Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


tom_sawyer

Autostrada Brașov – Bacău

În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă. Prestatorul implementează la acest moment în cadrul documentației AMC 2, observațiile emise de către CNAIR și de către consultantul Jaspers.

Dupa retransmiterea documentației revizuite, aceasta va fi analizată și avizată în cadrul CTE CNAIR, urmând ca ulterior să poată fi demarate activitățile de teren pe varianta de traseu avizată.

CNAIR

Geri

#1772
Pentru Zona localitatii Marcusa
https://www.google.com/maps/place/M%C4%83rcu%C8%99a+527068/@45.9211304,26.0466742,15z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x40b495c99afe5a57:0x6305929f1218878f!8m2!3d45.9191245!4d26.0537338

Unde atostrada A13 este propusa sa treaca intre Marcusa si Cernat in loc sa treaca intre Marcusa si Martineni aduc in discutie un detaliu : linii de tensiune pe care sa nu le deranjeze impreuna cu

Exact ce propune vladioan_bv:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=282.msg347052#msg347052

Harta cu liniile de tensiune


O ,,coexistenta" intre autostrada si liniile de tensiune. Cea cu albastru inchis este cea de 400kV


Propunerea pe teren


Harta a elevatiei zonei



Powered by API/PUM imgur uploader


Satele Marcusa si Martineni, apartin de Comuna Catalina ( comuna cu un total de ~3500 locuitori in 5 sate )
sursa
https://www.ghidulprimariilor.ro/ro/businesses/view/city_hall/PRIM%C4%82RIA-C%C4%82T%C4%82LINA/56838

Si ajungem la varianta cea mai de bun simt pentru aceasta zona :
in ovalurile verzi se trece de pe traseele Rosu Verde Negru  pe cel Albastru si in apropiere de Bretcu inapoi pe Rosu Verde Negru





Powered by API/PUM imgur uploader


Ocolirea Localitatii Targu Secuiesc in varianta actuala, prin Nord pe Rosu Verde Negru, si nu pe Albastru nu isi gaseste justificare in :
1. ,,să nu blocheze dezvoltarea urbanistică a aşezărilor, să provoace cât mai puţine daune şi probleme agricultorilor, şi să perturbe cât mai puţin ecosistemul ariilor protejate"
din
https://bzb.ro/stire/traseul-viitoarei-autostrazi-brasov-bacau-modificat-in-zona-ozun-a163817
Care nu pare sa se refere numai la UAT Ozun dupa cum serpuiesc traseele Rosu Verde Negru si ocolesc UAT Catalina.
UAT Catalina care este aproape impartit in 2 de traseul Albastru.

si nici in:
2. conexiunea cu un viitor drum expres catre Miercurea Ciuc - Ditrau/Gheorgheni


Traseu in zona cu teren aproape plat.



Powered by API/PUM imgur uploader

AlexxC

Lasa ca e foarte bine prin nord ca centura pentru Targu Secuiesc si cu nod de descarcare pe DN11B.
A13 nu e doar pentru Moldova , grosul traficului este de provenienta locala intre Brasov,Covasna si Harghita.

vancouver

Daca A13 merge prin sudul Tg. Secuiesc se economisesc ca. 2km de autostrada. Dar o sa fie nevoie si de o centura Tg. Sec. vest, macar la nivel de drum express, pana la DN11B. Aceasta legatura va fi de minim 6 km si inseamna si un nod rutier suplimentar (intre aceasta legatura si A13). Deci in ansamblu costuri mult mari.

Ca si trafic, cum spune si AlexxC, o parte semnificativa va merge spre DN11B sau DJ113. Pentru acestia varianta cu A13 prin sud va insemna un ocol de 2 km + trecerea (cu incetinirea de rigoare) printr-o bucla suplimentara in nodul DX - A13. Deci ce castiga tranzitul de lung parcurs Brasov-Bacau, pierde tranzitul regional si de lung parcurs pe relatia Brasov - Miercurea Ciuc - Gheorghieni. Si sunt convins ca tranzitul regional este (si va fi) mult superior numeric celui de lung parcurs Moldova - Brasov.

Ca si teren, cel din nord este ceva mai uscat, cu mai putine ape, respectiv traversarea raurilor este perpendiculara. Prin sud autostrada ar merge o perioada paralel sau chiar se suprapune cu Oltul Negru.

In schimb bucla de ocolire Marcusa intr-adevar nu o vad sa aibe vreun sens. Poate fi si o ocazie buna de a moderniza stalpii de inalta tensiune. Nu trebuie sa fugim de zonele ocupate de stalpi, dimpotriva, acolo stim sigur ca avem culoar liber de constructii de orice fel.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nctind

Mai aveti ceva noutati referitoare la Fagaras - Sibiu? Multumesc anticipat.

rezin

@vancouver,

  autostrada A13 nu se face pentru  a deservi prioritar traficul local Brasov-Miercurea Ciuc, ci pentru a lega Moldova de Transivania. De aceia , ea trebuie sa uneasca pe calea cea mai scurta Moldova cu Brasov si Sibiu. Nu mai trebuie sa se repete gresala cu A1 care trebuia sa ajunga la Arad pe valea Muresului , pentru a oferi calea cea mai scurta pentru iesirea din tara, nu cu bucla pe la Faget.Tu vorbesti de DX pentru a lega dn 11b de A13 la Targu Secuiesc , cat timp Ramnicu Valcea nu are un DX pentru a-l conecta la A1?



