News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Dagda probabil se referea la valoarea estimata a licitatiei, nu a A13.
Adica ar fi mica pt a iesi SF+PT calitativ, corect?

Dagda

#706
@ovideatza da, valoarea maxima estimata de atribuire este cam de 10 ori mai mica decat ce ar trebui.
Se cer 4 trasee analizate si studii geo pt ele... exista niste normative pt distanta intre foraje... niste costuri pt foraje... trebuie realizat PT, documentele necesare pt finantarea pe fonduri UE + consultanta, avize si o gramada de minuni cum nu s-a mai cerut la nici un alt astfel de proiect... toate la un cost foarte mic (35 mil lei) ca sa poata deveni realitate. Pt banii aia cel mai bun caz nu se prezinta nimeni, iar in cel mai rau caz vine cineva depaseste termenele si face o treaba de te doare capu' si te trezesti cu niste probleme de nu mai construiesti autostrada in urmatorii 10 ani...

De ce zic ca este prea putin 29 de milioane de lei?
1.  Doar SF-ul pt autostrada asta a fost scos la licitatie pentru o suma de 45 mil lei in 2014


2. Standardele de cost reglementraza costul pt PT la maxim 3% din valoarea proiectului (2 mlrd euro), adica 60 mil euro in cazul nostru, nu vad cum naiba ne-am gandit noi ca se poate face si SF, PT si consultanta pe nici 10% din acesti bani.
Quote3. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru următoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare următoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procent, astfel:
a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bază;
b) consultanţă: 1,0% din valoarea investiţiei de bază;
c) asistenţă tehnică: 1,5% din valoarea investiţiei de bază;
d) organizare de şantier: 2,5%;
e) cheltuieli diverse şi neprevăzute: 10%.

3. Parca insasi ministrul vorbea de 300 milioane de lei, sau asta era suma vehiculata pe surse la inceput, ceea ce m-ar face sa suspectez o eroare...
QuoteMinistrul Transporturilor a anuntat lansarea licitatiei pentru autostrada Bacau-Brasov * ofertele vor fi deschise pe 8 iulie * studiul de fezabilitate si proiectul tehnic sunt evaluate la 300 de milioane de lei plus TVA
http://www.ziare.com/bacau/stiri-actualitate/ministrul-cuc-a-treia-oara-pe-varianta-ocolitoare-a-bacaului-7680740

4. Studiul de fezabilitate + PT pentru autostrada Tg. Mures - Iasi era prevazut sa fie scos la licitatie cu un pret maxim de 300 mil euro
https://www.economica.net/cea-mai-scumpa-autostrada-pe-hartie-din-romania-studiile-de-fezabilitate-pentru-targu-mures-iasi-vor-costa-300-milioane-euro_129735.html


De ce e important sa avem un SF+PT calumea?
pai de asta -> https://www.edevize.ro/importanta-realizarii-sf-ului-sau-dali-ului-corect-si-complet/


Ramane de vazut ce o sa se intample cu licitatia si chiar sunt curios care va fi valoarea ofertelor...

Xenos

Sunt ferm convins că povestea aia cu 300 mil. euro un studiu de fezabilitate era doar o eroare materială, cu cel puţin un zero!

Goldmund

Quote from: AlexxC on May 22, 2019, 11:47:42 AM
Dupa estimarile din tabel costul este realist;
Sa scurtam autostrada nu prea se poate, sa o ingustam pe ici pe colo(half profile)in zonele dificile e rezonabil...apoi asta e costul estimat,cel de atribuire ar trebui sa fie mai mic ca nu degeaba se face licitatie.

