Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Ba e foarte ok ce am scris.

1. Masterplanul e hartie igienica. Am scris asta de atunci, si e valabil si daca te uiti strict la metodologie (nu la rezultate)
2. Oricum ne batem joc de el in toate felurile (de la termenele trecute acolo complet din burta si nerespectate, pana la sursele de finantare - unde mai sunt povestile cu mixul de finantare, cu imprumuturile de la BEI/BM pentru infrastructura si toate celelalte).
3. In continuare nu exista nici un fel de prioritizari. Stii prea bine ca vor fi licitate acele tronsoane nu din cauza de MPGT sau de nevoi, ci doar din cauza de "maturitate" a proiectului. Adica pentru ca exista o documentatie mai bine pusa la punct decat pentru alte proiecte.

Si aici fac o paranteza si imi permit sa zic ca am avut ceva noroc cu Bechtel. Pe langa ca au construit bine, am senzatia ca ei sunt responsabili si de existenta acestei documentatii si ca ceea ce produce CNADNR-ul nu se ridica la acelasi nivel.

4. Asa ca da, imi voi permite sa vorbesc si cu ciuda si cu furie de aceasta logica stramba care planuieste autostrada la Mihaiesti dar nu la Avrig. Daca nu erau problemele identificate de Maltauro, probabil ca acum chiar aveam autostrada pe langa Sanpaul. Goala precum Pamela Anderson, dar ce mai conteaza...

ps: pe de alta parte iti dai seama ce bucuros voi fi prin 2023, cand vor licita bucatile de la Sibiu la Fagaras? Pe vremea aia probabil ca vor fi gata bucatile de la Gilau la Bors cu exceptia tunelului Meses si va fi sufocat Zalaul pana peste limita - caci hai sa fim seriosi, nu vor mai porni proiectul centurii Zalau caci, nu-i asa, "vom face autostrada!" (cunosc povestea, si la Fagaras e exact aceeasi placa).

StefanCelMare

Deci tu consideri că A3 spre Borș nu ar trebui construită deloc?
Nu de alta, dar te exprimi foarte radical.
Nu se înțelege ce nu îți convine, doar că ești supărat că A13 nu este o prioritate.
Eu sunt de acord că Brașovul trebuie conectat la Autostrăzi, că este important, dar și conexiunea pe A3 nord este importantă.
Mai ușor cu aruncatul de noroi în alte zone.
PS Ăsta e deja flame thread, eu nu mai dau reply pe tema asta.

pasadia

N-am zis ca nu e nevoie de ea, dar in mod sigur daca ar fi fost decizia la mine mi-as fi pus cateva intrebari inainte de a anunta scoaterea la licitatie pentru proiectare & executie a acelor loturi dintre Nadaselu si Surplacu.

Mai exact, m-as fi intrebat daca trebuie direct FP, m-as fi intrebat daca nu cumva ar trebui sa licitez mai intai tunelul Meses, astfel incat sa evit situatia in care voi avea o gaura lipsa la mijloc care imi poate provoca dureri mari de cap, si m-as fi intrebat daca nu e totusi un alt proiect mai urgent (din perspectiva valorilor si a sigurantei de trafic), luand in calcul si prognoza privind finantele disponibile. Si cred ca iti dai seama care ar fi fost raspunsul meu.

Cat priveste flame-ul, e treaba ta daca il vezi acolo unde nu e cazul. Eu doar am incercat sa ii explic unui coleg ceva mai nou pe forum despre contextul general care determina o amanare a deciziei asteptate de el. Tu nu ai contrazis opinia mea pe aceasta tema, doar te-ai apucat sa faci off-topic si ceva public shammimg la adresa mea, transformand discutia dintr-una despre situatia comparatva a 2 proiecte distincte intr-una despre "uite ce prostii spune pasadia". 

