[TM] Drum legatura Autostrada A1 - Aeroport TM

Started by horyatm, December 25, 2020, 09:46:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horyatm

Văd că nu există un topic pentru acest proiect. Astfel am să pun aici toate informațiile, articolele și planșele pe care le-am găsit. Mie personal mi se pare un proiect foarte prost gândit, promovat în campania electorală a fostului președinte CJ Timiș, care aparent este continuat de actuala administrație.

https://debanat.ro/2020/12/au-fost-alocati-bani-in-plus-pentru-soseaua-aeroport-timisoara-autostrada-a1_316963.html

QuoteReprezentanții Consiliului Județean Timiș anunță cu au alocat, prin rectificare bugetară, suma de peste 1.6 milioane lei, bani în plus pentru realizarea drumului Aeroport Timișoara – autostradă.

Suma de peste 1,6 milioane lei este destinată pentru realizarea studiului de fezabilitate, proiectul tehnic și exproprierile necesare realizării unei noi șosele care să lege Aeroportul de nodul de descărcare de pe A1, la Remetea Mare. Acești bani vin în completarea sumei de 450.000 lei, prevăzută inițial în 2020. 18 milioane de euro este suma necesară pentru toată investiția.

,,Gândim în perspectivă și integrat. Dorim să realizăm o legătură directă, pe patru benzi, între Aeroport și A1. Se știe deja că ne aflăm în linie dreaptă cu extinderea la patru benzi a șoselei dintre Aeroport și Centură, investiție pe care o vom inaugura în primăvară. Planul este ca de la Centură până la nodul A1 să avem de asemenea un drum de patru benzi, un fel de centură ocolitoare pentru Remetea Mare și Ghiroda. Se va economisi timp, combustibil, dar va crește și calitatea aerului în cele două localități, eliberându-le de o bună parte din trafic. Cei care vor dori să ajungă de pe A1 în Timișoara sau la Aeroport vor avea această variantă de ocolire mult mai bună, la patru benzi", spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.
Documentația va fi scoasă la licitație, în săptămânile ce vor urma. Drumul va avea o lungime de aproximativ 8 kilometri, cu două benzi pe sens, și se va construi la sud de Aeroport, din intersecția dintre DJ609D și Centura Timișoarei, peste calea ferată secundară ce deservește aerogara, intersectând drumul comunal DC62 (Remetea Mare – Ianova) și având ca punct terminus intersecția cu drumul național DN6, nodul de descărcare A1.

https://www.ziuadevest.ro/bani-europeni-pentru-realizarea-documentatiei-aferente-unui-nou-drum-intre-a1-si-aeroportul-timisoara/

QuoteConsiliul Județean Timiș va beneficia de bani europeni pentru întocmirea documentației aferente realizării unui nou drum de legătură între autostrada A1 și Aeroportul Internațional Timișoara. Acesta va folosi și ca o centură a localității Remetea Mare, eliminând mult din traficul rutier care provine mai ales de la una dintre singurele două coborâri de pe șoseaua de mare viteză spre capitala Banatului.

Plenul CJT a adoptat, miercuri, un Acord de Parteneriat cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest, pentru accesarea de fonduri nerambursabile prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014-2020. În urma acestuia, instituția va primi fonduri europene nerambursabile, cu care vor fi realizate Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic. Cu documentația întocmită, CJ Timiș va putea depune imediat proiectul pentru finanțare și să realizeze licitația pentru execuție.

Noul drum, care va face legătura între Aeroportul Timișoara și A1, va fi o nouă descărcare de pe autostradă, o centură a localității Remetea Mare, care va rezolva problema traficului intens. Noul drum se va lega de Centura Timișoarei, în sensul giratoriu cu drumul județean, care în acest moment este extins de către CJT la patru benzi, spre Aeroportul Internațional "Traian Vuia".

Proiectul noului drum a fost lansat în cursul mandatului vechii administrații, conduse de Călin Dobra.





Powered by API/PUM imgur uploader

Având în vedere proiectul A9 - unde studiul de fezabilitate nu s-a terminat, însă în mod sigur se va alege varianta est, fix în aceeași zonă (Remetea Mare), mi se pare aberant să nu se coreleze cele 2 proiecte.

Iar aiureala cea mai mare este conexiunea, între 2 girații  :bash:. Ar fi 2 dopuri, unul enorm de mare, griația de la aeroport, care conectează nu mai puțin de 5 drumuri:
1. DNCT dinspre Dumbrăvița;
2. DNCT dinspre sud, un drum relativ gol, dar care va avea un trafic mult mai mare când se va termina DNCT varianta sud
3. DJ609D (Str. Aeroportului), dinspre Timișoara, un drum extrem de prost, care mai și traversează o cale ferată, fiind astfel extrem de aglomerat
4. DJ609D (Str. Aeroportului), dinspre Aeroport, același drum însă care evident că la anumite ore generează un alt tip de trafic atunci când sunt zboruri decât bucățica dinspre Timișoara, drum care deja se află într-un stadiu avansat de extindere la 4 benzi
5. DJ609D - ramura Calea Aviatorilor, e defapt același DJ609D, însă doar cu câteva sute de metri înainte, e o arteră destul de circulată datorită centrelor logistice. E o vânzoleală perpetuă acolo și generează mult trafic.