1- A13 este o autostrada care, conform prioritatilor economice este mult in urma la A8, sau la A1 Valea Oltului, sau la A6(coridorul european nord-sud), sau la A3 de terminat, sau la A0 de...inceput. De acord, Romania are nevoie de cel putin 2-3 mii km de autostrada, de aceea trebuie sa existe un plan cu prioritati in functie de banii UE si Bugetul tarii. Pe "datorie"(generatiile viitoare vor plati si salariile bugetarede azi  si autostrazile de maine facute prin PPP), nu, multumesc!
2- Eu zic ca se poata scurta autostrada cel putin ceea ce vedem noi in filmul de mai sus : Ati vazut cum "serpuieste" inutil A13 din Brasov in camp practic(Dep. Brasovului)?

adiarc

  Termenul contractual de finalizare a proiectului "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș" este 8 august 2019", anunță ministrul Alexandru Răzvan Cuc. "...

http://www.turnulsfatului.ro/2019/05/30/autostrada-sibiu-brasov-ce-s-a-nascut-mort-nu-are-cum-sa-moara/

probabil e de termene si promisiuni....sau ineptii...dar aici e mai usor de urmarit >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Da, acordul de mediu e în plină desfășurare  :lol:. Ăștia nu au simțul ridicolului chiar și după alegeri.

Quest

Quote from: JUVENTUS_1 on May 18, 2019, 01:43:47 PM
"START OFICIAL PENTRU IAȘI-BACĂU-BRAȘOV!"

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2209893139103244&id=447787405313835

https://zdbc.ro/ministrul-transporturilor-anunta-lansarea-licitatiei-pentru-autostrada-bacau-brasov-cat-vor-costa-studiul-de-fezabilitate-si-proiectul-tehnic/

Juventus_1 repostez mesajul tau, la care adaug linkul de Youtube al filmuletului, intrucit linkul tau de facebook e de articol nu de video, asa incit nu devine fereastra aici pe forum.

Common sense will get you far !

dr4qul4

La 2:29, mi se pare mie sau trece exact prin mijlocul unei unitati militare (Bretcu)?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Allex

De la carioci pe harta au trecut la desene 3D in Google Maps. In realitate nu avem nici un fel de studiu de traseu pentru A13 De la Bacau pana la Brasov.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Quest

Ca sa nu fiu gresit inteles, eu n-am readus in atentia colegilor filmuletul oferit spatiului public in 18.05 datorita credibilitatii sale, ci ptr ca in lipsa SF este singurul jalon din care intelegem care ar fi intentiile guvernarii. Putem evalua plusurile si minusurile traseului propus. Atit. dr4qul4 a facut deja o remarca interesanta, daca nu cumva traseul trece prin UM de la Bretcu. Altcineva se intrebase de ce traseul serpuieste in plina zona de cimpie, etc.
Common sense will get you far !

alin_simeriaveche

La cum arata filmuletul, nici la sfarsitul deceniului viitor nu il vad gata. Daca stam sa ne gandim la ce si cate tuneluri sunt aici si daca ne gandim de cat timp se câcâie la tuneluirile de pe A1...neapte'n Cuba.

iulius

Orice trecere a muntilor Orientali, ca este vorba de A 8 sau de A 13 chiar si half profile pe zonele de deal/munte ar fi extrem de suficient pentru moment, ideea ar fi ca sa nu se mai zaboveasca atat si sa se ia o decizie buna si eficienta in vederea accelerarii unui proiect foarte asteptat al regiunii Moldova + A 7 care credeti-ma, traficul MZA este de foarte mult timp depasit pentru Dn 2...
Orice km de A sau Dx (acolo unde trebuie) este important pentru infrastructura tarii noastre.

vasile.silion

În desenul animat am numărat 28 de tuneluri între Brașov și Bacău... Eu aș vrea să văd primul tunel de autostradă în România. 28 mi se pare deja paradis...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

voicul

Ai sanse in vreo 5 ani sa vezi pe A1. Dupa care intre 5 si 10 ani e sansa de inca 1 langa Tigveni, pe PISI.

Dupa ... nici astia performanti cu calculatoare si sute de oameni nu prea se baga la previziuni mai mari de 10 ani  :lol:

valil

de mult nu m-am distrat mai bine decat acum cu filmul celor dela MT! Voi realizati ca majoritatea de aici nu mai prindem tunelurile ale in viata asta ? sau poate cei dela MT vin la pachet si cu elixirul vietii vesnice !
mama voastra de adunaturi si incompetenti!