Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

GIV

^chiar pot spune ca esti naiv daca speri in modificarea traseului de la boita la avrig

adrian sibiu

Naivu eu nu cred că se mai poate schimba ceva din traseul stabilit,se așteaptă deja AM-ul,deci situația e cam bătută în cuie!

vancouver

Intotdeauna se mai poate schimba, daca exista vointa si este logic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alin2pas

Dacă...
Frica de tuneluri e mult mai mare decât dorința de a face ceva logic.

adrian sibiu

#1744
Alin2pas nu înțeleg de unde fobia asta cu tunelurile,să nu uităm că acum 40-50 de ani România făcea tuneluri pe banda rulantă,doar pe Valea Oltului linia ferată a fost ridicată mai sus de două ori pentru a face loc hidrocentralelor și nu exista tehnica avansată din ziua de azi .

pasadia

Tunel feroviar nu înseamnă tunel rutier. Căci frica nu e neapărat fata de construcție cat fata de întreținere.

alin2pas

Pe feroviar nu au avut de ales, trenul nu poate urca până în vârful munților, pentru a coborî în partea cealaltă. Metroul e la 10 metri sub suprafață. Un tunel rutier ajunge la adâncimi mai mari. Unora cred că le e frică de tuneluri pentru că nu știu ,,cu ce se mănâncă": un tunel trebuie întreținut, trebuie aerisit (la lungimi mai mari nu se poate face prin ventilație naturală, trebuie instalații de ventilație pentru a elimina gazele de eșapament și a asigura eventual alimentarea cu aer proaspăt), trebuie luate măsuri speciale de securitate (semnalizare, locuri de retragere, căi de evacuare etc). Poate ar fi bine să fie transferați unii specialiști de la CFR la CNAIR pentru a-i ajuta să depășească frica de tuneluri (sau angajați alții din afară, de ce nu?). În definitiv, prin tuneluri feroviare au trecut în România inclusiv locomotive cu aburi și nu s-a asfixiat nimeni. Tuneluri rutiere sunt destule în străinătate, astfel încât nu ar fi nevoie să inventeze ei apa caldă, doar să copieze de la ceilalți. La așa ceva se poate, doar nu trebuie să-și dea doctoratul din asta.

dr4qul4

La Avrig trebuia o groapa cu capac. Nu era nimic complicat. Nici de executat, nici de intretinut. Mergea cu aerisire naturala.
Dar acolo au considerat ca nu se merita defrisarea a 3300 mp (adica un petic). Mai bine pt mediu e sa mute vreo 3 milioane de mc de pamant.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

+ 80% din trafic sa polueze pentru inca 20 de km de drum in plus.

CNAIR alege cele mai super extra scumpe posibilitati doar pentru ca in prima faza pare mai "eftin" asa.

adiarc

 ^^ faina comparatie pt cut & cover  :lol:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adrian sibiu

Probabil ca cei de la Cnair caută cumva și senzaționalul sau ,,unicitatea" pentru ca mega nodul de la Boita așa ceva va fi !

SILVIUFG

Mai facem Sibiu-Fagaras sau am uitat de el?? Am gasit azi o postare pe fb a unui parlamentar de Brasov. Voi da copy-paste si voi scoate pasajele cu nume de partide si nume de politicieni si voi intreba colegii de forum cu mai multe informatii, cat din ce scrie aici e adevarat.

"......este vorba de lansarea licitației pentru construcția tronsonului de autostradă Sibiu - Făgăraș. Un proiect pe care l-am urmărit centimetru cu centimetru în ultimele 8 luni, pe care colegii mei din executiv l-au adus până la 3-4 săptămâni distanță de a fi lansat la apă,  și care riscă acum să ajungă din nou în sertar din cauza reglărilor de conturi .........
Tronsonul de autostradă Sibiu Făgăraș mai are nevoie de o singură semnătură pentru a obține acordul de mediu și cu asta se finalizează și SF-ul și poate fi pornită licitația. Toate procedurile erau pregătite și la minister pentru acest moment iar licitația ar putea fi lansată în maxim 3-4 săptămâni dacă va exista voință politică pentru asta. Nu vreau să politizez mai mult decât e necesar această discuție, .......Însă vreau să fie limpede o chestiune: în ziua în care doi tineri profesioniști numiți ........ în executiv,  respectiv Horațiu Cosma la Transporturi și George Garbacea la ANPM, au fost zburați din posturi ..........., tronsonul Sibiu Făgăraș fusese adus de ei doi până la o semnătură și mai puțin de o lună de zile de a putea fi licitat pentru construcție.
Am ținut în permanență legătura cu amândoi în ultima jumătate de an pe subiect și știm la virgulă tot ce mai e de făcut pentru a da drumul la proiect. ..........
..........nu voi accepta sub nici o formă ca tronsonul Sibiu - Făgăraș să intre în malaxorul reglărilor de conturi ......... Proiectul are tot ceea ce-i trebuie pentru a fi pornită licitația până la finalul lunii octombrie și este exclusiv o chestiune de voință politică........ pentru a-i da drumul.  ........ "

Am bolduit eu acea afirmatie cu ultima semnatura!! Daca asta este , proiectul acesta chiar e bataie de joc pana la capat!!

adiarc

luam (inca),o pauza...MT cu totul e pe duca..si sincer...la ce au aratat dupa plecarea lui Catalin si Horatiu.. duca-se-nvartindu-se
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

În ziua in care am plecat avusese loc sedinta finala la APM Sibiu si se decisese emiterea acordului de mediu, mai era nevoie de o ultima hârtie de la Apele Române ca să completeze acordul de mediu și era totul ok. Am discutat cu ei în prealabil și promiseseră că la începutul lui septembrie iese respectiva hârtie (aprobarea unui protocol la nivel central, redactat și avizat deja de ABA Olt, deci o formalitate), însă se pare că au uitat. Am mai încercat să punem o vorbă bună, să vedem dacă se trezesc mâine și avizează. Oricum, din toate semnalele din administrație, e o mini-vacanță tristă pentru proiectele aflate pe circuit în diverse faze...

Alexander

Foarte foarte trist. Putem spera la o intoarcere sau semnale sunt impotriva?