drumul județean DJ 177C, trece printr-o zonă cu terenuri proprietate private până la punctul final de intrare în sensul giratoriu DN17/DN2E Păltinoasa.

Drumul modernizat de 8,57 km, va fi de clasă tehnică II, respectiv drumuri expres cu patru benzi de circulație și separator de sensuri.

https://www.newsbucovina.ro/actualitate/313040/licitatie-pentru-varianta-de-ocolire-a-orasului-gura-humorului-gheorghe-flutur-a-semnat-documentatia-pentru-licitatia-necesara-elaborarii-studiului-de-fezabilitate-drumul-va-fi-la-profil-de-drum-exp

nitz

QuotePreședintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a semnat, joi, documentația pentru scoaterea la licitație a Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de ocolire Gura Humorului

si apoi

Quotedeputatul PNL de Suceava Angelica Fădor a discutat la CNAIR modul în care se derulează procedurile pentru Autostrada Nordului și a menționat că fișele de proiect arată că acest drum de mare viteză care va lega Suceava de Baia Mare prin Vatra Dornei va rezolva și problemele centurilor ocolitoare de pe traseu și că Autostrada Nordului va avea rol de variantă ocolitoare pentru municipiul Suceava, orașul Gura Humorului, dar și pentru municipiile Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Bistrița, Dej și Baia Mare, iar studiile de fezabilitate pentru acestea au fost deja câștigate la licitație de asocierea Best Consulting and Design-Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial SA.

Sa inteleg ca se liciteaza in paralel doua studii de fezabilitate pentru acelasi drum?

TheStig

Am trimis o solicitare spre CJ Suceava, conform legii 544/2001, in care am cerut informatii despre legatura dintre aceste 2 proiecte (VO Gura Humorului si DX Vatra Dornei - Suceava), si anume daca vor fi 2 proiecte diferite, sau VO Gura Humorului este inclusa, de fapt, in DX Vatra Dornei - Suceava. Voi posta aici raspunsul cand il voi primi.

dr4qul4

eu nu inteleg ceva... e DX sau DN?

Quotedrumuri expres cu patru benzi de circulație și separator de sensuri...
intersectează la nivel Drumul Județean DJ 177D...intersectează la nivel drumul județean DJ 177C
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

^
Exact acelasi lucru mi-a sarit si mie in ochi...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rota

poi scrie "Drumul va fi la profil de drum expres cu două benzi pe sens", eu zic ca e drum expres, cel putin asa sper  :o ???

TibiV

Quote from: rota on March 05, 2021, 07:11:52 AM
... intersectează la nivel Drumul Județean DJ 177D în zona de ieșire de pe podul existent amplasat pe acest drum, (...) intersectează la nivel drumul județean DJ 177C...

Intersectiile la nivel nu prea suna a drum expres...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Poate s-au gandit sa-l faca la standard de DX si sa lase loc sa construiasca mai apoi (cand se va prelungi DX-ul) pasaje la intersectia cu cele 2 DJ-uri.
Ceea ce nu ar fi rau deloc. Ba din contra, ar fi o abordare realista.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rhemaxos

Quote from: rota on March 05, 2021, 07:11:52 AM

Traseul urmează direcția spre sud-est, după care traversează râul Moldova peste un pod nou încadrat de două viaducte, intersectează la nivel Drumul Județean DJ 177D în zona de ieșire de pe podul existent amplasat pe acest drum, continuă spre est pe partea dreaptă râului Moldova, paralel cu albia majoră dar și cu strada Aleea Piatra Pinului, parcurge zona până la următorul pod nou printr-un viaduct de coastă până la trecerea din nou peste râul Moldova, dinspre malul drept spre cel stâng, în zona de agrement Ariniș, apoi face trecerea spre afluentul Humor printr-un viaduct de coastă, trece pe un pod nou peste pârâul Humor și își continuă traseul printr-un viaduct de coastă paralel cu digul râului Moldova în afara zonei de protecție a conductei magistrale de transport gaze, până la ieșirea din zona locuită a orașului. În continuare traseul urmează să treacă peste terenuri limitrofe, paralel cu Drumul Național DN17 la stânga și un drum local vicinal, intersectează la nivel drumul județean DJ 177C, trece printr-o zonă cu terenuri proprietate private până la punctul final de intrare în sensul giratoriu DN17/DN2E Păltinoasa.

Traseul propus este o abominație. Și nu ar trebui să poată obține în veci acordul de mediu. Cine cunoaște cât de cât zona știe la ce mă refer.

Mă mir de Flutur că a putut să gireze așa ceva.

hvm

^
Ar fi si aceasta o varianta ca pasajele pentru DJ-uri sa fie construite mai tarziu pentru a supratraversa DX-ul. O sa fie totusi greu cu intersectia DX-ului cu cele doua DJ-uri la nivel pe 4 benzi. va trebui semafor neaparat cu limitare la 50km/h. si uite cum centura la nivel de DX se transforma in drum local.... Insa nu ma plang. ar fi mult mai bine asa decat prin oras. si inteleg ca s-ar realiza o economie de bani si timp in construire acum, cu conditia ca mai tarziu supratraversarea DJ-ului sa se realizeze in versiunea 2....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Liviu M

Drumul expres e cel definit ca pe wikipedia,?
Daca da, din cate stiu eu (da' recunosc, n-am fost chiar atent), la nemti nu-i nevoie sa fie nici pe mai mult de o banda pe sens (asta stiu sigur), nici cu intersectii denivelate. La asta cu intersectiile nu-s chiar sigur. Sunt sanse ca intersectiile propriuzise sa fie denivelate, dar intrarea/iesirea pe/de pe drumul expres se fac pe o singura parte. Asta inseamna ca la iesire pe un sens exista banda speciala de luat la stanga, iar la intrare pentru un sens e traversat sensul celalalt. Un exemplu e intersectia B278 cu B279.