News:

.

Main Menu

Trenuri InterCity

Started by tom_sawyer, October 05, 2020, 08:45:41 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

La Nightjet, ca si la trenurile de noapte europene in general, exista un compartiment de serviciu in fiecare vagon nocturn.

Huge waste of space, dar asta e, intregul sistem de operare al vagoanelor de noapte e practic identic cu cel de la CIWL de acum un secol (inclusiv, pana la noile vagoane Nightjet, dispunerea compartimentelor). Acolo are insotitorul de vagon pat (la fel, 1/vagon in majoritatea Europei, cred la NJ au redus la 1/2 vagoane, dar compartimentul de serviciu ramane in ambele) si acolo e si o mica cambuza - unde este tinut mini-caruciorul de serviciu (cand exista), si unde, uneori, exista si o plita calda. Asta asigura ca nu se cara nimeni cu caruciorul intre vagoane.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Trenul in care eram eu s-a stricat vagonul de dormit si ne-au mutat noaptea in vagonul cu scaune (horror).

Pe urma caruciorul s-a plimbat pana in vagonul cu scaune si a servit micul dejun. O fi un caz exceptional, dunno.

Dar la HST, trecerea intre vagoane era similara cu vagoanele CFR, si se plimba caruciorul intre vagoane fara nici o jena.

frunzaverde

#137
Posibil sa fi facut trecerea intre vagoane intr-o gara, cu doi oameni in jurul "chestiei"... Nu vad cum ai putea trece cu un carucior prin burduful de intercomunicatie in mers, si sa nu versi tot sau sa te rastorni.

Zici de InterCity 125 britanic? Adica asta?


Respectiv


N-am fost niciodata cu ele, dar par cuplate permanent, cu burduful de intercomunicatie amenajat ca vestibul.

La vagoanele standard continentale, burduful e efectiv o placa de metal, care iese ca o protuberanta in afara vagonului, si sta peste/sub o alta placa de metal care iese din vagonul urmator, jucand practic liber. Exista un burduf, dar menirea lui nu este sa sigileze interiorul, ci mai degraba sa asigure siguranta si un minim de confort - in zona aia adesea ploua si ninge. Eu unul n-as putea, iarna, sa duc un carucior cu produse in siguranta pe-acolo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Frumoasa poveste de inginerie "antica" (anii '70)...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

#139
Nu am gasit poze dar HST sunt bazate pe vagoane British Rail Mk3. Din amintire (nu mai circula azi), nu era burduful foarte diferit de un vagon UIC, dar recunosc ca se poate sa ma insele memoria.

@TibiV

Da si nu - sunt un simbol al zgarceniei Britanicilor. Trenuri de mare viteza diesel, pentru ca s-au zgarcit sa electrifice liniile. Usi manuale, care trebuiau deschise prin deschiderea geamului, aplecat afara si actionata clanta (vagoanele lor contemporare pe continent, e.g. Corail, aveau inchidere centralizata).

frunzaverde

Sunt cadre din interior, inclusiv burdufurile de intercomunicatie, in filmuletele de mai sus - nu stiu insa daca asa sunt toate sau doar o parte. Arata super-lux fata de burdufurile din vagoanele normale europene (RIC), ca sa nu mai zic de 1520, unde e infricosator de-a dreptul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

M-ai facut curios. Ma duc la Sinaia la ski Duminica si ma plimb prin burduf, ca nu am internalizat ideea.

etravel

#142
Quote from: AndreiB on January 25, 2023, 08:17:47 PMSi mai mic spatiu la 10-91...
Acela nu e bar, e o gluma nereusita. Idee buna, implementare execrabila.
Scuzati calitatea pozei ...



Quote from: AndreiB on January 25, 2023, 08:17:47 PMMacar daca ar face serviciu la scaun.
Exista in 2019, am prins pe IR 1684. Preturi mari, sortiment mic, pentru ca omul cara un fel de cos mic de supermarket prin tot trenul si automat nu aveai de unde alege. Am apreciat insa ca mi-a adus cafea.

Quote from: AndreiB on January 27, 2023, 07:29:16 PMM-ai facut curios. Ma duc la Sinaia la ski Duminica si ma plimb prin burduf, ca nu am internalizat ideea.
Poate faci si 2-3 poze, sa ne lamurim daca e traficabil cu un carucior de avion sau nu.

