News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

myid

Salut,

Am trimis si eu intrebari la MT si CNAIR pe cale oficiala, sper sa primesc raspuns cat mai repede.
La ultimele 2 apeluri, au raspuns in cam 2 saptamani.

Va tin la curent cum avem noutati.

SILVIUFG

Buuuuun!!! Il asteptam si pe Ionut cu ,,ceva la cald".  :D

Ionut

#167
No bun, m-am chinuit un pic dar am aflat cate ceva.
Ce va pot spune, evident pe surse (foarte credibile), este cam asa:

1. Geostud intr-adevar executa studiul geotehnic pe Sibiu-Brasov (Fagaras) insa DOAR pe anumite bucati (nu au tot traseul). Mai mult decat atat, in niciun caz nu fac ei tot studiul de fezabilitate. Ei au doar bucata de studiu geotehnic (care e foarte importanta, evident, dar nu ei taie si spanzura in ceea ce priveste SF). Sunt subcontractori. Deci informatia primita de Silviu din teren de la oamenii lor este partial reala (cum ca "facem noi tot Sibiu-Brasov"). Fac ei, dar doar o parte din traseu (si doar studiu geotehnic).

2. Sursele zic (spera, mai mult, dar sunt sanse bune din ce mi s-a lasat sa inteleg) ca luna asta spre final s-ar incepe lucrul serios la studiul de fezabilitate. Am primit promisiuni ca vom afla cand se decid diverse chestiuni importante (gen, "gata, incepem"). Oricum o sa ne dam seama clar si din teren cand se incepe serios, cei de la Geostud sunt super profi si o sa vedem miscare in teren (nu doar o foreza). Acum se pare ca sunt doar lucrari preliminare, probabil chestiuni "mai soft".

3. Se pare (dar nu am aflat 100% sigur) ca ar fi o varianta FINALA de traseu "aprobata" pentru Sibiu-Brasov, ma rog, Boita-Fagaras ca sa fim mai precisi. "Aprobata" de principiu, nu stiu sa fi fost aprobata prin CTE CNAIR (sau o fi... dar aflam greu informatii de genul asta din companie, informatii in care sa ai incredere).

Deocamdata atat. :) Per total sunt vesti bune, insa mai e muuuult pana departe. Nu am informatii mai precise pentru ca multe informatii cerute de mine nu sunt definitive. Concluzia: mai trebuie rabdare. Perspectivele par bune, se pare ca intr-adevar acest contract este deblocat si ca se doreste inceperea lucrului la modul serios in curand.

Hercule

Atunci sa fie intr-un ceas bun! Sa fie si la sud de DN dar cat mai departe de Fagarasi.
Deșteaptă-te române!

SILVIUFG

Vesti normale si bineinteles bune. Poate dau gata pana la finalul anului studiul complet. Vedem....

adiarc

ok...de fiecare data cand trec prin zona o sa fiu cu ochii cat cepele  :lol:  :yikes:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

esendy

#171
Cat inseamna ca si panta o crestere de altitudine de 130 m in 2 km; 6.5%? Si cat e normativul maxim pt A?

Nu ar fi mai eficienta legarea A13 la centura Sibiu, pe traseul   Sacadate peste deal Cornatel-DJ106? Traseul ar fi cam 70 km vs 83 km pe la Boita (-15%),pe traseul principal fagaras-spre/dinspre vest ar fi un avantaj cam de 7 minute! Plus eventualele reduceri de costuri prin reducerea distantei. Relieful ar pune probleme mari si ar genera costuri prea mari?

dr4qul4

De fapt ar fi mai putin de 100 m. Peste Olt am avea un viaduct destul de inalt iar debleul ar reduce din inaltimea dealului.
Si mie tot asa mi se pare mai logic, pentru ca ar ajuta fluxul de trafic si costul cred ca ar fi mai mic (chiar daca podul peste lacul de acumulure ar fi destul de scump, nici 15 km spre Boita nu sunt ieftini).

Dar vad 3 probleme...\
1. Unde te intepi cu A13 in Centura Sibiu? Sunt destul de multe noduri acolo si destul de circulate.
2. Podisul Hartibaciului este zona protejata. Mai sunt niste soimi/vulturi pe acolo care sunt pe cale de disparitie. Si se termina exact langa Boita.
3. Dealul ala, pe traseul optim este traversat de o LEA

Bine, eu tot direct as face autostrada.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cricric

#173
Eu ma gandeam ca autostrada sa fie dusa prin mini-defileul prin care trece acum DN-ul, iar DN-ul sa fie mutat prin sud, adica sa se intalneasca cu DN7 la sud de Talmaciu.
Dezavantaj: dealul se mai misca, lucrari de arta necesare.
Traseul ar fi doar putin mai lung decat prin zona Sacadate-Bungard, dar n-ai treaba cu dealurile alea.

Ma rog, prea complicat, prea SF, prea ca la tara. Probabil va ramane cum e acum.

esendy

#174
Autostrada ar putea fi facuta chiar intre Avrig si zidul barajului pt a nu fi necesar un viaduct prea mare

TibiV

Quote from: cricric on March 10, 2017, 11:36:55 PM
prea complicat, prea SF, prea ca la tara. Probabil va ramane cum e acum.
:lol:
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Quote from: esendy on March 10, 2017, 10:39:59 PM
Traseul ar fi cam 70 km vs 83 km pe la Boita (-15%),pe traseul principal fagaras-spre/dinspre vest ar fi un avantaj cam de 7 minute!

Ce important a devenit Fagaras-ul, acum el e O/D petru grosul traficului ce va folosi A13? Daca calculezi pentru Brasov - Fagaras, deja reducerea de traseu e de mai putin de 10%. Daca calculezi mai dinspre est deja e si mai mica.
Apoi trecerea pe la Sacadate va implica apoi inca o trecere pe la Daia, deci ai 2 urcari, 2 coborari si un viaduct intre peste Hartibaciu si CF 204 Sibiu - Agnita.

Eu personal n-am nici o problema cu nodul de la Boita (ma va ajuta sa ajung mai rapid in Buila sau in nordul Olteniei). Dar oricum optiunea mi se pare fireasca, traseul A13 urmand sa ramana la sud de DN1, undeva printre Avrig si Marsa, printre Porumbacu de Jos si cel de Sus, si apoi imediat pe la nord de localitatile sudice (adica toate cele "de sus": Arpasu, Ucea, Vistea si Sambata).

esendy

#177
^

S-a vorbit mai sus ca se face SF A13 Sibiu-Fagaras(Mandra), de aceea am calculat asa; ca impact pt proiectul aflat in discutie (poate nu am inteles eu corect)

Oricum ma cam dispera ironiile tale! Daca ai alta parere exprima-te si argumenteaza......imi pare suficient!

esendy

^^^ ai dreptate cu Daia, nu observasem;merci

esendy

#179
@pasadia: stiu ca erai pro A13 de legatura Moldova-Transilvania vs pe la Tg Mures.
1.M-am uitat pe relief si intrebarea este daca Brasov-Bretcu 70 km e practic campie (nici macar deal/podis)?
2.ar fi 20 km montani bretcu-casin sau ce traseu?
3.pe unde ai vedea continuarea spre Bacau si inteparea in A7 in ce locatie? Onesti - Adjud pe valea trotusului?