Să mai apară un al 6-lea drum ar fi o oroare pentru acel sens giratoriu care oricum e supraîncărcat. Mi se pare o tâmpenie!

Nu e mai simplu să lărgească DN6 chiar înainte de curbă și să se "înțepe" direct în A1, astfel evitând și proiectul cu A9. Ar putea chiar să se reconfigureze nodul Remetea, dacă trece A9 fix pe acolo. Îmi imaginez cum va fi acest drum ca nuca în perete între 2 ditamai autostrăzile și drumeagurile enumerate mai sus. Da, înțeleg administrativ și birocratic că DN6 e administrat de CNAIR și acest proiect e administrat de CJ și fac acest drum acolo unde au jurisdicție. Dar pe bune?? Nu putem depăși faza asta? De ce în Bihor se poate?

Nu sunt eu mare artist, însă pentru a înțelege viziunea mea, am făcut un mic desen.





Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

@horyatm. Pe topicul A9 am facut o harta cu traseul propus al autostrazii,unde am trasat si drumul de legatura A1-DN6, propusa dee colegul Archi. Aici este harta. Clar ca varianta prin vestul localitatii Remetea este cea de dorit. Plecarea din giratia de pe centura ar fi o prostie, parerea mea. Aici este harta.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1Ei0jKBLXMPdzXBZNEd8dtsu8R8vNELHp&usp=sharing

ioio_viola

E prea aproape de pista aeroportului. O varianta care merge cat mai aproape paralel cu calea ferata de la Remetea e mai fezabila.

horyatm





Powered by API/PUM imgur uploader

Poate ceva de genul.

Ideea e că proiectul în sine e o idee foarte proastă. Variante alternative probabil că există plin.

elphax

e clar ca in zona bretelei de acum este cel mai mult loc. va fi un nod complicat gen A3-A7, pentru ca trebuie legat si drumul catre aeoport care ar ajunge tot acolo conform planurilor actuale.

foarte grosier desenat in paint - evident,  uitandu-ma la dimensiunea trompetei actuale, bretelele ar fi mai suple si buclele mai mici decat am desenat eu.



Powered by API/PUM imgur uploader


Cuneo

Sunt in linie dreapta lucrarile de largire la 4 benzi a drumului spre Aeroportul Timisoara



TIMISOARA. Au avansat lucrarile pe drumul spre Aeroportul Timisoara, drum care va fi largit la patru benzi de circulatie. Pe o bucata din drum a fost turnat primul strat de asfalt, in timp ce pe alta bucata s-a facut umplutura cu balast.
Contractul pentru executie a fost iscalit in februarie, iar in 8 luni lucrarea trebuia sa fie gata la acest drum. Deocamdata insa, antreprenorul Super Construct, care a castigat lucrarea, a turnat asfalt doar pe un segment din soseaua de 2,5 kilometri care trebuie extinsa. De atunci s-a avansat cu lucrarile la umplutura de balast pe o distanță de 500 metri.
Licitația a fost castigata de catre firma Super Construct, iar valoarea contractului se ridică la 13,4 milioane de lei, cu TVA. Firma avea la dispozitie opt luni pentru a extinde la patru benzi drumul, acesta avand o lungime de 2,5 kilometri.
Proiectul, in valoare de aproape 3 milioane de euro, din fondurile CJT si guvernamentale, cuprinde si lucrari de iluminat public, de siguranta circulatiei, dar si amenajarea de piste de biciclete. La acestea se adauga relocarea retelelor de telecomunicatii, o canalizare si retele speciale ale Ministerului Apararii Nationale, relocarea unui canal, dar si amenajarea a doua intersectii, respectiv drumuri de acces spre firmele din zona.
Banii au fost alocati prin Programul National de Dezvoltare Locala (PNDL), de la bugetul national, inca din 2018.
Drumul judetean DJ 609 D este situat pe teritoriul comunei Ghiroda si asigura legatura dintre Centura ocolitoare a municipiului Timisoara si Aeroportul International "Traian Vuia" Timisoara.
Largirea acestui drum la 4 benzi este de mare folos soferilor care doresc fie sa ajunga la Aeroport, fie pe centura ocolitoare a Timisoarei si de acolo mai departe spre Autostrada Vestului.

https://www.opiniatimisoarei.ro/sunt-in-linie-dreapta-lucrarile


Archi

Quote from: ioio_viola on December 28, 2020, 11:01:13 AM
E prea aproape de pista aeroportului. O varianta care merge cat mai aproape paralel cu calea ferata de la Remetea e mai fezabila.