Rodeo

Quote from: AndreiB on January 27, 2023, 07:29:16 PMPoate faci si 2-3 poze, sa ne lamurim daca e traficabil cu un carucior de avion sau nu.

Nu trebuie sa fie un cărucior standard de avion, acela e proiectat pentru conditiile de planeitate din avion. Poti inlocui rotile cu unele cu diametru mai mare, astfel vei obtine o capacitate sporita de a depasi denivelari cum sunt cele din zona burdufului de intercomunicatie. Din ce imi amintesc cele 2 placi metalice aferente fiecarui vagon nu aveau miscari independente chiar atat de violente incat sa fie imposibila traversarea cu un carucior relativ usor. Mult mai important pare sa fie existenta unui sistem prin care usile de capat vagon sa fie mentinute deschise indeajuns de mult timp cat sa poata fi manevrat caruciorul. Violenta miscarii pieselor din burduf e data de desincronizarea sistemelor de amortizare ale celor doua vagoane deci cu cat linia e mai buna cu atat se poate traversa mai usor acea zona. Cat priveste conditiile tehnice pentru confort (coborarea completa a celor doua placi metalice si contactul intre ele, contactul ferm intre burdufurile fiecarui vagon incat sa fie excluse eventuale precipitatii, buna functionare a mecanismelor pneumatice de deschidere a usilor de capat si a elementelor de comanda a deschiderii) toate acestea tin de intretinerea vagoanelor si grija lucratorilor la formarea garniturii. In ultimii 10 ani am vazut muuuuult mai putine probleme in zona burdufurilor de intercomunicatie decat inainte.

oc7avian

Este foarte ok barul pe 10-91, pentru că fie ai masă, fie masă rabatabilă mai generoasă ca în avion. Acum depinde și de vagoanele de pe cls a II-a

Oricum, în vagonul bar oricum nu stai pentru că are o mână de scaune meh. Singurul vagon real de consumație e cel restaurant, chiar plăcut în orice călătorie

Preturile mi s-au părut decente, la nivel de maxim orice market din gară. Și sub orice bar de oraș. Aici chiar 0 reproș către CFR. Evident, dacă nu e restaurant, la mâncare e slabă oferta. Alcool/sucuri/apă, fără limite. Oricum la IC primești apă în prețul biletului

contador

#145
Quote from: frunzaverde on January 26, 2023, 01:10:04 PMNu ai cum sa aduci un carucior pe roti intr-un serviciu cu vagoane conventionale, ca cel din Romania.
Esti sigur? Am vazut cu ochii mei astfel de servicii pe rutele de seara Varsovia --> Cracovia (care continua spre Praga) si Budapesta --> Bratislava (care continua spre Brno).

In ambele cazuri erau vagoane cu compartiment, "branduite" České dráhy, desi biletele le-am cumparat de la TLK, respectiv MAV.

(aproximativ stilul acesta de vagon, insa nu stiu modelul exact)

Sorinus

#146
Sunt in IR 581 spre Constanta si vagonul meu de clasa a doua este plin in proportie de 80%. Nu am vazut vagonul bar/restaurant cand l-au garat si am fost atent.
Gata, l-am gasit, e vagon bar, la mijlocul trenului. Se pare ca avem o apa si un croissant incluse in bilet. Se iau de la bar, unde zici vagonul si id bilet. O bere e 5 lei, Granini 7, Mars si Bounty 4 lei.

Trenul a mers sub 100 pana la Pantelimon, a incetinit la 50 la trecerile Petricani si apoi la urmatoarea. Dupa centura 155 vmax, pe Waze, cu o franare la 50 inainte de Fundulea. Probabil bloc ocupat in fața.

Ciulnita cu 70. Fetesti cu 30. 110 pe podurile Dunarene, 50 la Centrala, 3 minute mai devreme la Cta.

In zona Sarulesti trenul face cam urat.

tom_sawyer

#147
De la data de 15 decembrie, când intră în vigoare Mersul Trenurilor 2024-2025, vor începe să circule primele trenuri Intercity private pe rețeaua feroviară din România. Ele vor fi operate de societatea ieșeană Ferotrafic TFI.

Este vorba de două perechi de trenuri pe relația București Nord-Suceava și retur, două perechi pe București Nord-Iași și retur și una pe Suceava-Mangalia și retur (în timpul sezonului estival).

