Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Sibiu Brasov este absolut necesara, va atrage si alt trafic decat traficul actual de pe DN aferent.
In plus Sibiu Fagaras este suficient de matur pentru a fi scos la licitatie intr-un viitor comensurabil, iar Fagaras Brasov curand dupa.
Cel mai rau lucru in tara asta este anularea unor pasi facuti, sub pretextul (pretext nu motiv) de a cauta o solutie "mai buna".
Repet ce am mai spus pe aici, din cauza balabanelii intre Valea Oltului si Valea Prahovei ca prima trecere peste munti la nivel de autostrada am pierdut undeva la 10 ani.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Ionut


Hoinar

Autostrada Sibiu-Brasov este absolut necesara, traficul este foarte mare, saptamanal sunt accidente cu decese pe acest sector de drum. Asta ca sa nu mai vorbim de necesitatea din punct de vedere economic. Daca este sa vorbim stric din motive personale, prefer oricand o autostrada, sa pun masina pe "Cruise" la 130km/h, decat sa balauresc pe drumurile "europene" cu o banda pe sens care trec prin toate satele.
Aceasta autostrada trebuia facuta de ani de zile, dar... asa cum am mai spus, undeva lipseste interesul sa fie facuta si lucrurile se tot amana.

adrian sibiu

#1833
Attreyu probabil din cauza faptului că ai fost plecat în Spania mai mulți ani, nu ai habar despre cât de aglomerat e acest segment intre Brașov și Vestem,aproape toata circulația ce vine dinspre vestul Europei și merge inspre est se desfășoară pe acest drum !
E absolut necesar ca la acest A13 să fie începute lucrările de construire cât mai rapid,dacă se poate la loturile dintre Făgăraș și Sibiu acest lucru să fie simultan .

rt25

#1834
Quote from: Attreyu on December 28, 2021, 09:15:37 PM
Nu m-am pronuntat impotriva constructiei unei autostrazi niciodata, cred ca scriu romaneste si destul de clar.

Am spus ca dupa parerea mea nu este o drama daca nu se face acum, si ca, tot dupa parerea mea, bazata pe drumurile in zona facute pana acum, DN-ul actual deserveste traficul in mod decent.

...

Comparativ cu Sebes-Turda inainte de A10, Sibiu-Fagaras e o plimbare de duminica, la propriu.

....

Pur si simplu cred ca exista grade de urgenta si nevoia de prioritizare a proiectelor de o asemenea anvergura, bazate pe valorile de trafic si timpii de parcurs, caz in care, daca s-ar face un clasament al DN-urilor ce conecteaza municipiile din Romania, Brasov-Sibiu nu s-ar numara printre primele zece.

Hai sa luam unul din cele mai importante orase din punct de vedere economic, si cei 500.000 locuitori (numarand zona metropolitana + Fagaras+Sf. Gheorghe) ai lui si sa le spunem ca ei nu merita sa fie legati la autostrazi.

Autostrazile le construim pentru locuitorii care platesc taxe, nu pentru altii.

Din punctul meu de vedere, Brasovul e cel mai mare pol economic si de populatie care in momentul acesta nu este legat la autostrada si care ar putea fi usor legat. Cost-beneficiu maxim.

Drumul se face acum in 2:20h pentru 140 km si ceva cu depasiri la limita mai ales pe zonele cu linii drepte si treceri peste poduri sau varfuri de deal fara vizibilitate. Au loc accidente oribile in zona aceea.
Daca ai reduce timpul de parcurs la 1:20h, ai aduce un plus de productivitate imens tuturor fabricilor de componente auto din zona BV care pleaca spre vest. Ai ajuta direct industriile existente si ai facilita crarea unora noi intr-un mod foarte rapid si direct.
Am mai mentionat ca BV+ Sf. Gheorghe + comunele din jur au ~500.000 locuitori ? As putea argumenta ca e mai important decat Craiova cu un drum mai greu decat DN65 deci DX12 neprioritar fix pe acelasi rationament, dar nu o fac pentru ca inteleg ca trebuie sa dam drumul la toate proiectele care sunt gata si ca oriunde s-ar construi e un mare beneficiu.