Nu cred ca este prea aproape de pista aeroportului. Probabil va trebui intervenit putin la sistemul de balizaj dar nimic ce nu s-a mai facut prin alte parti, un exemplu ar fii chiar la Arad. Nici nu mai zic de mari aeroporturi din Europa sau din USA care au capatul pistei la sub 1 km de o autostrada.





Powered by API/PUM imgur uploader

La Timisoara vorbim de minim 1.25 km distanta intre un posibil loc de traversare al drumui de legatura si capatul pistei. Pista la Timisoara are deja 3.5km lungime, cea mai mare din tara alaturi de pistele de la OTP, deci probabilitatea unei extinderi este foarte mica.




La Arad vorbim de 400 de metri, dar sa zicem ca aici nu e situatia cea mai excelenta.




La Viena avem circa 850 de metri




La Timisoara, dar in cealalalta parte avem calea ferata la 1 km.

Nu vad nici un motiv pentru care nu s-ar putea construi un drum expres spre A1 acolo, tinand cont ca ar trece la minim 1.25 km de capatul pistei.

L.E. Am uitat de Otopeni cu DN1, cred ca cel mai concludent exemplu



mircea

În cel mai rău caz un pasaj îngropat în dreptul pistei. Cât de greu poate fi să sapi o groapă la câmpie și să o casetezi?!

mircea

Licitația pentru drumul care va lega A1 de Aeroportul Timișoara a fost lansată

Consiliul Județean anunță lansarea licitației pentru documentațiile noului drum, de 8 kilometri și două benzi pe sens, care urmează să lege A1 de Aeroportul Internațional Timișoara. Ofertele pot fi depuse până în 1 februarie.
Consiliul Județean a lansat deja pentru licitație publică realizarea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic și de obținere a terenului necesar prin exproprieri. Valoarea serviciilor este estimată la puțin sub două milioane lei, iar câștigătorul licitației va avea 10 luni la dispoziție pentru a livra documentațiile.

Drumul va fi construit la sud de Traian Vuia, peste calea ferată spre aeroport, se va intersecta cu drumul comunal care trece prin Remetea Mare și cu nodul rutier din dreptul localității.

,,Pe lângă beneficiile evidente, de creștere a vitezei de deplasare și a siguranței rutiere, investiția va juca un rol major și în dezvoltarea Aeroportului, motor economic de valoare pentru județ. De asemenea, șoseaua va avea un rol important și în perspectiva realizării autostrăzii Timișoara – Moravița, indiferent de ce variante de traseu vor fi selectate. Este nevoie să anticipăm creșterea valorilor de trafic în următorii ani și să lăsăm cale liberă dezvoltării economice. Adevăratul potențial al Timișului este frânat în prezent de lipsa unei infrastructuri adecvate. Lucrăm accelerat să schimbăm această stare de fapt în următorii ani", spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.

sursa: https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/licitatia-pentru-drumul-care-va-lega-a1-de-aeroportul-timisoara-a-fost-lansata-1379520/

elphax

si le ramane celor care proiecteaza A9 si intersectia cu A1 sa faca legaturi rapide si spre acest drum  :)

ioio_viola

#10
nu inteleg de ce se complica lumea cand poti face ceva usor pe 4 benzi pana in oras de genul asta:


https://imgur.com/a/0c4dvVw

si de la centura ai tot ce e necesar sa ajungi la aeroport usor

elphax

ce ai pus tu presupune inca un pasaj peste CF  ;)
ce vor ei este ceva mai scurt spre aeroport si spre centura, practic este un drum in plus care poate prelua majoritatea traficului de tranzit si scade si timpii de a ajunge la autostrada.
sa nu uitam ca centura nu are 2 benzi. daca sa zicem peste 2 ani vin pe centura dinspre Giroc, probabil e mai simplu sa ies de pe centura la aeroport si sa o scurtez spre autostrada decat sa ma bag pe drumul de azi unde se plimba cei din Remetea si Recas :)

este mai "safe" sa nu amesteci traficul local cu cel regional .

ioio_viola

Pasaj peste cf oricum va fi. Este o linie de cf care pleaca de la Remetea si merge spre aeroport.
+ daca vrei sa muti traficul dinspre autostrada spre sensul aeroport o sa ii aducinpe cei care mergeau pe 4 benzi spre Remetea pe un drum de 2 benzi pe centura.
Pe cele 4 benzi ce se fac spre aeroport acum nu cred ca fac inca un pasaj peste cf la lidl Ghiroda. Deci no win.

elphax

care 4 benzi spre Remetea ? :)
alea sunt pana putin dupa centura - deci tot acolo esti. si cu sau fara pasaj CF langa Lidl, centura este practic dublata intre DN (cel cu 4 benzi) si intersectia aeroportului .
4 benzi se fac doar pe portiunea de la centura pana la aeroport

Vlad94

De acord cu ioio viola. Sa faci drumul din drumul aeroportului vei bloca centura si giratoriul de la Jumbo. Drumul asta trebuia inca din anii 90 in loc sa faca pasajul actual.