Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

paullie

Exista ceva studii de trafic? Ca am un pitic care ma intreaba daca nu o fi suficient un DX pe Brasov - Bacau :)

dr4qul4

Mie nu mi se pare DX o solutie. Prefer HP pe 14m. Diferenta de pret e enorma, iar viteza de circualtie ar fi 100 vs 110... Multi nu-si dau seama, dar un HP 2+1 cu delimitare si fara intersectii la nivel ar duce fara probleme traficul actual din aproape orice zona a tarii (exceptie doar in preajma oraselor mari si a nodurilor rutiere importante). Am mers pe 1+1 in Croatia anul trecut si m-am simtit ca pe A
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

Şi eu bănuiesc acelaşi lucru dar sunt sceptic cu privire la diferenţa de preţ.
Cont (aproape) inactiv.

pasadia

Va repet o idee expusa demukt timp deja: Valea Oituzului are pe toata lungimea ei 2 magistrale de gaz. Imi e foarte greu sa vad o A / DX / HP fara mutarea pe tronsoane importante a acelor conducte...

rocklee

ce asa mult se suprapun cu autostrada ...de nu pot fi mutate ...sau evitate ... ??? ???

Dagda

#680
cam 25 km s-ar suprapune, daca va trece pe acolo  :book:

Quote5.   Prin indicativul "LZP" limita zonei de protecţie a drumului / căii ferate, a fost definită explicit în Tabel nr. 2, în funcţie de categoria drumului sau incadrarea căii ferate, astfel:
Autostrăzi, drumuri expres, 50m,

Dar eu zic ca se poate mentine distanta de siguranta pe o buna parte din cei 25 de km...
Oricum costul relocarii nu cred ca ar depasi 50 mil euro pe toata distanta, dar intrebarea e pe unde o relocam...

AlexxC

https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/32-ani-explozia-conductei--transport-gaze-coroisanmartin-onesti-1_5709f51f5ab6550cb8d1a6d1/index.html

Conducta actuala este destul de veche si ar cam trebui inlocuita; initial a fost prevazuta pe alt traseu mai la nord...poate cu ocazia asta impuscam doi iepuri.

rocklee

#682
 ... trans gaz ...are un program national de modernizare si inlocuiere a magistralelor de gaz.... :D

pasadia

Orice program ar avea transgaz-ul nu cred ca va cuprinde relocare (adica expropieri si lucrari pe alte zone decat cele ocupate in prezent) - ar insemna o bataie prea mare de cap.

In rest ma amuza cum aruncati cu sume sau numere (precum alea cu tunele / deblee). Astea nu trebuiau stabilite printr-un SF? Sau macar SPF? Sunt plecat de asa mult timp din tara de au apucat sa faca toate documentatiile deja?

NGC

Astazi a fost lansata licitatia "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Autostrada Brasov-Bacau".

Valoare estimata: 29.843.369,00 RON fara TVA

Durata contractului: 30 luni

Finantare: POIM

Termen depunere oferte: 08.07.2019

Quote
Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Cu toate ca la data initierii prezentei proceduri de achizitie publica nu exista un contract de finantare semnat, Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestrul II al anului 2019.



NGC

"Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Autostrada Brasov-Bacau"

Aici avem un extras din "Analiza multicriteriala in lungul coridorului rutier de Sud (Brasov - Bacau)", realizata de Biroul Implementare Master Plan din cadrul MT, document din care putem vedea cum au fost invartite cifrele.





Costul estimat: +/- 2 miliarde EURO + TVA

NGC

#686
@pasadia

Intrebare retorica. Ce e aia SPF? La ce avem nevoie de el daca avem un "Birou Implementare Master Plan" in cadrul MT, care face toate calculele pentru noi? :o

Tot asa, inca o intrebare retorica. De unde a rezultat ca trebuie "Autostrada Brasov - Bacau" si nu "DX Brasov - Bacau"? De ce nu s-a pornit initial cu studierea in cadrul SF a unui "Drum de mare viteza Brasov - Bacau", si abia dupa ce e gata SF sa se decida daca va fi autostrada sau drum expres? Stiti voi, A7 / DX7. ;)

A, si inca una. Cum se face ca aici achizitionam deja si realizarea PT, dar la A8 de-abia "completam" SF?

