Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FakeML

Makyol pare o firma destul de serioasa la prima vedere. Se pare ca apar destul de des. Prima oara am vazut compactoarele lor pe A0 acum ii vedem aici cand puteau sta linistiti inca cateva luni.
Eu le dau o sansa. Sper sa nu fie un Alarko 2.

mirceaeliade

#2716
Cand e ok sa incepem sa vorbim de teorii conspirationiste ca se incearca deliberat intarzierea trecerii unei autostrazi pe sub Oituz?
-prima licitatie SF A13 a fost initiata in 2019; cand A8 montan era in aer complet
-in 2021 s-a ales traseul final A13; cam cand incep sa se gaseasca solutii de SF A8 montan cu defalcarea capetelor PNRR
-in iunie 2022 se vorbeste de reziliere A13 pentru ca nu sunt bani de geo pentru montan desi se putea cere completare macar pentru jumatatea non-montana cum s-a facut pentru segmentele PNRR la nord; cam cand pentru restul A8 montan se discuta solutii de obtinere SF fara geo complet
-in ianuarie 2023 se anuleaza a doua licitatie A13 cea pentru completare SF pentru ca se cerea explicit geo fara sa se ofere bani mai multi; cand se cere aprobare AM pentru A8 montan fara geo complet
-mai 2023 se depun oferte pentru Oituz fara segmentare pe din 2 ca pentru A6; cam cand se aproba AM pt A8 montan fara mai nimic geo
-februarie 2024 inca nu avem nici un castigator pentru SF Oituz si nici macar estimare termen castigator, la 8 luni de la depunere oferte pentru contract de 24 luni pentru SF complet; cam cand incep sa se gaseasca bani pentru executie primele segmente non-PNRR de A8 montan in lipsa de detalii geo
Am gresit serios vreun punct pe timeline?

pasadia

Hai sa iti explic altceva

Cand s-a semnat cu Bechtel pentru Brasov - Bors, s-au apucat, sub diverse forme, si de SF-ul pentru proiect. Contractant extern, ales de Bechtel, ba apoi de CNAIR (cred ca era AND pe vremea aia). S-au intocmit inca de pe atunci diverse documente - de la stabilirea unui traseu la obtinere de avize, la expropieri, etc...
Pe toate loturile de la Ungheni (MS) spre vest ce s-a facut in acele documente a fost luat de bun. Au mai existat completari, au mai revizuit AM-ul, dar ce s-a lucrat in contractele alea a fost in mare parte ok (partial e construit, partial e contractat, si dupa cum stim ultimul segment se chinuie in licitatie).

De la Ungheni (MS) spre sud, povestea e sparta in doua:

Ungheni - Fagaras NU se mai construieste
Fagaras - Brasov, offf, aici nu mai e bun SF-ul. Ba ca s-a certat CNAIR cu firma care l-a facut, ba ca nu au toata documentatia primita (Mi-a zis Neaga asta intr-o conferinta de presa din primavara lui 2019). Asa ca singurul segment pe care o mai lalaim si acum cu "un nou SF, care de fapt e doar reactualizare, dar de fapt inca nu avem nici macar traseul ales" este exact asta - Fagaras - Brasov.

Nu a trebuit refacut SF-ul nicaieri altundeva, pe 400 de km de autostrada (ma rog, 300 caci ii scad pe aia pe care nu-i mai construim). Dar pe Fagaras - Ghimbav trebuia neaparat alt SF, n-ai ce face, inca 10 ani e timp pentru asta, nu-i graba.



Dar stai, caci am alta si mai buna. Dupa scandalurile cu MPGT-ul, cred ca inca era Rus ministru transporturilor (2014-2015), se inunda SEAP-ul de licitatii pentru SF-uri. Vreo 10 contracte, pe segmente mari, importante. Evident, 8 sunt anulate, si au ramas doar 2 in picioare - PiSi (reactualizare) si Sibiu - Fagaras (modificare din DX-ul studiat initial in A). Cu vreo 2-3 ani inainte, pentru Sebes - Turda, transformarea studiului din DX in A a mers repede, si apoi si licitatia a mers foarte repede (mai putin constructia, dar asta e alta treaba). Dar deh, aproape ca il credeam pe vancouver care zicea foarte convins, aici pe forum, ca Sibiu - Fagaras va fi usor construibila si gata pana prin 2020 (spre comparatie cu Pisi cea montana, caci alte proiecte nu prea erau pe teava atunci).