pasadia

Nu fa comparații aiurea. Un traseu pe la nord de Tg. Secuiesc, continuat oricum pe la nord de DN11 până la Bretcu unde s-ar face trecerea spre OItuz NU reprezintă vreo ocol sau vreo cocoașă. Cred că oricât ai optimiza liniile in zona aia nu ai obține o variație a lungimilor mai mare de 2-3 km intre "traseul cel mai scurt" și celelalte variante. A compara cu situații precum Arad, Focșani sau Rm. Vâlcea efectiv e greșit.

rezin

#1778
@pasadia,

te inteleg  in demersul tau ca om din zona, dar cu parere de rau trebuie sa-ti mai spun o data: scopul acestei autostrazi este de a conecta Moldova cu Transilvania.Prin urmare daca se poate scurta cu 3 km aceasta relatie este foarte bine. De fapt tu vrei sa lungesti cu 3km relatia principala pentru a scurta cu 3 sau 4 km o relatie locala , ceea ce este complet gresit din punct de vedere logic, pentru ca deturneaza scopul principal in favoarea unui scop secundar.

Calin88

Scopul autostrazii nu este doar conectarea Moldovei cu Transilvania, autostrada trebuie sa deserveasca toate zonele strabatute cat mai bine. Asta e scopul principal al autostrazii, nu cel de a lega strict Bacaul de Brasov si, mai departe, Nadlac. Trebuie sa deserveasca si interesele locale, ca si acolo traiesc cetateni romani care merita sa fie legati corect la reteaua de autostrazi.

Ocolirea Tg Secuiesc pe la N asigura o conectivitate imbunatatita pentru toata zona respectiva pentru un ocol minim si este si mai ieftina decat ocolirea pe la S + DX/centura pe la V de Tg Secuiesc.

AlexxC

@rezin priveste lucrurile altfel:
-din 3 masini de pe autostrada 2 vor fi trafic local si una cu provenienta/destinatie Moldova
-cele 2 masini (trafic local) parcurg traseul Targu-Secuiesc -Brasov de 2 3 ori pe saptamana...unii chiar de 5 ori (naveta); in schimb o masina de Moldova parcurge autostrada o data pe saptamana sau mai realist o data pe luna.
Este mai important ca un navetist sa economiseasca 5 minute/zi (25min/saptamana) decat un pasager ocazional din Moldova care pierde 5 minute/saptamana sau pe luna.

pasadia

Inteleg ca am ajuns sa urâm cocoasele, dar poate ar trebuim sa fim constienti ca unele nu sunt asa ceva. Sau ca unele sunt provocate de retelele de utilitati, de rezervatiile de mediu, etc... Pana una-alta, strict pentru aceasta chestiune si strict orientativ, las aceste doua imagini (si nu uitati, nu exista numai criteriu lungime, ci si cel de cost - de exemplu numarul de lucrari de arta precum podurile / viaducte)





athosga

Quote from: narctindra on December 02, 2021, 12:43:58 PM
Mai aveti ceva noutati referitoare la Fagaras - Sibiu? Multumesc anticipat.

+1

adrian sibiu

#1783
Salutare tuturor!
Au aparut ceva informații despre autostrăzile din zona Brașovului,se pare că din viitorul exercițiu financiar se vor finanța trei autostrăzi, A13 Bacău Brasov ,A13 Sibiu Brasov si A3 Comarnic Brașov .


https://www.bizbrasov.ro/2021/12/06/autostrazi-brasov-prioritizare-finantare-fonduri-europene/

pasadia

#1784
Copy-paste la articole aparute prima oara acum 2 cincinale. Nimic relevant.

Pana una-alta, pe acest culoar de trafic, mi se pare mai importanta stirea asta:

Quote
Podul de la Vlădeni va intra în reparaţii


Pe perioada desfăşurării lucrărilor, experţii au recomandat devierea traficului

Consolidat în urmă cu 21 de ani, în 1999, podul de pe DN 1 de la Vlădeni va intra în reparaţii anul viitor, după ce experţii au considerat că este nevoie de astfel de intervenţii. Pentru realizarea documentaţiei tehnice şi execuţia lucrărilor, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov, a lansat o licitaţie cu o valoare estimată a contractului de 1.191.117 lei cu tot cu TVA, iar ofertele de la constructorii interesaţi sunt aşteptate până în data de 13 ianuarie.
Prin acest contract se vor realiza reparaţii la elementele de beton, precum şi modificarea trotuarelor.
În documentaţia aferentă licitaţiei se arată că în perioada desfăşurării lucrărilor circulaţia va fi deviată pe o variantă ocolitoare, respectiv DJ 112C (pe ruta Codlea – Dumbrăviţa - Vlădeni). De altfel, pe această arteră, traficul rutier a fost deviat şi la reparaţia anterioară, din anul 1999. Spre deosebire de 1999, când, pe unele porţiuni era drum de pământ, în prezent, drumul judeţean pe care va fi deviat traficul este asfaltat.

SURSA

Nu stiu daca traficul greu va putea folosi aceasta ruta ocolitoare. E posibil sa existe limitari de tonaj iar in Dumbravita razele de viraj sunt destul de mici in intersectii. Oricum ma astept la cozi considerabile.