Raspunsul la aceste intrebari il gasim probabil undeva de la Comarnic la Brasov, daca o luam asa incet la pas pe autostrada construita in PPP. ;)

NGC

@Ionut: Te ocupi sa pui pe forum caietul de sarcini? Recomand "Analiza multicriteriala in lungul coridorului rutier de Sud (Brasov - Bacau)", realizata de Biroul Implementare Master Plan din cadrul MT. ;)

Dagda

#688
Doar mie mi se pare cam mica suma de 35 mil lei (cu tva)?
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100061606

Adica reactualizarea SF pe Sibiu - Fagaras va costa 20 mil lei(cu tva), cum poate SF si PT al unei autostrazi mai grele si mai lungi sa fie mai ieftin.. n-au pierdut un 0?

Revenind la strategia transgaz
Quote7.5 Amplificarea coridorului bidirecțional de transport gaze naturale Bulgaria – Romania - Ungaria – Austria (BRUA faza 3)

In funcţie de volumele de gaze naturale disponibile la ţărmul Mării Negre, (care nu vor putea fi preluate de Culoarul BRUA), pe termen lung se are în vedere dezvoltarea capacităţii de transport pe culoarul Oneşti – Coroi – Haţeg – Nădlac.
Dezvoltarea acestui culoar de transport gaze naturale presupune următoarele:
 reabilitarea unor conducte existente ce aparţin SNT;
 înlocuirea unor conducte existente ce aparţin SNT sau conducte noi instalate în paralel cu conductele existente;
 dezvoltarea a 4 sau 5 staţii noi de comprimare cu o putere totală instalată de aprox. 66 - 82,5MW:
În prezent Transgaz a elaborat studiul de prefezabilitate privind dezvoltarea acestui culoar de transport gaze naturale, iar în vederea optimizării și eficientizării atât a procesului de implementare, cât și a posibilităților de atragere a unor finanțări nerambursabile, culoarul a fost împărțit în două proiecte prin a căror implementare urmând a se atinge obiectivele stabilite pentru realizarea acestui culoar de transport gaze naturale.

2. Dezvoltarea SNT între Onești și Băcia :
 Proiect PCI: 6.25.3.
 Coridor prioritar: NSI EAST
Proiectul va consta în următoarele:
 Reabilitarea unor tronsoane de conductă;
 Înlocuirea unor conducte existente cu conducte noi cu diametru si presiune de operare mai mare;
 Două sau trei staţii noi de comprimare gaze naturale.

Termen de finalizare pentru întreg coridorul: 2023
Valoarea estimată a investiţiei se ridică la suma de 530 milioane Euro.

Subliniem încă odată faptul că, realizarea acestui coridor depinde în continuare de evoluția cererii de capacitate, respectiv de rezultatele proceselor de explorare a zăcămintelor de gaze naturale din Marea Neagră sau din alte perimetre onshore, o decizie finală de investiție putând fi luată doar în momentul în care cererea de capacități suplimentare este confirmată prin acorduri și contracte de rezervare.

NGC

#689
Quote from: Dagda on May 21, 2019, 07:30:34 AM
Doar mie mi se pare cam mica suma de 35 mil lei (cu tva)?

Nu este 35 de milioane (cu tva).
Valoarea estimata si in baza careia se liciteaza este +/- 30 de milioane fara TVA, dar "In conformitate cu prevederile art. 104 alin. (8) din Legea nr. 98/2016, Autoritatea Contractanta opteaza pentru achizitia ulterioara de servicii noi similare de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare in cadrul prezentei proceduri de achizitie publica in cuantum de 5.425.158 Lei fara TVA, valoarea reprezentand 20% din valoarea estimata a contractului fara rezerve de implementare si sume provizionate."