Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#1815
eu nu inteleg cum asemenea ineptii nu ajung la stiri. Dar cu harta asta, sa intelegea toti cum se va ocoli de la brasov spre Sebes




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GIV

acel moment cand faci autostrazi pe cioturi.....

montaniardul

După ce sa va finaliza tronsonul Boița - Făgaraș, majoritatea traficului dinspre Brașov spre Cluj se va muta prin Făgăraș - Sibiu - Alba Iulia. Se va relaxa traficul pe ruta Rupea - Sighișoara.

mirceaeliade

planul asta de impartire in 4 imi cam aduce aminte de A10.  sper sa fie de mai bun augur decat 2 segmente terminate in +2 ani si restul 2 in +4 ani decat termenele din contracte

Attreyu

Bai, acum nu ca sa o fac pe avocatul Diavolului, ca nu e momentul, dar merg destul de des intre Brasov si Sighisoara, respectiv intre Brasov si Sibiu, si niciodata nu am stat in vreo coloana, sau am avut motive intemeiate sa ma plang de gropi sau alte chestii.

Sunt doua drumuri foarte bune, relativ usor traficate.

Nu cred ca are sens sa ne lovim de ceasul mortii daca nu va exista o autostrada directa BV-CJ prin Sighisoara/Tg Mures in urmatorii 10 ani.

Sunt drumuri nationale horror care fara DX/A necesita exponential mai multa atentie.

Din nou, ar fi excelent daca s-ar face si astea, dar nu cred ca e o drama nationala daca vor mai intarzia cu ele.

Calin88

#1820
Nu stiu in ce conditii si in ce zile ai circulat intre Brasov si Sibiu, dar drumul ala numai "usor traficat" nu e.
In timpul saptamanii, ziua, se circula aproape constant in coloana intre Brasov si Sibiu si drumul e mai aglomerat de la an la an. Am prins cozi la intrarea in Fagaras inca de la Beclean (si asta cand nu se lucra in Fagaras, asta vara a fost mult mai horror) sau cozi de km intregi la trecerea la nivel cu CF de la Ucea. Mai nou, si giratoriul de la Kaufland Fagaras genereaza ambuteiaje, uneori. Vara, cand se adauga si traficul de concedii, doar noaptea tarziu nu se circula in coloana.
Inca se circula in coloana(si nu se sta) pentru ca nu avem la fel de multe dopuri ca pe alte drumuri dar cum apare cel mai mic dop (accident, lucrari de intretinere s.a.m.d.), cum se fac cozi kilometrice.
Sectoarele finalizate din A1 intre Sibiu si Nadlac au adus tot traficul dintre Europa si S Moldovei/Rep Moldova pe aici si finalizarea A10 va muta si o buna parte din traficul Brasov-Cluj pe aici. Nu degeaba e printre sectoarele de drum cu cele mai multe accidente grave din tara.

Da, autostrada de la Brasov la Tg Mures mai poate astepta. Cea de la Brasov la Sibiu, nu, in nici un caz.

JohannDB

........................ Ca primă "instanță" A 13 Sibiu - Făgăraș - Brașov, ar fi puțin "deosebit" de necesară, (din punctul meu de vedere , al celui ce bântie aceste direcții) atât timp cât de la Brașov la Târgu Mureș avem "ciu-ciu" , apoi de la Chețani la Cp. Turzii avem "încă ciu-ciu" și după Nădășelu nu avem încă nimic.... După  ce de la Nădășelu se va termina sectorul până la "aproape" Zalău mai avem de îndurat/așteptat Suplacu și restul până la Biharia, ca să putem cădea în autostrada maghiară....
       Nu știu pe la ce ore mergeți unii de la Brașov la Sibiu, dar eu și la miez de noapte stau pe jar..... MĂCAR de la Sibiu la Făgăraș de-ar da Domnul să apuc ceva , ar fi "ceva".....
       Nădlac 2 km 584+ puțin..... Capăt A3 MUZEU la Margina km 421+700 (unde dă DC 100 în capătul muzeului).... Holdea girație este km 412.... Sibiu capăt actual în DN 7 km 302+200 este pentru A1SB km 238.... La Făgăraș avem în centru girația de pe DN 1 la km 234...... La Brașov girația de conectare cu VO 1K BV este la DN1 km 174-200....
       O comparație între cele două ramuri ?? De  la Brașov în centrul Făgărașului ar fi vreo 58 de kilometrii de DN; de aici de-ar fi A13 și ținând cont că nodul Boița va fi cireașa, vor fi vreo 70 de km după care pe A1 direct la Budapesta (minus lipsa dintre Holdea - Margina) nu vei mai avea probleme.......
      Acum rămânem la mâna selecției naturale; cine mai apucă, cine iese la pensie... până atunci !!... Și copiii cui vor rula cu satisfacția lucrului împlinit aceste sectoare de autostradă/drumuri...... Să fiți sănătoși și optimiști "la greu"...!!

shift2rail

^ A livrat deja Consitrans SF-ul ptr Sibiu-Fagaras?!?