AlexxC

#573
Sa nu uitam ca toate orasele regasite dealungul E58 ,incepand cu Botosani si terminand cu Baia Mare si tot ce se gaseste in nordul acestui drum+ Cluj,  nu ies din tara pe A13. Apoi acea portiune din A3 are deja un avans considerabil al constructiei.

mihaionescu

Nimeni nu crede ca A3 nu trebuie continuata, mai ales cu noile portiuni ce leaga si Targu Mures, plus ca ungurii sunt aproape la granita cu autostrada. Acea portiune de la Bors si pina la Nadaselul trebuie terminata cat mai curand, mai ales ca jumatate din ea a fost inceputa de Bechtel si acuma e in plina degradare. In legatura cu acel tunel pasadia are dreptate si acelasi lucru se va intampla si pe Brasov - Bacau daca se va face. Portiunea de la pasul Oituz e cea mai grea si ar trebui licitata prima, mai ales ca poate ajuta si traficul actual pina la terminarea intregii autostrade.

Portiunea de la Sibiu la Fagaras este necesara, cred ca are trafic de autostrada. Nu banii sunt o problema pentru cei 60 - 70 KM de autostrada pina la Fagaras, autostrada cu 90% in zona de campie

CNAIR insa  e campion la taraganare, asa ca cu cat mai repede o se apuce de hartii cu atat mai bine. O licitatie pentru aceasta portiune nu vom vedea in urmatorii 2 ani. Poate prin 2021 sa inceapa licitatia, un an adjudecarea, inca unul contestatiile, deci 2023 in cel mai bun caz, asta daca avem acum un SF.



rocklee

#575
Dacă tot vor sa facă autostrada Ploiești  Brașov  în PPP. De ce nu fac și Brașov Bacău sau Sibiu Bacău tot în ppp  dacă tot este în prelungirea.  Proiectului  Ploiești  Brașov.

rota

Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 20 decembrie 2018 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș"  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-proiecte noi de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.

Obiectivul general al proiectului, ca parte din reteaua TEN-T Globala, este imbunatatirea competitivitatii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Realizarea prezentului proiect - faza Studiu de fezabilitate - a drumului exprex Buzau-Braila contribuie la indicatorul de rezultat 2S81 –Cerere de finanþare transmisa, spre analiza si aprobare la Organismul Independent pentru Evaluare.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt :
Prestatorul va respecta structura minimă a Studiului de Fezabilitate conform HG 208/2008, precum și următoarea structură minimă: Sinteza; Studiul de trafic; Studiul privind alternative de traseu; Investigații și studii de teren; Activități de proiectare; Evaluarea impactului asupra mediului; Analiza cost-beneficiu și modelul financiar; Identificarea rețelelor și onstalațiilor existente; Etapele de construcție și aspectele de sănătate și securitate; Autorizații, avize și acorduri; Estimări de cost; Raportul de audit de siguranța rutieră; Documentația de atribuire a Contractului de proiectare și execuție.

Valoarea totală a  proiectului este de 19.907.426,58 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-12.600.145,53 lei, 25% contribuția proprie- 4.200.048,51 lei, restul de 3.107.232,54 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Cod proiect 128039

Comunicat CNADNR

Ionut

Ma speriasem cand am citit titlul, ma gandeam ca au terminat studiul de fezabilitate. :-[ Vezi sa nu.

Florian

Salut, urmăresc forumul de ceva vreme. Mulțumesc pentru tot ceea ce faceți!
Azi mi-am luat inima în dinți și fac prima postare!
Din comunicatul CNADNR: ,,Realizarea prezentului proiect - faza Studiu de fezabilitate - a drumului EXPREX BUZĂU-BRĂILA contribuie la indicatorul de rezultat 2S81"!!!
Oare vor ca autostrada Sibiu Făgăraș să treacă prin Brăila? sau prin Buzău? eu sunt de acord doar dacă e drum ,,expreX"!!!

Ionut

#579
Salut, bine ai venit!