Trenurile din București spre Suceava vor pleca la 7:35 (11751) și la 17:10 (11753) și vor face pe drum 5 ore și 20 de minute, respectiv 5 ore și 29 de minute.
La întoarcere, din Suceava trenurile vor pleca la 7:08 (11752) și la 14:44 (11754), iar durata călătoriei va fi de 5 ore și 39 de minute, respectiv 5 ore și 37 de minute.
Durata redusă a călătoriei (mai mică decât cea a trenurilor Intercity ale operatorului feroviar de stat, așa cum vom vedea mai jos) a fost obținută ca urmare a numărului mic de opriri pe traseu: Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani.

Pe relația București Nord-Iași, trenurile vor pleca din Gara de Nord la 7:22 (11761) și 16:28 (11762), iar durata călătoriei va fi de 5 ore și 27 de minute, respectiv 5 ore și 33 de minute.
În sens invers, trenurile vor pleca din Iași la 6:00 (11762) și 15:47 (11764), iar timpii de parcurs vor fi de 5 ore și 42 de minute, respectiv 5 ore și 43 de minute.
Și în acest caz numărul de opriri pe traseu va fi mic: Buzău, Focșani, Bârlad, Vaslui și Nicolina.

Trenul 11782 va pleca din Suceava la ora 5:15 și va ajunge la Mangalia la ora 13:00, după o călătorie de 7 ore și 15 minute. La întoarcere, perechea sa, trenul 11784 va pleca din Mangalia la ora 13:31 și va sosi la destinația finală, Suceava, la ora 21:28, după un drum de 7 ore și 57 de minute.

Trenurile Iași-București Nord și retur și Suceava-Mangalia și retur vor fi operate cu automotoare diesel IC3, iar cele Suceava-București Nord și retur cu rame electrice CFL 2000 importate din Luxemburg.

Atât ramele, cât și automotoarele au fiecare o capacitate de 160 de locuri, iar ele pot fi cuplate, în funcție de cererea de transport – maximum trei în cazul ramelor IC3 și maximum cinci în ce privește ramele electrice.

clubferoviar.ro/primele-trenuri-intercity-private/


en.wikipedia.org/wiki/DSB_Class_MF

en.wikipedia.org/wiki/CFL_Class_2000

tom_sawyer

CFR Călători va semna un contract pe patru ani cu un operator de telefonie pentru internet la bordul trenurilor IC.

CFR Călători a acordat un contract pe patru ani unui operator de telefonie pentru internet la bordul trenurilor IC, valoarea acestuia fiind de 2,78 milioane lei. Facturarea se va face lunar si an de an se va semna un contract subsecvent.

Potrivit anunțului public din SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice, compania Orange va asigura servicii de internet de tip WiFi. Contractul va fi de tip cadru cu valori cuprinse între un minim de 413 mii lei și un maxim de 1,83 milioane lei.

Pe fiecare vagon vor fi montate două routere, iar disponibilitatea serviciului de date mobile va fi de 90%. Aria de acoperire a tronsoanelor de cale ferată cu servicii de date mobile va fi de minimum 80%. 84% din aria acoperită va fi la nivel de servicii 4G.

Lățimea de bandă va fi de până la 300 Mbps, iar rețeaua va permite la bordul trenului aproximativ 100-150 de conexiuni simultane.

Potrivit precizărilor făcute în licitație de către CFR Călători, vor fi dotate minimum 70 de vagoane cu soluțiile WiFi ale Orange, numărul putând fi crescut până la 350 de vagoane.

Accesul la serviciile de internet oferite de CFR Călători se va face printr-o pagină gazdă. Traficul de date inclus va fi de 500 Gb per vagon.

clubferoviar.ro/cfr-calatori-contract-cu-un-operator-de-telefonie-pentru-internet-la-bordul-trenurilor-ic/

AndreiB

Nu e 100% clar daca 2.78 milioane de lei pe an sau per contract.

Hai sa presupunem per contract. 2.78 milioane / 70 de vagoane = 39k lei per vagon per contract sau 10k lei pe an per vagon.

De 10k lei pe an per vagon, eu angajam personal dedicat de curatenie per fiecare 5 vagoane (50k lei / 12 luni iese cvazi suficient aproape).

Vagoane mai curate ar fi fost un beneficiu major. WiFi intr-o tara cu date mobile si ieftine, mai putin.