Noul deadline era Dec 2022 si "se dorea"(fostul ministrul al transporturilor) eliminarea cocoasei de la Boita.

user201

@JohannDB Total de acord cu tine. Ne scoaterea măcar la licitație măcar a execuției pentru un tronson de pe Sibiu - Făgăraș este alături de neatribuirea nici unui tronson pe A7 cea mai mare dezamăgire pe 2021 în domeniul autostrăzilor și mă tem că tot A13-le nu este altceva decât abureală, precum aeroportul Brașov, ocolitoarea Făgăraș care se tot fac și deschid în orice campanie electorală din județul Brașov, după care se pun din nou la gheață.

Trafic este într-adevăr mult ți se circulă aproape în permanență în coloană de ceva ani încoace, după am mai scris și eu în mod repetat pe topicul de DN-uri și o eventuală amânare cu 2-3 ani într-o primă fază pentru eliminarea "cocoașei" nu poate încălzi pe nimeni pentru că și liniile de cale ferată circulă cam tot pe același traseu și mă gândesc că a fost ales datorită stabilității terenului. Scurtezi 15 km, să zicem, dar după aia dai de 1-2 dealuri gen cele cu care se luptă acum UMB pe A3, dar cu un constructor gen Aktor și gata lotul.

Cum sfârșitul de an este o vreme a speranței, visez și eu că se va semna cu niște constructori serioși până la sfârșitul lui 2022, ca să se poată apuca de treabă măcar din 2023 și să poată fi terminată până nu îmbătrânim pe bune toți cei  35+ de aici de pe forum. Vorbesc cel puțin de Sibiu - Făgăraș.

alecu26

Mai ales se putea începe și prioritiza zona de centuri, sau tronsoane care înlocuiesc zone cu curbe grele, sau alte zone unde se observa blocaje multe.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Attreyu

Am fost chiar martea trecuta, de la Sibiu la Brasov, prin Fagaras. S-a mers ca in palma, am stat doar la ceva semafoare prin Faragaras, atat.

In alta ordine de idei:

Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat în data de 28 Decembrie Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu- Făgăraș. Autostrada, cu o lungime de circa 68 de kilometri, are o valoarea totală estimată la circa 7,5 miliarde de lei.

Informația a fost transmisă marși seara de către secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș. Traseul trece adiacent de localitășile Turnu Roșu, Sebesu de Jos, Racovița, Marsa - Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și de localitățile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagăraș și Ileni, din județul Brașov, are lungimea de 68,05 km și este împărțit în 4 tronsoane:

- Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)
- Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)
- Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
- Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.

Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.531.381.595,75 lei cu T.V.A.


22 de milioane de euro/km, in conditiile in care vorbim de o zona cu relief deluros, fara o sumedenie de pasaje si tuneluri.

In fine, "sa se faca".

pasadia

Nu sunt "ceva" semafoare in Fagaras, e unul singur. Si daca ai stat, ai stat la sensurile giratorii. Lucru pe care l-ai facut si la giratoriile din Codlea, Ghimbav si cel de la Vestem.
Indicatorii tehnico-economici nu reflecta valoarea contractelor de executie. Pentru ca nu au avut loc licitatiile care vor stabili suma executiei, pentru ca sunt incluse si alte costuri, pentru ca...

Dar in rest, chiar nu am ce sa comentez. E deja a doua oara in cateva zile in care te exprimi contra solutiei unei autostrazi intre Sibiu si Brasov, nimeni altcineva nu te contrazice. As zice eu ceva, dar dupa ce tot eu ti-am replicat pe topicul cu spatiile de servicii o sa spui ca am ceva cu tine. Asa ca aleg sa iti tin isonul si afirm si eu ca o autostrada intre Brasov si Sibiu e complet inutila si ar trebui construita doar dupa ce conectam Halmeu si Albita la reteaua de autostrazi. Sau poate nici atunci, naiba stie...