Nu o sa treaca A13 prin Braila. :) Ideea e ca A13 (Sibiu-Fagaras-Brasov) va atrage trafic din bazinul Braila-Galati si, odata cu finalizarea podului peste Dunare de la Braila, din zona Tulcea si Delta Dunarii. Desigur, e o mica-mare problema de la Buzau la Brasov, ca trebuie sa mergi pe DN10, dar cu niste imbunatatiri (chiar RK - reparatii capitale) de viaducte si o intretinere corespunzatoare, vei merge din Delta Dunarii pana la Nadlac pe autostrada, DX si doar intre Buzau si Brasov pe drum national mai greoi. (Alternativa la DN10 este, desigur, Buzau-Ploiesti(A7)-Comarnic-Brasov(A3).)

Daca te uiti pe harta, ce am zis in paragraful anterior este o linie care taie tara in doua (fix) prin mijloc. De-asta toate aceste proiecte se potenteaza unele pe altele.

ovideatza

#580
Eu cred ca e o greseala in comunicat, cred ca ai mers prea departe Ionut cu deductiile logice :)) Ii acuzi de prea mult subinteles.

Vorbesc de Sibiu-BV.

Apoi "realizarea PREZENTULUI proiect.." si trec la Bz-Braila.

Au dat copy paste din alt comunicat.

Ionut

Si asta e posibil. Dar ce spun eu e logic.

Si ce nu stiti voi, dar deh, cam greu cu datul din casa (lasa ca mai dau eu), e ca podul de la Braila trebuie (musai musai) pus in valoare pentru ca e scump ca dracu si, de sine statator, nu prea iese la RIR. Am vorbit cu cativa oameni din vest implicati in infrastructura romaneasca si au spus ca podul are mari probleme de rentabilitate si ca trebuie sa fie pus in valoare.

Deci veti mai vedea, macar la nivel declarativ (si carioci pe harti) ca mai multe drumuri vor duce la pod, inclusiv A13.

Earthchild

#582
Quote from: rota on January 04, 2019, 10:42:07 AM
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 20 decembrie 2018 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș"

Cod proiect 128039

Comunicat CNADNR

Am intrat din întâmplare pe primele pagini ale threadului și am dat de

Quote from: horatiu.cosma on April 07, 2015, 05:57:11 PM
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/1_Comunicat%20CNADNR%20SA%2007%20%2004%202015%20%20Revizuire%20SF%20pentru%20constructia%20Autostrazii%20Sibiu%20-%20Fagaras.pdf

Mi-a lăsat un gust amar...
Au trecut ani, în care ne-am hrănit cu  "realizarile" CNAIR la nivel declarativ. Nici măcar pe hârtie.

Ionut

Am intrebat la ANAP daca CNAIR a trimis sau nu documentatia pentru A13 Brasov-Bacau. Azi a raspuns ANAP, vedeti raspunsul complet aici.



Observati ca nu s-a trimis deocamdata nimic, desi tot sunt promisiuni ca "se va trimite", mai ales lansate de Sova.

cricric

QuotePotrivit instituției, tronsoanele Sibiu-Făgăraș și Făgăraș-Brașov, care urmează să constituie întreaga lungime a autostrăzii, se află la etapa analizării documentelor. La modul concret, în primul caz este vorba despre ,,revizuirea Studiului de Fezabilitate" în baza unui contract semnat cu 3 ani în urmă, și care abia recent a fost înregistrat de CNAIR în vederea derulării acestuia; iar în cel de-al doilea caz abia se intenționează lansarea unei proceduri de achiziție publică pentru ,,completarea Studiului de Fezabilitate" – acest lucru se va întâmpla însă după ce va fi analizată documentația existentă.

Iată care sunt termenii pe care CNAIR i-a făcut publici – tot prin intermediul Parlamentului – în cazul acestei autostrăzi:

    Conform calendarului de implementare:
    * Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru tronsonul Sibiu-Făgăraș – finalizare Trimestrul III 2019;
http://www.turnulsfatului.ro/2019/01/08/se-revizuieste-completeaza-actualizeaza-documentatia-cand-vor-incepe-lucrarile-la-autostrada-sibiu-brasov/