Dar ce sa vezi - teava aia s-a umplut ulterior de alte proiecte:
DX12 (la care nu au mai reactualizat studiu si l-au lasat DX)
A0 (cu greu, cu chiu si vai s-a inteles ca e prioritar)
A7 (caci s-au mobilizat ONG-urile)

Chiar ma uitam amuzat: SF-ul pentru A7 (care a inclus si PT-ul) a inceput la vreo 2 ani dupa SF-ul pentru bucata Sibiu - Fagaras si a fost terminat in totalitate cu vreun an mai repede. Ce naiba, inca cred ca cel mai lung contract de SF din Romania a fost asta, cel cu Sibiu - Fagaras. Un an de zile suspendat contractul de CNAIR, alti 2-3 ani de zile nu au dorit contractorii sa munceasca, apoi stai ca mai dureaza AM-ul caci oricum am avut grija in fazele de AMC sa alegem cele mai proaste optiuni, etc...).



Sa mai adaug comentarii despre conspiratita cu toate autostrazile pe la Brasov?

P3trut

Mai stie cineva ceva de Brasov - Fagaras?

Ultima stire (de la Arena Construct) doar evoca intarzierile si faptul ca s-a acordat un certificat negativ proiectantului. Cumva sunt aproape de finalizare a SF-ului si de obtinere a AM-ului, numai ca mai trebuie si Proiectul Tehnic facut.

Initial parca spre vara era planuita licitatia de executie, sunt curios daca macar la toamna o sa vedem ceva.

mirceaeliade

#2719
^Am impresia ca pe Oradea-Arad s-a dat AMul prin vara anul trecut si inca nu s-a lansat nimic, si acolo se fac presiuni serioase sa se grabeasca totul. Pe la Bv nu se prea vrea sa se dea bani (si pt ca nu prea vin voturi spre cei de la butoane).  As fi socat daca se mai liciteaza ceva pe A13 pana poate la anu.

voicul

Nu zic ca nu ai avea dreptate, dar in practica oamenii nu vor sa lucreze pe 8000 de ron. Cu restul de proiecte si deja cu multi muncitori adusi din afara, daca era totul gata semnat ... ce faceam? Adica cum? Adica cu cine?

Logica a fost lipim V RO de V si ajungem si in E.

Cine zice ca Brasovul ... uita sa se uite la A13 semnat tot si deja inceput (asa timid).

montaniardul

#2721
Daca s-a ajuns cu autostrada la Fagaras va urma si conectarea Brasovului la retea intr-un viitor cel mult mediu (sa zic maxim 2030!?!?)

hefaistos

 :lol:  :lol:  :lol:
2029 2030 Făgăraș.
Pentru Brașov mai puneți 3-5 ani.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Geri


Cateva clarificari:

A13 NU este semnat, aproximativ asta e situatia

1. Boita(Sb) - Fagaras compus din 4 loturi semnat;
cu un estimat sa zicem 2027-2018 de a se circula

2. Fg - Bv - A13 care se suprapune cu A3
- se lucreaza la SF+PT; poate o sa termine anul acesta, 2024, daca nu o sa fie vreo extensie;
- ajungem linistit la 2030, cand va fi in circulatie - sau sunt foarte optimist

3. Bv - Racaciuni (Bc) - in proces de evaluare a ofertantilor dupa

a. un contract incheiat amiabil in care "se lucra" la SF+PT.
b. o licitatie pentru completare SF - anulata;

Dupa cum a mers pana acum acest tronson (Bv-Bc), luminita de a circula efectiv pe aceasta bucata o vad prin 2035





Powered by API/PUM imgur uploader

de aici:
https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html?zoom=9&lat=45.9578&lng=25.4361

https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19

dumbravaandrei

La BV-BC ai uitat sa adaugi si presiunea locala din CV de a muta autostrada cat mai la naiba in praznic fata de marile urbi Ilieni, Coseni, Moacsa si Marcusa. Desi la ora actuala traseul e deja creionat la distanta mare de sate.

a.l.x

Cercetări arheologice Sibiu-Făgăraș

The Romanian

montaniardul

Pentru autostrada Fagaras - Brasov dupa ce se termina cu SF si PT mai ramane doar executia efectiva a lucrarilor (Fidic Rosu). Sa speram ca se vor grabi sa ajungem cat mai repede la licitatiile pentru executie lucrari.

Cetatean

^aia o sa fie pe rosu? De ce?

montaniardul

#2728
@Cetatean asta este un tip de contract pe model nou in care constructorul care castiga licitatia va trece direct la executia lucrarilor avand deja finalizat proiectul tehnic pe care trebuie numai sa-l respecte. Din acest motiv m-am gandit ca ar trebui sa fie terminata autostrada Fagaras - Brasov pana in 2030 avad in vedere conditiile date.

Feri

QuoteCNAIR a prelungit până pe 13 martie termenul pentru desemnarea proiectantului Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, întârzierea totală față de primul termen asumat, octombrie 2023 fiind deja de 5 luni. Altfel spus, Comisia de Evaluare din CNAIR evaluează cele trei oferte primite de peste opt luni, o durată specifică unui mare contract de execuție, în niciun caz pentru un contract de revizuire studiu de fezabilitate și proiect tehnic unde sunt depuse doar trei oferte.
Economedia