PS - totusi de curiozitate imi spui te rog ce alta varianta de drum exista intre Sibiu si Brasov, una care sa nu treaca prin Fagaras. Cea prin Victoria e in lucru, banuiesc ca tu sugerezi ca ar putea fi folosita varianta prin Sighisoara, nu? :D

vancouver

#1827
Daca nu se face in faza initiala tronsonul 1, si se fac numai 2+3+4, va mai fi nevoie sa se treaca prin vreo localitate mare? Si nodul Avrig este pe T2 sau pe T1?

Speculez in ideea ca:
1. Tronson 1 este probabil cel mai scump.
2. Daca nu se face tronsonul 1, poate ca alti oameni mai luminati la un moment dat il vor muta pe unde e normal sa mearga, adica nu spre Boita, ci spre Vestem.
3. Fara Tronsonul 1 poate ca nu o sa apara ambuteiaje majore, mai ales ca traficul spre Valea Oltului va fi complet separat imediat ce e gata Vestem-Boita.


Exprim inca o data in mod clar si raspicat: Solutia aleasa de CNAIR pentru conexiunea cu A1 este GRESITA!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Attreyu

#1828
Nu m-am pronuntat impotriva constructiei unei autostrazi niciodata, cred ca scriu romaneste si destul de clar.

Am spus ca dupa parerea mea nu este o drama daca nu se face acum, si ca, tot dupa parerea mea, bazata pe drumurile in zona facute pana acum, DN-ul actual deserveste traficul in mod decent.

Iar la un miliard jumate pe 70 de km mi se pare obscen de mult.

Si nu, nu am stat la niciun giratoriu. Data viitoare o sa si filmez drumul, in caz ca ma acuza careva ca vorbesc minciuni.

Comparativ cu Sebes-Turda inainte de A10, Sibiu-Fagaras e o plimbare de duminica, la propriu.

Nu am idee ce variante exista pentru Sibiu-Fagaras, pentru ca nu am avut niciodata nevoia sa nu folosesc varianta actuala.

Ca sa fie clar, nu ma opun constructiei de autostrazi, am locuit multi ani in Spania, unde fiecare catun are iesire la cate-o autostrada, si beneficiile sunt evidente.

Pur si simplu cred ca exista grade de urgenta si nevoia de prioritizare a proiectelor de o asemenea anvergura, bazate pe valorile de trafic si timpii de parcurs, caz in care, daca s-ar face un clasament al DN-urilor ce conecteaza municipiile din Romania, Brasov-Sibiu nu s-ar numara printre primele zece.

Calin88

#1829
@Attreyu

Pai suma aceea reprezinta doar niste indicatori preliminari; pretul de pe contractul de proiectare + executie va fi mai mic.
Dar, totusi, vorbim de un nod de autostrazi la Boita, 6 noduri de descarcare la Avrig, Arpașu, Sâmbăta, Ileni, Victoria, Făgăraș (cu drum de legatura care are, la randul lui, nod denivelat cu DN1). Si desi relieful este plat, o sa fie foarte multe ape de trecut, de acolo vin cele 65 de poduri de diverse lungimi de pe traseu. Parca nu mai pare chiar asa de mare pretul.

Faptul ca spui ca traficul actual este deservit decent de DN1 actual imi spune ca esti, in cel mai bun caz, un calator ocazional pe drumul respectiv. Orice om foloseste constant drumul asta poate sa-ti spuna ca e unul dintre cele mai aglomerate din tara. Vara, nu odata, am circulat in coloana aproape intreaga distanta, noaptea, pe la 11-12.
Si mai este un factor extrem de important pe care nu-l iei in calcul, numarul extrem de ridicat de accidente grave care se petrec intre Brasov si Sibiu. Zona dintre Persani si Vladeni, de exemplu, e unul din punctele negre la nivel national.

Si ca sa nu zici ca sustin autostrada asta pentru ca trece pe la mine prin oras, din punctul meu de vedere, prioritatile in Romania ar trebui sa fie finalizarea A1, finalizarea A0, A7 Bucuresti-Pascani, A8 Pascani-Iasi inainte de Brasov-Sibiu si CoBra. A1 si A0 sunt intregral in lictiatie, urmeaza A7 anul viitor si, poate, cu noroc, chiar si A8. Urmatorii pasi logici ar fi Brasov-Sibiu si CoBra
Dar, na, probabil e mult mai important facem DX-uri in zona Brailei, sa legam vama de la Albita cu autostrada care o sa dea in DN 1+1 pe partea Moldovei, sa facem autostrada pentru megapolisul Alexandria sau un A3 prin Salaj care va fi absolut gol si va ramane asa pana la finalizarea tunelului Meses.