Cred ca prioritar pentru Romania ar fi sa avem zone continue cat mai lungi acoperite cu autostrada. De astfel de zone pot beneficia atat cei din judetele pe raza carora trece autostrada, dar mai ales cei care fac lung parcurs, indiferent care este originea traseului lor.

Xenos

La fel de importanta e legatura Brasov - Bucuresti, fiind inacceptabil ca intre capitala si centrul tarii sa nu ai o legatura rutiera decenta, de mare capacitate.
Adica acum se sta in coloana de la Predeal spre Busteni aproape tot anul, 2 ore pierdute pentru 10 km, e aberant si se vede din avion.

Calin88

#1836
@rt25

Ai dreptate; singurele orase de peste 200 de mii de locuitori din Romania care nu sunt legate la reteaua de autostrazi acum sunt Iasi, Craiova, Brasov si Galati.
Craiova va avea probabil DX12 gata integral in 2023, Galati va fi legat via DX Braila-Galati si DX Braila-Buzau/Focsani, Iasi va fi legat prin capatul A8 care, teoretic, e inclus in PNRR deci ar trebui sa fie gata pana in 2026.
Cam toate proiectele astea sunt mai avansate decat Brasov-Fagaras, deci, oricum, sunt sanse bune ca Brasovul sa ramana ultimul municipiu mare fara autostrada. Dar e ok, nu trebuie prioritizate autostrazile spre Brasov.

ionescu63

Brașovul va fi nod rutier de autostrăzi A3/A13 mai devreme sau mai târziu, fără nici un fel de dubiu

hefaistos

Partea de A8 inclusa în PNRR e de la A7 spre vest nu spre Iași.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

rt25

Quote from: ionescu63 on December 29, 2021, 11:22:58 PM
Brașovul va fi nod rutier de autostrăzi A3/A13 mai devreme sau mai târziu, fără nici un fel de dubiu

Marota asta, noi brasovenii, o traim de 20 de ani cu CoBra. Din 1995 se tot construieste si se spune ca intr-un final va fi facuta si asta si au trecut 27 de ani (de la largirea Ploiesti-Campina-1995).
Asa ca, permite-mi te rog sa am mari dubii. Nu imi plac proiectele pe hartie. Mai nou CJ Prahova se face ca face ocolitoare prin Azuga si Busteni de am mare teama ca blocheaza autostrada ... din nou.

pasadia

Vezi ca nu esti sincer? Ai primit autostrada, ai de la Cristian pana la Rasnov.

rt25

Quote from: pasadia on December 30, 2021, 09:59:29 AM
Vezi ca nu esti sincer? Ai primit autostrada, ai de la Cristian pana la Rasnov.
Au facut-o ca sa ne faca in ciuda :D

ionescu63

Când m-a băgat waze.ul prima data pe aici, după ce am stat o ora pe la Comarnic-Bușteni am crezut ca s-a virusat .
Sau ca fac colegii glume proaste dar nu îmi dădeam seama cum  :lol:

mirceaeliade

Am auzit acum cativa ani o varianta care am zis eu ca e conspirationista.  Dar dupa ani intregi de continuari de taraganari si pe A13 si pe A3, tind sa cred ca nu se va misca acul prea repede spre autostrazile PRIN Brasov pana nu se retrage primarul Sibiului de la vooanul de la ciolan.  Vad proiecte de la zero duse spre capat prin Craiova si Braila pentru ca au fost trandafiristii rosii pe langa volanul de la ciolan, deci daca exista vointa politica se putea face ceva si pentru BV.  Dar asa, vor continua firmele de curierat din Romania sa aiba sediul in Sibiu, acolo unde SE TERMINA autostrazile din Romania.

cristi5

Evident Bv nu are autostrazi (spre Bacau, Fagaras, Ploiesti) pentru ca din prostie pura nu s-au facut SFuri sau s-au facut SFuri de nivel inferior. La fel cum SFul A7 a fost licitat abia in 2016 si vedem rezultate abia in 2021-22, si pete rusinoase pe harta cu zone intregi neconectate, pana prin 2030 gen

Domnia si prostia se platesc. Hai sa nu cautam explicatii mai complicate si conspiratii. Fara SF nu se poate face nimic indiferent cat de tare se da peste cap un politician sau altul.